Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1201757 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3700 Gepost op: 2-06-2011, 09:35:29 »
Even voor D*N: vorige ronde vond ik er op een gegeven moment niet super veel aan met al die wiskunde, scheikunde enz. vragen... En op een gegeven moment had jij ook wel erg veel van die vragen! Ik had daar dan weer helemaal niks mee, maar ik deed toch mijn best met die in mijn ogen onmogelijke vragen...

Ik heb trouwens ook al eerder aangegeven dat als jullie nog leuke, lastige of anderszins vragen hebben, dat jullie die gerust naar mij zouden kunnen sturen...

En over jou vraag: ik heb ook niet op een christelijke school gezeten en toch heb ik het geleerd. En als je het nummer hoort ken je het absoluut... Je hoort het nummer regelmatig! (daarbij: ook nationale volksliederen zijn hymnes)

Ik wil echt even zeggen: Zo vind ik er niet veel meer aan.
Al die stomme vragen gaan ( of staan in verband met) het christendom.
Dat valt reusachtig mee, gemiddeld gezien niet veel meer dan 1 per ronde. En daarbij: jij vind het stomme vragen, ik niet. Ik vind daarentegen dat jij wel erg veel van die onmogelijke vragen stelde over wiskunde, scheikunde enz...

Citaat
Ten eerste vind ik dat vragen op basis van godsdienst niet thuishoren in een 'gezellige' quiz over wie het meeste weet. Als ik een priester was geweest dan was het een makkie geweest ::).
Ten tweede vind ik het best wel egoïstisch en discriminerend om alleen vragen te stellen over je eigen geloof.
Op de tv komen bij de zwakste schakel op de BBC ook regelmatig dit soort vragen voor. En ik discrimineer niemand en ik ben absoluut ook niet egoïstisch. Ik weet alleen gewoon redelijk wat van mijn eigen geloof... Maar goed, ik zal de komende ronds wel goed gaan nadenken of ik mijn vragen wel kan stellen of dat ik er iemand mee irriteer...

Citaat
Ten derde: Er zit erg weinig variatie in de vragen. Alles gaat over hetzelfde, en het is erg voorspelbaar want het zijn allemaal dingen die jij leuk vind.
Wat is daar op tegen? Jou vragen waren op een gegeven moment ook behoorlijk eentonig... Iedereen zal als hij het organiseerd vooral vragen stellen die hij leuk vindt.
Maar ik heb ook al een paar keer aangegeven dat iedereen best leuke, moeilijke vragen naar mij kan opsturen. Dan kan ik die ook gaan stellen, want zoals bekend, ik weet niet al te veel van vakken als wiskunde, scheikunde enz...

Citaat
Ten vierde, de vragen per ronde hebben een te grootte variatie van de moeilijkheids graad neem de vraag van Hulpdakdekker google en klaar. Mijn vraag daarentegen is zeer moeilijk voor mensen die niets van geloof afweten, hier kun je mensen niet op afstraffen want  dat ligt meer aan de opvoeding die je hebt gekregen van je ouders, tegenwoordig wordt het geloof wat meer links gelegd, velen malen meer dan vroeger.godsdienstige vragen zijn niet meer vanzelfsprekend dat je die weet tegenwoordig dus zijn vragen keuzes zijn absoluut niet goed gekozen
Ten vijfde om even door te gaan op deze vraag, er staat: In de kerk.... Maar hoe moet je dat weten als je nooit in de kerk komt? En is dit in elke kerk gebruikelijk dan?
Ik heb ook niet op een christelijke school gezeten en toch heb ik het geleerd. En als je het nummer hoort ken je het absoluut... Je hoort het nummer regelmatig! Het is niet direct een christelijk nummer (daarbij: ook nationale volksliederen zijn hymnes)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3701 Gepost op: 2-06-2011, 10:53:40 »
en opnieuw een bitchfight:
nu tussen D*N en LDHmolletje ::rofl::

Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3702 Gepost op: 2-06-2011, 11:06:07 »
Ach, allebei hebben we onze mening! En dat respecteer ik! Zoiets moet gewoon kunnen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3703 Gepost op: 2-06-2011, 11:07:39 »
Overigens, de categorieën voor het tweede gedeelte van deze ronde zijn ook bekend! Ik kan jullie ook vertellen dat het een iets andere vraag is dan de vorige rondes!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3704 Gepost op: 2-06-2011, 11:18:23 »
nou zeg ze maar dan :D
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3705 Gepost op: 2-06-2011, 11:26:50 »
1: hesso12: geschiedenis
2: hulpdakdekker: aardrijkskunde
3: D*N: biologie
4: roflmonster: muziek
5: Niekypsv: sport
6: Daisy: algemeen

De bedoeling bij deze vragen is om 5 of 6 antwoorden in de juiste volgorde te zetten. Alles wordt wel duidelijk bij de eerste vraag!
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3706 Gepost op: 2-06-2011, 11:45:31 »
mijn antwoord: The Battle Hymn of the Republic
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3707 Gepost op: 2-06-2011, 11:54:53 »
Ach, allebei hebben we onze mening! En dat respecteer ik! Zoiets moet gewoon kunnen!
Ik respecteer jou mening ook hoor ;).

Maar ik wil toch nog even reageren op de kritiek die jij regelmatig horen liet over de hoeveelheid beta vragen van vorige serie:

Jij zegt dat ik hetzelfde had: eentonig en alleen dingen die mij interesseren. Maar dat is niet waar. Ik heb echt helemaal niets met cijfertjes enz. en ik kan helemaal geen wiskunde. De wiskunde vraag werd ook pas halverwege de serie erin gebracht. Ik heb me ook verdiept in dingen waarvan ik niet zoveel wist waardoor ik zelf ook nieuwe dingen ontdekte. de raadsels heb ik ook niet zelf bedacht. Je moet gewoon orgineel zijn in het verzamelen van informatie. Dus ik zie niet hoe de vragen vorige serie eentonig werden. Misschien omdat jij helemaal geen beta vakken kan dat het soms leek alsof er veel vragen in dezelfde richting werden gesteld maar als je het bekijkt dan valt dat heel erg mee.

Ik heb trouwens het lied beluisterd, ik vind het wel erg christelijk, het gehallelujah etc. Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Dat kan misschien ook komen omdat ik toen nog langer niet geboren was ::).

 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3708 Gepost op: 2-06-2011, 12:00:20 »
mijn antwoord: The Battle Hymn of the Republic
Dat antwoord is natuurlijk goed!

(en geloof het of niet, maar ik heb me ook al in genoeg onderwerpen ingelezen, denk maar aan biologie...) Trouwens: voor de volgende ronde heb ik ook een (moeilijke?) wiskunde-vraag!

De volgende vraag is voor: roflmonster! Ga je de 100 Euro banken, of ga je door voor de vraag van 200 Euro? Je categorie is: taal...
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3709 Gepost op: 2-06-2011, 12:02:37 »
Ik denk dat rofl nog slaapt. Maar als je geen antwoord krijgt voor 15.00 dan krijg je dat pas rond 23.00 ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3710 Gepost op: 2-06-2011, 12:05:58 »
Is oke! Mocht ze voor 3 uur niet online zijn geweest zie ik dat morgen wel! De vraag staat klaar! Vanmiddag moet ze zeker weer werken?
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3711 Gepost op: 2-06-2011, 12:07:11 »
Is oke! Mocht ze voor 3 uur niet online zijn geweest zie ik dat morgen wel! De vraag staat klaar! Vanmiddag moet ze zeker weer werken?
jup van 15.00 tot 22.30.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3712 Gepost op: 2-06-2011, 12:08:11 »
kun je niet even prins spelen en dan haar wakker maken ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3713 Gepost op: 2-06-2011, 12:17:11 »
kun je niet even prins spelen en dan haar wakker maken ?
ze is al wakker zie ik net ;). Komt er zo aan :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3714 Gepost op: 2-06-2011, 12:17:57 »
ze is al wakker zie ik net ;). Komt er zo aan :P
D*N heeft dus al voor prins gespeeld!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3715 Gepost op: 2-06-2011, 12:20:56 »
Ik denk dat rofl nog slaapt. Maar als je geen antwoord krijgt voor 15.00 dan krijg je dat pas rond 23.00 ;).
ik lag niet te slapen ::tandpastasmiley::
ik zat te ontbijten en Buffy the Vampire Slayer te kijken

kun je niet even prins spelen en dan haar wakker maken ?
ik denk toch dat die daar te laat voor wakker was,

maar ik bank niet, LDH'tje en trouwens ik ben het totaal met D*N eens niet omdat hij me buddy is maar je krijgt wel veel eentonigheid in de vragen zelfs als je geen godsdienst vraag hebt krijg je iets met het geloof
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline Roflmonster

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ?
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3716 Gepost op: 2-06-2011, 12:21:43 »
D*N heeft dus al voor prins gespeeld!
::love:: Jaloers?  ::rofl::
Van sommige mensen kan ik niet begrijpen, dat ze van die miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3717 Gepost op: 2-06-2011, 12:26:01 »
Piraat, prins.. hij weet z'n functies wel te kiezen.
Mis nog wel een beetje de ridder, maar wat niet is kan nog komen.

Of misschien doet hij alleen aan dingen die beginnen met een p -- postbode, politie-agent, pastoor, praalwagenbouwer..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3718 Gepost op: 2-06-2011, 12:26:11 »
De vierde vraag van de vijfde ronde is voor: roflmonster!
Voor 200 Euro
Categorie: Taal

Hoe zegt je in het Masai: "Eindeloze vlakte"?
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Zwakste Schakel!
« Reactie #3719 Gepost op: 2-06-2011, 12:26:45 »
::love:: Jaloers?  ::rofl::
Nee hoor...Waarom zou ik jaloers zijn! ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!