Auteur Topic: Hunted  (gelezen 232961 keer)

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #380 Gepost op: 28-10-2019, 21:54:50 »
Selmar, ik weet niet waar mijn vriendin is (die ik overigens niet heb). Kan jij haar even traceren? :P
Zoiets vroeg iemand op Twitter ook laatst; had hem binnen 30 min te pakken 😀

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #381 Gepost op: 28-10-2019, 21:58:16 »
Nou inderdaad!

Waarom wordt die combinatie-techniek niet vaker gebruikt?
Of levert het dan niets op, indien de kandidaten zelf geen telefoon mee hebben & inmiddels een andere helper hebben?

Zijn er trouwens wat regels gewijzigd?
Dacht te herinneren dat ze maar tot 22u mochten, waarna het spel stil lag?
En is het pinbedrag verlaagd van 70 of 80 naar 50, of wordt er gewoon suboptimaal gepind?
Hangt helemaal van de locatie af. Als er een snelweg binnen de range van de pinautomaat zit is het vrijwel kansloos.

Wat betreft de nachtbeelden. Er is altijd een 10 uur window waarin gespeeld wordt, maar die kan op de dag schuiven. Dus inderdaad soms ook van 14:00-00:00

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Hunted
« Reactie #382 Gepost op: 29-10-2019, 02:22:19 »
Goeie actie, Selmar! Lijkt me echt tof om een Hunter te zijn, je zal vast drie weken lang non-stop adrenaline voelen. ;D Maar ook elke keer weer knap hoe jullie met soms zo weinig informatie toch uiteindelijk zo veel te weten kunnen komen.

Ik vind het sowieso altijd wel interessant dat elke burger de kant van de voortvluchtigen kiest. Hoewel mensen de Hunters vaak ook wel helpen als ze ernaar vragen of druk uitoefenen, maar je hoort nooit iemand die het programma kent en twee mogelijke deelnemers ziet langslopen, die dan een anoniem belletje pleegt naar de Hunters of wat dan ook. Ik denk toch dat niemand als die 'NSB'er' gezien wil worden. Zou wel next level zijn als de deelnemers ook daadwerkelijk niet meer op de hulp van de burger kunnen rekenen. ;D
Nou, daar was dan de buurtpreventie-app! :P

Ik moet wel zeggen mijn grootste kritiekpunt van dit programma is hoe voorspelbaar het is wie er ver gaan komen, die krijgen namelijk altijd bijna geen uitzendtijd in de eerste paar afleveringen.
Een heel klein beetje meer balans zou wat mij betreft ook geen kwaad kunnen, want één team is na vier afleveringen nog steeds nauwelijks in beeld geweest (of ze nemen onder de radar blijven wel héél letterlijk ::tandpastasmiley:: ).

Maar aan de andere kant vind ik het ook wel prima zo. Doordat er nu alleen op een paar teams per aflevering wordt gefocust, is er genoeg ruimte voor een rustige spanningsopbouw tot een uiteindelijke climax. En als alle teams evenveel aandacht zouden krijgen, zou het voor de kijker ook chaotischer worden door constant te moeten switchen. Plus, misschien is het ook wel zo dat de Hunters tot nu toe simpelweg nog weinig aanknopingspunten hebben voor bijvoorbeeld die tweeling.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Hunted
« Reactie #383 Gepost op: 29-10-2019, 09:50:14 »
Zoiets vroeg iemand op Twitter ook laatst; had hem binnen 30 min te pakken 😀

Haha heel gaaf! :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Hunted
« Reactie #384 Gepost op: 29-10-2019, 19:36:27 »
We bombarderen Selmar tot telefoonmastman  ::respect::
Nou bombarderen Niek... kijk nou uit wat je zegt, straks heb je niet alleen de Selmar maar ook de hele AIVD en weet ik welke veiligheidsdiensten achter je aan...  ::) :P

Maar inderdaad  ::respect::

Ik blijf me trouwens verbazen over de risico's die sommige kandidaten nemen. Levert leuke tv op (boze hunters), maar in het spel zelf zitten al genoeg risico momenten (1 verkeerd telefoontje... pintransacties, pakketjes ophalen/leveren etc.).
« Laatst bewerkt op: 29-10-2019, 19:39:51 door MollenvangR-Art »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #385 Gepost op: 29-10-2019, 19:58:31 »
Grote rol voor Selmar vandaag, goed gedaan zeg!

En eens met MV, zo dom van Vera om zoveel risico te nemen. Ze had de hunters al een keer uitgedaagd, klaar, focus op jezelf. Ook niet handig om uit haar festivalcircuit te gaan, ze had via die grote netwerken echt helemaal uit haar eigen netwerk kunnen gaan.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #386 Gepost op: 29-10-2019, 21:15:53 »
Juul en Koen zullen ook wel gepakt worden volgende week nadat Juul met haar eigen kringen zat te bellen... ::) Ik zou ten alle tijden, als je dan toch iemand uit je eigen kringen nodig hebt, "live" naar diegene toe gaan, of stuur er een mannetje voor je op uit. Heeft naar mijn idee meer kans van slagen. We weten nu inmiddels wel dat ze écht op zo ongeveer iedereen een tap hebben staan van je close vriendenkring.

Daarover gesproken, @Selmar, hoe bepalen jullie eigenlijk wie er wel en wie er niet onder de tap wordt gezet?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #387 Gepost op: 29-10-2019, 21:36:02 »
Juul en Koen zullen ook wel gepakt worden volgende week nadat Juul met haar eigen kringen zat te bellen... ::) Ik zou ten alle tijden, als je dan toch iemand uit je eigen kringen nodig hebt, "live" naar diegene toe gaan, of stuur er een mannetje voor je op uit. Heeft naar mijn idee meer kans van slagen. We weten nu inmiddels wel dat ze écht op zo ongeveer iedereen een tap hebben staan van je close vriendenkring.

Dit deel was dit jaar natuurlijk wel moeilijk omdat ze een pakketje bij een bekende moesten laten bezorgen. Maar dan nog hadden ze beter moeten weten
You'll never walk alone

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Hunted
« Reactie #388 Gepost op: 31-10-2019, 21:24:11 »
Heb de aflevering nu pas gezien, maar wat overmoedig van Vera om zo te werk te gaan. Snap niet hoe ze zo het risico aan zou willen gaan.

Aan de andere kant, wanneer je op de vlucht bent, zie en merk je eigenlijk precies niks van de Hunters, totdat ze je pakken - en het dus te laat is. Dus kan me ook indenken dat je op een gegeven moment zelf wat uitdaging gaat zoeken. Omdat het gaat wennen/te goed gaat. Maarja, slim blijkt het alles behalve... ::ohno:: Dat is daarin dan ook dat stukje profiling van de kandidaten, wat bij Vera dus goed is gedaan, door het technische werk dat indrukwekkend was! Fascinerend hoe dat gedaan wordt! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hunted
« Reactie #389 Gepost op: 31-10-2019, 22:17:04 »
Ze heeft wel een mooie locatie uitgezocht om gepakt te worden  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #390 Gepost op: 3-11-2019, 20:05:09 »
Ook dit jaar weer aan het kijken :D

Stiekem toch jammer dat Vera er uit is. Vond haar wel wat hebben qua brutaliteit en lef. Al is dat inderdaad niet altijd even handig.

Wat ik nog steeds jammer vindt is dat ze geen bodycams krijgen om op te nemen, maar dat de cameraman er bij loopt.
Die moeten de hunters natuurlijk negeren, maar goed, die weten ook wel dat als die er is, dat 1 van de voortvluchtige in de buurt is. Zoals vorig jaar dat die jongen in het bos daardoor gepakt werd omdat de cameraman een wit shirt had en daardoor opviel.

En valt wel steeds op dat als de wagens worden ingeschakeld dat ze vaak nog maar een kwartier van de plek zijn waar de voortvluchtigen zitten. Of het is steeds zo gemonteerd, maar valt echt wel op.

Maar blijf beide kanten wel leuk vinden om te zien. Al zou ik zelf eerder de hunter kant zijn dan de voortvluchtige kant. Denk dat ik daar toch beter in ben  ::rofl::

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #391 Gepost op: 3-11-2019, 20:45:28 »
Ook dit jaar weer aan het kijken :D

Stiekem toch jammer dat Vera er uit is. Vond haar wel wat hebben qua brutaliteit en lef. Al is dat inderdaad niet altijd even handig.

Wat ik nog steeds jammer vindt is dat ze geen bodycams krijgen om op te nemen, maar dat de cameraman er bij loopt.
Die moeten de hunters natuurlijk negeren, maar goed, die weten ook wel dat als die er is, dat 1 van de voortvluchtige in de buurt is. Zoals vorig jaar dat die jongen in het bos daardoor gepakt werd omdat de cameraman een wit shirt had en daardoor opviel.

En valt wel steeds op dat als de wagens worden ingeschakeld dat ze vaak nog maar een kwartier van de plek zijn waar de voortvluchtigen zitten. Of het is steeds zo gemonteerd, maar valt echt wel op.

Maar blijf beide kanten wel leuk vinden om te zien. Al zou ik zelf eerder de hunter kant zijn dan de voortvluchtige kant. Denk dat ik daar toch beter in ben  ::rofl::
Geloof me, ik zie uren aan bodycam beelden, en dat is echt niet geschikt voor TV.

En wat betreft de hunters, die rijden meestal doelloos rond, maar we hebben een standaard brief-moment op een kwartier van locatie. Daarom is het dus altijd nog een kwartier.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #392 Gepost op: 3-11-2019, 21:06:46 »
Geloof me, ik zie uren aan bodycam beelden, en dat is echt niet geschikt voor TV.
Heb inderdaad wel eens bodycam beelden gezien, en qua kwaliteit is het niet inderdaad wat een gewone camera kan doen.
Al hoop ik wel dat er een techniek komt die dit aan kan zodat de cameraman niet meer mee hoeft.

Citaat
En wat betreft de hunters, die rijden meestal doelloos rond, maar we hebben een standaard brief-moment op een kwartier van locatie. Daarom is het dus altijd nog een kwartier.
Dat verklaart inderdaad een heel stuk. ;)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Hunted
« Reactie #393 Gepost op: 3-11-2019, 23:25:45 »
Ik vind dat toch altijd knap hoe dit soort reality-shows in zo mooi beeld gebracht worden, zonder dat je ook maar een moment het gevoel krijgt dat het nep is.

Maar wat gebeurt er als een voortvluchtige en de cameraman elkaar kwijt raken? Ik kan me voorstellen dat dit kan gebeuren tijdens een directe achtervolging.

Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #394 Gepost op: 4-11-2019, 20:48:08 »
Lekkere bekende plekken vandaag in de uitzending ::vergroot::

Edit: moeten de hunters ook geen gordels om?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #395 Gepost op: 4-11-2019, 21:08:04 »
Zozo Selmar, je wordt de nieuwe ster van het programma zo. ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #396 Gepost op: 4-11-2019, 21:09:37 »
Selmar is on fire dit jaar #teamselmar  ::super::
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #397 Gepost op: 4-11-2019, 21:18:51 »
Je rol is dit jaar echt veel groter Selmar, of lijkt dat maar zo omdat wij je nu 'kennen'?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #398 Gepost op: 4-11-2019, 21:20:43 »
Ik hoop dat die 2 mannen worden opgepakt! Die hebben niet echt een 'grote fout' gemaakt, maar dit is gewoon echt knap speurwerk van Selmar en de hunters
You'll never walk alone

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #399 Gepost op: 4-11-2019, 21:22:01 »
Ik vind dat toch altijd knap hoe dit soort reality-shows in zo mooi beeld gebracht worden, zonder dat je ook maar een moment het gevoel krijgt dat het nep is.

Maar wat gebeurt er als een voortvluchtige en de cameraman elkaar kwijt raken? Ik kan me voorstellen dat dit kan gebeuren tijdens een directe achtervolging.
Ze hebben een noodtelefoon