Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2360994 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10700 Gepost op: 14-04-2011, 20:56:07 »
Ik heb ook aan een allergie zitten denken, wat die droge hoest betreft. Maar kan dat?

Mijn vraag aan Swifty, als erkende deskundige (let maar niet op die zotte belg uit Erps-Kwerps) op dit gebied: heb jij dit in je apotheek vaker gehoord, en zo ja, is er eigenlijk een probaat middeltje om die hardnekkige droge hoest te lijf te gaan?

Mijn huisarts heeft me een paar keer codeine-fosfaat (10 mg) voorgeschreven. Dat helpt wel, maar het komt na verloop van tijd steeds weer terug. Of is het enige dat helpt, de hogere temperaturen die er hopelijk aan zitten te komen?

gebruik je toevallig een medicijn tegen hoge bloeddruk Jos? waarvan de stofnaam eindigt op -pril of -sartan? van die pillen kan het een bijwerking zijn ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10701 Gepost op: 14-04-2011, 21:00:07 »
 ;D ;D bij het topic irritant heeft men het vaak over Swifty  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10702 Gepost op: 14-04-2011, 21:34:05 »
gebruik je toevallig een medicijn tegen hoge bloeddruk Jos? waarvan de stofnaam eindigt op -pril of -sartan? van die pillen kan het een bijwerking zijn ;)
nee, ik heb (daar mag ik me geloof ik wel gelukkig mee prijzen) geen hoge bloeddruk, en gebruik derhalve ook geen medicijnen ertegen.

Wat me opvalt in mijn omgeving: ik ben niet de enige. Kan het zijn dat we elkaar onbedoeld keer op keer aansteken, en dat daardoor die klierige hoest over en weer wordt doorgegeven?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Irritant
« Reactie #10703 Gepost op: 14-04-2011, 22:48:19 »
zou je niet gewoon eens naar de dokter gaan Jos? Is inderdaad irritant als je steeds moet hoesten.....
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10704 Gepost op: 15-04-2011, 00:24:59 »
erg irritant dat er in de trein elke halte wordt omgeroepen dat als je met een ov chipkaart reist, je niet moet vergeten uit te checken ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10705 Gepost op: 15-04-2011, 07:33:05 »
Erg irritant als je naar toneel gaat wat om half 10 afgelopen hoort te zijn, en dat het dan om 11 uur is afgelopen. En dan moet je nog 20 minuten wachten voordat de vader van een vriend er is en dan nog 20 mins naar huis. Op een donderdag. En ik slaap al zo slecht. :-\\

Maar het toneel zelf was wel superleuk.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Irritant
« Reactie #10706 Gepost op: 15-04-2011, 08:23:46 »
het klopt inderdaad dat er deze winter een hardnekkig verkoudheidsvirus in de lucht hangt; ik hoor  van mensen die al maanden aan het hoesten zijn. ik ook, maar ik rook te veel...is ook irritant.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #10707 Gepost op: 15-04-2011, 08:27:01 »
ik ben gewoon gezond en das super cool 8)
verkeerde topic zeker ::schaam::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10708 Gepost op: 15-04-2011, 08:40:46 »
het klopt inderdaad dat er deze winter een hardnekkig verkoudheidsvirus in de lucht hangt; ik hoor  van mensen die al maanden aan het hoesten zijn. ik ook, maar ik rook te veel...is ook irritant.

Klopt!! bij ons op school hoesten de kindertjes en teamleden ook hun longen uit het lijf...bij mij is dat versterkt door de hooikoorts en het feit dat ik aan het afbouwen ben met de medicijnen tegen de hooikoorts! Het heeft me even uitgeput en tja zonder stem is het moeilijk logopedie en taal te geven aan de kleutertjes :D

OT: Je een hele dag kapot werken aan een vilt Paasswap en er dan achter komen dat het niet in een envelope past >:(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10709 Gepost op: 15-04-2011, 08:45:26 »
Een computer met 23 updates ::oink::
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Irritant
« Reactie #10710 Gepost op: 15-04-2011, 09:24:58 »
ik ben gewoon gezond en das super cool 8)


vin'k een irritant bericht
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10711 Gepost op: 15-04-2011, 12:30:55 »
zou je niet gewoon eens naar de dokter gaan Jos? Is inderdaad irritant als je steeds moet hoesten.....
Doktersbezoek heb ik al vaker gedaan, de recepten die ik kreeg coor die codeine, kreeg ik na een dergelijk bezoek.

Wat wel eventueel op het programma staat, dat is ook al afgesproken: wanneer dit eind april niet over is, dan volgt er een longfoto plus blaastest.

Intussen is het met het benauwde gevoel dat ik eerder had, een stuk beter, en ik merk wel verbetering.
erg irritant dat er in de trein elke halte wordt omgeroepen dat als je met een ov chipkaart reist, je niet moet vergeten uit te checken ::)
Yep, eigenlijk zou dat automatisch moeten gebeuren, maar dat kan weer niet, omdat sommige mensen ook moeten overstappen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10712 Gepost op: 15-04-2011, 12:43:53 »
Jos, het kan zijn dat jullie elkaar steeds aansteken. En benauwdheid en hoesten kan ook wel bij hooikoorts horen, maar loopneuzen en tranende ogen horen daar dan meestal wel bij.

De kunst is om niet meer te hoesten, ook niet als het kriebelt. Iedere keer dat je hoest irriteer je de keel weer, en zolang de keel geirriteerd is krijg je steeds een hoestkriebel.
De keel vochtig houden helpt wel om niet te hoesten. Gewoon een slokje water nemen op zo'n moment dus, en anders ergens op sabbelen (snoepje, dropje of strepsils maakt niet uit, wat jij maar lekker vindt).
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #10713 Gepost op: 15-04-2011, 15:18:17 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10714 Gepost op: 15-04-2011, 16:33:22 »
teveel plannen hebben en te weinig tijd :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #10715 Gepost op: 15-04-2011, 16:59:40 »
Morgen om Utrecht heen moeten rijden naar Amsterdam, omdat de rechtstreekse weg weer eens is afgesloten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #10716 Gepost op: 15-04-2011, 17:04:04 »
de binnenstad van utrecht is al jaren autoluw hoor. Je moet altijd om de stad heen :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Irritant
« Reactie #10717 Gepost op: 15-04-2011, 17:13:34 »
 >:( Ze zijn weer eens op de A1 bezig morgen, dus we moeten ten zuiden van Utrecht langs naar de RAI...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10718 Gepost op: 15-04-2011, 19:38:47 »
Jos, het kan zijn dat jullie elkaar steeds aansteken. En benauwdheid en hoesten kan ook wel bij hooikoorts horen, maar loopneuzen en tranende ogen horen daar dan meestal wel bij.

De kunst is om niet meer te hoesten, ook niet als het kriebelt. Iedere keer dat je hoest irriteer je de keel weer, en zolang de keel geirriteerd is krijg je steeds een hoestkriebel.
De keel vochtig houden helpt wel om niet te hoesten. Gewoon een slokje water nemen op zo'n moment dus, en anders ergens op sabbelen (snoepje, dropje of strepsils maakt niet uit, wat jij maar lekker vindt).
Ik ga de proef op de som nemen.

Ik neem aan dat dit advies onbetaalbaar is, en dus gratis (maar niet voor niets......)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10719 Gepost op: 15-04-2011, 20:09:41 »
ik ben gewoon gezond en das super cool 8)

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::

Als ik zo eens de laatste posts lees hier bij irritant,dan denk ik dat ik op seniorennet ben  ::) ::) ::)