Auteur Topic: De schat van Ambiorix  (gelezen 190231 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #280 Gepost op: 4-04-2011, 23:04:48 »
Naja je hebt eigenlijk 2 cafe's natuurlijk - dat was misschien wat vaag. Je hebt die net voor de trap naar de boekenkasten en die aan het eind v/h museum met de barkrukken. Die laatste moet je hebben.

De dia is verscholen tussen foto's  ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #281 Gepost op: 4-04-2011, 23:06:30 »
Dan was ik verkeerd aan het zoeken...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #282 Gepost op: 4-04-2011, 23:07:40 »
Nou kan t beeldje in de bieb en de letter S echt niet vinden... Zucht

Dat komt omdat je de dia nodig hebt voor de S  :)

Voor het beeldje heb je de blacklight nodig. En blacklight werkt natuurlijk vooral goed als het donker is - dus als je een lichtknopje bent tegengekomen dat uit kan zou dat enorm helpen.

Dan was ik verkeerd aan het zoeken...

Mijn excuses

EDIT:
Een lichtknopje kan normaliter niet uit. Het licht kan uit, of het knopje kan om - maar het knopje kan niet uit.. Hoe later op de avond - hoe slordiger mijn zinnen  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-04-2011, 23:09:52 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #283 Gepost op: 4-04-2011, 23:07:52 »
Gevonden! EN t beeldje in de bieb dan, die heb ik ook nog niet... is die meteen in de hal waar je het gebouw binnen komt?
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #284 Gepost op: 4-04-2011, 23:08:54 »
Elise, misschien moet je even het hele topic doorlezen, er staan heel veel aanwijzingen in. Als je eenmaal door hebt hoe en waar je moet zoeken, is het vrij eenvoudig.
Vergeet niet dat je de woorden die je vindt in de computer in de kasteelkamer moet invoeren (net zoals ik.... ;) )
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #285 Gepost op: 4-04-2011, 23:09:54 »
Gevonden!  Sorry hoor;) Ik had t hele topic al doorgelezen maar toch deze dingen niet gevonden... Ik heb t nu..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #286 Gepost op: 4-04-2011, 23:12:13 »
congrats!

Ach, je hebt nog weken de tijd voor de OLV-kerk en de watermolen - dus het heeft allemaal geen haast  :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #287 Gepost op: 4-04-2011, 23:12:57 »
nee idd....
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #288 Gepost op: 4-04-2011, 23:24:41 »
::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Librix

  • Forumlid
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #289 Gepost op: 5-04-2011, 08:15:17 »
Heb alle letters, muntjes, e.d. en heb de bibliotheek en museum minutieus uitgeplozen, maar heb geen idee hoe ik nu verder kom richting molenstenen(?) touw dat ik door moet snijden(?) fotocamera(?). Heb het idee dat ik een doorgang naar de molen over het hoofd zie...  ???

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #290 Gepost op: 5-04-2011, 08:22:27 »
Heb alle letters, muntjes, e.d. en heb de bibliotheek en museum minutieus uitgeplozen, maar heb geen idee hoe ik nu verder kom richting molenstenen(?) touw dat ik door moet snijden(?) fotocamera(?). Heb het idee dat ik een doorgang naar de molen over het hoofd zie...  ???

Hiertussen zit nog een andere locatie. Oplossing uit het 1000 citatenboek al ingevoerd op de computer?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline paulheerlen

  • Forumlid
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #291 Gepost op: 5-04-2011, 12:33:23 »
waar ligt de sleutel van de friedesse molen
er gebeurt niets als ik de kandelaar in de kerk gebruik, kandelaar gaat omlaag maar er gebeurt verder niets

Offline Wegkwijt

  • Forumlid
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #292 Gepost op: 5-04-2011, 12:43:31 »
Onmogelijk om die E te pakken in het Labyrinth. Snap er niks van, zit er compleet vast. Alles gedaan: van achter naar voor en viceversa, cookies gewist etc maar niks wil helpen. Help help

Offline Har

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #293 Gepost op: 5-04-2011, 13:13:08 »
waar ligt de sleutel van de friedesse molen
er gebeurt niets als ik de kandelaar in de kerk gebruik, kandelaar gaat omlaag maar er gebeurt verder niets

Je moet eerst de 2 stenen in de zwarte doosjes goed draaien

Offline Har

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #294 Gepost op: 5-04-2011, 13:15:32 »
Onmogelijk om die E te pakken in het Labyrinth. Snap er niks van, zit er compleet vast. Alles gedaan: van achter naar voor en viceversa, cookies gewist etc maar niks wil helpen. Help help

Blijf rustig en probeer het nog eens. Van de start naar finish, en zorg dat je geen opening in de lijn krijgt en dat je niet de lijnen laat raken of overkruisen. Zo is het ons allemaal gelukt.

Offline paulheerlen

  • Forumlid
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #295 Gepost op: 5-04-2011, 13:24:37 »
heb de stenen goed gedraaid (muur kapel en vloer )en kreeg toen een ambiorix beeldje, echter geen sleutel

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #296 Gepost op: 5-04-2011, 13:27:10 »
Goh, gezien de populariteit van deze draad... de (on)overzichtelijkheid van alles in één draad... en het feit dat het er op lijkt dat mensen zich zelfs speciaal op RN aanmelden voor deze draad is een subforum voor deze game (met name voor de overzichtelijkheid) wel een idee. Eventueel tijdelijk zodat hij na het beëindigen van het spel naar het archief kan (zoals overigens mijn inziens ook het molehill forum ondertussen wel het archief in kan) :)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Har

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #297 Gepost op: 5-04-2011, 13:29:46 »
heb de stenen goed gedraaid (muur kapel en vloer )en kreeg toen een ambiorix beeldje, echter geen sleutel


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het beeldje krijg je ook zonder de stenen. Als je de stenen goed hebt staan en de kandelaar bedient ligt de sleutel in de waterbak rechts.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #298 Gepost op: 5-04-2011, 13:33:47 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


@Har De spoilergegevens moeten TUSSEN de spoilertags geplaatst worden (zie mijn quote van je bericht)

"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #299 Gepost op: 5-04-2011, 13:38:42 »
Goh, gezien de populariteit van deze draad... de (on)overzichtelijkheid van alles in één draad... en het feit dat het er op lijkt dat mensen zich zelfs speciaal op RN aanmelden voor deze draad is een subforum voor deze game (met name voor de overzichtelijkheid) wel een idee. Eventueel tijdelijk zodat hij na het beëindigen van het spel naar het archief kan (zoals overigens mijn inziens ook het molehill forum ondertussen wel het archief in kan) :)
In 2004 had PoV, de Jacht op de Goudschat, ook een subforum dat na afloop van het spel naar het archief verplaatst is.

Op zich vind ik het erg leuk dat ie nu sticky staat, maar als er praktische voordelen verbonden zijn aan een subforum: het is niet aan mij om daar werk van te maken.

Ik ben alleen maar stomverbaasd dat het hier zo is opgepikt (alsmede op mestreechonline), en dat Frans Pollux in een van zijn tweets verwezen heeft naar Realitynet.

Het is aan de crewmensen hier om te beslissen wat ze ermee doen.