Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 161935 keer)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 9-04-2006, 14:52:43 »
Jawel, ze had wel een kaart:


Volgens mij is dit niet de scène uit de intro's. Als ik het goed heb zit ze daar in een auto achterin met een telefoon aan haar oor.
Ga nu gelijk ff checken  ;)

Correctie: dit is wel de beginintro. Ze zit in de bus, dus op basis van intro's kan nu ook Milouska er volgende week uit.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2006, 14:58:06 door molmark »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #221 Gepost op: 10-04-2006, 12:28:17 »
Wat me wel opviel, was dat roderick tijdens het maken van de test, hardop aan het praten was, helaas zonder geluid natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd wat hij daar zei. Het leek wel of hij ergens verbaasd over was.

Hij zit de vragen hardop voor te lezen, omdat ze anders niet goed tot hem doordringen ofzo. In de test van afl. 5 schrok hij een keer, alsof hij een verkeerd antwoord aanklikt. (kan gespeeld zijn natuurlijk) Dit keer klikt hij wel met de muis i.p.v tikken op het toetsenbord, maar je ziet niet het beeldscherm in beeld volgens mij...(even terugkijken nog)

Het is al eerder opgemerkt maar volgens mij niet in deze topic. Roderick zat lang voordat de andere kandidaten kwamen al op het executiestoeltje, er zat echt een grote knip in. Ik vond hem deze aflevering ook niet echt verdacht. Peggy was wel heel fanatiek ook, dus misschien kon hij er niet tegenop.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2006, 16:37:04 door Lola-aap »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #222 Gepost op: 10-04-2006, 18:55:59 »
Hij zit de vragen hardop voor te lezen, omdat ze anders niet goed tot hem doordringen ofzo. In de test van afl. 5 schrok hij een keer, alsof hij een verkeerd antwoord aanklikt. (kan gespeeld zijn natuurlijk) Dit keer klikt hij wel met de muis i.p.v tikken op het toetsenbord, maar je ziet niet het beeldscherm in beeld volgens mij...(even terugkijken nog)

Het is al eerder opgemerkt maar volgens mij niet in deze topic. Roderick zat lang voordat de andere kandidaten kwamen al op het executiestoeltje, er zat echt een grote knip in. Ik vond hem deze aflevering ook niet echt verdacht. Peggy was wel heel fanatiek ook, dus misschien kon hij er niet tegenop.


zit hij vaker als eerste?
misschien is hier wel iets uit te halen, na vorig jaar geloof ik zelfs de meest stomme kinderachtige hints.

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #223 Gepost op: 12-04-2006, 17:31:00 »
Ik zit nog eens de aflevering terug te luisteren vooral (op de achtergrond) en wat eigenlijk ook wel opvalt, is dat Roderick zegt op het moment dat Peggy de eerste roos wil pakken: hé, das heiligschennis, oftewel, je kan het beter laten liggen, helaas neemt Peggy de roos mee. Roderick probeert dus wel slinks ervoor te zorgen dat de rozen blijven liggen...

Oh ja en die vijfde muziekale hint: How I'm different, kan misschien slaan op het feit dat Roderick kaal is, en de rest niet, klinkt raar, maar je weet maar nooit...

Kale presentator, kale mol, alles is anders dan anders
« Laatst bewerkt op: 12-04-2006, 17:57:16 door Lola-aap »

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #224 Gepost op: 13-04-2006, 23:57:24 »
voor de regie is het duidelijk: richard moest terugkomen (of de kandidaat die op dat moment afviel, whatever) want dat is leuk, gezellig, geeft iets extra's aan WIDM (net zoals vorig jaar trouwens met gijs).
dus, wat doen ze: eerst een paar andere kandi's voor laten gaan. en als zij de kooi niet openen, moet de mol het maar doen.
zulke dingen zijn echt 1 van de weinige hints waar je op kan voortbouwen. net zoals een positie in een opdracht zoals het metrospel: wie daar als eerste moet starten heeft bitterweinig invloed op het verdere verloop van het spel.
roderick opent de kooi, hoewel hij een hele tijd afgezonderd is geweest en dus niets van informatie heeft. hij heeft er een concurrent bij én dan nog eens 2 jokers minder! helemaal niet logisch. je kan zeggen dat het gewoon een vriendelijke daad was, maar roderick is duidelijk een rationeel iemand (kijk maar naar het vragen-stellen aan richard, ook naar zijn beroep: journalist), hij laat op zo'n moment zijn hart niet spreken!
roderick doet de tango-opdracht zodat de rest van de groep elkaar dan een beetje kan opfokken en hij niet verdacht wordt.
bij de kofferopdracht gaat hij als laatste zodat hij kan bepalen wie er moet gaan - maar het kwaad was onderweg al geschied.
verder zegt liz dat ze zich ongelofelijk in de luren heeft laten leggen en ook uit het geluidsfragment van haar komt roderick er verdacht uit vind ik (het eerste wat ze zegt klinkt vreemd...). dit is natuurlijk subjectief en geen 'echte hint' + na 2 keer een vrouw zullen ze nu wel weer eens voor een man kiezen denk ik (maar dit is ook subjectief)

de mol heeft een bepalende invloed (in het begin was dit nog niet noodzakelijk)
roderick is de mol!

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #225 Gepost op: 14-04-2006, 00:09:40 »
voor de regie is het duidelijk: richard moest terugkomen (of de kandidaat die op dat moment afviel, whatever) want dat is leuk, gezellig, geeft iets extra's aan WIDM (net zoals vorig jaar trouwens met gijs).
dus, wat doen ze: eerst een paar andere kandi's voor laten gaan. en als zij de kooi niet openen, moet de mol het maar doen.
zulke dingen zijn echt 1 van de weinige hints waar je op kan voortbouwen. net zoals een positie in een opdracht zoals het metrospel: wie daar als eerste moet starten heeft bitterweinig invloed op het verdere verloop van het spel.
roderick opent de kooi, hoewel hij een hele tijd afgezonderd is geweest en dus niets van informatie heeft. hij heeft er een concurrent bij én dan nog eens 2 jokers minder! helemaal niet logisch. je kan zeggen dat het gewoon een vriendelijke daad was, maar roderick is duidelijk een rationeel iemand (kijk maar naar het vragen-stellen aan richard, ook naar zijn beroep: journalist), hij laat op zo'n moment zijn hart niet spreken!
roderick doet de tango-opdracht zodat de rest van de groep elkaar dan een beetje kan opfokken en hij niet verdacht wordt.
bij de kofferopdracht gaat hij als laatste zodat hij kan bepalen wie er moet gaan - maar het kwaad was onderweg al geschied.
verder zegt liz dat ze zich ongelofelijk in de luren heeft laten leggen en ook uit het geluidsfragment van haar komt roderick er verdacht uit vind ik (het eerste wat ze zegt klinkt vreemd...). dit is natuurlijk subjectief en geen 'echte hint' + na 2 keer een vrouw zullen ze nu wel weer eens voor een man kiezen denk ik (maar dit is ook subjectief)

de mol heeft een bepalende invloed (in het begin was dit nog niet noodzakelijk)
roderick is de mol!
nee denk het ook ja ::hypocriet:: ::) ;)
I'm a real big goblin..

Offline Dootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #226 Gepost op: 14-04-2006, 11:18:36 »
Viel het nog iemand op hoe vaag Roderick op de vraag van Liz (bij de dansopdracht) reageerde? Ze vroeg hem toen hoe hij aan die pruik kwam en ik vond zijn reactie toen echt verdacht

Offline Beetle

  • Forumlid
  • Roderick is de mol!!!!!!
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #227 Gepost op: 14-04-2006, 21:56:43 »
zit hij vaker als eerste?
misschien is hier wel iets uit te halen, na vorig jaar geloof ik zelfs de meest stomme kinderachtige hints.

Ook in afl. 6 liep hij weer vooraan!

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #228 Gepost op: 14-04-2006, 21:59:18 »
richard ging voor roderick in zijn biechts?
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #229 Gepost op: 14-04-2006, 22:19:45 »
'Toevallig' dat Roderick als eerste een opdracht mocht kiezen,
'toevallig' dat Roderick de opdracht kiest 'verwissel van plaats met de Mol' (best handig want hij kan nooit met zichzelf van plaats verwisselen natuurlijk).

Bovendien erg 'toevallig' dat Roderick een shirt van Che Guevara aanhad, terwijl de kandidaten op voorhand niet wisten dat ze naar Zuid-Amerika gingen. Behalve de Mol natuurlijk. (en weerleg dit niet door simpel te stellen: hij kan het toch in Argentinië gekocht hebben? ;D)

Nee, voor mij is het duidelijk: Roderick is de Mol en dat zal hij blijven tot het einde van de serie. ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #230 Gepost op: 14-04-2006, 22:21:11 »


Nee, voor mij is het duidelijk: Roderick is de Mol en dat zal hij blijven tot het einde van de serie. ;)
vul dat ook maar bij je pool in als ie er over 2 weken uit is ;)
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #231 Gepost op: 14-04-2006, 22:37:40 »
Ik ben van Milouska overgegaan naar Roderick, maar hij draagt in het stukje van volgende week wel het t-shirt (in hoeverre ik het kan zien)wat hij in de intro aanheeft.... vliegt hij er een volgende keer uit?  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 14-04-2006, 22:40:28 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #232 Gepost op: 14-04-2006, 22:39:01 »
vul dat ook maar bij je pool in als ie er over 2 weken uit is ;)

Jorg, makker, wake up! ::tandpastasmiley::
Aan het einde van de rit, zal je zien dat ik vet scoor doordat ik Roderick 10 maal als mol heb ingevuld. ;D

Ik ben van Milouska overgegaan naar Roderick, maar hij draagt in het stukje wel het t-shirt (in hoeverre ik het kan zien)wat hij in de intro aanheeft.... vliegt hij er een volgende keer uit?  ::ohno::

Neej hoor ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #233 Gepost op: 14-04-2006, 22:44:36 »
'Toevallig' dat Roderick als eerste een opdracht mocht kiezen,
'toevallig' dat Roderick de opdracht kiest 'verwissel van plaats met de Mol' (best handig want hij kan nooit met zichzelf van plaats verwisselen natuurlijk).

Bovendien erg 'toevallig' dat Roderick een shirt van Che Guevara aanhad, terwijl de kandidaten op voorhand niet wisten dat ze naar Zuid-Amerika gingen. Behalve de Mol natuurlijk. (en weerleg dit niet door simpel te stellen: hij kan het toch in Argentinië gekocht hebben? ;D)

Nee, voor mij is het duidelijk: Roderick is de Mol en dat zal hij blijven tot het einde van de serie. ;)
idd, dat eerste is weer een echte bruikbare hint (net zoals roderick die als laatste stond in de metro-opdracht)

maar ik wil je ook wel tegenspreken: volgens mij wisten de kandidaten wél dat ze naar argentinie moesten! want voor de meesten was dit wellicht een heel belangrijk element om mee te doen. (ik denk dat liz zoiets zei?)
trouwens, hun paspoort/visum moet ook in orde zijn om naar argentinie te mogen
dus achter che guevara zou ik nu niet onmiddellijk iets zoeken, en ja, hij kon het ook in argentinie gekocht hebben  ;)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #234 Gepost op: 14-04-2006, 22:55:20 »
Ik ben benieuwd naar de muzikale hint, want tot nu toe vind ik de hints het beste plaatsbaar bij Roderick
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #235 Gepost op: 14-04-2006, 23:07:06 »
Hij zal een goede Mol kunnen zijn, alleen ik zie niet echt in wat die dan voor mollenstreken uit haalt  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #236 Gepost op: 14-04-2006, 23:32:24 »
'Toevallig' dat Roderick als eerste een opdracht mocht kiezen,
'toevallig' dat Roderick de opdracht kiest 'verwissel van plaats met de Mol' (best handig want hij kan nooit met zichzelf van plaats verwisselen natuurlijk).

Bovendien erg 'toevallig' dat Roderick een shirt van Che Guevara aanhad, terwijl de kandidaten op voorhand niet wisten dat ze naar Zuid-Amerika gingen. Behalve de Mol natuurlijk. (en weerleg dit niet door simpel te stellen: hij kan het toch in Argentinië gekocht hebben? ;D)

Nee, voor mij is het duidelijk: Roderick is de Mol en dat zal hij blijven tot het einde van de serie. ;)

Jorg, makker, wake up! ::tandpastasmiley::
Aan het einde van de rit, zal je zien dat ik vet scoor doordat ik Roderick 10 maal als mol heb ingevuld. ;D

*is het met Molcrazy eens* :P

Oke, ik geef wel verder tekst en uitleg. Door die opdracht van hem tijdens het eten "Verwissel van plek met wie jij denkt dat de mol is". Hij verwisselde van plek met waar Peggy eerst zat en dit klopt ook uit zijn biechts gezien hij op Peggy stemt. Maarja, Roderick is de mol, dus in dat geval moest hij blijven zitten. Maar om geen argwaan te wekken bij de anderen achteraf (nadat de kandidaten te horen kregen wat zijn opdracht inhield) ging hij verzitten.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #237 Gepost op: 15-04-2006, 08:07:19 »
Bovendien erg 'toevallig' dat Roderick een shirt van Che Guevara aanhad, terwijl de kandidaten op voorhand niet wisten dat ze naar Zuid-Amerika gingen. Behalve de Mol natuurlijk. (en weerleg dit niet door simpel te stellen: hij kan het toch in Argentinië gekocht hebben? ;D)
Kan je mij de link tussen Che Guevara en Argentinië uitleggen aub? Ik dacht altijd al dat die iets met Fidel Castro en dus Cuba te maken had (Midden-Amerika zeg maar).
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #238 Gepost op: 15-04-2006, 08:15:58 »
Hoe kwam Roderick aan de joker die hij inzette in afl. 6? Gejat van (zijn Mol) Peggy? Zij had er nog 1 en zette er geen in.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #239 Gepost op: 15-04-2006, 09:29:47 »
Hij zal een goede Mol kunnen zijn, alleen ik zie niet echt in wat die dan voor mollenstreken uit haalt  :-\\

Dat gevoel heb ik precies zo! Toch heb ik Roderick als mol  :-\\, misschien daarom... Ik heb nog eens wat aflevering teruggezien van vorig jaar, en ik moet zeggen zoveel schokkends heeft Yvon niet gedaan (wat je zag in de afleveringen). Misschien doet hij wel veel, alleen wordt dat niet laten zien...