Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries  (gelezen 90267 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #140 Gepost op: 13-02-2017, 12:05:09 »
Zo werkt het spelletje niet en zou ook zeer lullig zijn voor de afvallers in de eerste drie afleveringen. Je kunt er dus vanuit gaan dat de Mol ook voor de veiling zal mollen.

Dit!

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #141 Gepost op: 13-02-2017, 12:11:11 »
edit: laat maar klopt niet.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 12:17:35 door Amethyst »

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #142 Gepost op: 13-02-2017, 12:18:19 »
Dat is niet het punt. Natuurlijk molt de mol de eerste afleveringen ook

Punt is dat zowel Thomas als Sanne voor de veiling in de top-3 van de kandidaten  zaten die het meest in de pot hadden gebracht, zag ik ergens. (Al is het moeilijk dan wel onmogelijk omdat precies te zeggen.) Zelfs al hebben ze iets minder geld ingebracht, dan toch nog veel meer dan noodzakelijk voor een mol.


Thomas had voor de veiling toch geen positief potresultaat?
Op de kermis maar 250 binnengehaald, bij vuurwerkopdracht maar 100 en bij de duinen min 500.

Edit: Amethyst heeft de optelsom zelf al gemaakt ;)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #143 Gepost op: 13-02-2017, 12:44:35 »
Thomas had voor de veiling toch geen positief potresultaat?
Op de kermis maar 250 binnengehaald, bij vuurwerkopdracht maar 100 en bij de duinen min 500.

Edit: Amethyst heeft de optelsom zelf al gemaakt ;)
ha, ik was te laat ::tandpastasmiley::


mja, ik probeer het voor mezelf nog een beetje spannend te houden, dus STEL dat dat niet persé hoeft te gelden dit seizoen. Is er iets dat daar mogelijk op zou kunnen wijzen? Zie deze tweet van Imanuelle van 22 januari:


"de (zeer begrijpelijke😏) stellingen in de tweets vielen op: "goed gedaan = geen mol" "slecht gedaan=mol" time will tell...."


^ Dat was dus nadat de derde uitzending op TV was uitgezonden. Hoeft niks te betekenen, maar toch een redelijk opvallende tweet omdat Thomas toen al in de min stond.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 12:46:08 door Amethyst »

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #144 Gepost op: 13-02-2017, 12:50:47 »
ha, ik was te laat ::tandpastasmiley::


mja, ik probeer het voor mezelf nog een beetje spannend te houden, dus STEL dat dat niet persé hoeft te gelden dit seizoen. Is er iets dat daar mogelijk op zou kunnen wijzen? Zie deze tweet van Imanuelle van 22 januari:


"de (zeer begrijpelijke😏) stellingen in de tweets vielen op: "goed gedaan = geen mol" "slecht gedaan=mol" time will tell...."


^ Dat was dus nadat de derde uitzending op TV was uitgezonden. Hoeft niks te betekenen, maar toch een redelijk opvallende tweet omdat Thomas toen al in de min stond.



Haha, ik snap je wel hoor. Ik zoek ook nog naar aanwijzingen die naar andere kunnen linken danwel naar een andere opzet van het spel, maar helaas kunnen we niet om de duin-opdracht heen :(

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #145 Gepost op: 13-02-2017, 22:45:42 »
Interessant (ik kon de afbeelding helaas niet scherper krijgen). Sanne lijkt hier het boek Getting to YES in haar tas te stoppen. Dat is een zeer populair boek over onderhandelen zonder zelf water bij de wijn te doen. Denkt ze die soms nodig te hebben?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #146 Gepost op: 13-02-2017, 23:12:50 »
Sanne lijkt hier het boek Getting to YES in haar tas te stoppen.


Dawn French - According to Yes

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #147 Gepost op: 13-02-2017, 23:15:05 »
Ah, bedankt. Volkomen verkeerd gezien dus. Carry on.  ::schaam::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #148 Gepost op: 14-02-2017, 22:55:47 »
Telkens wanneer Sanne's test in beeld komt, vult ze vraag 1 in.
Wordt zij de nummer 1 van dit seizoen, de winnares?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #149 Gepost op: 15-02-2017, 09:11:02 »
Telkens wanneer Sanne's test in beeld komt, vult ze vraag 1 in.
Wordt zij de nummer 1 van dit seizoen, de winnares?

Klinkt interessant! Heb je paraat hoe vaak dit gebeurd is? :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #150 Gepost op: 15-02-2017, 10:19:06 »
Telkens wanneer Sanne's test in beeld komt, vult ze vraag 1 in.
Wordt zij de nummer 1 van dit seizoen, de winnares?

Nee dat klopt niet helemaal.
In aflevering  1 en 2 krijgt ze testvraag 1 in beeld en vult ze in dat de mol een vrouw is. Ze verdenkt Sigrid en Imanuelle.

In aflevering 3 zien we bij Sanne geen testvraag in beeld.
In aflevering 4 vult ze bij testvraag 18 (voor hoeveel geld kocht de mol een joker?) 3500 euro in. Dat is dus Jochem.

Ze zegt in aflevering  5 dat ze Imanuelle niet meer verdenkt.

In aflevering 5 en 6 krijgt ze opnieuw vraag 1 in beeld en vult ze in dat de mol een man is. In aflevering 5 noemt ze Jochem als haar verdachte en in aflevering 6 spreidt ze over Jochem Diederik en Thomas waarbij Jochem haar hoofdverdachte is.

Edit:
Overigens heeft Thomas in aflevering 4 vraag 1 in beeld gehad (de mol is een man).
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 10:39:07 door Moedermol »

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #151 Gepost op: 15-02-2017, 12:54:30 »
Nee dat klopt niet helemaal.
In aflevering  1 en 2 krijgt ze testvraag 1 in beeld en vult ze in dat de mol een vrouw is. Ze verdenkt Sigrid en Imanuelle.

In aflevering 3 zien we bij Sanne geen testvraag in beeld.
In aflevering 4 vult ze bij testvraag 18 (voor hoeveel geld kocht de mol een joker?) 3500 euro in. Dat is dus Jochem.

Ze zegt in aflevering  5 dat ze Imanuelle niet meer verdenkt.

In aflevering 5 en 6 krijgt ze opnieuw vraag 1 in beeld en vult ze in dat de mol een man is. In aflevering 5 noemt ze Jochem als haar verdachte en in aflevering 6 spreidt ze over Jochem Diederik en Thomas waarbij Jochem haar hoofdverdachte is.

Edit:
Overigens heeft Thomas in aflevering 4 vraag 1 in beeld gehad (de mol is een man).

Nee klopt, Sanne krijgt in volgorde de volgende vragen: 1, 1, x, 18, 1, 1

Opvallender is Diederik die krijgt: x, x, 17, x, 17, x  dus tot nu toe alleen maar vraag 17, de 17e Mol?
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #152 Gepost op: 15-02-2017, 16:09:24 »

In aflevering 4 vult ze bij testvraag 18 (voor hoeveel geld kocht de mol een joker?) 3500 euro in. Dat is dus Jochem.

Klopt, je hebt gelijk. ::schaam::

Waarschijnlijk heeft de productie dit dan gedaan omdat Sanne in aflevering 4? zegt in elke keer ervoor vraag 1 te hebben beantwoord met "vrouw".

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #153 Gepost op: 15-02-2017, 17:09:19 »
Er zijn kennelijk nog steeds mensen die geloven in wat ze de cursors zien doen tijdens de test... wat ze kandidaten horen zeggen .. etc

Dit is echt montage mensen. Laat het los  ::)

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #154 Gepost op: 15-02-2017, 17:24:03 »
Er zijn kennelijk nog steeds mensen die geloven in wat ze de cursors zien doen tijdens de test... wat ze kandidaten horen zeggen .. etc

Dit is echt montage mensen. Laat het los  ::)
Maar juist doordat het montage is is het interessant voor hints en voor de continuïteit van de montage: als de kandidaat eerst tegen Ima zegt Diederik te verdenken en vervolgens in de test een vraag op Sanne invult, dan weet je dat er iets verkeerd is: dat de montage jou iets wil doen geloven.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #155 Gepost op: 15-02-2017, 17:27:11 »
Maar juist doordat het montage is is het interessant voor hints en voor de continuïteit van de montage: als de kandidaat eerst tegen Ima zegt Diederik te verdenken en vervolgens in de test een vraag op Sanne invult, dan weet je dat er iets verkeerd is: dat de montage jou iets wil doen geloven.

Ja snap ik maar dat feit is een feit en dat weten we al jaren dat ze ons iets anders willen laten geloven.

Wat vrij helder is vanuit haar gedrag is dat ze Thomas verdenkt. Dat is wat ik bedoel met laat het los. Sanne verdenkt Thomas. Wat haar cursortje of haar voiceover ook doet en zegt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #156 Gepost op: 15-02-2017, 17:48:53 »
Er zijn kennelijk nog steeds mensen die geloven in wat ze de cursors zien doen tijdens de test... wat ze kandidaten horen zeggen .. etc

Dit is echt montage mensen. Laat het los  ::)

De laatste keer dat een cursor iets zei, was toen een afleveringtitel ('schaalvergroting' in 2015) ons er op wees. Gezien het eenvoudige karakter van de hints de laatste jaren denk ik net als jou niet dat we zonder aanleiding naar cursors moeten gaan kijken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #157 Gepost op: 15-02-2017, 19:19:12 »
Natuurlijk is het montage als we een cursor in beeld zien, ze staan immers niet met een camera bovenop de laptop als de test wordt ingevuld.
Natuurlijk wordt er creatief geplakt met de voice-overs. Het is niet de bedoeling dat de kijker meteen al van de hoed en de rand weet.Toch blijkt het  achteraf meestal redelijk te kloppen van wat we gezien en gehoord hebben. De makers kunnen het ook niet maken dat ze de kijkers maar wat  op de mouw spelden.Als we het echt niet mogen weten wordt het bewust vaaggehouden bij de testbiechts.

Wat we bij Sanne hebben gezien en gehoord tijdens de test biechts in de eerste afleveringen komt ook overeen met dat wat ze tijdens het "bondjesgesprek" met Jeroen bespreekt.  ( Of dit zou dan ook script reality moeten zijn)Ze vertelt daarin aan Jeroen dat ze Sigrid verdenkt en tot nog toe steeds "De mol is een vrouw" heeft ingevuld in de test en dat klopt. In de biecht daarna zegt ze nog dat het wel handig is dat ze beiden een andere mol hebben. Ze spreken dan ook af dat Sanne de mannen en Jeroen de vrouwen die dag in de gaten houdt. Dat doet Sanne ook. Dus volkomen logisch dat ze bij het geld zoeken in het hooi in een hoekje op de mannen let en bij de veiling naast Thomas zit.
Ze spreekt dan in een testbiecht haar verdenkingen over Jochem uit en vult een vraag over hem in.
Jochem was ook erg verdacht met zijn 3500 euro voor een joker.

Na het afvallen van Jeroen overdenkt Sanne in de bus het feit dat ze zelf nog in WIDM zit en dat eigenlijk niet verdiend heeft omdat ze nu denkt dat ze niet op de goede mol zat. Ze durft nu Imanuelle ( die ze ook steeds genoemd heeft bij de eerste tests)te laten vallen en gaat voor het eerst voor een man als mol. Daarbij in het midden latend wie dat dat zijn.Ze zal vast over meer gespreid hebben.  Ook in aflevering 6 gaat ze voor de drie mannen en Thomas zit daarbij dus ja ze verdenkt ook Thomas nu.

Ze houdt de mannen in de gaten maar dat ze nu Jochem (volgens de montage) als hoofdverdachte heeft is niet zo vreemd.Sinds ze op de mannen let geeft Jochem veel geld uit voor een joker, is Jochem de enige die een fout maakt bij de posteropdracht etc. Ze probeert ook met alle drie mannen een bondje aan te gaan. Dat zegt ook e.e.a.over haar verdenkingen. Omdat ze Imanuelle nu niet meer verdenkt had ze ook bij haar  kunnen aansluiten.Nu Jochem niet op een bondje met Sanne wil ingaan kan hem dat extra verdacht maken bij haar.....Daarnaast wordt Sanne door haar groene scherm bevestigd in haar verdenkingen....

« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 19:28:34 door Moedermol »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #158 Gepost op: 15-02-2017, 20:43:21 »
Daarnaast wordt Sanne door haar groene scherm bevestigd in haar verdenkingen....


Moedermol. In jouw verhaal ga je er nog steeds vanuit dat wat je ziet waarheid is. Dat lees ik uit je verhaal omdat je zegt dat ze een vraag op Jochem invult en dingen zegt in testbiechten. Ik geloof daar niet in. Wat zij allemaal invult weten wij niet. Dat is allemaal montage. Maar goed.. nu genoeg daarover gezegd.

Uiteraard wordt ze bevestigd in haar verdenkingen door haar groene scherm. En omdat Jochem (volgens mij bijna zeker) de mol niet is zit ze dus niet op Jochem anders was haar scherm niet groen geweest. Ze weet nu zeker dat Thomas de mol is dankzij haar groene scherm. Even er vanuit gaande dat ze geen black out heeft gekregen tijdens de test.

Edit: dat laatste wat ik zeg hoeft nu ik er over nadenk niet perse zo te zijn aangezien ik ook het vermoeden heb dat Ima niet op Thomas zit. Dus ima had net zo goed een rood scherm gekregen kunnen hebben .. ook als Sanne de test verklooit.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 21:19:26 door FS »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Sanne Wallis de Vries
« Reactie #159 Gepost op: 15-02-2017, 21:50:00 »
Yep.
Als we er vanuit gaan dat Thomas de mol is en dat we iig enigszins kunnen vertrouwen op de test biechts en andere verdenkingen die we horen en zien dan is Sanne de enige die nu Thomas in de test heeft meegenomen. Dat is wellicht een verklaring voor haar groene scherm.

Jochem noemt Sanne en Thomas ook maar het blijft vaag of hij ze meeneemt in de test.Uit zijn opmerking tegen Diederik na de executie maak ik op dat hij Diederik nog steeds  niet  vertrouwt.

Diederik was m.i.een kanshebber op een rood scherm, Het lijkt erop dat hij Thomas niet verdenkt en een bondje met de mol loopt meestal niet goed af.

Tja en Imanuelle......als ze echt zo dom is geweest om het scherm van haar (en Jochem 's) hoofdverdachte niet te laten zien dan verdient ze het ook de volgende afvaller te zijn. Als dat zo is dan weet nu iedereen wie de hoofdverdachte van dat bondje is? Niet slim als je samen de finale wil halen.  Vooralsnog schat ik haar slimmer in.

De vraag is wie wijzer is geworden en wie denkt wijzer te zijn geworden en wat gaat  men met deze zgn kennis doen.