Auteur Topic: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives  (gelezen 88727 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #100 Gepost op: 5-02-2017, 10:37:04 »
Bondjes sluiten is net als nepmollen tactiek.
In een echt Verbond hoop je door samenwerking meer info te krijgen.
Ook daarop zou ik niet vertrouwen. Een bondje is leuk, alleen al voor het samen-zijngevoel, maar dan kun je tegelijkertijd het helemaal niet serieus nemen. Dat zou ik doen.
Je ziet hoe jonge personen beinvloedbaar zijn door een oudere met overredingskracht. Jochem neemt Imanuelle in de maling net zoals ie met Sigrid deed, en ze hebben het totáál niet door. Óf Imanuelle is een heel goeie actrice.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 10:42:11 door Run »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Gri
« Reactie #101 Gepost op: 5-02-2017, 10:58:06 »
Leuk dat er zoveel mensen zoveel verschillende zaken halen uit precies hetzelfde gegeven

Dat t bondje tussen jochem en ima nep is, dat geloven de meesten wel. Maar dan gaat de een ervan uit dat jochem ima belazeren wil  en een Ander denkt dat ima het spel meespeelt en hem dus door heeft. Weer Anderen zien Erin dat ima haar nieuwe slachtoffer zoekt.

. Persoonlijk vind ik t iets te makkelijk om iemand van bijna 32 als Jong en beinvloedbaar te beschouwen. Zeker als dit een actrice is.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #102 Gepost op: 5-02-2017, 11:02:57 »
Stiekem hoop ik nog steeds dat ze de mol is  ::rofl::

Denk wel als ze kandidaat is dat ze het gewoon heel slim speelt. Wellicht de mol in de gaten heeft en probeert Jochem op een verkeerd been te zetten door hem foutieve informatie te geven zodat zij doorgaat en hij er uit vliegt.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #103 Gepost op: 5-02-2017, 11:10:43 »
Stiekem hoop ik nog steeds dat ze de mol is  ::rofl::

Denk wel als ze kandidaat is dat ze het gewoon heel slim speelt. Wellicht de mol in de gaten heeft en probeert Jochem op een verkeerd been te zetten door hem foutieve informatie te geven zodat zij doorgaat en hij er uit vliegt.


Reken maar van yes dat ze dat probeert te doen.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #104 Gepost op: 5-02-2017, 11:24:03 »
Zojuist in iets andere bewoordingen bij de tweets van de Mol geplaatst, maar hier past dit ook:


Uit de eerste zin van de eerste tweet van de Mol is de voornaam van Imanuelle te halen.

D u s   j  u  l  l  i  e    w  i l l  e  n    o  p    m  i  j    j  a g  e  n?


I ma n u e l l e

Verder is er geen enkele voornaam van de andere kandidaten uit te halen, behalve die van Sanne, de enige andere overgebleven vrouw.


Toch ook opvallend, dat meteen het zinnetje: "Nou , hier ben ik dan..." achter de eerste zin staat.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #105 Gepost op: 5-02-2017, 12:09:37 »
Imanuelle vertrouwt Jochem helemaal niet. .....haar blikken spreken boekdelen.

Het is Jochem die Sigrid verraden heeft door tijdens het bondje met Sigrid Imanuelle te benaderen. Hij vertelt zelf aan Imanuelle dat hij niets heeft aan het bondje met Sigrid.
Daarbij denkt hij dat Imanuelle daar misbruik van heeft gemaakt door ook een gesprek aan te gaan met Sigrid.  Hij confronteert Imanuelle daar ook mee en intimideert haar door de schuld bij Imanuelle te leggen. Imanuelle heeft (verkeerde?) info van Sigrid of van Jochem. Mogelijk heeft ze tegenstrijdige info en vertrouwt ze Jochem daarom niet.
Vorige week zagen we dat Jochem Sigrid wees op het verdachte gedrag van Diederik bij de veiling en zelf er eens goed voor ging zitten op de tribune toen het  Diederiks beurt was bij de rodeo. Hij noemde Diederik toen zijn hoofdverdachte.

Test ze Jochem nu door info op een briefje te geven?

Edit: Of betaalt ze Jochem met gelijke munt terug?
Ik ben benieuwd wie van de twee toenadering tot Sanne gaat zoeken.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 14:15:55 door Moedermol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #106 Gepost op: 5-02-2017, 12:22:49 »
Zojuist in iets andere bewoordingen bij de tweets van de Mol geplaatst, maar hier past dit ook:


Uit de eerste zin van de eerste tweet van de Mol is de voornaam van Imanuelle te halen.

D u s   j  u  l  l  i  e    w  i l l  e  n    o  p    m  i  j    j  a g  e  n?


I ma n u e l l e

Verder is er geen enkele voornaam van de andere kandidaten uit te halen, behalve die van Sanne, de enige andere overgebleven vrouw.


Toch ook opvallend, dat meteen het zinnetje: "Nou , hier ben ik dan..." achter de eerste zin staat.
Beste mogelijke hint die ik tot nu toe gezien heb.


Hier nog één die op een andere site werd gepost. Ik neem aan dat die hier ook al maanden geleden voorbij is gekomen: 


https://www.youtube.com/watch?v=n-1tWkNAsQg
^ na 0:45
"Een envelop met Mol erop die uit de hand van een standbeeld vloog. Uit de hand = Im-manuel."

^ geen idee wat voor taal dat dan zou moeten zijn, maar oké. Het is wel een erg opvallend beeld uit de eerste trailer van 8 november 2016. Ik heb slechtere theorieën gezien.

Het probleem is dat Ima totaal niet verdacht doet (behalve misschien in 1e aflevering op één moment) en Thomas juist wel én ook nog voorkennis lijkt te hebben.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #107 Gepost op: 5-02-2017, 13:47:23 »
Citaat
Het probleem is dat Ima totaal niet verdacht doet (behalve misschien in 1e aflevering op één moment) en Thomas juist wel én ook nog voorkennis lijkt te hebben.

Art heeft ooit eens gezegd dat de mol een ideale kandidaat lijkt en dat kan dus heel goed op Ima slaan. Ook wel op de anderen (behalve Jochem) maar daar gaat het hier niet over. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #108 Gepost op: 5-02-2017, 17:37:33 »
Imanuelle vertrouwt Jochem helemaal niet. .....haar blikken spreken boekdelen.

Het is Jochem die Sigrid verraden heeft door tijdens het bondje met Sigrid Imanuelle te benaderen. Hij vertelt zelf aan Imanuelle dat hij niets heeft aan het bondje met Sigrid.
Daarbij denkt hij dat Imanuelle daar misbruik van heeft gemaakt door ook een gesprek aan te gaan met Sigrid.  Hij confronteert Imanuelle daar ook mee en intimideert haar door de schuld bij Imanuelle te leggen. Imanuelle heeft (verkeerde?) info van Sigrid of van Jochem. Mogelijk heeft ze tegenstrijdige info en vertrouwt ze Jochem daarom niet.
Vorige week zagen we dat Jochem Sigrid wees op het verdachte gedrag van Diederik bij de veiling en zelf er eens goed voor ging zitten op de tribune toen het  Diederiks beurt was bij de rodeo. Hij noemde Diederik toen zijn hoofdverdachte.

Test ze Jochem nu door info op een briefje te geven?

Edit: Of betaalt ze Jochem met gelijke munt terug?
Ik ben benieuwd wie van de twee toenadering tot Sanne gaat zoeken.

Grappig. Misschien ben ik nu ontzettend naïef maar volgens mij vertrouwen Imanuelle en Jochem elkaar wel degelijk, verdenken ze allebei echt Diederik en willen ze door met elkaar informatie te delen samen de finale halen. (Wat er gebeurd is tussen Sigrid en Imanuelle blijft nog gissen maar ook daar verwacht ik geen kwade opzet. Eerder dat Sigrid toch al twijfelde over Jochem en het feit dat hij stiekem toenadering zocht tot Imanuelle voor Sigrid de druppel was.)

De behoefte om iemand te kunnen vertrouwen in een groep is voor veel mensen nu eenmaal erg groot. Ook als je meedoet aan WIDM waarvan je weet dat het "trust nobody" is.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 17:39:54 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #109 Gepost op: 5-02-2017, 17:43:26 »
Grappig. Misschien ben ik nu ontzettend naïef maar volgens mij vertrouwen Imanuelle en Jochem elkaar wel degelijk, verdenken ze allebei echt Diederik en willen ze door met elkaar informatie te delen samen de finale halen. (Wat er gebeurd is tussen Sigrid en Imanuelle blijft nog gissen maar ook daar verwacht ik geen kwade opzet. Eerder dat Sigrid toch al twijfelde over Jochem en het feit dat hij stiekem toenadering zocht tot Imanuelle voor Sigrid de druppel was.)

De behoefte om iemand te kunnen vertrouwen in een groep is voor veel mensen nu eenmaal erg groot. Ook als je meedoet aan WIDM waarvan je weet dat het "trust nobody" is.

Dit volg ik. Als ze beiden kandidaat zijn, zitten ze volgens mij op Diederik. Jochem al langer volgens mij. Stemde op Diederik als leugenaar in de rechtbank en zijn biechten tijdens het programma en de test gaan toch ook vooral de kant van Diederik op.

Ik vraag me wel af waarom geen van beiden zoiets heeft van: 'Sigrid zat op dezelfde Mol als ons, misschien is het de foute'.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #110 Gepost op: 5-02-2017, 18:02:34 »
Ik vraag me wel af waarom geen van beiden zoiets heeft van: 'Sigrid zat op dezelfde Mol als ons, misschien is het de foute'.

Jochem was nogal aangeslagen en voelde zich schuldig over haar vertrek. Wellicht weet hij dat Sigrid op hem is gaan zitten in de laatste test. Geen extra info daaruit te halen dan voor Jochem, wel voor Ima.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #111 Gepost op: 5-02-2017, 18:03:32 »
Jochem was nogal aangeslagen en voelde zich schuldig over haar vertrek. Wellicht weet hij dat Sigrid op hem is gaan zitten in de laatste test. Geen extra info daaruit te halen dan voor Jochem, wel voor Ima.

En dat verklaart ook haar vertrouwen in hem natuurlijk: Hij is de Mol niet.

Ja, aannemelijk genoeg voor mij. ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #112 Gepost op: 5-02-2017, 18:10:04 »
Precies ;).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #113 Gepost op: 5-02-2017, 18:12:46 »
Jochem was nogal aangeslagen en voelde zich schuldig over haar vertrek. Wellicht weet hij dat Sigrid op hem is gaan zitten in de laatste test. Geen extra info daaruit te halen dan voor Jochem, wel voor Ima.

Zo zie ik het ook. Het was de druppel voor Sigrid dat Jochem stiekem met Imanuelle ging konkelfoezen. Sigrid vertrouwde Jochem nu helemaal niet meer en stemde op hem in de test (ook al matcht het antwoord niet dat gesuggereerd wordt dat zij aanklikt). Jochem en Imanuelle vermoeden dat. Jochem voelt zich schuldig (en geeft deels Imanuelle de schuld) en Imanuelle weet nu zeker dat Jochem niet de Mol is. Jochem hoeft ook niet meer over Sigrid te twijfelen. Imanuelle en Jochem praten het een en ander uit en gaan samen voor Diederik.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #114 Gepost op: 5-02-2017, 18:25:44 »
Imanuelle en Jochem praten het een en ander uit en gaan samen voor Diederik.

En dan gaan ze dus samen de mist in. De vraag is wie het eerste sneuvelt en of de overblijvende van hen tweeën zich dan nog weet te herstellen.
Voorlopig ga ik er vanuit dat Sanne de winnaar wordt. De verliezer zou dan Diederik of Jochem kunnen worden, ervan uitgaande dat Immanuelle de volgende is die het spel verlaat (in aflevering 7).
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #115 Gepost op: 5-02-2017, 22:48:57 »
Grappig. Misschien ben ik nu ontzettend naïef maar volgens mij vertrouwen Imanuelle en Jochem elkaar wel degelijk, verdenken ze allebei echt Diederik en willen ze door met elkaar informatie te delen samen de finale halen. (Wat er gebeurd is tussen Sigrid en Imanuelle blijft nog gissen maar ook daar verwacht ik geen kwade opzet. Eerder dat Sigrid toch al twijfelde over Jochem en het feit dat hij stiekem toenadering zocht tot Imanuelle voor Sigrid de druppel was.)

De behoefte om iemand te kunnen vertrouwen in een groep is voor veel mensen nu eenmaal erg groot. Ook als je meedoet aan WIDM waarvan je weet dat het "trust nobody" is.

Dit is ook zeker wel een plausibel scenario maar Imanuelle liegt tegenover Jochem dat ze kamikaze op Diederik is gegaan bij de test in aflevering 4. Ze gaat voor een minder grote spreiding maar spreidt nog steeds. Wel horen we haar dan alleen een verdenking over Diederik uitspreken. We horen haar dan zeggen:"De gok gaat gewaagd worden om naar een minder grote spreiding te gaan. Eerlijk gezegd denk ik dat ik Jochem ga ontslaan van die lijst. Hoewel hij zich bijzonder verdacht heeft gedragen. En ik vertrouw hem nog steeds niet, ook al heb ik een bondje met hem. Maar eh... Diederik, die goeie leugenaar. Met zijn bevertjes. Ik vertrouw het niet. Bij de testvraag in beeld vult ze in dat de mol geen geld vond in de hooiberg. Dat zijn  behalve Diederik ook Jeroen, Thomas, Sanne,

Jochem neemt Diederik vanaf aflevering 1 mee maar waarom zien we nu al 3 afleveringen niet meer op wie hij zit terwijl hij zelf zeker lijkt te zijn? In het Wie is wie topic heb ik al het e.e.a hierover gezegd.

Wat Hulpmol aangeeft is ook zeker waar. als Sigrid dezelfde verdenkingen had als Jochem en Imanuelle dan moet het hen toch aan het denken zetten dat Diederik de mol niet kan zijn. Ik denk niet dat Sigrid de test op Jochem heeft ingevuld daarvoor heeft ze 2 afleveringen lang gezegd dat ze denkt dat Jochem het niet is. Ze is m.i.in verwarring gebracht omdat ze bang was dat Jochem haar op het verkeerde been heeft gezet o.a. tijdens de veiling. Daarom was ze ook boos na haar exit.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #116 Gepost op: 6-02-2017, 00:13:34 »
WAT een heldin.. leukste kandidaat dit jaar ::respect::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #117 Gepost op: 6-02-2017, 17:31:26 »
WAT een heldin.. leukste kandidaat dit jaar ::respect::

Helemaal eens!

En als straks blijkt dat zij de Mol is, lacht zij uiteraard het hardst/best van allemaal.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #118 Gepost op: 6-02-2017, 17:46:55 »
+1  ::rofl::

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #119 Gepost op: 6-02-2017, 17:47:55 »
Dan gooi ik vast kussens op de grond zodat ik van de bank kan vallen van het lachen. :D

En stiekem blijf ik hopen dat ze ook de mol is  ::rofl::