Auteur Topic: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen  (gelezen 82070 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #180 Gepost op: 3-02-2017, 21:49:36 »
Het zal toch niet? Goed gevonden joh!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #181 Gepost op: 3-02-2017, 23:10:21 »
5115 we zijn hem al Vaak tegengekomen, zo wel in beeld als in tall van theorietjes.

Ik gooi nog een knuppel in het hoenderhok.

5 vijfde letter alfabet
1 niet als in cijfer maar als Streep, zichtbaar lijkend op de letter l
5115 wordt dan Elle, als t Franse naamwoord voor haar.

Duidend op een vrouwelijke mol, versterkt door miss mole boek. En gosh laat er nu iemand meedoen die Elle in haar naam heeft..

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #182 Gepost op: 3-02-2017, 23:35:25 »
Klinkt fraai, Tarbozan, maar dat komt vooral, omdat het Frans is. En ahum, Elle betekent 'zij' en niet 'haar'.

Als hier een 'zij' - in het algemeen - vertaald zou moeten weergegeven, zou ik eerder simpelweg voor 'she' kiezen. Ze zitten tenslotte niet in, ik noem maar wat: Montréal/Montreal. (half OT  ;D ).


'Elle', als klein deel van de naam Imanuelle is mijns inziens lastiger uit te leggen dan (bijvoorbeeld) de eerste en laatste letter van voor- en achternaam. 'Elle' is wel weer leuk dubbel in aantal letters én gespiegeld, dus in zie zin mooi gevonden.
(Helemaal OT  ::tandpastasmiley:: ).


En het Miss Mole boek vond ik tot heden zo zeer té duidelijk, dat ik om die reden de vrouwelijke deelnemers minder goed heb bekeken dan de mannelijke. Om mijn eigen zinnen te verzetten, en omdat ik denk dat iets wat logisch lijkt dat soms ook wel eens kan zijn, heb ik besloten om de dames beter in ogenschouw te nemen, om te beginnen Sanne. Ik hoop dat ik na morgen ook nog de kans krijg om Imanuelle en haar doen en laten nader te observeren.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2017, 23:41:13 door Marisa »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #183 Gepost op: 3-02-2017, 23:48:17 »
'Elle', als klein deel van de naam Imanuelle is mijns inziens lastiger uit te leggen dan (bijvoorbeeld) de eerste en laatste letter van voor- en achternaam. 'Elle' is wel weer leuk dubbel in aantal letters én gespiegeld, dus in zie zin mooi gevonden.
(Helemaal OT  ::tandpastasmiley:: ).

Ze zijn beiden even lastig uit te leggen. Beeld je dat clipje van een halve minuut in waar ze rare optelsommen maken met 2 S'en en het aantal letters in Sanne en Vries (waarbij we negeren dat er een Wallis De tussen staat). Zou helemaal uit de lijn liggen die WIDM de laatste paar jaren gevolgd heeft.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #184 Gepost op: 4-02-2017, 00:06:37 »
Ze zijn beiden even lastig uit te leggen. Beeld je dat clipje van een halve minuut in waar ze rare optelsommen maken met 2 S'en en het aantal letters in Sanne en Vries (waarbij we negeren dat er een Wallis De tussen staat). Zou helemaal uit de lijn liggen die WIDM de laatste paar jaren gevolgd heeft.

Ze hoeven de optelsommen niet eens te maken, alleen maar even (en dan fijn in duidelijk afwijkende kleuren voor de cijfers '1' en '5'  het onderstaande in een kadertje te laten zien.

Ik heb het nog iets versimpeld.


==============================================================================================
S A N N E   5 letters               

Eerste letter = S, letter 19 in het alfabet.             1 + 9 = 10    1 + 0 = 1

Laatste letter van laatste achternaam Vries: S, letter 19 van het alfabet. 1 + 9 = 10    1 + 0 = 1

V R I E S   5 letters
==============================================================================================

En dan even refereren, met een tussenshot, aan de brievenbus met 5115 erop.
Ik zie het al helemaal voor me.

En ze weken dit jaar toch juist af van de lijn?!



Bovendien heb ik 'Wallis' en 'de' hier met opzet weggelaten (niet genegeerd), omdat het om het eerste en het laatste deel van haar naam gaat, met aan het begin en het eind ervan de letter 'S', zodat er sprake is van een spiegeling/verdubbeling.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #185 Gepost op: 4-02-2017, 00:20:51 »
En ze weken dit jaar toch juist af van de lijn?!

En we kregen vorig jaar de best voorbereide Mol ooit en we kregen in 2015 de meest aanvallende Mol ooit.

Elk jaar krijgen we een nog betere serie dan alle voorgaande samen en ik heb het gevoel dat dat telkens wel meevalt met die promotiepraatjes.

Uiteindelijk kijken er 11 maart om en bij de 3 miljoen mensen naar NPO 1 die graag het gevoel willen hebben dat ze (ondanks dat ze misschien op een andere Mol zaten) toch de Mol hadden kunnen ontmaskeren door te kijken naar acties en hints.

In de afgelopen 12 seizoenen (heb nooit de eerste 4 gezien) herinner ik me geen enkele hint die de lat zo hoog legde voor een hint.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #186 Gepost op: 4-02-2017, 00:37:53 »
En we kregen vorig jaar de best voorbereide Mol ooit en we kregen in 2015 de meest aanvallende Mol ooit.
Elk jaar krijgen we een nog betere serie dan alle voorgaande samen en ik heb het gevoel dat dat telkens wel meevalt met die promotiepraatjes.
Zeker zit daar een hoop reclame bij en wast het eigen merk altijd het beste wit.

Uiteindelijk kijken er 11 maart om en bij de 3 miljoen mensen naar NPO 1 die graag het gevoel willen hebben dat ze (ondanks dat ze misschien op een andere Mol zaten) toch de Mol hadden kunnen ontmaskeren door te kijken naar acties en hints.
In de afgelopen 12 seizoenen (heb nooit de eerste 4 gezien) herinner ik me geen enkele hint die de lat zo hoog legde voor een hint.
De Nederlandse seizoenen die ik wat beter heb kunnen volgen, waren voor mij pas de laatste twee. Mijn ervaring in hintsverwerking is dus niet zo groot, dus ik neem dit onmiddellijk van je aan. Wel vond ik de hints die ik onlangs in enkele archieven van de tv-site heb gezien, nogal wisselend van karakter en 'makkelijk-te-vinden-gehalte'. Daarbij lijkt zelfs de moeilijkst op te speuren hint achteraf makkelijker, wanneer je eenmaal weet waar en hoe je zoeken moet. 


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #187 Gepost op: 4-02-2017, 05:07:08 »
Wellicht is het simpeler en wijst het allemaal naar symmetrie, spiegelbeeld, omkeerbaar. Van de hooibalen arena tot de 5115, het is allemaal gespiegeld. Ik weet dat men massaal Thomas her en der gespiegeld ziet maar dat heb ik ook gezien bij Diederik en Jeroen (dus gespiegeld in schermen en ramen). En ik heb de indruk dat Art verschillende mensen spiegelt, niet alleen Thomas. Bijvoorbeeld als Jeroen als penningmeester de vee veiling uitgelegd krijgt, staat Art in dezelfde houding. Praat hij met Sigrid, gedraagt Art zich milder, liever, bijna vrouwelijker. Bij Imanuelle is hij strenger, meer gesloten zoals zij kan doen als ze heel serieus is. En lachend enthousiast als zij dat ook is geweest. Of zie ik nu meer dan er is?

Het kan ook nog wijzen op aanpassingsvermogen, de mol kan zich aan iedereen spiegelen, aanpassen en zo niet opvallen. (perfecte kandidaat, niemand heeft het door).



Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #188 Gepost op: 5-02-2017, 16:31:30 »
En de volle naam van de apostel, de ongelovige Thomas = Judas Thomas Didymus.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #189 Gepost op: 5-02-2017, 16:35:45 »
Thomas pakte envelop 2 -> tweeling, dubbel etc.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #190 Gepost op: 5-02-2017, 16:37:26 »
Thomas pakte envelop 2 -> tweeling, dubbel etc.
En daar hebben we ook het getal 2 weer.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #191 Gepost op: 5-02-2017, 16:43:13 »
Ik zat ook al steeds te denken waar al die weerspiegelingen in hemelsnaam voor staan, mijn God... het kwartje valt nu pas. Het is zo simpel als maar zijn kan! Net viel het kwartje ineens: weerspiegeling = tweeling. Zo simpel is het. Tweelingen lijken vaak op elkaar, in die zin zou je dus kunnen stellen dat tweelingen elkaar weerspiegelen. Ongelooflijk, het blijkt altijd zo simpel als het kwartje eenmaal valt...

Dat van de tweeling wisten we uiteraard al, maar wat die weerspiegelingen betekenen, was me steeds niet duidelijk. Maar dat staat dus in verband met elkaar: tweelingen weerspiegelen elkaar in principe. Eh, áls die weerspiegelingen überhaupt iets blijken te zijn dan hé... maar mócht het iets zijn dan wijst het naar Thomas (zoals we al wisten betekent Thomas 'tweeling' en zijn gezicht staat weerspiegelt in de leader.)

Sterk! Daar zou ik nog aan toe willen voegen dat de tweets van de mol de afleveringstitels 'weerspiegelen'.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #192 Gepost op: 5-02-2017, 20:42:41 »
De zandloper
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #193 Gepost op: 5-02-2017, 22:49:17 »
DNA en dubbele dingen:
DNA bestaat uit een dubbele helix (spiraal) van nucleotiden die doorgaans worden afgekort met de letters T C G A. ::jaja::
Zit ook weer in de titel van de aflevering: teugels in hANDen.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2017, 08:02:29 door snugger »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #194 Gepost op: 5-02-2017, 23:18:45 »
Goh en rodeoposter die diederik moest Vinden was van. Helix rodeo.
Toeval?   

Offline snugger

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #195 Gepost op: 6-02-2017, 08:15:25 »
Mooi er bij gevonden Tarbozan! Aan die poster van Helix 2016 Rodeo had ik nog niet eens gedacht. Vast geen toeval.
De letters van DNA zitten tot nu toe in alle afleveringstitels, de initialen van Thomas komen voor in de samenstellende delen van DNA (ACGT). Een helix is een  dubbele spiraal. Tweelingen hebben hetzelfde DNA als ze eeneiig zijn.
Op de poster 2 dezelfde laarzen; opbouw van de poster is min of meer symmetrisch: links-rechts gespiegeld, alhoewel niet exact.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #196 Gepost op: 6-02-2017, 14:41:54 »
was niet mijn vondst. iemand anders had de poster gelinked aan helix rodeo. en ik associeerde de helix van dna aan de naam van de rodeoposter.


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #197 Gepost op: 7-02-2017, 11:36:58 »
Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar in de grijpautomaat op de kermis (afl. 2) liggen 22 jokers, 2 groene vrijstellingen en een zwarte vrijstelling.

Weer dat getal 22. En 22 + 2 + 1 = 25. 25 is toch ook al regelmatig voorbij gekomen?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #198 Gepost op: 7-02-2017, 12:52:11 »
Weet niet of het al voorbij is gekomen, maar in de grijpautomaat op de kermis (afl. 2) liggen 22 jokers, 2 groene vrijstellingen en een zwarte vrijstelling.

Weer dat getal 22. En 22 + 2 + 1 = 25. 25 is toch ook al regelmatig voorbij gekomen?

25 is 5x5. Dus twee vijven.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #199 Gepost op: 7-02-2017, 13:01:56 »
25 is 5x5. Dus twee vijven.

Ima is jarig op 1 april.  1 + 4 = 5

Geboortejaar 1 9 8 5.  1  + 9 + 8 + 5 = 23     2 + 3 = 5