Auteur Topic: Hunted  (gelezen 232910 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1380 Gepost op: 7-11-2022, 21:33:47 »
Ik ben bang dat echt iedereen gepakt zal gaan worden. Dat ene duo heeft nog steeds niet hun floppy laten lezen.

Een clean sweep voor de hunters is ook wel een keer leuk.   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1381 Gepost op: 7-11-2022, 22:17:43 »
Een clean sweep voor de hunters is ook wel een keer leuk.   ::jaja::
Ja, maar niet 5 dagen voor het einde 😀

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1382 Gepost op: 7-11-2022, 23:08:32 »
Ik verheug me anders op beelden van het Hunter-team met de beentjes omhoog op de bureaus.   ;D ;D ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1383 Gepost op: 7-11-2022, 23:18:05 »
Ik vind het juist het leukste als de Hunters verliezen😀
Die hebben zoveel mogelijkheden om ze op te sporen.
Wat een stom grietje om onnodig al die info te geven.
Een clean sweep is dus niet zo leuk voor de kijkers.
Wilco heeft het nu verpest dus het wordt lastig om nog
de eindstreep te halen. Ik hoop dat de ontknoping toch
spannend wordt….


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1384 Gepost op: 8-11-2022, 09:23:43 »
Ja, maar niet 5 dagen voor het einde 😀

Oei was het zo slecht dit jaar?


Ik verbaas me wel over de fouten die de stellen maken. Alsof ze vorige jaargangen niet gezien hebben of zo. Wel heel terecht dat Yasmin en Melvin gepakt werden, zij deden het echt niet goed.
Voor Sandra en Michel is het wel heel zuur dat Wilco zo in de val van de Hunters trapt, ze waren zo goed bezig. Sanne en Siedo mazzelden tot nu toe er goed door, maar dat is wel over met hun loslippige vader, pijnlijk.
Toevallig dat deze 2 stellen allebei in de omgeving van Lemmer waren. Heel erg grappig om de moeizame uitspraak van voor mij zeer bekende dorpsnamen te horen. Langelille is echt een gehucht van niks, dat ze nou juist daar terecht kwamen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1385 Gepost op: 8-11-2022, 12:12:47 »
www.floppyfactory.nl

Ik ga helemaal stuk om dat stukje links onderaan. Er staat eigenlijk 'Een nieuw onderdeel van FloppyFactory Studios is nu FloppyFactory'  ::rofl::
Dat stukje is niet alleen om je rot te lachen maar het zou bij mij argwaan wekken. Onder het kopje "Wie zijn wij" staat: "Ik ben al sinds vele jaren een retro computer verzamelaar...". Dit klinkt amateuristisch terwijl het stukje links onderaan meer weg heeft van een een bedrijf als Facebook dat onderdeel is van Meta. Hier klopt iets niet.

Overigens ook grappig dat iemand denkt dat een willekeurige computerwinkel een Commodore floppy disk kan lezen. Nee ze hebben daar alleen nog van die Teletypes waar je papertape mee kan lezen.
« Laatst bewerkt op: 8-11-2022, 12:17:38 door MartinJ »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1386 Gepost op: 8-11-2022, 13:43:26 »
Ik ben bang dat Sanne en Siedo het extractiepunt niet gaan achterhalen. Hun contactpersoon voor het uitlezen van de floppy had het over een PC die hij net binnen had. Een kenner of iemand die (zoals ik*) in de jaren '80 een Commodore computer had, zou zo'n apparaat nooit een PC noemen. Ik vermoed dus dat we volgende week beelden te zien krijgen van grote teleurstelling als blijkt dat ze de floppy in een PC met DOS stoppen.

Mijn voorspelling is dan ook als volgt: Sandra en Michel worden gepakt doordat Wilco in de val van de hunters is getrapt. En Sanne en Siedo worden weliswaar niet gepakt, maar vinden het extractiepunt niet op tijd. Dan wordt het weliswaar geen volledige clean sweep voor Selmar cs, maar wel een glorieuze overwinning voor de hunters omdat niemand weet te ontsnappen.



* Ze hadden hier even aan moeten komen, ik heb nog zo'n Commodore op zolder staan, net als een Amiga trouwens.    :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1387 Gepost op: 8-11-2022, 14:33:04 »
Het kan ook dat ze erachter komen dat een 5 1/4 inch floppy niet past in een 3 1/2 inch diskette station zoals je kan vinden op oudere Windows PCs.

Wat ik niet snap dat niemand bekend is met de HCC (Hobby Computer Club). Deze heeft diverse gebruikersgroepen. Eén ervan is de HCC Commodore Interesse Groep die meer dan 350 leden heeft.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1388 Gepost op: 8-11-2022, 22:13:42 »
Ja, dat is jammer dat ze daar niet op komen. Maar het punt is dat de deelnemers deze keer allemaal jonger dan veertig zijn. Die hebben echt geen idee dat je vroeger zoiets als Commodore had en dat dit een behoorlijk populair systeem was.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1389 Gepost op: 9-11-2022, 19:50:01 »
Ik ben wel benieuwd naar volgende week met Sandra en Michel.
Die gaan contact opnemen met Wilco om iets af te spreken.
Wilco zal dan toch iets zeggen dat hij hun appje al gezien heeft en gereageerd heeft.
Dan moet er toch nog wel iets te regelen zijn dat niet Wilco maar iemand anders met de aanwijzing naar de ontmoetingsplek gaat.

Dat vind ik trouwens ieder jaar wel jammer dat kandidaten gepakt worden doordat ofwel de contactpersonen (die ze niet zelf mogen kiezen) blunders maken ofwel als de programmamakers dusdanige hints geven zodat de hunters dat als punt hebben (zoals met die vrachtwagen met container).

Dat Melvin en Yasmin gepakt zijn is alleen maar helemaal terecht.

En hopen dat niet de vader van Siedo en Sanne de contactpersoon is, maar iemand helemaal anders.
Dan maken die nog kans als ze tenminste ergens de floppy kunnen lezen.
Inmiddels kunnen ze gewoon naar 1 van de musea gaan (niet bellen), omdat ik denk dat de hunters denken dat alle kandidaten de floppy al gelezen hebben.

Ik vind kandidaten een floppy uit het jaar tabak geven trouwens te moeilijk.
In Belgie kregen kandidaten een videoband. Dat is nog enigszins te doen, omdat er best nog wel mensen een videorecorder hebben. Dus dat had ik beter gevonden.

Ik vind het trouwens wel opvallend hoeveel kandidaten er in auto's van vrienden\bekenden\familie rondrijden. Ik zou net verwachten dat hunters dat een beetje in de gaten proberen te houden.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: Hunted
« Reactie #1390 Gepost op: 9-11-2022, 20:47:15 »
Ik ben wel benieuwd naar volgende week met Sandra en Michel.
Die gaan contact opnemen met Wilco om iets af te spreken.
Wilco zal dan toch iets zeggen dat hij hun appje al gezien heeft en gereageerd heeft.
Dan moet er toch nog wel iets te regelen zijn dat niet Wilco maar iemand anders met de aanwijzing naar de ontmoetingsplek gaat.

Dat vind ik trouwens ieder jaar wel jammer dat kandidaten gepakt worden doordat ofwel de contactpersonen (die ze niet zelf mogen kiezen) blunders maken ofwel als de programmamakers dusdanige hints geven zodat de hunters dat als punt hebben (zoals met die vrachtwagen met container).

Dat Melvin en Yasmin gepakt zijn is alleen maar helemaal terecht.

En hopen dat niet de vader van Siedo en Sanne de contactpersoon is, maar iemand helemaal anders.
Dan maken die nog kans als ze tenminste ergens de floppy kunnen lezen.
Inmiddels kunnen ze gewoon naar 1 van de musea gaan (niet bellen), omdat ik denk dat de hunters denken dat alle kandidaten de floppy al gelezen hebben.

Ik vind kandidaten een floppy uit het jaar tabak geven trouwens te moeilijk.
In Belgie kregen kandidaten een videoband. Dat is nog enigszins te doen, omdat er best nog wel mensen een videorecorder hebben. Dus dat had ik beter gevonden.

Ik vind het trouwens wel opvallend hoeveel kandidaten er in auto's van vrienden\bekenden\familie rondrijden. Ik zou net verwachten dat hunters dat een beetje in de gaten proberen te houden.
Doen we ook, maar het is niet altijd even makkelijk om het verschil te zien met normale verplaatsingen van het voertuig (en zo veel anpr’s zijn er ook niet)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Hunted
« Reactie #1391 Gepost op: 10-11-2022, 14:36:51 »
Ik vind het een spannend seizoen  ::jaja::

Mijn gevoel zegt dat Melvin en Yasmin er een beetje doorheen zaten en daardoor de kantjes er vanaf liepen. Ze hadden echt wel kunnen bedenken dat de pa van die Alice ook onder de tap stond.

Het ziet er inderdaad niet goed uit voor de kandidaten, het zou me niks verbazen als de finale inderdaad niet zo spannend wordt als andere jaren, qua climax. Vorig jaar was dat echt heel spannend. Maar het seizoen op zichzelf zat goed in mekaar dus dat geeft dan niet zo.

Mag ik meedoen please  ::regenboog::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1392 Gepost op: 10-11-2022, 16:16:00 »

Mag ik meedoen please  ::regenboog::

Heb je je al opgegeven?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Hunted
« Reactie #1393 Gepost op: 11-11-2022, 13:40:30 »
Heb je je al opgegeven?

Haha, ja, met mijn huisgenoot  ::vergroot::

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Hunted
« Reactie #1394 Gepost op: 11-11-2022, 16:08:32 »
Haha, ja, met mijn huisgenoot  ::vergroot::
ahh nice! Hoop het ook voor je dan.

Geen idee eigenlijk of ze veel aanmeldingen krijgen voor het programma.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1395 Gepost op: 14-11-2022, 21:29:26 »
Heerlijke finale weer!  ::bravo:: En terechte winnaars.
Tell me what your telescope says

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Hunted
« Reactie #1396 Gepost op: 14-11-2022, 21:40:53 »
Einde van toch weer een erg spannend seizoen. Waanzinnig uitgespeeld door Sanne en Siedo door nog die laatste afleiding te doen  ::bravo::

Tops
-Meerdere lagen beveiliging op de usb-stick, maar wel met een voordeel voor de hunters als de voortvluchtige hem gebruikten
- Waar het vorige seizoenen nog leek alsof elke operatiepoging goed ging, werd nu ook meerdere malen laten zien dat het niet altijd raak is

Tips
- In het introstukje is te zien dat er voortvluchtigen gepakt worden in het bos. Dat zorgt er toch voor dat je anders gaat kijken naar stukjes waar mensen in het bos lopen
-Een kennis van Marcel belde naar het bureau, maar het had iets duidelijker gemogen hoe die persoon nou achter de informatie was gekomen

Vraagje, hoe kwamen Sanne en Siedo nou achter het telefoonnummer? Was mij onduidelijk. En hoe is het de hunters ontgaan?
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1397 Gepost op: 14-11-2022, 21:43:00 »
Vraagje, hoe kwamen Sanne en Siedo nou achter het telefoonnummer? Was mij onduidelijk. En hoe is het de hunters ontgaan?
Het was alleen te zien als je de tekst selecteerde (kleur was hetzelfde als de achtergrond). De hunters hebben dat niet gemerkt.
Tell me what your telescope says

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Hunted
« Reactie #1398 Gepost op: 14-11-2022, 21:44:46 »
Oh wauw, zo iets simpels en toch moet je er maar opkomen. Extra hulde!
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #1399 Gepost op: 14-11-2022, 22:11:06 »
Mooie finale, goed gespeeld  ::bravo::

Ik vroeg me af hoe het zat met dat belletje naar die goede vriend van Siedo (Hadewieg?), kregen de hunters daar dan geen melding van?
I will follow my inner gold