Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1199757 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11300 Gepost op: 3-06-2014, 10:36:20 »
Zeg, moeten jullie 's nachts niet slapen? ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11301 Gepost op: 3-06-2014, 10:54:19 »
Nee ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11302 Gepost op: 3-06-2014, 10:56:29 »
Volgens mij is er in de hele geschiedenis van De Zwakste Schakel hier op het forum nog nooit zo'n lange discussie geweest. ::)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11303 Gepost op: 3-06-2014, 11:02:04 »
Ik snap het punt niet. Pac moest voor zijn scheikunde vraag 4 elementen ontleden en dat was toch ook geen probleem? Let's move on. ::jaja::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11304 Gepost op: 3-06-2014, 11:27:04 »
Ik wil graag nog even uitleggen waarom ik vind dat de discussies wel met elkaar te maken hebben. Mollenvanger kreeg namelijk binnen dit spel op bijna alles wat hij deed meteen commentaar, en dat begon best wel vervelend te worden. Vervolgens dient hij één keer een protest in, wat hij niet zo snel doet, en ja hoor, weer commentaar, dat de vraag niet eens zo moeilijk is. Maar daar ging het protest ook helemaal niet om, dus reageer ik daar op. En toen HIDM vervolgens die opmerking maakte over dat "binnenpretje" was er voor mij gewoon even een grens bereikt. Ook naar anderen zie wel vaker opmerkingen op dit forum staan waar ik me niet lekker bij voel, ook al is het dan misschien bedoeld als grapje. Vandaar dat ik in mijn reactie niet alleen inging op de opmerkingen in dit topic op MV, maar over dit soort opmerkingen in het algemeen. Ik vind het namelijk niet alleen vervelend als het om MV gaat, maar ook als het om anderen gaat.

En Daisy, die vraag was een hele andere ronde, dat ging om 4 foto's op volgorde zetten. In de 1e helft van elke ronde wordt er telkens maar één antwoord gevraagd, en kon MV het altijd proberen om een protest in te dienen. Hij heeft ook al meerdere keren gezegd dat hij er echt geen probleem van gaat maken als het wordt afgekeurd. Daarnaast vonden Tim en LdH het protest kennelijk wél serieus genoeg om in overweging te nemen en dat is wat telt hier. Of ze het zullen goedkeuren of afkeuren zullen we nog wel zien, maar daar hebben we als deelnemers of buitenstaanders van dit spel nou eenmaal niet zoveel over te zeggen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11305 Gepost op: 3-06-2014, 11:27:25 »
Volgens mij is er in de hele geschiedenis van De Zwakste Schakel hier op het forum nog nooit zo'n lange discussie geweest. ::)

Oh vast wel - protesten & discussies horen er een beetje bij ::) ;D

Om broeder te quoten ten tijde van Het Deventerkoek Incidient:

geen goede quiz zonder protest  ::tandpastasmiley::


Overigens, voor de tor+put-vraag waar Niek eerder aan refereerde: Begint hier en lees eveneens de opvolgende.. 4 pagina's oid :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11306 Gepost op: 3-06-2014, 11:31:35 »
Had ik het protest maar nooit ingediend...  ::ohno:: nu is het meer een discussieplatform geworden dan een gezellige quiz  ::sorry::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11307 Gepost op: 3-06-2014, 11:36:54 »
Dan zeg ik nu, De Jury is in overleg en zolang er geen uitspraak gedaan is word er hier niet meer hierover gesproken totdat er uitspraak is gedaan

 ::ontopic::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11308 Gepost op: 3-06-2014, 11:42:19 »
Goed bezig Tim  ::ok::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11309 Gepost op: 3-06-2014, 11:43:13 »
Ik snap het punt niet. Pac moest voor zijn scheikunde vraag 4 elementen ontleden en dat was toch ook geen probleem? Let's move on. ::jaja::
Ik zal me vast niet populair maken met deze post maar toch reageer ik nog één keer:

Daisy ik snap en respecteer ook jouw reactie :) maar eh... dat was toch niet in deze ronde? De vragen in deze ronde zijn allemaal 1 antwoordsvragen. De vraag van Jann was: op wie stemde D*N, antwoord groenlinks. De vraag was bijvoorbeeld niet op wie stemde D*N en op wie stemde Lukie (2 verschillende partijen TWEE antwoorden) Mijn vraag is: wie is het langste lid en het kortste. Als die vraag in de stijl van die van Jann gesteld was het had ook kunnen zijn: wie van de deelnemers is het langste lid? Snap je? :)

En dan gaat het me echt niet om makkelijk of moeilijk of wat dan ook het gaat me puur om de vraagstelling. Ik ben namelijk niet de persoon die altijd maar gaat klagen, het is een spel, ik speel het voor mn plezier. En als LDH en Tim beslissen dat ik gelijk heb prima, vinden ze dat zij in hun recht staan om het fout te keuren ook goed. Het is een spel en ik wil dat het eerlijk gespeeld wordt.

In een eerdere ronde stelde ik zelfs voor om een antwoord van mezelf fout te laten rekenen of een vervangende vraag te laten opkomen. En wat de spelleiders eerlijk vinden dat laat ik aan hun over. En wat ze ook beslissen ik zal de uitkomst accepteren :)

@Tim deze post was ik aan het typen tijdens jouw post.
« Laatst bewerkt op: 3-06-2014, 11:47:04 door Mollenvanger-MV »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11310 Gepost op: 3-06-2014, 11:45:15 »
Daisy ik snap en respecteer ook jouwreactie maar eh... Dat was toch niet in deze ronde? De vragen in deze ronde zijn allemaal 1 antwoordsvragen. De vraag van Jann was: op wie stemde D*N, antwoord groenlinks. de vraag was niet was op stemde D*N en Lukie (2 verschillende partijen TWEE antwoorden) Mijn vraag is: wie is het langste lid en het kortste. Als die vraag in de stijl van die van Jann gesteld was het had ook kunnen zijn: wie van de deelnemers is het langste lid? Snap je? :)

En dan gaat het me echt niet om makkelijk of moeilijk of wat dan ook het gaat me puur om de vraagstelling. Ik ben namelijk niet de persoon die altijd maar gaat klagen, het is een spel, ik speel het voor mn plezier. En als LDH en Tim beslissen dat ik gelijk heb prima, vinden ze dat zij in hun recht staan ook goed. Het is een spel en ik wil dat het eerlijk gespeeld wordt. In een eerdere ronde stelde ik zelfs voor om een antwoord van mezelf fout te laten rekenen of een vervangende vraag te laten opkomen. En wat de spelleiders eerlijk vinden dat laat ik aan hun over. En wat ze ook beslissen ik zal de uitkomst accepteren :)

@Tim deze post was ik aan het typen tijdens jouw post.

Oke MV, ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11311 Gepost op: 3-06-2014, 11:54:52 »
Daisy ik snap en respecteer ook jouwreactie maar eh... Dat was toch niet in deze ronde? De vragen in deze ronde zijn allemaal 1 antwoordsvragen. De vraag van Jann was: op wie stemde D*N, antwoord groenlinks. de vraag was niet was op stemde D*N en Lukie (2 verschillende partijen TWEE antwoorden) Mijn vraag is: wie is het langste lid en het kortste. Als die vraag in de stijl van die van Jann gesteld was het had ook kunnen zijn: wie van de deelnemers is het langste lid? Snap je? :)

En dan gaat het me echt niet om makkelijk of moeilijk of wat dan ook het gaat me puur om de vraagstelling. Ik ben namelijk niet de persoon die altijd maar gaat klagen, het is een spel, ik speel het voor mn plezier. En als LDH en Tim beslissen dat ik gelijk heb prima, vinden ze dat zij in hun recht staan ook goed. Het is een spel en ik wil dat het eerlijk gespeeld wordt. In een eerdere ronde stelde ik zelfs voor om een antwoord van mezelf fout te laten rekenen of een vervangende vraag te laten opkomen. En wat de spelleiders eerlijk vinden dat laat ik aan hun over. En wat ze ook beslissen ik zal de uitkomst accepteren :)

@Tim deze post was ik aan het typen tijdens jouw post.

Ik had al een hele post getypt toen er 3 berichten tussen kwamen. ;D

MV, nee dat was niet deze ronde. Maar ik blijf van mening dat de spelleiders zelf de vragen bedenken en dat dit best kan. Wat als de vraagstelling anders was geweest, bijv, noemt het de forummers die het kortst en langst op het forum zitten? En als je het wel goed had gehad, had je er dan ook een protest over ingediend?

En het is nog altijd mijn mening. En die mag ik hebben. En het is ook helemaal niet persoonlijk bedoeld hoor MV, maar ik wil gewoon duidelijk maken hoe ik er over denk. Probeer je dan ook niet schuldig te voelen dat je een discussie hebt aangewakkerd, want daar is een forum ook voor. Zolang het niet persoonlijk wordt (en daar moet ik Starlight wel gelijk in geven, dat er af en toe iets staat wat misschien grappig is bedoeld, maar niet zo overkomt - ook niet alleen in deze discussie).

Maar goed, het is aan Tim en LdH om te beslissen wat ze er van vinden, zij zijn immers de spelleiding,  ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11312 Gepost op: 3-06-2014, 12:13:50 »
Om Tim's post te respecteren reageer ik hier later vandaag even op via de pm Daisy, goed? :) Alleen dat het niet persoonlijk is weet ik en respecteer de mening van wie dan ook, daar heb ik iig nooit een probleem van gemaakt :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11313 Gepost op: 3-06-2014, 17:42:48 »
Ik zal mijn mening in deze aan Tim melden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11314 Gepost op: 3-06-2014, 18:30:55 »
hmmm ik ben ook schuldig aan flauwe grappen hier.
Ik ga er mee stoppen.
Het is een te leuk spel.

Mijn excuses
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11315 Gepost op: 3-06-2014, 21:04:10 »
Hey jongens, leuke discussie allemaal hoor, maar mag ik misschien mijn vraag? ::hypocriet::

Dan beloof ik niet te banken ;)

Mijn er niet toe doende mening is dat vragen vragen zijn en foute antwoorden foute antwoorden.
...óf niet!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11316 Gepost op: 3-06-2014, 21:09:35 »
Hey jongens, leuke discussie allemaal hoor, maar mag ik misschien mijn vraag? ::hypocriet::

Dan beloof ik niet te banken ;)

Mijn er niet toe doende mening is dat vragen vragen zijn en foute antwoorden foute antwoorden.

Jouw mening doet er wel toe, had je ook zonder kleine letter mogen typen hoor :) :P T is nu even afwachten wat de jury zegt en dan krijg je je vraag denk ik :"P

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11317 Gepost op: 3-06-2014, 23:03:31 »
De jury is er uit, Het protest wordt afgewezen en de vraag word fout gerekend om de volgende 2 punten:

1. Het was volgens ons een makkelijkere vraag dan die van zijn voorgangers
2. In eerdere rondes zijn ook al vragen gesteld waarop meerdere antwoorden gegeven moesten worden, terwijl anderen slechts 1 antwoord moesten geven.

Het besluit is genomen en kan niet meer worden terug gedraaid, opnieuw protest aantekenen heeft dus geen zin ;D ;

en zullen we weer doorgaan waarmee we bezig zijn??

Vraag 8: categorie Reizen voor €20,- voor Pac

Over welk land zei Bodejos tijdens zijn interview met D*N: "Jeepsafari, schieten met een jachtgeweer en paardrijden. Alle drie heel erg leuk en bijzonder. Dat was ...
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11318 Gepost op: 3-06-2014, 23:14:12 »
Moet op de puntjes een land komen te staan

Zuid-Afrika is natturlijk het logischte, maar met Bodejos weet je het nooit. Die zit zomaar in Tanzania. Bovendien als ik begin met zo te beredeneren is het meestal fout :-\\
...óf niet!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!
« Reactie #11319 Gepost op: 3-06-2014, 23:27:43 »
Moet ik wel de hele vraag posten ::rofl::

Over welk land zei Bodejos tijdens zijn interview met D*N: "Jeepsafari, schieten met een jachtgeweer en paardrijden. Alle drie heel erg leuk en bijzonder. Dat was ... . Niet een land waar West-Europeanen snel naar toe zouden gaan op vakantie
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela