Auteur Topic: [Kandidaat] ARJEN is niet de mol  (gelezen 144113 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #220 Gepost op: 31-01-2010, 10:31:58 »
Het was ook wel een moeilijk dictee, maar: hij verbeterd wel nochtans bij Kim, maar ze zitten wel te tellen op haar blaadje, en niet op de zijne. Misschien gewoon montage, maar toch.
hierbij een voorbeeld van hoe belangrijk spelling eigenlijk is. Ik zag laatst zelfs iemand hier die ''HEEFD'' schreeft. en VERBETERT moet hier toch echt met een T.

Natuurlijk: ik maak ook weleens fouten, dat zijn echter meestal tikfouten, zelden spellings- of grammaticafouten.

Voor degenen die denken dat ik op alle slakken zout leg: ik dacht het toch niet, want het draait juist bij die dictee-opdracht om de juiste letters, op de juiste positie. 1 foutje maakt dus al het verschil bij het wel of niet vinden van de juiste aanwijzing.


Offline G-unit

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #221 Gepost op: 31-01-2010, 11:40:54 »
Natuurlijk: ik maak ook weleens fouten, dat zijn echter meestal tikfouten, zelden spellings- of grammaticafouten.
Het is 'spelfout' niet 'spellingsfout'...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #222 Gepost op: 31-01-2010, 12:30:18 »
Het is 'spelfout' niet 'spellingsfout'...

Misschien is dat anders in Limburg...  :P
Tell me what your telescope says

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #223 Gepost op: 31-01-2010, 12:40:53 »
Een fout bij het spellen kun je spelfout, spellingfout of spellingsfout noemen; die woorden zijn alle drie correct gevormd. ...

zo, en nu weer  ::ontopic::  ;)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #224 Gepost op: 31-01-2010, 13:11:26 »
Citaat
Misschien is dat anders in Limburg...  :P

Grrr....
Stelletje molloten...

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #225 Gepost op: 31-01-2010, 15:36:27 »
hierbij een voorbeeld van hoe belangrijk spelling eigenlijk is. Ik zag laatst zelfs iemand hier die ''HEEFD'' schreeft. en VERBETERT moet hier toch echt met een T.

Natuurlijk: ik maak ook weleens fouten, dat zijn echter meestal tikfouten, zelden spellings- of grammaticafouten.

Voor degenen die denken dat ik op alle slakken zout leg: ik dacht het toch niet, want het draait juist bij die dictee-opdracht om de juiste letters, op de juiste positie. 1 foutje maakt dus al het verschil bij het wel of niet vinden van de juiste aanwijzing.



Getallen een tot en met twintig moeten voluit. Maar goed, genoeg daarover. :)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #226 Gepost op: 31-01-2010, 17:30:18 »
hij is mijn achterneef ::jaja:: maar ik heb hem volgens mij nog nooit gezien omdat ik meer dan 100 achterneven en nichten heb ::jaja:: ::jaja::
Menno is gek

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #227 Gepost op: 31-01-2010, 21:12:42 »
Ok. Voor alle twijfelaars: 10 redenen waarom Arjen nog steeds de mol is ::tandpastasmiley::

1. Hij kiest bewust de taalopdracht en verprutst die vervolgens.
2. Hij laadt de brancard vol totdat die breekt en gaat dan een kwartier lang lopen zeuren dat het echt niet te doen is, terwijl Hind gewoon doorstapt.
3. Hij staat Erik uit te foeteren als die zijn zakje laat vallen, maar tien seconden later verliest hij 'oeps wat erg toch' na een rare buiteling zelf zijn hele lading (uit het zicht van de andere twee). Hij is er ook wel heel makkelijk voorstander van om het vierde zakje van hemzelf en van Erik achter te laten.
4. Arjen wil steeds doorlopen, met kans op het halverwege tegenkoman van de andere groep zodat er geen geld verdiend wordt (en zeker geen 500.000)
5. Als er toch nog 1200 euro verdiend wordt lacht Arjen totaal niet, ittt de anderen.
6. Bij de kettingopdracht neemt Arjen gelijk het voortouw, en vraagt aan iedereen wie van plan is de vrijstelling te pakken. Voor een mol is dat natuurlijk handige info, want dan kun je peilen wie er wel of niet de boel gaat verzieken. Als er voldoende ruzie ontstaat, kun je met een gerust hart vroeg in het spel richting barbecue.
7. Als Arjen bij Pieter Jan aankomt, staat hij zich gelijk te verontschuldigen voor het feit dat hij het spel vroeg verliet (en schuift de schuld van zich af).
8. Arjen komt op het idee om van Frits te eisen dat hij zijn vrijstelling afgeeft in ruil voor zijn kleren. Dit veroorzaakt commotie in de groep.  Het levert nu geen geld meer op, dus dit kan hij makkelijk maken. Hoe meer aandacht naar Frits, hoe beter.
9. Arjen vindt binnen no time Kims koffer terug. (tip van de productie?)
10. Hij stemt op Erik, en die is het volgens mij echt niet, dus waarom zou hij er anders nog in zitten?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Tell me what your telescope says

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #228 Gepost op: 31-01-2010, 22:36:58 »
Wat mij opviel tijdens de taalopdracht was dat Arjen na het mislukken van de opdracht meteen opstond om weer weg te lopen. Maar Kim zegt dan (net op tijd) Wie gaat er door? Oh Ga jij door of ik? Zeg jij het maar jij mag het zeggen.. Helaas voor hem zegt Kim echter ik ga door! Dus moet hij weer gaan zitten. Het viel me gewoon op maar ik heb dan ook enorm veel tunnelvisie :P  :o

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #229 Gepost op: 31-01-2010, 22:40:20 »
Dat viel mij ook op, maar ik vind het juist niet heel mollerig... Een mol die verder wil had daar misschien beter zijn zin door kunnen drijven.
Aan de andere kant, Kim had tijdens de taalopdracht al bewezen dat ze er geen hout van bakte. :P Dus die mocht wel verder...
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #230 Gepost op: 31-01-2010, 22:46:32 »
Dat viel mij ook op, maar ik vind het juist niet heel mollerig... Een mol die verder wil had daar misschien beter zijn zin door kunnen drijven.
Aan de andere kant, Kim had tijdens de taalopdracht al bewezen dat ze er geen hout van bakte. :P Dus die mocht wel verder...

Mee eens. Arjen had als Mol eigenlijk hoogstpersoonlijk de volgende opdracht moeten verknallen en wilde volgens mij ook graag door, maar Kim is natuurlijk een prima hulpmol.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #231 Gepost op: 1-02-2010, 00:20:50 »
Ok. Voor alle twijfelaars: 10 redenen waarom Arjen nog steeds de mol is ::tandpastasmiley::

1. Hij kiest bewust de taalopdracht en verprutst die vervolgens.
2. Hij laadt de brancard vol totdat die breekt en gaat dan een kwartier lang lopen zeuren dat het echt niet te doen is, terwijl Hind gewoon doorstapt.
3. Hij staat Erik uit te foeteren als die zijn zakje laat vallen, maar tien seconden later verliest hij 'oeps wat erg toch' na een rare buiteling zelf zijn hele lading (uit het zicht van de andere twee). Hij is er ook wel heel makkelijk voorstander van om het vierde zakje van hemzelf en van Erik achter te laten.
4. Arjen wil steeds doorlopen, met kans op het halverwege tegenkoman van de andere groep zodat er geen geld verdiend wordt (en zeker geen 500.000)
(...)
1. Ja dat is dus niet echt mollig, want hij laat daarna Kim verdergaan, en dan heeft hij zelf geen invloed meer.
2-3. Maar doordat hij zo langzaam loopt, blijven ze wel in het gebied van de hoge bedragen!
4. Is dat niet een beetje tegenstrijdig met de vorige twee punten ??  :P
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #232 Gepost op: 1-02-2010, 02:43:57 »
1. Ja dat is dus niet echt mollig, want hij laat daarna Kim verdergaan, en dan heeft hij zelf geen invloed meer.
2-3. Maar doordat hij zo langzaam loopt, blijven ze wel in het gebied van de hoge bedragen!
4. Is dat niet een beetje tegenstrijdig met de vorige twee punten ??  :P
Hmmm, bij punt 2 en 3 van vveerraaks 10 punten lijstje is het doel om zoveel mogelijk zakken achter te laten: de brancard breekt en ze laten de gevallen zakken liggen. Punt 4 is dat ze lekker moeten doorlopen, om weg te blijven van de grote bedragen. Dus ik denk dat zijn punt 4 niet tegenstrijdig is met punt 2+3.

 ::vergroot:: Nog een theorie: bij het zandzakkenspel hebben ze twee groepjes gevormd: de redactie weet aan welke kant de grote bedragen zitten. Misschien dat de redactie de mol aan die grote bedragen kant zet, zodat die dan kan mollen om maar lekker door te lopen?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #233 Gepost op: 1-02-2010, 12:10:45 »
Vond deze Quote van Arjen erg verdacht..

"Ja en ik verdenk Frits niet dus ehm vandaag € 3000 verdiend. Ik heb m'n opdracht niet gehaald, maar de groep wel.."

De groep? Alleen Frits heb het gehaald met zn opdracht..
Dus Arjen ziet zich zelf niet bij de groep horen? De mol? Hij staat buiten de groep..

En de opdracht van de mol is natuurlijk geld uit de pot.. Als Arjen als mol werd aangewezen dan was zijn opdracht (-3000) gelukt..

Vind hem zo ongelofelijk verdacht!  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #234 Gepost op: 1-02-2010, 12:40:20 »
Vond deze Quote van Arjen erg verdacht..

"Ja en ik verdenk Frits niet dus ehm vandaag € 3000 verdiend. Ik heb m'n opdracht niet gehaald, maar de groep wel.."

De groep? Alleen Frits heb het gehaald met zn opdracht..

Aangezien Arjen Frits niet verdenkt concludeert hij dat er 3000 euro verdiend is en dan heeft de groep kandidaten als geheel (waar Arjen zich met deze uitspraak toe rekent) toch gewonnen van de Mol? Kandidaat Frits heeft individueel zijn opdracht gehaald en het geld binnengebracht (Arjen niet) en heeft daarbij ook gezorgd dat de groep als geheel van de Mol heeft gewonnen.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2010, 12:42:05 door Heinz »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #235 Gepost op: 1-02-2010, 12:55:39 »
Aangezien Arjen Frits niet verdenkt concludeert hij dat er 3000 euro verdiend is en dan heeft de groep kandidaten als geheel (waar Arjen zich met deze uitspraak toe rekent) toch gewonnen van de Mol?

Ja maar hij zegt het zo raar.. Alsof hij zichzelf niet bij de groep rekent..
Hij had dan beter kunnen zeggen ; Ik heb m'n opdracht niet gehaald, maar Frits wel..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #236 Gepost op: 1-02-2010, 13:10:28 »
Hij rekent zich juist wel bij de groep door te zeggen "Ik verdenk Frits niet, dus (we hebben) vandaag 3000 euro verdiend."

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #237 Gepost op: 1-02-2010, 14:39:00 »
Hmmm, bij punt 2 en 3 van vveerraaks 10 punten lijstje is het doel om zoveel mogelijk zakken achter te laten: de brancard breekt en ze laten de gevallen zakken liggen. Punt 4 is dat ze lekker moeten doorlopen, om weg te blijven van de grote bedragen. Dus ik denk dat zijn punt 4 niet tegenstrijdig is met punt 2+3.

 ::vergroot:: Nog een theorie: bij het zandzakkenspel hebben ze twee groepjes gevormd: de redactie weet aan welke kant de grote bedragen zitten. Misschien dat de redactie de mol aan die grote bedragen kant zet, zodat die dan kan mollen om maar lekker door te lopen?
Ok heb niet goed gekeken naar punt 3! Daar heb je gelijk in! Maar punt 2 vind ik niet echt mollerig!  :P
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Nano

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #238 Gepost op: 1-02-2010, 15:05:46 »
Hij rekent zich juist wel bij de groep door te zeggen "Ik verdenk Frits niet, dus (we hebben) vandaag 3000 euro verdiend."

Maar het is wel een punt.. want je kan dat op twee manieren opvatten ja. Zou een hint kunnen zijn. Ohjee.. tunnelvisie slaat echt toe.

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #239 Gepost op: 1-02-2010, 20:22:49 »
hierbij een voorbeeld van hoe belangrijk spelling eigenlijk is. Ik zag laatst zelfs iemand hier die ''HEEFD'' schreeft. en VERBETERT moet hier toch echt met een T.

Natuurlijk: ik maak ook weleens fouten, dat zijn echter meestal tikfouten, zelden spellings- of grammaticafouten.

Voor degenen die denken dat ik op alle slakken zout leg: ik dacht het toch niet, want het draait juist bij die dictee-opdracht om de juiste letters, op de juiste positie. 1 foutje maakt dus al het verschil bij het wel of niet vinden van de juiste aanwijzing.
Ik maak, net als jij, ook zelden grammaticale fouten. Toch plaats iemand soms een bericht op een forum, enkel om de rest van de forumbezoekers op mijn fout te wijzen.

Maar het is wel een punt.. want je kan dat op twee manieren opvatten ja. Zou een hint kunnen zijn. Ohjee.. tunnelvisie slaat echt toe.
Zeker, ik moest opeens denken aan Dennis Weening met zijn 'Is ego de mol?' en Jon met zijn 'Dom veel raden'. Soms 'klopt' er gewoon iets niet.