Auteur Topic: Roderick is niet de mol!  (gelezen 161950 keer)

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #340 Gepost op: 23-04-2006, 08:42:36 »
Ik vertelde al over het rare petjes gedrag van Roderick  hier de foto's met uitleg wat ik bedoel:

Foto 1 Het begin Roderick met pet achterstevoren
Foto 2  Roderick Houd zijn hand op zn pet tijdens het rennen
Foto 3 pet verloren gevangen zonder pet
Foto 4 vast binden met pet  pet naar voren
Foto 5 nadat peggy hem verlost heeft verliest hij weer zijn pet (heb ik met rood aangegeven)
Foto 6 Even later heeft hij zn pet weer op
Rara Roderick is meer met zijn pet bezig als met het spel

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #341 Gepost op: 23-04-2006, 11:32:40 »
Tja, aan de ene kant is dat wel logisch... Met zo'n kaal hoofd in de brandende zon, dan wil je wel wat bescherming natuurlijk. Vandaar ook nog dat witte ding onder z'n pet, als beschererming voor z'n nek. En dat witte ding blijft sowieso niet uit zichzelf zitten, daarom een pet erover (die hij terugkrijgt van de gaucho's ofzo. Het is maar een spel, dus ik denk niet dat ze zo streng waren als ze leken  ;) ).
Maar het kan ook zijn dat er wel iets is met die pet... je weet het maar nooit bij WIDM. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #342 Gepost op: 23-04-2006, 12:33:19 »
Waarom Roderick volgens mij de Mol niet is:

- Roderick maakt een fout in de metro-opdracht terwijl dit helemaal niet nodig is, de opdracht was al mislukt.
- Roderick kiest niet voor een kans op de supervrijstelling (5000 Euro uit de pot) terwijl hij makkelijk met Milouska mee kan gaan die daar wel voor kiest. Richard had hij vast wel kunnen overtuigen met Milouska..

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #343 Gepost op: 23-04-2006, 14:03:24 »
Tja, aan de ene kant is dat wel logisch... Met zo'n kaal hoofd in de brandende zon, dan wil je wel wat bescherming natuurlijk. Vandaar ook nog dat witte ding onder z'n pet, als beschererming voor z'n nek. En dat witte ding blijft sowieso niet uit zichzelf zitten, daarom een pet erover (die hij terugkrijgt van de gaucho's ofzo. Het is maar een spel, dus ik denk niet dat ze zo streng waren als ze leken  ;) ).
Maar het kan ook zijn dat er wel iets is met die pet... je weet het maar nooit bij WIDM. ;D
Dan is het juist niet logisch want dan wist Roderik wat de opdracht zou gaan zijn... Hij heeft die pet nog niet eerder op gehad, wel alleen die doek. Als mol kan hij weten dat hij een pet en een doek op zijn kale bolletje moet zetten omdat deze opdracht zich in de felle zon afspeeld.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #344 Gepost op: 23-04-2006, 14:12:39 »
Alle kandidaten hebben een koffer bij zich, dus die pet kan ie daar ook uit toveren. Peggy heeft ook een keer schoenen verwisseld evenals Toine zijn t-shirt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #345 Gepost op: 23-04-2006, 15:23:00 »
Waarom Roderick volgens mij de Mol niet is:

- Roderick maakt een fout in de metro-opdracht terwijl dit helemaal niet nodig is, de opdracht was al mislukt.
- Roderick kiest niet voor een kans op de supervrijstelling (5000 Euro uit de pot) terwijl hij makkelijk met Milouska mee kan gaan die daar wel voor kiest. Richard had hij vast wel kunnen overtuigen met Milouska..

- Wat maakt het nu uit als Roderick wel juist had geantwoord als laatste? Zoals je zelf al aangeeft was de opdracht al voor Roderick zijn positie als laatste man mislukt. Dus ongeacht Roderick nu een goed antwoord of fout antwoord gaf maakt geen ene snars uit. Daarbij, fout antwoorden bij al mislukte opdracht maakt hem geen mol? En Goed antwoorden bij een al mislukte opdracht juist wel? Bij beide heeft het geen een effect!

- Maakt het uit dan dat je als mol altijd voor het geld halen uit de pot moet kiezen? De kandidaten naast je zitten zelf vaak toch al tegen te werken (zie Frederique bij het racen en diner opdracht, zie Toine bij het woord voetbal, zie Peggy bij haar foute antwoord bij de tokkelopdracht) waardoor er toch al sowieso geld verloren gaat. Waarom dan juist op een vraag als deze waar het gaat om een fors bedrag in aanwezigheid van alle kandidaten zeggen: "Ja ik wil spelen voor die vrijstelling" Door zo te antwoorden gaan mede kandidaten nadenken over jouw keuze. Is het echter zo dat elke kandidaat individueel verantwoordelijk is voor het niet meer geld in de pot brengen dan valt het totaal niet op.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #346 Gepost op: 23-04-2006, 15:47:07 »
- Wat maakt het nu uit als Roderick wel juist had geantwoord als laatste?

Er van uitgaande dat de Mol de goede antwoorden weet is het toch raar dat hij voor niets een fout antwoord geeft? Hiermee kan hij zich verdacht maken terwijl dat niet nodig is.

Citaat
- Maakt het uit dan dat je als mol altijd voor het geld halen uit de pot moet kiezen?

Niet altijd, maar het is wel de taak van de Mol om dat zo veel mogelijk te proberen, zonder dat het opvalt inderdaad, maar ik denk dat hij best wat meer had kunnen sturen richting geld uit de pot dan dat hij nu deed. Subtiel natuurlijk.. (nu doet Milouska het niet erg subtiel, maar goed, ze geeft wel een goed argument dat ze nog nooit een vrijstelling heeft gehad) dat is nu eenmaal de taak van de Mol.. beetje laffe Mol die dat niet eens probeert.. Kijk, als Roderick daarvoor al geniale molacties had uitgehaald waarmee veel geld uit de pot ging, dan mag ie zich best kalm houden hier, maar ik geloof niet dat dat het geval is. Of weet je een paar echt goede molacties van hem te noemen waardoor er geen geld in de pot komt/uit gaat?
« Laatst bewerkt op: 23-04-2006, 15:48:44 door Heinz »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #347 Gepost op: 23-04-2006, 18:01:40 »
Door een pruik te dragen bij de tango opdracht verdiend hij een vrijstelling en komt er geen geld in de pot.
In het dagboek staat bij de kofferopdracht: "ik was daar helemaal niet nodig, het was een kwestie van tijd... oké geen duidelijke mollenactie
In de fabriek is hij zo "grondig" dat hij geld laat liggen
Bij het auto racen rijdt hij heel langzaam
Bij de paarden verdiend hij heen geld

Nog iets vergeten?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #348 Gepost op: 23-04-2006, 18:46:10 »
Bij het auto racen rijdt hij heel langzaam
Misschien rijdt Roderick niet als één van de snelsten. Maar hij reed als 3e, en toen hij binnenkwam, stond de tijd op 12.21. Als de mensen in de 2e helft van de opdracht net zo snel hadden gereden, waren ze dus op tijd geweest.
Dat deze opdracht niet is geslaagd ligt imo dus ook niet aan Roderick, omdat de tussentijd nog 'op schema' was. (Of Roderick moet een geweldige techneut zijn, en dat hij wat heeft lopen sleutelen aan de auto's, waardoor de rest niet meer sneller kon  :P )

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #349 Gepost op: 23-04-2006, 21:33:37 »
Mijn eerste, laatste en enige mol in dit spel is Roderick. Als ik eens afstand neem van alle kleine dingetjes waar we hier naar zoeken, maar in grote lijnen de afgelopen weken door mijn hoofd laat gaan, zit ik gewoon nog steeds op Roderick (ik wou nu dat ik trouw gestemd had in de pool!). Ik ben alleen bang dat iedereen die heeft met zijn/haar mol. Je ziet het ook niet meer objectief en WIDM is gewoon een lastig spel.

Maar er zijn gewoon zóveel dingen die voor mij naar Roderick leiden! In de afl, de muzikale hints... Vooral de laatste! Voor mij is Roderick de mol. Fré is mijn runner-up, maar ik vind Roderick echt de mol.

En zo niet, dan toch ;D

Laten we jabberen.

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #350 Gepost op: 23-04-2006, 21:39:30 »
Misschien rijdt Roderick niet als één van de snelsten. Maar hij reed als 3e, en toen hij binnenkwam, stond de tijd op 12.21. Als de mensen in de 2e helft van de opdracht net zo snel hadden gereden, waren ze dus op tijd geweest.
Dat deze opdracht niet is geslaagd ligt imo dus ook niet aan Roderick, omdat de tussentijd nog 'op schema' was. (Of Roderick moet een geweldige techneut zijn, en dat hij wat heeft lopen sleutelen aan de auto's, waardoor de rest niet meer sneller kon  :P )

Tijdens het autorijden zie je hem op een gegeven moment mompelen: 70 km. Hij lette dus goed op hoe hard hij reed. Dit vind ik zeer slim, want ipv te tellen had je beter tegen iedereen kunnen zeggen rij zo hard. Ik had al snel uitgerekend dat je ongeveer 60 km/h moest rijden. Ik vind dit dus geen mollenstreek.
WIDM addicted....

Offline mistoffelees

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • eindelijk bovengronds
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #351 Gepost op: 23-04-2006, 22:49:30 »
70 per uur mompelen is nog niet 70 p/u rijden natuurlijk. Nou moet ik wel zeggen dat ik niet kon inschatten hoe hard hij reed, de muziek eronder wekte aardig de suggestie dat hij langzaam reed. Bekijk het eens met opzwepende muziek eronder en hij lijkt veel sneller te gaan. Of hij langzaam reed, alleen Richard maakt hier een opmerking over. De tussentijd hoeft echter ook niet correct te zijn. Ik zie in deze opdracht inderdaad geen overduidelijke molactie van Roderick, hoezeer hij mijn mol ook is. En dat terwijl het om veel geld gaat... :o
Revenge is a dish best served not

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #352 Gepost op: 24-04-2006, 00:55:21 »
het verdachte aan roderick vind ik dat je hem eigenlijk alleen met de groep ziet praten en dan laat hij ze ergens over nadenken, of hij geeft zijn mening ergens over... dan natuurlijk vooral over het spel, maar in het spel zelf zie je hem weinig in beeld, het lijkt of de camera meer oog heeft voor de rest van de groep, waardoor zijn acties niet zo opvallen.
Milouska is het tegenovergestelde van Roderick, bij haar wordt alles duidelijk in beeld gebracht...  maar milouska wordt weer door (bijna) niemand verdacht
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #353 Gepost op: 24-04-2006, 08:33:22 »
Roderick gedraagt zich als een Mol. Maar niets is wat het lijkt. Ik vraag me af of het wel aan de Mol was om Richard te bevrijden. Waarom laat men dit niet gewoon over aan een "echte" kandi?
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #354 Gepost op: 24-04-2006, 12:47:05 »
Zou hij die idiote bril ook gewoon dragen als hij lekker in de zon in het centrum huppelt? Dat ding ziet er niet uit. Fré heeft wel een beetje gelijk met haar mollenbril... hahaha.
Laten we jabberen.

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #355 Gepost op: 24-04-2006, 16:10:08 »
Om even de avrobode-aanwijzing aan Roderick te koppelen: "inwoner"
Che guevara (die op het shirt van RV staat) is oorspronkelijk een argentijn...
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #356 Gepost op: 24-04-2006, 16:20:18 »
Om even de avrobode-aanwijzing aan Roderick te koppelen: "inwoner"
Che guevara (die op het shirt van RV staat) is oorspronkelijk een argentijn...
En niet alleen DAT: ik haal van de NL-site af, dat Roderick naar het graf moest van Belgrano, die de net ontworpen vlag van Argentinie voor het eerst zou hebben ''geplant'' in Rosario......en wie is daar geboren?

Ik snap 1 ding dan niet helemaal: ik dacht dus dat die vlag voor het eerst gehesen werd op de plek waar nu die Obelisk staat.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #357 Gepost op: 24-04-2006, 16:53:42 »
Jullie willen het geluidsfragment bij de kapel gewoon niet horen  ::ohno::
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #358 Gepost op: 24-04-2006, 18:38:27 »
Roderick gedraagt zich als een Mol. Maar niets is wat het lijkt. Ik vraag me af of het wel aan de Mol was om Richard te bevrijden. Waarom laat men dit niet gewoon over aan een "echte" kandi?

Ik heb een vooronderstelling dat Roderick de mol is én Richard bevrijdde. Er waren op dat moment meer vrouwen dan mannen in het spel. Ik heb bedacht dat de programmaleiding heeft beslist dat er weer een man in moest. Aan wie deze opdracht geven? Aan de mol natuurlijk...
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Roderick is (niet) de mol!
« Reactie #359 Gepost op: 24-04-2006, 21:20:09 »
Jullie willen het geluidsfragment bij de kapel gewoon niet horen  ::ohno::

Oh zeker wel, maar dat hoor je veel halve klinkers en lettergrepen. In het begin hoor je wel iets van een 'oe'daarna een hoop gekraak; daarna duidelijk roderick is de mol. Waar mensen milouska meulens vandaan halen snap ik echt niet...