Auteur Topic: [Mol] Kees Tol  (gelezen 399497 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #200 Gepost op: 20-01-2013, 16:13:22 »
Kan nog. Hij kan met de chauffeur hebben afgesproken dat hij niet weet waar hij heen moet, dus of hij wil wachten, totdat hij zeker weet dat hij is waar hij moet zijn. Hij stapt o.a. uit bij het politiebureau om te checken, en wellicht nog wel bij meer locaties. Omdat hij steeds niet weet of hij op de juiste plek is, laat hij zijn koffer staan om buiten even rond te kijken. Maar zodra hij bij de kerk is, weet hij het al wel zeker, maar laat per ongeluk gewoontegetrouw zijn koffer nog achter. Pas buiten de taxi herinnert hij zich zijn koffer.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #201 Gepost op: 20-01-2013, 17:09:41 »
Even weer terug naar aflevering 1.
Ik heb na zitten denken over het feit dat Kees zijn koffer in de taxi laat staan en gewoon naar het politiebureau wandelt.
Dit wordt uitgelegd als hint dat Kees de mol is. Hij weet dat hij daar niet moet zijn dus laat gewoon zijn koffer staan.

Je kunt het in mijn ogen ook anders bekijken. Kees is op zoek en hij wil dat snel vinden. Hij denkt dat hij bij het politiebureau moet zijn maar weet het niet zeker. Hij loopt sneller zonder koffer dus spreekt af (buiten beeld) dat zijn koffer blijft staan in de taxi en dat de taxi op hem wacht.
Mocht het de goede plek zijn dan is hij mooi op tijd en kan hij daarna die koffer wel weer ophalen. Is het niet de goede plek heeft hij tijd gewonnen door zijn koffer in de taxi te laten staan.
Ik vind het een teken van voorkennis, geen hint. De verklaringen die hier allemaal staan dat hij het als kandidaat ook op die manier had kunnen doen zijn plausibel... toch is/was het voor mij samen met de priesterhint voldoende om niet meer te twijfelen over Kees als mol.

EDIT>
Hij heeft waarschijnlijk bij het politiebureau nog een kaartje geopend waar dan "Regina Mundi" opstond of het glasraam en aangezien er een groot bordje voor de kerk stond met Regina Mundi, is het dan wel duidelijk. Of hij is de mol en wist het natuurlijk al lang  ;)
Nee, maar Lukie's verklaring kan best eens kloppen, hoor.
Door Heinz' overzicht bedacht ik dat dit onwaarschijnlijk is... Kees levert twee enveloppen in. Hij opent "Moroka", 20 ZAR en de glas-in-lood-mandela. Het is wel mogelijk dat iemand hem verteld dat de glas-in-lood-mandela in Regina Mundi te vinden is.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2013, 17:22:31 door Rat »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #202 Gepost op: 20-01-2013, 17:20:22 »
de priesterhint voldoende om niet meer te twijfelen over Kees als mol.
Wil je wel geloven dat ik dit nu vaak voorbij heb zien komen maar geen benul heb wat die hint nu inhoudt... en ik dus los daarvan op Kees zit? Ik had me voorgenomen niet meer op vage hints af te gaan en die links te laten liggen in de mollenjacht dit jaar 8).

Eerst zat ik helemaal niet op Kees maar nu ik wel op hem zit komt steeds dat woord "priesterhint" voorbijtrekken ??? Geen idee wat het is, al zal het vast met afl. 1 te maken hebben. Het topic dat erover is heb ik nog niet geopend, ga ik wel doen als Tim er straks uitvliegt. Dan dreigt het wel een verloren seizoen te worden met een mol die heel snel uitkomt, dus wil dan wel eens weten wat een priesterhint is :-\\.

Maar wat ik maar zeggen wel: je heb zo'n hint bepaald niet nodig om op Kees als mol uit te komen. Toch ook wel geruststellend denk ik ::) ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #203 Gepost op: 20-01-2013, 17:26:16 »
Wil je wel geloven dat ik dit nu vaak voorbij heb zien komen maar geen benul heb wat die hint nu inhoudt... en ik dus los daarvan op Kees zit? Ik had me voorgenomen niet meer op vage hints af te gaan en die links te laten liggen in de mollenjacht dit jaar 8).

Eerst zat ik helemaal niet op Kees maar nu ik wel op hem zit komt steeds dat woord "priesterhint" voorbijtrekken ??? Geen idee wat het is, al zal het vast met afl. 1 te maken hebben. Het topic dat erover is heb ik nog niet geopend, ga ik wel doen als Tim er straks uitvliegt. Dan dreigt het wel een verloren seizoen te worden met een mol die heel snel uitkomt, dus wil dan wel eens weten wat een priesterhint is :-\\.

Maar wat ik maar zeggen wel: je heb zo'n hint bepaald niet nodig om op Kees als mol uit te komen. Toch ook wel geruststellend denk ik ::) ::rofl::

Alles bevestigd mij ook dat hij de mol is... maar in eerste instantie had ik te veel tunnelvisie richting andere kandidaten. Ik zou het niet kunnen om een topic links te laten liggen. Respect!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #204 Gepost op: 20-01-2013, 17:27:01 »
Wil je wel geloven dat ik dit nu vaak voorbij heb zien komen maar geen benul heb wat die hint nu inhoudt... en ik dus los daarvan op Kees zit? Ik had me voorgenomen niet meer op vage hints af te gaan en die links te laten liggen in de mollenjacht dit jaar 8).

Grappig. Ik laat de meeste hints juist al jaren links liggen en kijk liever naar gedrag/montage, maar deze viel me op (en is natuurlijk ook amper te ontwijken). Je bent denk ik een van de weinigen hier die de hint nog niet kent.


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #205 Gepost op: 20-01-2013, 17:32:28 »
Ik heb wel hetzelfde Lo eigenlijk. Ik denk dat ik na 3 afleveringen toch bij hem uit zou zijn gekomen met nog wat lichte twijfels (bij nummers 2 t/m 4).

Wat mij bij Kees opvalt is dat hij elke keer zoals Frits het zo mooi wist te zeggen ooit, vrij secundair lijkt te reageren. Hij speelt continu in op wat anderen zeggen en doen, hobbelt er een beetje achteraan en gaat mee in wat de meute zo ongeveer wil. Zoals bij de kokers openen ja danwel nee bijvoorbeeld, neemt hij nooit zelf een directe stelling in lijkt het. Hij kijkt altijd eerst wat de rest doet of zegt (verbazing, blijdschap, boosheid) en laveert er een beetje tussendoor, en voedt dat zo af en toe eens even door even de nadruk erop te leggen dat 'Joep best wat hoger in had mogen zetten' (in vidcam naar kijker toe), maar ook naar de kandidaten ter plaatse toe..

Bij de boot is de chaos compleet, dus als iedereen beschuldigend naar elkaar wijst zit hij al meteen te roepen dat hij vindt dat hun groep het het beste heeft gedaan, en komt min of meer beschuldigend naar de 'laag' groep met vragen over waarom het bij hen zo lang duurde.

Met andere woorden hij lijkt telkens de verdenkingen en achterdocht van anderen een klein beetje te voeden, en houdt zich zelf verder vooral op de achtergrond tenzij hij niet anders kan en met naam erbij geroepen wordt.

Misschien zit hij gewoon zo van nature al in elkaar natuurlijk ik ken hem totaal niet, volg dat soort series ook nooit. Maar het zou zo maar kunnen zijn dat hij deze rol gekozen heeft omdat het hem wel passen zou, van nature, kennelijk. Hij heeft in ieder geval een opvallende rol in de groep in die zin.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #206 Gepost op: 20-01-2013, 17:46:20 »
Als Kees de mol is, dan hebben we wel heel vaak achter elkaar een mol gehad die zelf niet echt wat verpestte en mee ging in fouten van anderen. Dat zou ik jammer vinden, omdat het een beetje makkelijk is. Een goede molsactie komt uit de mol zelf, maar de laatste tijd horen we heel vaak dingen als "de kandidaten gingen al fout, dus ik heb niets gedaan om ze te verbeteren", en dat vind ik gewoon geen molsactie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #207 Gepost op: 20-01-2013, 18:03:24 »
meeste hints juist al jaren links liggen en kijk liever naar gedrag/montage
Ja dat is wel mijn reden. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen ook luiheid  ::regenboog::

Ik kan gewoon niet alle threads 'behappen', dat wordt me te veel. Dus ik beperk me tot die threads die mijn mol ook bevatten.

En ik had even moeite een tunnel te vinden, wist eerst vrij zeker dat het wel een vrouw moest zijn, maar Carolien (geld&verbondjes) en Paulien (geeft mij totaal geen molgevoel) stelden mij teleur. Schot voor de boeg was Zarayda maar daar zag ik al meteen na afl. 1 niks meer in, Tania evenmin.

Nu ik in de Keestunnel zit zie ik overal die 'superhint'. Ben dus ook wel blij dat ik op een andere manier hier gekomen ben. Nu nog zien of ik niet toch wegwezen moet want toch ook wel jammer als die hint dan echt zo sterk is dat we 'het al weten'.

Ik kijk dus even aan of Tim wel blijft, zo niet dan ga ik die priesterhint onderzoeken. Dan kan ik me toch nauwelijks voorstellen dat Kees de mol is (anders gaan we Inge's handenhint wel heel vroeg achterna) en wil ik het wel eens zien.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #208 Gepost op: 20-01-2013, 18:07:37 »
Ja dat is wel mijn reden. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen ook luiheid  ::regenboog::

Ik kan gewoon niet alle threads 'behappen', dat wordt me te veel. Dus ik beperk me tot die threads die mijn mol ook bevatten.

Op youtube staat een filmpje van twee minuten, zodat je niet een heel topic hoeft door te lezen. :)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #209 Gepost op: 20-01-2013, 19:53:07 »
Als Kees de mol is, dan hebben we wel heel vaak achter elkaar een mol gehad die zelf niet echt wat verpestte en mee ging in fouten van anderen. Dat zou ik jammer vinden, omdat het een beetje makkelijk is. Een goede molsactie komt uit de mol zelf, maar de laatste tijd horen we heel vaak dingen als "de kandidaten gingen al fout, dus ik heb niets gedaan om ze te verbeteren", en dat vind ik gewoon geen molsactie.

Hier ben ik het zeer mee eens. ::jaja::
Van de molsacties zullen we het wel weer niet moeten hebben. ::ohno::
Vorig jaar: A-M gooit schalks een krijtje weg..buiten beeld nog wel. ::schaam::
Wat een afknapper was dat !!!
Toch blijf ik kijken..om de spellen...die vind ik vaak zo goed bedacht.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #210 Gepost op: 20-01-2013, 20:16:14 »
Als Kees de mol is, dan hebben we wel heel vaak achter elkaar een mol gehad die zelf niet echt wat verpestte en mee ging in fouten van anderen. Dat zou ik jammer vinden, omdat het een beetje makkelijk is. Een goede molsactie komt uit de mol zelf, maar de laatste tijd horen we heel vaak dingen als "de kandidaten gingen al fout, dus ik heb niets gedaan om ze te verbeteren", en dat vind ik gewoon geen molsactie.

Mee eens, bovendien zou zowat de helft van het molkijkend publiek, incl degenen die de priesterhint niet kennen, het al na 2 a 3 afl. bij het juiste eind hebben.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #211 Gepost op: 20-01-2013, 21:01:32 »
Als Kees de mol is, dan moet hij nogal peinzen met het maken van de test. Nee Kees is niet de mol.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #212 Gepost op: 20-01-2013, 22:38:50 »
Als Kees de mol is, dan moet hij nogal peinzen met het maken van de test. Nee Kees is niet de mol.

Bedoel je de test in aflevering 3? Waar hij zijn hand over zijn halve gezicht gedrapeerd heeft. Die is zo overdreven dat het zeker niet uitgesloten is dat hij dit expres doet.

Geloof me, Paulien die met haar vingers op getuite lippen tikt, is een veel betrouwbaardere indicatie dat zij de Mol niet is.
 ::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #213 Gepost op: 20-01-2013, 22:47:24 »

Geloof me, Paulien die met haar vingers op getuite lippen tikt, is een veel betrouwbaardere indicatie dat zij de Mol niet is.
 ::vergroot::
Paulien heeft vaak haar vingers bij/op haar mond (buiten de tests om).
Gewoonte?
Omnia vincit amor

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #214 Gepost op: 20-01-2013, 23:00:09 »
Paulien heeft vaak haar vingers bij/op haar mond (buiten de tests om).
Gewoonte?


Dat kan. Ik zal daar nog eens extra op letten. Overigens gaat het om de combinatie met getuite lippen. Daarbij beweer ik ook niet dat dit een 100% indicatie zou zijn dat Paulien de Mol niet is. Het is alleen wel een sterkere aanwijzing dan die hand van Kees op zijn 'overpeinzend' gezicht.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #215 Gepost op: 20-01-2013, 23:07:29 »
Dat kan. Ik zal daar nog eens extra op letten. Overigens gaat het om de combinatie met getuite lippen. Daarbij beweer ik ook niet dat dit een 100% indicatie zou zijn dat Paulien de Mol niet is. Het is alleen wel een sterkere aanwijzing dan die hand van Kees op zijn 'overpeinzend' gezicht.
In "Lichaamstaal voor Dummies" (cést moi  ;D)staat dat als vingers de mond bedekken er niets uit de mond mag komen. Iets wat mij niet verrast (vanuit mijn P-tunnel).
En nu weer terug naar Kees  ;)
Omnia vincit amor

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #216 Gepost op: 21-01-2013, 21:43:19 »
Bij de blinddoek-boot-opdracht zegt Kees "Misschien kun je ons op 3 uur zien staan." Dan pas zegt Tania "Wij zijn geblinddoekt". Een Mol met voorkennis zou deze opmerking van Kees niet maken ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #217 Gepost op: 21-01-2013, 21:48:40 »
Bij de blinddoek-boot-opdracht zegt Kees "Misschien kun je ons op 3 uur zien staan." Dan pas zegt Tania "Wij zijn geblinddoekt". Een Mol met voorkennis zou deze opmerking van Kees niet maken ?

[tunnelvisie] Jawel, want de mol wilde dat nu maar eens duidelijk moest worden dat de twee op de boot geblinddoekt zijn. ;) [/tunnelvisie]

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #218 Gepost op: 21-01-2013, 21:49:52 »
Heb daar toevallig straks nog wat over gelezen op pagina 10:

Niet per se kandidaats; dat Kees loopt te zwaaien kan juist ook duiden op voorkennis. Hij weet dat ze op de boot een blinddoek om hebben en wil dat de mensen op de kant dat ook weten.

Waarom wil de mol dat de mensen op de kant dit ook weten?

Omdat dan duidelijk wordt dat Tania en Tim dat verzwegen hebben. Als mol handig, zo zet je Tania en Tim weer in een kwaad daglicht.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Kees Tol
« Reactie #219 Gepost op: 21-01-2013, 23:11:41 »
Als mol is het van belang dat er zo lang mogelijk verwarring blijft en de tijd lekker wegtikt. Dus geen enkel belang om duidelijk te gaan maken dat ze op de boot geblindoekt zijn.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)