Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1201778 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9700 Gepost op: 25-06-2013, 19:24:18 »
Nee niet cryptisch  :\'(

Waar is Lucy als je haar nodig hebt?  ;D en 20.00 morgen is prima, voor jou ook Daisy? :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9701 Gepost op: 25-06-2013, 20:04:34 »
Ehm, ik krijg morgen bezoek tussen 7 en half 9 en overdag ben ik aan het werk, dus dat zou betekenen dat ik eigenlijk alleen vanavond heb. Dus eigenlijk niet.  ::sorry::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9702 Gepost op: 25-06-2013, 20:15:00 »
Schuiven we het een dagje op ;)

We hebben wat mij betreft in ieder geval tot volgende week vrijdag  ( dan ga ik op vakantie ) voor de finale. En volgens mij staan er geen spellen op punt van beginnen hier, dus maakt het niet zoveel uit ;)
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9703 Gepost op: 25-06-2013, 20:15:15 »
Ehm, ik krijg morgen bezoek tussen 7 en half 9 en overdag ben ik aan het werk, dus dat zou betekenen dat ik eigenlijk alleen vanavond heb. Dus eigenlijk niet.  ::sorry::
Donderdag doen dan? :)

Edit: Niek heeft t al bevestigd :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9704 Gepost op: 25-06-2013, 20:16:08 »
Donderdag 8 uur is prima  ::ok::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9705 Gepost op: 26-06-2013, 11:38:52 »
Waar is Lucy als je haar nodig hebt?  ;D en 20.00 morgen is prima, voor jou ook Daisy? :)


 ::rofl:: Ja want dit kan ik...  ::pinokkio::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9706 Gepost op: 27-06-2013, 15:23:10 »
Uitslag crypto ( Onder voorbehoud )

Aangezien Jann er even niet is deze middag en de deelnemers misschien ook wel verder willen kan ik alvast onder voorbehoud de uitslag van de cryptogrammen posten. Ik tel dan alleen de punten van de antwoorden die wij op dezelfde manier in gedachten hadden. Andere antwoorden laat ik Jann als eerste beoordelen omdat hij de maker is van deze leuke crypto's , dus daar ga ik nu iig nog geen uitspraken over doen, maar dan kunnen we in ieder geval door ;)

De opgaves

1. De strijd wordt puur gevoerd met ijskorrels
2. Deze Chazia drinkt graag een adellijk biertje
3. Dat groene monster is beeldig
4. Een Zuid-Hollandse ruiter gaat hier naar de zondagsdienst
5. Mijn vader lust er zoveel van, dat ie het niet meer kan zeggen
6. Met een Amerikaanse schoonheid naar de film
7. De koning en de turner bezitten geen grond
8. Een presidentiële kat
9. Keukengerei voor dieven

De antwoorden zoals Jann ze bedacht had

1. Hagelslag
2. Hertog Jan
3. Oscar
4. Ridderkerk
5. Pap
6. American Beauty
7. Zonderland
8. Garfield
9. Steelpan

De antwoorden van Daisy

Antwoorden
1. Hagelslag
2. Hertog Jan
3. Oscar
4. Ridderkerk
5. Pap
6. American Beauty
7. Zonderland
8. Garfield
9. Bende

Motivatie
1. Ander woord voor strijd is slag, synoniem voor ijskorrel is hagel. Hagelslag is in de smaak puur.
2. Jan is één van de presentatoren in dit spel (ofwel een 'Chazia'). Een Hertog is van adel. Hertog Jan is een biermerk.
3. Oscar is een groen monster uit Sesamstraat. De oscars zijn beeldjes die je kunt winnen.
4. Een ander woord voor ruiter is ridder, een zondagsdienst wordt gehouden in een kerk. Ofwel, Ridderkerk, een plaats in Zuid-Holland.
5. Ander woord voor vader is pap. Je hebt het gezegde 'hij lust er wel pap van' en 'geen pap meer kunnen zeggen'.
6. Amerikaanse schoonheid is letterlijk vertaald 'American Beauty'. Dit is tevens een speelfilm uit 1999.
7. De koning 'zonder land' is een boek. Zonderland is een turner.
8. Garfield is de bekende stripkat. James Garfield was in 1881 kort president van de VS.
9. Een keukengerei is een pan. Een synoniem voor pan is bende. Meerdere dieven vormen samen een bende.

De antwoorden van Mollenvanger

1. De strijd wordt puur gevoerd met ijskorrels - Hagelslag IJskorrels = hagel, strijd = slag

2. Deze Chazia drinkt graag een adellijk biertje – Hertog Jan(N) Jann is een van onze chazia’s en een hertog is adelijk, hertog Jann is bier

3. Dat groene monster is beeldig  Fiona Fiona is de prinses van Shrek, prinses wordt gekoppeld aan beeldigheid, maar in Shrek werd ze ook groen dus groenn monster dat beeldig is?

4. Een Zuid-Hollandse ruiter gaat hier naar de zondagsdienst – Ridderkerk ridder is een ruiter, zondagsdienst in de kerk en Ridderkerk ligt in Zuid-Holland

5. Mijn vader lust er zoveel van, dat ie het niet meer kan zeggen Pap er pap van lusten is de uitdrukking, pap = vader

6. Met een Amerikaanse schoonheid naar de film - american beauty Amerikaanse schoonheid = American Beauty en een film uit 1999

7. De koning en de turner bezitten geen grond - Zonderland Geen grond = zonderland, zonderland, Epke Zonderland turner

8. Een presidentiële kat - garfield – Garfield oud president van de USA en ook de bekende kat

9. Keukengerei voor dieven – blikopener? Een blikopener wordt gebruikt in de keuken en om te stelen kan een dief een opener gebruiken om bijv. in te breken/een kluis open te maken


Voorlopige punten deze ronde

Daisy 8 - 7 Mollenvanger22

Maar dit is dus onder voorbehoud :)
You'll never walk alone

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9707 Gepost op: 27-06-2013, 15:27:45 »
Ronde 3 : Muziek

1)   Welke 2 liedjes hoor je hier door elkaar ? ( 2 punten )


2)   Tijdens het filmpje, zie je ook foto’s van 4 artiesten/bands. Wie zijn dit ( 2 punten, 0,5 punt per goede ).
 
3)   Hieronder staan woorden van 3 titels van Nederlandse nummers door elkaar, welke nummers ? ( 1,5  punten )
Ik , voor , ik , zij , was , jou, wou, niet , jou, maakt, het, meer, ik , verschil , dat, leef

4)   Welke 3 nummers hoor je achterstevoren in het volgende fragment ? ( 3 punten )


5)   Het-Niek-zingt-met-een-potlood-in-zijn-mond-3-liedjes gedeelte (1,5 punt)


Succes :)

Hopelijk is de geluidskwaliteit te doen, hier op mijn computer kon ik het in ieder geval redelijk horen, maar het is niet al te best opgenomen met de geluidsrecorder

Deadline: Vrijdag 20:00 ( Als dat lukt, anders hoor ik het wel )
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9708 Gepost op: 27-06-2013, 15:33:36 »
 ::rofl:: Het potloodgedeelte is het beste ;D. liedjes zijn wel makkelijk, herken ze alle drie gelijk
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9709 Gepost op: 27-06-2013, 15:43:12 »
::rofl:: Het potloodgedeelte is het beste ;D.

^ Ja, dat ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9710 Gepost op: 27-06-2013, 17:37:31 »
Nog over de crypto's: ik ga mee met de stand 8-7. Die laatste van die steelpan bedacht ik op het laatste moment, ik dacht als weggevertje, maar hij bleek dus de moeilijkste te zijn ;D Ik vind de alternatieve antwoorden hierop wat te ver gezocht, dus reken ze niet goed. Die van Fiona vind ik niet genoeg gekoppeld aan 'beeld'.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9711 Gepost op: 27-06-2013, 17:40:29 »
Ja, die steelpan ???


Ik dacht dat die bijna even bekend was als 'het is groen en het skiet van de berg' :-\\
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9712 Gepost op: 27-06-2013, 17:45:24 »
skiwi ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9713 Gepost op: 27-06-2013, 17:46:32 »
punt voor Lukie, je mag opnieuw meedoen in het spel :D
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9714 Gepost op: 27-06-2013, 17:47:51 »
::oink::

::hyper::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9715 Gepost op: 27-06-2013, 17:49:53 »
Want wat niemand is wist, is dat alle afvallers in het geheim door zijn gegaan op een ondergronds eiland. Degene die als eerst een vraag van hdd beantwoordde, mocht terugkomen in de finale.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9716 Gepost op: 27-06-2013, 18:00:29 »
Nee niemand wist dat......inclusief de afvallers ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9717 Gepost op: 27-06-2013, 18:20:52 »
Ik had al zo'n vermoeden dat jullie bij 9 iets anders hadden ... ;)

... maar bij deze teken ik protest  ::megafoon:: aan tegen deze uitslag.

In mijn ogen is bende een prima antwoord. Dieven suggereert dat er iets van meervoud in het antwoord moet komen en steelpan is enkelvoud. Bende is meervoud. Maar het is ook het synoniem van pan, wat weer een keukengerei is.

Daarnaast, in ronde 2 is er bij een cryptische vraag een antwoord goedgekeurd dat in mijn ogen veel onlogischer was. Dus wat dat betreft hebben jullie voor deze ronde voor mij (en misschien MV, ik kan niet voor hem spreken) de deur wagenwijd open gezet om protest aan te tekenen tegen fout gerekende antwoorden. ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9718 Gepost op: 27-06-2013, 18:25:02 »
Ik dien ook een protest in ten voordele van Daisy. Ze had de link gelegd met pan. Daar verdient ze 0,5 extra mee in mijn ogen (weer kwestie van vraagstelling). En ik weet zeker dat er nu mensen zijn die denken wtf doe je MV..  ???

En wat betreft mijn eigen vraag, die van het groene monster de link Fiona is net zo vaag als butler aan zwarte piet vind ik  ::jaja::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 5!
« Reactie #9719 Gepost op: 27-06-2013, 18:27:05 »
Ik bijv.  :P

Maar ik neem niet genoegen met een half punt, ik ga voor de volle buit  ::jaja:: #geenbluf

Alleen MV snapt dat laatste vermoedelijk)