Auteur Topic: Wielrennen  (gelezen 664137 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #200 Gepost op: 10-05-2009, 13:13:39 »
Nu hadden we in Vlaanderen eens iemand waar we trots op konden zijn.......Niet in de renner,maar in de persoon Boonen ben ook ik zeer teleurgesteld.
Maar volgens mij liep het al langer mis met hem.Op het moment dat ie z'n vriendin liet staan en optrok met een 16 jarig Nederlands huppelkutje,waarom er dan niemand ingegrepen heeft dat snap ik niet  ::ohno:: (Wat trouwens nog altijd een strafbaar zedenfeit is) Moest ik op de boemel gaan met een minderjarig meisje en dan nog eens cocaine gebruiken, dan zou ik aan de schandpaal genageld(gespijkerd) zijn als een drugsverslaafde pedofiel,terwijl iedereen in België(maja,het is weer België he)het geen probleem vond dat "meneer" Boonen zich met jonge meisjes "bezighoudt" En dat drugsgebruik? De eerste keer mocht ie beschikken met een;"Tommeke,je mag dat niet meer doen he" waarschuwing. Iedereen gelijk voor de wet? Ja dag jan. Nu is ie alweer betrapt op coaine-gebruik,en zijn "excuus" vind ik toch wel enorm belachelijk voor zo'n top-atleet  ::jaja:: Trouwens,tijdens zijn "spijt"betuiging zag ik z'n oude-nieuwe(hoe moet ik haar noemen?)vriendin, op een bepaald moment lachen  ::niet-ok:: ::niet-ok::
En ik heb een vermoeden waarom ze lachte. Als"gewone" recidivist in België dan weet je wel wat je te wachten staat,maar wat zal "meneer" nu als 'straf' krijgen? Dat vind ik nu over de persoon Boonen.Want als renner heeft hij eigenlijk niets mispeutert  ::ohno:: Dat is dan weer een een "hoerenboel" van de UCI en wat heb je daar nog allemaal? Cocaine,heroine en weet ik veel wat nog allemaal staan gewoon niet op de lijst met verboden producten  ::oink:: ::oink:: maw, als drugsverslaafde(waarmee ik hier niet Boonen bedoel) kan je gewoon aan een wielerwedstrijd deelnemen,terwijl een renner ergens vlak voor een ronde verkouden was en een totaal onschuldige neusspray ofzo gebruikt heeft,waarin er minieme sporen terug te vinden waren van een of ander product die dan wel op de "verboden" lijst staan,die persoon is dan meteen een dopingzondaar  :o :o :o
Wat z'n uitleg ook is,"Tommeke" heeft gewoon zijn ploeg,ploegleiders,de sponsor,al het hardwerkende personeel en de duizenden(vooral jonge wielrennertjes die naar hem opkeken en voor hen een voorbeeldfiguur was, en fans)voor de tweede keer lelijk bedrogen.....

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #201 Gepost op: 10-05-2009, 13:50:49 »
Ik ben het wel eens met jou. ::jaja::
Maar het bewijst wel dat een mens slechts een mens is en blijft, ook als ie topatleet is en hopen poen pakt.
Wat ik me dan wel blijf bedenken is dat hij nog niets heeft genomen dat zn prestaties kan verbeteren en steeds gepakt wordt
als hij in een rustperiode zit.
Wat volgens mij niet kan is dat die mannen 365 op 365 dagen, ONAANGEKONDIGD, kunnen gecontroleerd worden, waar ze ook zitten
of wat ze ook aan het doen zijn, denk maar aan het geval Nuyens. Dat gaat me eerlijk gezegd te ver.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #202 Gepost op: 11-05-2009, 11:04:53 »
Ik ben niet voor tommeke en zelfs tegen, maar toch ben ik het niet geheel met jullie eens.

Tuurlijk is het niet normaal in de onze ogen dat je zo een jong vriendinnetje hebt, maar ja het komt vaker voor en zolang het met instemming van beide en in dit geval haar ouders is, wie zijn wij dan om daar over te oordelen?

Verder met betrekking tot de Drugs wil ik het nuanceren in de zin dat Drugs pas verboden moet worden wanneer het schadelijk is voor je omgeving of dat jij er oneerlijke concurrentie mee kan aangaan.

Drugs is in de meeste gevallen voornamelijk schadelijk voor de persoon zelf, dus ja dat is zijn probleem.

Verder staan er ook drugs op de dopinglijst, maar van sommige dingen begrijp ik niet waarom. Zoals Heroine en Cocaine, deze zijn namelijk niet echt prestatiebevorderend. Dus waarom verbieden als hij er niks aan heeft?

Met betrekking tot die kleine hoeveelheden in een neusspray ben ik het wel met jullie eens dat het onzinnig is dat te verbieden, alhoewel het wel kan dat personen dat opzettelijk doen, omdat het wel prestatiebevoordelijk is!! Maar volgens mij hebben ze ook de regel dat wanneer het op huisartsenvoorschrift is dat de renner er dan niet op afgerekend mag worden.
Dus zo onzinnig is de UCI nog net niet volgens mij, maar ja ze hebben genoeg gekke dingen waarvoor we ze nog vervelend kunnen vinden!!
Ananas

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #203 Gepost op: 11-05-2009, 12:20:01 »
Ik ben wel een beetje voor Tom, maar dat is persoonlijk.

Met de rest ben ik het met jou eens. ::ok::
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #204 Gepost op: 12-05-2009, 11:54:12 »
Verder met betrekking tot de Drugs wil ik het nuanceren in de zin dat Drugs pas verboden moet worden wanneer het schadelijk is voor je omgeving of dat jij er oneerlijke concurrentie mee kan aangaan.

Drugs is in de meeste gevallen voornamelijk schadelijk voor de persoon zelf, dus ja dat is zijn probleem.
maar als ze de stoffen die alleen voor de persoon zelf schadelijk zijn niet gaan verbieden, gaat iedereen er zo veel van gebruiken dat de renners van hun fiets vallen. zoals tom simpson bijvoorbeeld. die regels zijn er om hunzelf te beschermen.

Met betrekking tot die kleine hoeveelheden in een neusspray ben ik het wel met jullie eens dat het onzinnig is dat te verbieden, alhoewel het wel kan dat personen dat opzettelijk doen, omdat het wel prestatiebevoordelijk is!! Maar volgens mij hebben ze ook de regel dat wanneer het op huisartsenvoorschrift is dat de renner er dan niet op afgerekend mag worden.
Dus zo onzinnig is de UCI nog net niet volgens mij, maar ja ze hebben genoeg gekke dingen waarvoor we ze nog vervelend kunnen vinden!!
sorry, maar ik ben het ook hier niet helemaal mee eens. Het zijn vaak niet kleine hoeveelheden die ze in hun neus spuiten. Ze zitten maar een klein beetje over de maximum grens, maar de maximum grens ligt ver boven het niveau wat mensen maximaal bereiken op natuurlijke wijze. Misschien hebben ze wel 10 neussprays in hun neus leeg gespoten om zo dicht mogelijk bij die grens te liggen. En dan mag de renner misschien wel neusspray gebruiken maar dan nog is er een grens.
Dit zaggen we bijvoorbeeld ook bij Alessandro Petacchi. Hij had 1 pufje Salbutamol te veel gebruikt. Dit lijkt dan wel heel weinig maar die maximum grens is er niet voor niks. Eigenlijk zouden ze moeten doen dat niemand meer mag rijden met huisartsadvies. Dan kan iemand met asma wel nooit meer wielrennen maar het blijft wel eerlijker.
Menno is gek

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #205 Gepost op: 12-05-2009, 12:13:26 »
maar als ze de stoffen die alleen voor de persoon zelf schadelijk zijn niet gaan verbieden, gaat iedereen er zo veel van gebruiken dat de renners van hun fiets vallen. zoals tom simpson bijvoorbeeld. die regels zijn er om hunzelf te beschermen.
 sorry, maar ik ben het ook hier niet helemaal mee eens. Het zijn vaak niet kleine hoeveelheden die ze in hun neus spuiten. Ze zitten maar een klein beetje over de maximum grens, maar de maximum grens ligt ver boven het niveau wat mensen maximaal bereiken op natuurlijke wijze. Misschien hebben ze wel 10 neussprays in hun neus leeg gespoten om zo dicht mogelijk bij die grens te liggen. En dan mag de renner misschien wel neusspray gebruiken maar dan nog is er een grens.
Dit zaggen we bijvoorbeeld ook bij Alessandro Petacchi. Hij had 1 pufje Salbutamol te veel gebruikt. Dit lijkt dan wel heel weinig maar die maximum grens is er niet voor niks. Eigenlijk zouden ze moeten doen dat niemand meer mag rijden met huisartsadvies. Dan kan iemand met asma wel nooit meer wielrennen maar het blijft wel eerlijker.

Wat betreft het beschermen van de renners vind ik het meer de eigen verantwoordelijkheid van de renner, zijn familie en het team waar die voor rijdt dan van de UCI of welke wielrenorganisatie dan ook. Het zijn allemaal volwassen kerels, dus hebben ze beschikking over hun eigen lichaam en zijn ze zolang ze niet zwakbegaafd zijn in staat hun eigen keuzes en dergelijke te maken en als die niet gezond zijn. Dan weten ze dat zelf ook en is het hun eigen keus!!

Wat betreft dat tweede stukje. Je bedoelt dat niemand meer mag rijden zonder huisartsadvies en daar ben ik het wel mee eens. Alleen formuleerde ik het anders, namelijk dat volgens mij renners alleen dope mogen gebruiken op doktersadvies <-- tegen ziekte. Maar ja nu ik het teruglees kwam dat inderdaad niet zo over, mede omdat ik meer op de anderen reageerden. Wel is het zo dat de een van nature een hoger ...gehalte heeft dan de ander en dat daardoor de een meer risico loopt gepakt te worden dan de ander.
Ananas

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #206 Gepost op: 12-05-2009, 17:24:11 »
Wat betreft het beschermen van de renners vind ik het meer de eigen verantwoordelijkheid van de renner, zijn familie en het team waar die voor rijdt dan van de UCI of welke wielrenorganisatie dan ook. Het zijn allemaal volwassen kerels, dus hebben ze beschikking over hun eigen lichaam en zijn ze zolang ze niet zwakbegaafd zijn in staat hun eigen keuzes en dergelijke te maken en als die niet gezond zijn. Dan weten ze dat zelf ook en is het hun eigen keus!!


Hier ben ik het dus duidelijk niet eens met jou.
Niet ieder mens weet een juiste(gezonde) grens te trekken.  Trouwens de grens tusen begaafd en zwak begaafd kan zeer dun zijn.
Het heeft voornamelijk te maken met opvattingen, druk van buitenaf, druk van het geld, roem en aanzien.
We zien dat in spelprogramma's ook(denk BV aan Expeditie Robinson), daar is de grens tussen wat kan en mag ook niet voor iedereen
dezelfde, en daar gaat het slechts over een spel of een handvol geld.
In de topsport gaat het vaak over veel meer.
En daarom vind ik dat het juist deskundigen moeten zijn die de grenzen vast leggen. 
Anders risceer je toestanden te krijgen dat diegene die het minst met zn leven in zit of het minst zelfrespect heeft, met de hoofdprijs gaat lopen.  Als het zo zou worden, kijk ik alvast niet meer naar topsport,en met mij vele anderen, en waar gaan ze dan trouwens hun centen halen?
« Laatst bewerkt op: 12-05-2009, 17:25:54 door Cout »
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #207 Gepost op: 12-05-2009, 18:02:08 »
Ik ben het met je eens dat ook tussen de begaafde mensen er onverantwoordelijken zijn en ook dat er meer druk op ligt in de topsport met alle roem die er omheen aanwezig is.

Ik wil echter wel herhalen dat Drugs niet prestatiebevordelijk zijn! Dus wanneer ze bovenmatig gebruiken dan verdwijnen ze juist uit de topsport door de verslaving of doordat ze slechter gaan presteren door de drugs en in mijn beleving houd je dan dus de sterke persoonlijkheden over en wordt de sport juist aantrekkelijker.
En gezien ik daar dus juist van de andere kant naar kijk, vind ik het meer de verantwoordelijkheid van de renners zelf, de familie van de renner en eventueel het team! Omdat het team ze moet betalen!! Dan snap ik dat het team er deskundigen opzet en ze uit de brand probeert te helpen, maar dat is dan het probleem van het team en niet de UCI, de UCI moet erop toezien dat niemand drugs of doping gebruikt die wel prestatiebevordelijk zijn!

Kortom bevordelijke drugs is verboden in verband met oneerlijke concurrentie en is daarnaast gevaarlijk dus moeten deskundigen daar grenzen aanstellen en de sport in zijn geheel er tegenvechten.

Drugs die niks met het bevorderen, maar meer met het verpesten van het lichaam te maken heeft is verantwoordelijkheid van de renner en de familie/ vrienden die om hem geven. En van het team dat er zoveel geld in stopt die anders gewoon verloren gaat. Dan verliezen ze de renner met zijn kwaliteiten en het geld dat ze er aan gespendeerd hebben. Dus in die zin kun je wel zeggen dat deskundigen ze in bescherming moet nemen binnen het team, maar ik vind het nog steeds voor het grootste gedeelte eigen verantwoordelijkheid.
Ananas

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #208 Gepost op: 12-05-2009, 18:05:03 »
akkoord; ::ok::
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #209 Gepost op: 12-05-2009, 19:44:57 »
Ik hoop dat hij niet de weg van V D B opgaat, want dan is het met hem ook gedaan. ::niet-ok::
Hier vrees ik voor Cout.VDB heeft (volgens mij) op veel te jonge leeftijd veel te veel poen geschept.Boonen verdiend misschien het driedubbele? En is dat niet een beetje de oorzaak,verleiding...of hoe je het ook noemen kan?

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #210 Gepost op: 12-05-2009, 19:54:31 »

Het probleem is idd dat zeer jonge mensen plots op korte termijn zeer veel geld verdienen, zonder een opleiding navenant
te hebben gekregen.  Voeg daarbij nog eens de druk die dat met zich meebrengt.
Dat probleem uit zich niet enkel in de wielersport, maar in het om het even welke sport, zoals bv voetbal, tennis enz....
Het zijn enkel diegenen die daar kunnen mee omgaan die echte grootheden in hun vak worden, talent alleen op zich is niet genoeg.
Bij Boonen heeft het nog tamelijk lang geduurd, alhoewel dat het moeilijkste nu nog moet komen: er terug uit komen.  Ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 12-05-2009, 19:57:21 door Cout »
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #211 Gepost op: 14-05-2009, 16:27:37 »
Nu weer back on track:

De Giro is nu bezig aan de 6de rit.
Gister was natuurlijk een prachtige rit met finish bergop. De power van Menchov in de laatste 400 meter was buitengewoon. Het verslaan van Di Luca op zijn terrein de sprint bergop! Kortom Menchov lijkt in supervorm te zijn, maar wint hij ook de Giro?

De huidige stand van zaken in de top 10 is als volgt:
Pos Naam Nationaliteit Team Tijd Verschil
1 DI LUCA Danilo ITA LPR 16:20:44 0:00
2 LOVKVIST Thomas SWE THR 16:20:49 0:05
3 ROGERS Michael AUS THR 16:21:20 0:36
4 LEIPHEIMER Levi USA AST 16:21:27 0:43
5 MENCHOV Denis RUS RAB 16:21:34 0:50
6 BASSO Ivan ITA LIQ 16:21:50 1:06
7 SASTRE CANDIL Carlos ESP CTT 16:22:00 1:16
8 HORNER Christopher USA AST 16:22:01 1:17
9 PELLIZOTTI Franco ITA LIQ 16:22:11 1:27
10 ARROYO DURAN David ESP GCE 16:22:25 1:41

In mijn ogen is Di Luca niet goed genoeg in de tijdrit. Dit is erg onhandig met een tijdrit van 61km voor de boeg komende week. Daarnaast is Lokvist te jong om consistent te zijn. De kans dat Rogers verrast lijkt me ook klein dus ik denk dat het een strijd wordt tussen de nummers 4 t/m 7 van dit moment. De nummer 8 is namelijk een knecht van Leipheimer.

Ik verwacht een hevige strijd tussen Leipheimer en Menchov, want Basso houdt ook geen tijdrit van 60 km vol.

Even een vergelijking dan:
Bergop:
Menchov is in bloedvorm en heeft zich ontwikkeld tot een klimmer die ook aandurft te vallen. Vorig jaar bleek alleen Contador sterker bergop!
Leipheimer daarentegen is een sterke volger en geeft nooit op, alleen op de sprint verliest hij het zeker, wat extra bonificatieseconden voor Menchov oplevert.
+ voor Menchov

Tijdrit:
Menchov heeft de tijdrit zich eigen gemaakt en het wisselende parcours zal hem oko wel liggen, waardoor hij bijna zeker een top 10 plek zal vergaren.
Leipheimer is echter denk ik favoriet voor die belangrijke tijdrit met zijn kunde in die discipline en dat parcours is hij bijna onverslaanbaar.
+ voor Leipheimer

Team:
Menchov heeft Laurens ten dam als beste knecht in het klassement op plek 14 en verder is alleen Ardila een klimmer.
Daarentegen heeft Leipheimer een team waarbij er 7 renners inclusief hemzelf bij de beste 40 in de zware etappe gister eindigen, maar alleen Horner in de top 15. Toch heeft Leipheimer ook in Armstrong nog een meesterknecht.
+ Leipheimer

Vorm:
Menchov is in supervorm en leek gister het sterkst in de bergen. Het is echter elke ronde wel een dag niet veel soeps. In deze ronde zat hij 1 dag in een vlakke rit achter een valpartij en verloor zo 24 seconden, was dat zijn slechte dag of moet die nog komen?
Leipheimer is onbekend met vorm volgens mij, maar is erg consistent en laat weinig steekjes vallen. Is dit genoeg om Menchov te volgen in de bergen of zakt hij nog een keer door het ijs?
+ Menchov

Het is dus kiele, kiele maar aangezien ik vorm het meest belangrijke acht geef ik Menchov de meeste kans. Hierbij moet ik wel aantekenen dat hij dan wel pas in de laatste week de roze trui moet pakken, want zijn team kan hem niet veel bergetappes bijstaan. Dus hoe later hij het roze grijpt hoe minder ze hem in het nauw kunnen drijven door hem van teammaten te ontdoen!!
« Laatst bewerkt op: 14-05-2009, 17:41:29 door Go_ahead »
Ananas

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #212 Gepost op: 14-05-2009, 17:26:09 »
Prachtige uiteenzetting! ::ok:: Toch tip ik op Leipheimer omwille van zn consistentie, wilskracht en team.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #213 Gepost op: 14-05-2009, 17:45:50 »
Prachtige uiteenzetting! ::ok:: Toch tip ik op Leipheimer omwille van zn consistentie, wilskracht en team.

O ja wilskracht was ik vergeten.
Daarbij denk ik dat Menchov de tour belangrijker acht, maar wanneer de kans er is om te winnen dan zal hij het ook erg graag willen.
Leipheimer daarentegen heeft de Giro als belangrijkste ronde dit jaar en zal er alles aan doen om het te winnen.
Leipheimer +

Ook ben ik het winnen vergeten:
Menchov heeft al 2 keer de ronde van Spanje gewonnen en is dus bekend met de druk die er dan op je ligt en kan dit ook in positieve zin gebruiken.
Integenstelling tot Menchov heeft Leipheimer nog nooit een grote ronde gewonnen en heeft hij die druk ook nog nooit overwinnen. Het enige voordeel voor hem wat dit betreft is dat de ronde afsluit met een tijdrit en aangezien dat zijn kunstje is, kan die die rit misschien de druk handlen, maar heeft hij het daarvoor niet al verspeeld is dan de vraag. Ik denk van wel. Dus + voor Menchov!

Kortom Menchov blijft mijn favoriet, maar ja het is wel echt 49%-49% en 2% voor de rest ;) !
Ananas

Offline Cout

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #214 Gepost op: 14-05-2009, 18:12:44 »
2% voor de rest is mss wat weinig.  Er is nog zoiets van: als 2 honden vechten voor een been, loopt een 3de(sastre?) er mee heen.?
Ben benieuwd.
Je bent gestopt met leven de dag dat je geen plannen meer maakt

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #215 Gepost op: 15-05-2009, 10:33:00 »
2% voor de rest is mss wat weinig.  Er is nog zoiets van: als 2 honden vechten voor een been, loopt een 3de(sastre?) er mee heen.?
Ben benieuwd.

Nou als ik even de top 10 hierbij betrek, kun je ze in 2 groepen verdelen.

De klimgeiten onder aanvoering van Menchov

Menchov: Heel sterk bergop, kende het minste moeite met Basso zijn stevige tempo. En heeft daarnaast een solide tot goede tijdrit.
Basso: Net ietsjes minder sterk bergop en gaf aan dat zijn tijdrit die ongeveer gelijkwaardig was aan die van Menchov sinds zijn schorsing toch wel achteruit is gegaan. En dat zal zich zeker voordoen in een 60 kilometer lange tijdrit. Het enige voordeel voor hem is dat hij een sterker team heeft. Dus kans 1%
Sastre: Sastre had heel veel moeite bergop en loste ook al, maar vanwege het houden van zijn eigen tempo kwam hij er weer bij. Nadeel voor hem is de rest is minstens net zo sterk bergop en zijn tijdrit neemt elk jaar af. zwak team, dus hij kan waarschijnlijk niet zowel Basso/ Menchov als leipheimer verslaan. 0%
Di Luca: Sterk bergop en in de sprint en sprokkelt zo bonificatieseconden bij elkaar, maar minstens 5 minuten die hij in de tijdrit zal gaan verliezen zal het niet worden. Dus zijn kansen zijn ook klein. Dit was echter ook zo tegen Basso in 2007 geloof ik alleen kreeg die een rit een hongerklop en ging di luca met de zege aan de haal. Dus in geval dat zowel basso/menchov als leipheimer een hongerklpo krijgen gaat hij ermee aan de haal :p!
Pellizotti: Hulpje van Basso, dus kansloos
Arroyo: Niet sterk genoeg bergop en te zwakke tijdrit.


Tijdritspecialisten onder leiding van Leipheimer:

Leipheimer: Supersterk in de tijdrit en een van de weinige die dat ook 60 km aan kan. Bergop is hij erg solide en bijt die zich in de concurrenten vast.
Lokvist: jong en onervaren, maar sterk in de tijdrit alleen onder druk lukt hem de tijdrit nog niet (zie tour de france vorig jaar). Bergop wordt die jaar naar jaar beter, maar nog niet consistent. Dus geen kans.
Rogers: De enige tijdritspecialist met klimkwaliteiten naast leipheimer. Hij heeft het echter nog nooit 3 weken lang bergop vol kunnen houden en verliest op sommige dagen wel een kwartier, maar als er een tijdrijder voor een verrassing kan zorgen is hij het. 1%
Horner: Hij is al eind 30, maar lijkt elk jaar wel een keer te verrassen, maar dat kan hij toch niet 3 weken lang :o! Daarnaast moet hij Leipheimer ook nog helpen.


Dus voor mij zijn het Menchov en Leipheimer
met daarachter Basso en Rogers
en als out-outsider Di Luca :p

Ananas

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #216 Gepost op: 16-05-2009, 14:01:26 »
Dit was echter ook zo tegen Basso in 2007 geloof ik alleen kreeg die een rit een hongerklop en ging di luca met de zege aan de haal.
hij buikgriep en het was in 2005, in 2007 was hij geschorst ;)

Basso moet de tijd rit wel aan kunnen. de jaren voor zijn schorsing werd hij 2 keer tweede in een lange tijd rit en in de tour vijfde. Deze tijdrit is wel iets langer dan die in de Tour van 2005 maar het schilt niet veel. Leipe Levi en Menchov waren daar alle twee veel slechter
Menno is gek

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #217 Gepost op: 16-05-2009, 20:44:57 »
Basso heeft zelf aangegeven minder te zijn geworden in tijdrit, terwijl de afgelopen jaren vooral Menchov zichzelf in de tijdrit heeft verbeterd. Die van Levi was meestal al redelijk tot goed behalve op belangrijke momenten en bij rabobank :p!

Daarnaast lijkt Basso toch veel moeite in de zware ritten te hebben. Menchov zag er trouwens vandaag ook niet sterk uit, hij verstopte zich, maar dat had hij al aangegeven dat hij alles op alles zou zetten in de tijdrit en tot die tijd zou afwachten in het peleton. En toch heeft hij vandaag geen tijd verloren dus er is weinig op aan te merken.

Misschien verdient Basso iets meer vertrouwen, but it's just my gut feeling! Of ik wil het gewoon heel graag dat Menchov Levi dist, Rabo vs ex-Rabo en dan kick his ass :p!
Ananas

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Wielrennen
« Reactie #218 Gepost op: 21-05-2009, 20:02:47 »
toch wel goed van Menchov vandaag ::ok::
Menno is gek

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wielrennen
« Reactie #219 Gepost op: 21-05-2009, 22:37:52 »
Ik zou kunnen zeggen, ik heb het je gezegd, maar dat is een beetje kinderachtig, dus doe ik dat maar niet :p!

Wel denk ik dat het een beetje te vroeg is, want hij heeft niet zo een sterk team om ruim een week het roze te verdedigen. Hij had beter net 1 tel achter leiphie of di luca kunnen staan.
Ananas