Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3430047 keer)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27380 Gepost op: 22-04-2016, 23:01:08 »
 ::hug:: Jammer HDD
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27381 Gepost op: 23-04-2016, 03:56:05 »
 ::hug::

't lukt vanzelf een keer(goede moment op de juiste plaats zijn.)
 ;)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27382 Gepost op: 23-04-2016, 08:55:17 »
He verdorie wat balen hdd ::hug::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27383 Gepost op: 23-04-2016, 10:33:07 »
Heb je al eens aan een sollicitatietraining gedacht? Het zal toch een keer moeten gaan lukken, ook bij jou HDD!

Eh, betwijfel dat het veel nut heeft.

Brieven schrijven kan ik waarschijnlijk beter dan zo'n coach.
Hoe je er netjes verzorgd uit moet zien ook wel.
Alleen voor het gesprek zelf..

..naja, soms word ik gewoon uitgenodigd bij een functie die eigenlijk niet écht goed past, maar dan vinden ze m'n CV interessant. Dus dan, oh hey wat weird, blijkt bij het gesprek dat mijn achtergrond niet perfect past.
En bij wel passende functies ben ik soms wat te veel een denker, waarbij mensen me niet altijd goed kunnen volgen. Alleen dat weet ik, en mn voorgaande paar sollicitatiegesprekken lette ik daar juist op en toen ging dat prima [alleen dat was toevallig voor functies die inhoudelijk minder ideaal matchte].

Behalve dus ditmaal, toen ineens alles uit het raam ging.
Sowieso zou het eerste gesprek met 4 mensen zijn. Dat is gewoon heel veel. Toen bleken het er 5. Naja, good luck, dan ben ik gezien hoor om iedereen in het gesprek te betrekken. Gesprek met 1 of 2 is prima, 3 is goed te doen, 4 is vrij veel, 5 yeah, right..
En toen het tweede gesprek ging eerst mn presentatie bagger, kwam niet uit mn woorden, en dat werd daarna niet beter. Ook niet geholpen dat ze supermoeilijke vragen hadden.

Alleen dat net nu die doem-combinatie gebeurt is gewoon superzonde.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27384 Gepost op: 23-04-2016, 11:07:51 »
Dit is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan hoor HDD, zou het zelf ook niet kunnen.

Maar misschien moet je proberen juist iets minder na te denken  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27385 Gepost op: 23-04-2016, 11:16:08 »
Awh wat is dit enorm balen voor je zeg...  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27386 Gepost op: 23-04-2016, 11:30:46 »
HDD, als de positieve reacties die je hier leest je nou eens verder konden helpen.

Je weet waar je goed in bent, je weet tegen welke muren je aan loopt (of aan kunt lopen). Je weet ook dat je op bepaalde punten een sollicitatiecoach zou kunnen overtreffen (je gaf het al aan: ''een brief schrijven zou je waarschijnlijk beter doen dan zo'n coach'').

Leg dit hele verhaal eens voor aan iemand die hier echt iets mee kan.

Ik heb jaren geleden eens sollicitatietraining gehad. Ik zat in een groep met 8 mensen, die ondanks hun opleidingen allemaal problemen hadden met het vinden van een baan. De gesprekken werden op video vastgelegd, zodat je als sollicitant geconfronteerd werd met hoe je het gesprek inging, en hoe je je daarin presenteerde.

Zelf heb ik later op een andere manier een vaste baan gevonden, maar heb wel iets van die training geleerd. Namelijk dat niemand op alle fronten 100 procent perfect is. Je kan een vlotte babbel hebben, je kan er goed verzorgd uitzien, of noem maar op. Je kan voldoende geestelijke en/of ''educatieve'' bagage hebben. Maar ik ken zeer weinig mensen die op al die punten 100 procent scoren.

Ik weet het: je hebt er waarschijnlijk niet veel aan, het maakt je misschien zelfs wel onzekerder. Je denkt aan al die punten, maar toch gaat het weer mis. Toch hoop ik dat je reacties als deze opvat als steuntje in je rug.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2016, 11:32:21 door Bodejos »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27387 Gepost op: 26-04-2016, 18:05:35 »
Waarom posten mensen vandaag ineens allemaal foto's van december 2012 ofzo. Ik zie overal sneeuw, maar het heeft in Nederland al minstens 3 jaar niet gesneeuwd.

Wel raar ook dat het herfstweer is de dag voor Koningsdag
Wit is ook een kleur!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27388 Gepost op: 26-04-2016, 18:09:52 »
Dit is waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan hoor HDD, zou het zelf ook niet kunnen.

Maar misschien moet je proberen juist iets minder na te denken  ::jaja::

Heh, I knowww.. daarom, zeker bij posities waar ik inherent wel goed wat vanaf weet, probeer ik juist wat meer te focussen op.. het hebben van een goed gezellig gesprek.
Maar denk dat ik altijd wel als denker blijf over komen.

Of zoals moeder het verwoordde: 'nerd'. Thanks mom!

--

Waarschijnlijk heb je gelijk Jos.
Zit recent inderdaad ook wat meer in die richting te denken..
Ben nog niet helemaal zo ver, maar sluit het niet uit.. hetgeen ik eerder wel deed ;)

Thanks voor het meedenken in elk geval ::hug::

--

Is it just me, of is het wat stiller/rustiger op het forum de afgelopen paar weken?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27389 Gepost op: 26-04-2016, 18:23:52 »
Wie is de Mol is afgelopen, dat scheelt al.

En veel studerende forummers die het druk hebben denk ik ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27390 Gepost op: 26-04-2016, 18:47:15 »
Wat Daisy zegt, ik heb vanmiddag (wel toevallig in het widm board, want dat blijf ik toch het hele jaar bijhouden), mijn eerste post in 5 dagen geplaatst ;D Maar ik heb heel eerlijk sowieso de laatste tijd minder zin/tijd iets te posten.

OT:  weer wat wondere en soms ook minder wonderlijke vragen van MV (en weer een treinvraag)

1) Waarom lijkt het alsof je in een stilstaande trein zit en daarnaast een andere trein staat soms alsof jouw trein wegrijdt, terwijl het in werkelijkheid de trein aan het andere spoor vertrekt?

2) ::kots:: Waarom moeten verliefde stelletjes de laatste tijd/altijd pal voor mijn neus op straat of in het OV speeksel gaan uitwisselen?  :-\\ Voelen ze dat als katten die naar je toe komen, maar je dat eigenlijk niet wil en dan toch naar je toe kunnen komen aan? Of is het een statement? Kijk ons eens iets hebben wat jij niet hebt gehad en misschien wel nooit krijgt, dat ze dat aanvoelen of zo? :-\\

3) Waarom droom ik de laatste tijd in veel losse en korte fragmenten en scenes?

4) Stel je gaat slapen, de mug is al in je kamer, voelt de mug dan het moment aan dat je (bijna) slaapt, waarna hij je kan gaan prikken? Of je wakker kan gaan maken met zijn gezoem als je bijna slaapt.

5) Waarom programmeert de NS een vertragingsgevoelige sprinter vlak voor een intercity, waardoor de achteropliggende intercity met een slakkengang naar het volgende station moet? En waarom stap ik dan tegen beter weten in toch in die intercity  :-\\
« Laatst bewerkt op: 26-04-2016, 18:56:00 door Mollenvanger-MV »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27391 Gepost op: 26-04-2016, 19:02:13 »
Ik voel een nieuw forumbegrip opkomen: MV's vragenrondje  ::rofl:: ::hypocriet::

OT:

5) Waarom programmeert de NS een vertragingsgevoelige sprinter vlak voor een intercity, waardoor de achteropliggende intercity met een slakkengang naar het volgende station moet? En waarom stap ik dan tegen beter weten in toch in die intercity  :-\\

Omdat het de NS is  ::)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27392 Gepost op: 26-04-2016, 19:28:20 »

2) ::kots:: Waarom moeten verliefde stelletjes de laatste tijd/altijd pal voor mijn neus op straat of in het OV speeksel gaan uitwisselen?  :-\\ Voelen ze dat als katten die naar je toe komen, maar je dat eigenlijk niet wil en dan toch naar je toe kunnen komen aan? Of is het een statement? Kijk ons eens iets hebben wat jij niet hebt gehad en misschien wel nooit krijgt, dat ze dat aanvoelen of zo? :-\\


Zo waar. Helaas kan ik hier niets op zeggen, want ik heb dezelfde vraag! ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27393 Gepost op: 26-04-2016, 19:51:29 »
Worden we goed genoeg bevonden om een hele lieve pup te adopteren??
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27394 Gepost op: 26-04-2016, 20:36:44 »



4) Stel je gaat slapen, de mug is al in je kamer, voelt de mug dan het moment aan dat je (bijna) slaapt, waarna hij je kan gaan prikken? Of je wakker kan gaan maken met zijn gezoem als je bijna slaapt.


Hier kan ik het volgende op zeggen: als de mug in je kamer zit, en je weet zeker dat het een mannetje is, ga maar gerust slapen.



Mannetjesmuggen steken niet.   Vraag maar aan Franciscus van Assisi.  ::trots:: ::trots::

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27395 Gepost op: 26-04-2016, 22:00:54 »
Worden we goed genoeg bevonden om een hele lieve pup te adopteren??

Vertel!  :D
« Laatst bewerkt op: 26-04-2016, 23:02:04 door Moni »

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27396 Gepost op: 27-04-2016, 09:38:52 »
Vertel!  :D

We hebben een hele leuke pup op het oog van 5 maanden oud. Ze is net in Nederland aangekomen en toen we haar alle vier zagen waren we meteen verliefd. Ze is in ieder geval gekruisd met een Elzasser herder, het andere ras is onbekend en ze blijft klein. Gisteren de formulieren voor de adoptie ingevuld en vandaag wordt er gekeken of we geschikt worden bevonden. Spannend dus en ik duim me gek omdat we haar graag een "gouden" mandje willen bieden. Na jarenlang twijfelen willen we nu heel graag de stap naar een hond in huis maken en ik verheug me op de wandelingen samen.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27397 Gepost op: 27-04-2016, 09:40:47 »
klinkt goed Bakkertje :)
er was eens......

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27398 Gepost op: 27-04-2016, 09:52:17 »
Ja klinkt zeker heel goed Bakkertje! Spannend hoor. Ik duim voor jullie mee.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #27399 Gepost op: 27-04-2016, 09:58:51 »
Spannend Bakkertje :D
Honden zijn zo leuk.

Maar wel 1 tip met honden uit het buitenland. Laat ze meteen controleren door je dierenarts ;)