Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 420188 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1140 Gepost op: 13-12-2015, 12:39:27 »
Lees nu 'Zweedse laarzen' van Mankell. Maar ik hoor net dat ik eerst 'Italiaanse schoenen' had moeten lezen  >:(
als je hem al uit hebt: helaas. Maar zo niet, ik hoor net van iemand dat je de schoenen onder meer bij Bruna, Bol.com en Ako kunt bestellen voor 12.50. Ik heb hem als e-book.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1141 Gepost op: 23-12-2015, 15:51:38 »
ik lees nu het boek van de millennium reeks

Wat ons niet doden zal - David Lagercrantz.

Eerste 100 bladzijden zijn in ieder geval boeiend.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1142 Gepost op: 23-12-2015, 16:42:46 »
ik lees nu het boek van de millennium reeks

Wat ons niet doden zal - David Lagercrantz.

Eerste 100 bladzijden zijn in ieder geval boeiend.

Ja, die is leuk hea :D (Al vind ik wel dat je kan merken dat het door iemand anders is geschreven / afgemaakt)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: de bibliotheek
« Reactie #1143 Gepost op: 24-12-2015, 00:10:34 »
Ik lees op dit moment "S." van JJ Abrams (van Lost en Star Wars  ;D) en Doug Dorst (geen idee wie). Ik heb het nu uitgelezen, maar ga het meteen nog een keer lezen. Het is een boek met allerlei notities in de kantlijn. In deze notities vindt een gesprek plaats tussen twee personages die het boek zogenaamd om de beurt lenen van de bibliotheek en zo met elkaar communiceren. En er zitten allerlei losse ansichtkaarten, briefjes en foto's in.

Zo ziet het er uit:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)



En ik lees A Song of Ice and Fire: A Storm of Swords  ::love::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #1144 Gepost op: 24-12-2015, 12:56:45 »
OHJA!
Is S. leuk? Die moet ik eigenlijk ook een keer kopen/lezen.. behalve dat ik nog zoveel wil lezen :-X
Maar het concept klinkt supertof :D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1145 Gepost op: 26-12-2015, 15:32:33 »
Net het boek Faith Unraveled van Rachel Held Evans uitgelezen - zoooo herkenbaar. Absoluut aan te raden voor iedereen die met het christelijk geloof is opgegroeid en het altijd gewoon heeft aangenomen tot er Vragen, Twijfels, en complete geloofscrisissen kwamen.

Ik moet sowieso eigenlijk weer wat vaker lezen, maar ja, tijdgebrek :-\\ En bijna alles wat ik wil lezen hebben ze dan weer niet bij de bieb ::)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1146 Gepost op: 26-12-2015, 22:40:45 »
Papier heeft toch ook wel wat  :)



Binnen! :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: de bibliotheek
« Reactie #1147 Gepost op: 26-12-2015, 23:28:23 »
Binnen! :D

 ::bravo::

OHJA!
Is S. leuk? Die moet ik eigenlijk ook een keer kopen/lezen.. behalve dat ik nog zoveel wil lezen :-X
Maar het concept klinkt supertof :D

Tot nu toe wel. Net begonnen aan een tweede lezing, nu inclusief kanttekeningen. Ik vind het magisch en intrigerend, ben benieuwd hoe de rest van het boek gaat zijn (nog slechts twee hoofdstukken gelezen inclusief kanttekeningen).

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1148 Gepost op: 27-12-2015, 16:29:52 »
als je hem al uit hebt: helaas. Maar zo niet, ik hoor net van iemand dat je de schoenen onder meer bij Bruna, Bol.com en Ako kunt bestellen voor 12.50. Ik heb hem als e-book.
ah, ik heb m al uit inderdaad, maar thx voor de gedachte  :)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1149 Gepost op: 27-12-2015, 22:03:24 »
Ik ben nu op blz 325.


Van de Laarzen. Schoenen heb ik al uit.

Overigens kun je de boeken best onafhankelijk van elkaar lezen, hoor.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: de bibliotheek
« Reactie #1150 Gepost op: 27-12-2015, 23:25:17 »
ik lees nu het boek van de millennium reeks

Wat ons niet doden zal - David Lagercrantz.

Eerste 100 bladzijden zijn in ieder geval boeiend.
ja aanrader!
Nu tijd voor mijn nieuwe boeken van ene George RR Martin
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1151 Gepost op: 27-12-2015, 23:33:43 »
Ik zag laatst in Maastricht de set staan, getwijfeld, maar toch niet gedaan.

Ik heb me voorgenomen om in 2016 eens wat meer boeken te gaan lezen. Aangezien ik op TV wel van misdaad en thrillers houd, moet ik het voor boeken ook in die hoek zoeken. Iemand tip voor een goede schrijver/schrijster? Ik heb iig nog een boek van Karin Slaughter liggen, was me door iemand aangeraden.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: de bibliotheek
« Reactie #1152 Gepost op: 27-12-2015, 23:39:38 »
Karin Slaughter en Tess Gerritsen zijn heerlijke boeken om te lezen. Tess Gerritsen heeft de serie Rizzoli & Isles geschreven. De boeken zijn veeeeeeeel en veel spannender dan de serie. Echte aanraders. Karin Slaughter: lees ze wel even op de juiste volgorde, er wordt nogal eens terug gegrepen op gebeurtenissen uit eerdere boeken.
Ik heb er veel als e-book, maar ook een flink aantal "op papier". Dus als je wil, mag je die best eens lenen van mij :)

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1153 Gepost op: 28-12-2015, 17:11:08 »
Achterin het boek "Zweedse Laarzen" dat ik net uit heb, staan enkele bladzijden van een nog uit te brengen boek van Fred Vargas. De titel is "IJsmoord", en het ligt 25 januari 2016 in de winkel.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1154 Gepost op: 28-12-2015, 17:13:50 »
Karin Slaughter en Tess Gerritsen zijn heerlijke boeken om te lezen. Tess Gerritsen heeft de serie Rizzoli & Isles geschreven. De boeken zijn veeeeeeeel en veel spannender dan de serie. Echte aanraders. Karin Slaughter: lees ze wel even op de juiste volgorde, er wordt nogal eens terug gegrepen op gebeurtenissen uit eerdere boeken.
Ik heb er veel als e-book, maar ook een flink aantal "op papier". Dus als je wil, mag je die best eens lenen van mij :)




Even snel gekeken en het Karin Slaughter boek dat ik heb is niet de eerste van een reeks, maar ik ga het toch maar eerst lezen, dan weet ik iig of het bevalt.
Ik houd me aanbevolen om iets te lenen als het bevalt ::ok::


Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: de bibliotheek
« Reactie #1155 Gepost op: 28-12-2015, 17:18:09 »
Achterin het boek "Zweedse Laarzen" dat ik net uit heb,
hoe vond je de 'laarzen' en vergelijking met de 'schoenen'?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: de bibliotheek
« Reactie #1156 Gepost op: 28-12-2015, 17:47:01 »
Ik noem de boeken voor het gemak "deel 1" en "deel 2".

Voor mij was het alsof deel 1 een samenvattend voorproefje op deel 2 was. In deel 2 werden karakters duidelijker "neergezet", zonder dat je echt vat op ze kreeg. Wel grappig, als je weet dat er tussen het schrijven van beide boeken enkele jaren zitten, en ook titels die niets met dit verhaal te maken hebben. Alsof de schrijver toen al wist dat het eerste boek niet het complete verhaal van de hoofdpersoon had verteld.

Ik kan wel meer vertellen. Maar dan ontneem ik toekomstige lezers het leesplezier. 1 conclusie had jij al getrokken: Schoenen eerst. Daarna pas de Laarzen.

Overigens zegt het ook wel iets over het verhaal, als de lezer het boek simpelweg niet weg kan leggen....
« Laatst bewerkt op: 28-12-2015, 17:51:44 door Bodejos »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1157 Gepost op: 30-12-2015, 02:16:42 »
ik lees nu het boek van de millennium reeks

Wat ons niet doden zal - David Lagercrantz.

Eerste 100 bladzijden zijn in ieder geval boeiend.
Zover ben ik nu ook ongeveer. Sluit op een mooie manier aan op de trilogie.

Aanraders die ik (net) uit heb:
IJsland van Ronald Giphart. Is geschreven in een soort van briefvorm door een schrijver die tegelijkertijd optreedt met twee cabaretiers. Springt door de tijd heen, wat in het begin wat irritant en verwarrend is, maar later niet meer. De ik-persoo maakt heftige dingen mee wat zijn hele kijk op het leven overhoop gooit. Meeslepend.

De stiefmoeder van Renate Dorrestein (sowieso 1 van mijn favorieten): tegenhanger van de sprookjes waarn de stiefmoeder altijd de slechterik is. Lekker veel vaart en humor en Est spannend hoe het af gat lopen. Dochter en vader zijn misschien wel over-the-top verwend respectievelijk naïef , maar dat past wel bij de anti-sprookjessfeer.

Gesplitst van Neal Shusterman: Sf-verhaal over een toekomst waarin je als jongere de pech kunt hebben te worden gesplitst. Oftewel: je bent dan 100 % orgaandonor. En daarvoor wordt niet rustig gewacht tot je van ouderdom sterft... Retespannend en met eindlijst wel scherpe analyses van totalitaire regimes. Wel grappig : aan het begin van elk hoofdstuk staan echte citaten die het boek nog meer geloofwaardigheid geven.

Ver weg blijven van:
De artbewaakster van Elle van Rijn. Prachtig uitgangspunt van een vrouw die weet dat ze de loterij gewonnen heeft, alleen (klein detail) het ticket hopeloos kwijt is. Vervolgens verzandt het verhaal in allerlei  teleurstellingen die ze moeilijk kan verwerken en onrealistische dagdromen. Ik haakte definitief af bij een masturbatiescene in een opslaghok van het ziekenhuis waar ze werkt.

De kegelwerper van Margriet de Moor: verhaal over rondreizende variété-artiesten in de 18e eeuw. K geloof dat het over jaloezie ging, maar eigenlijk vond ik het doodsaai en kon ik er geen touw aan vastknopen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: de bibliotheek
« Reactie #1158 Gepost op: 30-12-2015, 12:44:06 »
Gesplitst van Neal Shusterman: Sf-verhaal over een toekomst waarin je als jongere de pech kunt hebben te worden gesplitst. Oftewel: je bent dan 100 % orgaandonor. En daarvoor wordt niet rustig gewacht tot je van ouderdom sterft... Retespannend en met eindlijst wel scherpe analyses van totalitaire regimes. Wel grappig : aan het begin van elk hoofdstuk staan echte citaten die het boek nog meer geloofwaardigheid geven.

Thematisch gerelateerd, en eveneens sterk aan te bevelen, is dan Never Let Me Go (boek uit 2005, verfilming 2010) ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: de bibliotheek
« Reactie #1159 Gepost op: 30-12-2015, 13:30:26 »
Ik zag laatst in Maastricht de set staan, getwijfeld, maar toch niet gedaan.

Ik heb me voorgenomen om in 2016 eens wat meer boeken te gaan lezen. Aangezien ik op TV wel van misdaad en thrillers houd, moet ik het voor boeken ook in die hoek zoeken. Iemand tip voor een goede schrijver/schrijster? Ik heb iig nog een boek van Karin Slaughter liggen, was me door iemand aangeraden.

Mijn favoriete misdaadauteurs zijn Elizabeth George (van de Inspector Lynley mysteries) en Donna Leon. De boeken van Elizabeth George gaan over Inspector Lynley van Scotland Yard. Leuk van die boeken vind ik dat ze iets meer diepgang hebben dan veel misdaadromans, de personages maken echt een ontwikkeling door. Donna Leon schrijft over Inspecteur Brunetti, deze boeken spelen zich af in Venetië en dat geeft een hele speciale sfeer aan de boeken.