Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
De Mol Play4 2024 (Vlaanderen) / Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Laatste bericht door Syd Gepost op Vandaag om 19:43:21 »
Hallo, ik ben enorm fan van het programma en ik ben op zoek naar inspiratie voor een nieuwe tattoo. Dat is dus mijn vraag aan Gilles ook direct! Wat zou jij laten tatoeëren dat te maken heeft met de mol? Of als je “de mol” wilt schrijven in jouw handschrift zou ik daar ook ontzettend blij mee zijn :)
2
De Mol Play4 2024 (Vlaanderen) / Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - Poppentheater
« Laatste bericht door Tunneltelevisie Gepost op Vandaag om 19:32:19 »
Ah oké, dan was dit toch een lastige opdracht. Maar ja, dat was het deel met Charlotte/Michaël ook wel.
3
De Mol Play4 2024 (Vlaanderen) / Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Laatste bericht door Eva. Gepost op Vandaag om 19:26:25 »
Nee, want dan moet de mol er nog voor zorgen dat die in die bepaalde auto geraakt.
En dan zou elke chauffeur ook moeten weten wie de mol is om dan het andere kaartje af te geven, dat geloof ik niet.

Dat de mol de andere verhalen kende en ook wist wat er op de andere kaartjes stond acht ik wel mogelijk, ofwel op voorhand, ofwel door het telefoontje van Gilles of zelfs door Gilles zelf aan de ronde tafel. Dat acht ik allemaal mogelijk.
Of de mol wist gewoon dat er 3 waarheden waren en 1 leugen, al was het maar om geen verbazing te moeten spelen.

In het laatste geval zou de productie de leugenaar niet als eerste aan de beurt hebben gelaten.
4
De Mol Play4 2024 (Vlaanderen) / Re: Chat met Gilles De Coster! - 8 mei 2024
« Laatste bericht door EdAnt Gepost op Vandaag om 19:22:34 »
Nog een vraag, omdat ik er waarschijnlijk niet bij kan zijn:

In de laatste aflevering kregen de kandidaten de vraag "Ben jij de Mol?". Alle 4 gaven ze het antwoord "Nee, ik ben niet de Mol". Moeten ze dit antwoord geven, of hadden ze ook mogen antwoorden met "Ja, ik ben de Mol!". Ik zou dat laatste wel leuk vinden (ook als iemand niet de Mol is).
5
De Mol Play4 2024 (Vlaanderen) / Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Laatste bericht door mocemole Gepost op Vandaag om 19:20:20 »
Op zich is dat toch even eerlijk/oneerlijk als de mol die weet in welke auto zijn kaartje ligt? En an sich belazer je er de rest niet mee. Of de mol nu een kaartje Waarheid krijgt, of een kaartje Leugen verandert voor de mol noch de kandidaten iets aan het spel. Ik zou het als kandidaat zelfs goed vinden dat ik zeker een straf verhaal mocht uitvoeren ipv op een hotelkamer te zitten. Als kandidaat zou ik echt balen als ik dan alle andere verhalen hoor.
Als de mol per sé het kaartje Leugen moest krijgen, voor God weet welke reden (briefing, locatie volgende opdracht verkennen,…) dan was er alleszins kans om dat altijd te doen lukken

Nee, want dan moet de mol er nog voor zorgen dat die in die bepaalde auto geraakt.
En dan zou elke chauffeur ook moeten weten wie de mol is om dan het andere kaartje af te geven, dat geloof ik niet.

Dat de mol de andere verhalen kende en ook wist wat er op de andere kaartjes stond acht ik wel mogelijk, ofwel op voorhand, ofwel door het telefoontje van Gilles of zelfs door Gilles zelf aan de ronde tafel. Dat acht ik allemaal mogelijk.
Of de mol wist gewoon dat er 3 waarheden waren en 1 leugen, al was het maar om geen verbazing te moeten spelen.
6
De Mol Play4 2024 (Vlaanderen) / Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Laatste bericht door marivwae Gepost op Vandaag om 19:14:12 »
Ik weet niet of iemand dit al opgemerkt heeft, maar als Senne terugvliegt en hij aan de TUI dame vraagt of ze hem gelooft, doet hij dit met voorkennis? Weet hij al way de opdracht is? Zeker als ze "nee" antwoordt en hij dan zegt "dat het helemaal goed komt". Gokt hij dat de opdracht een persoonlijk voordeel gaat opleveren als hij de anderen kan laten denken dat hij liegt of is dit de kandidaten al verteld?  :o
Iedereen weet toch ondertussen dat er in de laatste aflevering meestal een vrijstelling of pasvragen te winnen zijn. En je weet toch ook wel als je die opdracht uitvoert wat de bedoeling gaat zijn van dat spel: je waargebeurd verhaal laten lijken op een leugen/je verzonnen verhaal doen doorgaan als de waarheid.

Ik denk dat iedereen dat wel al wist. Michaël weet evenzeer dat hij zijn verhaal moet laten overkomen als de waarheid, anders zou hij zijn opzoekwerk niet doen.

Voor beide kandidaten niks Mols/onmols
7
De Mol Play4 2024 (Vlaanderen) / Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Laatste bericht door Eva. Gepost op Vandaag om 19:11:28 »
Op zich is dat toch even eerlijk/oneerlijk als de mol die weet in welke auto zijn kaartje ligt? En an sich belazer je er de rest niet mee. Of de mol nu een kaartje Waarheid krijgt, of een kaartje Leugen verandert voor de mol noch de kandidaten iets aan het spel. Ik zou het als kandidaat zelfs goed vinden dat ik zeker een straf verhaal mocht uitvoeren ipv op een hotelkamer te zitten. Als kandidaat zou ik echt balen als ik dan alle andere verhalen hoor.
Als de mol per sé het kaartje Leugen moest krijgen, voor God weet welke reden (briefing, locatie volgende opdracht verkennen,…) dan was er alleszins kans om dat altijd te doen lukken

Ik denk dat de mol bij voorkeur op de hotelkamer achterbleef, om de kandidaten een leuk avontuur te gunnen en zichzelf een dag rust. Ik denk ook dat men de mol als eerste een leugen liet vertellen om ervoor te zorgen dat iedereen zich er vervolgens erg van bewust was dat een van de anderen misschien ook wel ergens heeft liggen lanterfanten in een hangmat.

Als je zelf net een raar of onwaarschijnlijk avontuur achter de rug hebt kun je je immers goed verplaatsen in een ander die ook een sterk verhaal moet verkopen, dat tegen alle schijn in toch echt waargebeurd is. Door meteen te starten met een leugen zal iedereen de overige verhalen met meer argwaan aanhoren.
8
De Mol Play4 2024 (Vlaanderen) / Re: [Aflevering 7] Opdracht 2 - Een waargebeurd verhaal?
« Laatste bericht door marivwae Gepost op Vandaag om 19:05:08 »
Ze hadden inderdaad een go pro bij, was ik helemaal uit het oog verloren.

Dat van die chauffeur zou ik niet echt eerlijk vinden, maar goed het kan natuurlijk.

Op zich is dat toch even eerlijk/oneerlijk als de mol die weet in welke auto zijn kaartje ligt? En an sich belazer je er de rest niet mee. Of de mol nu een kaartje Waarheid krijgt, of een kaartje Leugen verandert voor de mol noch de kandidaten iets aan het spel. Ik zou het als kandidaat zelfs goed vinden dat ik zeker een straf verhaal mocht uitvoeren ipv op een hotelkamer te zitten. Als kandidaat zou ik echt balen als ik dan alle andere verhalen hoor.
Als de mol per sé het kaartje Leugen moest krijgen, voor God weet welke reden (briefing, locatie volgende opdracht verkennen,…) dan was er alleszins kans om dat altijd te doen lukken
9
De Mol Play4 2024 (Vlaanderen) / Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Laatste bericht door Eva. Gepost op Vandaag om 19:00:49 »
Even voor de goede orde, het is andersom. Michael stond de hele tijd Senne te coachen over ademhaling etc. (bron Trust Nobody) Michael  werkt nog steeds als leerkracht lichamelijke opvoeding. Daarnaast heeft hij een eigen bedrijf als boomverzorger.

Senne daarentegen stond alleen op de uitkijk en maakte opmerkingen om de spanning en daardoor de druk op Michael op te voeren.  ;D

Ik reageer op een comment van iemand die zegt dat Senne Michaël waarschijnlijk heeft staan coachen en dat dat er niet in is gemonteerd, wat erop zou wijzen dat Michaël een kandidaat is omdat men dat anders absoluut wel had gedaan. Ik voer aan dat die beelden überhaupt niet bestaan als Senne dat gewoon niet gedaan heeft en dat het niet nodig was om Michaël te coachen. Die had het niet te zwaar, hij verloor enkel grip op de handvatten door z'n zweethandjes.
10
Zap! 5 / Re: [MP] Aflevering 7 - DREAM SCHOOL
« Laatste bericht door mrchipie Gepost op Vandaag om 18:55:37 »




Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10