Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341093 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #280 Gepost op: 25-01-2017, 16:34:50 »
Toch valt me wel op dat er wellicht wat betreft kledingkeuze van Thomas op de groepsfoto aan het begin(als hij de Mol zou zijn) en Art in de uitzending elke week een link te maken zou kunnen zijn. In aflevering 1 het zwart leren jasje, in aflevering 2 staat Thomas achteraan en lijkt hij een wit shirt aan te hebben (in de uitzending blijkt dat er een Hollywood afbeelding op staat) en Art een wit overhemd (deze vind ik zelf beetje zwak) en in aflevering 3 dragen ze allebei een streepjesshirt. Wellicht is het niks, maar ik ga zeker even kijken of het in aflevering 4 wellicht ook zo is :)

Daarnaast valt me wel op dat Art en Thomas in aflevering 3 allebei op een gegeven moment hun zwart leren jasje aan hebben met daaronder (waarschijnlijk) een licht grijs shirt met opdruk erop met een woord met een "ij" erop. Ik heb er een screenshot van gemaakt:


Ik geeft toe, de volgende hint die hierop gebaseerd is, is erg vergezocht, maar ik had hem nog niet gezien en vind hem in dit verband te leuk om niet te noemen.

Zou het kunnen zijn dat Thomas zich spiegelt aan Art? Zijn achternaam Cammaert, fonetisch "Cam Aart" (op z'n Paulien Cornelisse's :-), anagram "Me Cam Art" -> ik spiegel me aan / kopieer Art.
Zoals Thomas het gesproken "Succes" van Art ook gelijk zelf herhaalt, aan het begin van de auto opdracht in aflevering 3. Zijn hier meer voorbeelden van te vinden?

PS Dan hebben we gelijk ook een link met de tweelingen....
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 16:39:22 door molecula »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #281 Gepost op: 25-01-2017, 16:35:42 »
Suggestieve vragen kunnen ook een handje helpen natuurlijk.

Ik zeg maar wat:
'Wat vond je ervan toen Jochem voorbij dat blauwe paaltje liep?'
En je gebruikt dat antwoord in de uitzending en dat is dan een Jochemverdenking terwijl die persoon Jochem misschien slechts op de 3e plek heeft staan in zijn ranking.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #282 Gepost op: 25-01-2017, 16:44:07 »
Dat zeg ik ook niet. De kandidaten worden natuurlijk niet gedwongen om te liegen. Het is alleen bekend dat er vaak biechten uit andere uitzendingen onder de tests worden gemonteerd om de kijker op het verkeerde been te zetten.

of dat de vraag die we horen stellen, niet past bij het antwoord dat erop lijkt te volgen.
is niet 1 keer gebeurd, maar heel vaak.

dan komt bv de vraag wat vindt je tot nu toe van jouw Mol? en dan zien we een antwoord op de vraag wat viel je op aan die of die kandidaat..
Ook bij het zien van de testvragen is t lang niet altijd zo geweest dat t antwoord dat we zien geven, hoorde bij die vraag



Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #283 Gepost op: 25-01-2017, 17:28:37 »
Ik geeft toe, de volgende hint die hierop gebaseerd is, is erg vergezocht, maar ik had hem nog niet gezien en vind hem in dit verband te leuk om niet te noemen.

Zou het kunnen zijn dat Thomas zich spiegelt aan Art? Zijn achternaam Cammaert, fonetisch "Cam Aart" (op z'n Paulien Cornelisse's :-), anagram "Me Cam Art" -> ik spiegel me aan / kopieer Art.
Zoals Thomas het gesproken "Succes" van Art ook gelijk zelf herhaalt, aan het begin van de auto opdracht in aflevering 3. Zijn hier meer voorbeelden van te vinden?

PS Dan hebben we gelijk ook een link met de tweelingen....


Uit mijn hoofd staat het me in ieder geval bij dat Thomas met goedenavond reageert als Art op het strand tegen de groep goedenavond zegt, maar dat kan ook gewoon een hele logische reactie zijn ;)

@Molecula: waar haal je vandaan dat cam spiegelen of kopieren betekent? #nieuwsgierig ;)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 17:44:26 door marver1982 »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #284 Gepost op: 25-01-2017, 17:54:53 »
@Molecula: waar haal je vandaan dat cam spiegelen of kopieren betekent? #nieuwsgierig ;)

Een cam (camera/webcam) neemt beelden op, kopieert dus beeld, wat spiegelen ook doet.
Zoals ik al zei, het is vergezocht.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #285 Gepost op: 25-01-2017, 21:24:14 »
Een cam (camera/webcam) neemt beelden op, kopieert dus beeld, wat spiegelen ook doet.
Zoals ik al zei, het is vergezocht.

Haha ja, maar inderdaad te leuk om niet te delen! :)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #286 Gepost op: 25-01-2017, 21:57:04 »
En nu nog één om de molloten helemaal gek te maken:

THOMAS CAMMAERT

is een anagram van

AMMO MATCHES ART

Ammo als in ammunition, verklaart de pistolen met kogels in de leader. De mol als ammo, die de andere kandidaten afschiet, matcht met Art, verklaart de gelijkenissen in kleding en het kopiëren van sommige van zijn woorden.

Ik weet het nog niet, maar hier zou iets in kunnen zitten

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #287 Gepost op: 25-01-2017, 22:02:51 »
En nu nog één om de molloten helemaal gek te maken:

THOMAS CAMMAERT

is een anagram van

AMMO MATCHES ART

Ammo als in ammunition, verklaart de pistolen met kogels in de leader. De mol als ammo, die de andere kandidaten afschiet, matcht met Art, verklaart de gelijkenissen in kleding en het kopiëren van sommige van zijn woorden.

Ik weet het nog niet, maar hier zou iets in kunnen zitten

Heb nog nooit gemerkt dat hints zo ver gingen. Ze kiezen een mol niet op naam, maar gaan aan de slag met hints wanneer de mol gekozen is (ze hebben Susan Visser niet gekozen zodat ze vissers konden laten zien, maar ze hebben vissers laten zien omdat Susan als mol gekozen werd).

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #288 Gepost op: 25-01-2017, 22:07:39 »
Heb nog nooit gemerkt dat hints zo ver gingen. Ze kiezen een mol niet op naam, maar gaan aan de slag met hints wanneer de mol gekozen is (ze hebben Susan Visser niet gekozen zodat ze vissers konden laten zien, maar ze hebben vissers laten zien omdat Susan als mol gekozen werd).

Maar dit zou toch helemaal niet betekenen dat ze de mol op zijn naam hebben gekozen? Ze kunnen toch dit anagram pas daarna ontdekt hebben? Dit verklaart waarom ze kogels laten zien, net zoals de vissen destijds, en waarom hij zich soms hetzelfde kleedt.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #289 Gepost op: 25-01-2017, 22:12:51 »
Maar dit zou toch helemaal niet betekenen dat ze de mol op zijn naam hebben gekozen? Ze kunnen toch dit anagram pas daarna ontdekt hebben? Dit verklaart waarom ze kogels laten zien, net zoals de vissen destijds, en waarom hij zich soms hetzelfde kleedt.

Alsnog is het een hele vergezochte hint m.i.
Wel leuk voor op het forum en om te puzzelen, maar het zal niet door de makers bedacht en gebruikt zijn. Heb deze week wat 'aflevering 10'-en bekeken en de hints zijn eerlijk gezegd best simpel als je ze hoort. Je moet denken 'oooh ja!' ipv 'huh waar hebben ze het over?'

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #290 Gepost op: 25-01-2017, 22:16:38 »
Alsnog is het een hele vergezochte hint m.i.

Dat dacht ik eerst ook, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het wel mee vind vallen. Kijk eens naar de eerste opdracht, de kandidaten in dat bos, Art die zegt: "De jacht op de mol is geopend" De associatie met ammunitie en kogels is dan niet eens zover gezocht.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #291 Gepost op: 25-01-2017, 22:18:26 »
Ik geeft toe, de volgende hint die hierop gebaseerd is, is erg vergezocht, maar ik had hem nog niet gezien en vind hem in dit verband te leuk om niet te noemen.

Zou het kunnen zijn dat Thomas zich spiegelt aan Art? Zijn achternaam Cammaert, fonetisch "Cam Aart" (op z'n Paulien Cornelisse's :-), anagram "Me Cam Art" -> ik spiegel me aan / kopieer Art.
Zoals Thomas het gesproken "Succes" van Art ook gelijk zelf herhaalt, aan het begin van de auto opdracht in aflevering 3. Zijn hier meer voorbeelden van te vinden?

PS Dan hebben we gelijk ook een link met de tweelingen....


Interesant, ben er even op door gaan puzzelen,

Thomas = tweeling
Annagram voor Cammaert = ac me m art.
Ac me m in het latijn = en ik ben.

Dus samenvoegen : art en ik ben tweeling.
Zou een hoop dingen kunnen verklaren.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #292 Gepost op: 25-01-2017, 22:45:00 »
Thomas = tweeling
Annagram voor Cammaert = ac me m art.
Ac me m in het latijn = en ik ben.

Van waar haal je deze vertaling?

Ik heb vroeger een grote portie Latijn gekregen, maar volgens mij is de vertaling van 'en ik ben' gelijk aan 'ac sum'. 'me' betekent 'mij' in het Nederlands en een losse 'm' heeft geen andere betekenis dan 1000.

Dus ik had graag wel eens (puur uit interesse) geweten hoe je aan die vertaling komt. :)

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #293 Gepost op: 25-01-2017, 23:00:16 »
Van waar haal je deze vertaling?

Ik heb vroeger een grote portie Latijn gekregen, maar volgens mij is de vertaling van 'en ik ben' gelijk aan 'ac sum'. 'me' betekent 'mij' in het Nederlands en een losse 'm' heeft geen andere betekenis dan 1000.

Dus ik had graag wel eens (puur uit interesse) geweten hoe je aan die vertaling komt. :)

Via Google translate.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #294 Gepost op: 25-01-2017, 23:11:45 »
Via Google translate.

Ja, dat gebruikten Tacitus en Cicero ook.  ::rofl::

Maar ik vrees dat deze website niet geheel betrouwbaar is wat de dode talen betreft. Mijn gymnasiumtijd ligt ruim 13 jaar achter me, maar M is echt niet 'ik ben'.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2017, 23:16:06 door Michmol »
Woosie down?

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #295 Gepost op: 25-01-2017, 23:19:13 »
Dat dacht ik eerst ook, maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik het wel mee vind vallen. Kijk eens naar de eerste opdracht, de kandidaten in dat bos, Art die zegt: "De jacht op de mol is geopend" De associatie met ammunitie en kogels is dan niet eens zover gezocht.

Voortbordurend op THOMAS CAMMAERT = AMMO MATCHES ART / ART MATCHES AMMO, kijk eens naar de dagboeken en de eerste tweet van de mol. Allen maken ze een associatie tussen het spel van de mol en de jacht.
In de eerste aflevering kopieert de mol Art daarmee bijna letterlijk, of in ieder geval genoeg om te matchen ;-)
Het zou me niets verbazen als uitspraken van Art in de andere afleveringen ook overeenkomen met teksten uit het dagboek.

Aflevering 1
Dagboek: "Game On! Het spel is begonnen." = Art: "De jacht op de mol is geopend"
‏@IkBenDeMol: Dus jullie willen op mij jagen?

Aflevering 2:
Dagboek: "Het echte leven is geen spelletje. So don’t try this at home!

Aflevering 3:
Dagboek: "Catch me if you can"



Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #296 Gepost op: 25-01-2017, 23:19:20 »
Ja, dat gebruikten Tacitus en Cicero ook.  ::rofl::

Maar ik vrees dat deze website niet geheel betrouwbaar is wat de dode talen betreft. Mijn gymnasiumtijd ligt ruim 15 jaar achter me, maar M is echt niet 'ik ben'.

Niet alleen wat oude/dode talen betreft.

Ik ben = ego sum of kortweg sum.

Wel is 'acme' in het Engels 'toppunt'. Zegt Google T. Maar of dat dan wél klopt?  ::tandpastasmiley::


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #297 Gepost op: 25-01-2017, 23:23:25 »
Niet alleen wat oude/dode talen betreft.

Ik ben = ego sum of kortweg sum.

Wel is 'acme' in het Engels 'toppunt'. Zegt Google T. Maar of dat dan wél klopt?  ::tandpastasmiley::



ACME was ook het bedrijf dat explosieven leverde aan Will E. Coyote om The Roadrunner te vangen.

On topic: Als er ooit anagrammen gebruikt worden in Wie Is De Mol? dan zijn het anagrammen die je aan een 13-jarige kan uitleggen. Het zou me dus verbazen dat we naar Latijn moeten grijpen om Thomas als Mol te zien.
Desalniettemin: Thomas is de Mol 2017.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #298 Gepost op: 25-01-2017, 23:31:09 »
Voor de zoveelste keer: de verdenkingen tijdens de test zijn compleet onbetrouwbaar. Je kan ze enkel beschouwen als alternative facts  ;D
Oei wat belerend!
Dit forum is for fun!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #299 Gepost op: 25-01-2017, 23:37:56 »
Oei wat belerend!
Dit forum is for fun!

Sorry als dat zo overkomt. Al vond ik mijn opmerking wat betreft alternative facts best nog wel fun  ;)