Auteur Topic: [kandidaat] Eva  (gelezen 19184 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #180 Gepost op: 2-04-2019, 14:20:19 »
Edit: laat maar, na het terugkijken van de visopdracht vind ik dat er zo veel geknipt en geplakt is dat mij niet duidelijk is of we de beelden in chronologische volgorde zien.

Het is ook zo grappig dat ze ECHT angst veinst voor de konijnen. Alsof ze de grap even laat voortduren als mol. "Ik ben net zo bang voor jou als jij voor mij" haha.


Haha ja inderdaad.  ::rofl:: Het kan toch haast niet anders dan dat zij de mol is vanwege deze slechte grap eigenlijk.  :P
« Laatst bewerkt op: 2-04-2019, 14:51:56 door Saskiaax95 »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #181 Gepost op: 2-04-2019, 14:27:12 »
Ik ga ook niet meteen een konijn gaan vastpakken. Dus ik weet niet als het fake is, dat is wat voorbarig

Online Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #182 Gepost op: 2-04-2019, 15:59:30 »
Ik vond het althans behoorlijk natuurlijke emoties, die schrik met de konijnen, ze was duidelijk niet gekleed op het hok inkruipen (voor wat dat waard was...), alles bij elkaar zag het er ongemakkelijk uit.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #183 Gepost op: 2-04-2019, 21:52:14 »
Ik vraag me af waarom Eva als Mol bij de escapeboot weer een duo met Kaat wilde vormen. (Ze vormde ook al een duo met Kaat bij de bootjesopdracht. Hier is makkelijk een vooropgezet molplan in te zien: kiezen voor de tarantula waar Kaat bang voor zei te zijn. Mogelijk wist Eva dit of schatte ze dit goed in.) De Mol die twee keer het initiatief neemt om een duo met een specifieke kandidaat te vormen vind ik toch een beetje gek, gezien het mogelijke voordeel dat je die kandidaat hiermee geeft. En helemaal gek als je bedenkt dat sinds de bootjes/tarantula Eva ook een van Kaats verdachten is. Dan zou je als Mol hooguit je verdachte kiezen om jezelf bij onverdacht te maken. Maar dat was nu niet het geval want de Mol heeft een poging gedaan de opdracht te saboteren.

Vanuit het perspectief Eva als kandidaat is het makkelijker te verklaren; mogelijk verdenkt ze Kaat. (Van Eva's verdenkingen hebben we nog niks gehoord.)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #184 Gepost op: 2-04-2019, 22:53:42 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus kaat en Eva als kandidaat en mol en de kandidaat weet van de mol dat zij t is en de mol accepteert dat en zoekt bescherming. Maakt t ook meteen lastig wie van de twee welke rol heeft, omdat ze voor de Anderen t proberen te beschermen en dus zal de kandidaat af en toe mollen

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #185 Gepost op: 2-04-2019, 22:59:19 »
Ik heb niet paraat of die eerste Mol die jij noemt op zijn initiatief een duo vormde met die persoon die hem verdacht. Jij? Ik zou eerder verwachten dat het initiatief bij de kandidaat ligt die de Mol verdenkt.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #186 Gepost op: 2-04-2019, 23:06:13 »
Goed punt, Heinz! Het was mij ook opgevallen. We zullen zien wie van de twee zich in de toekomst molser zal gedragen.. voor nu blijf ik Kaat iets te spontaan vinden om de mol te kunnen zijn. Ze zou wel een hele goede zijn.  ::jaja::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #187 Gepost op: 2-04-2019, 23:10:51 »
Ik heb niet paraat of die eerste Mol die jij noemt op zijn initiatief een duo vormde met die persoon die hem verdacht. Jij? Ik zou eerder verwachten dat het initiatief bij de kandidaat ligt die de Mol verdenkt.
eh ja heel die communicatie van die 2 in die opdracht met die kapotte voertuigen , staat me nog altijd helder voor ogen en Hij zegt in de eind afl er volgens mij ook nog iets over dat hij gebruik maakte van deze kandidaat, als soort afleiding. Iets wat de meer recente mol ook deed. Dit lijkt er voor mij wel sterk op.

Als kandudaat is t niet handig om steeds in zelfde duo te zitten bij afgesloten deelopdrachten omdat je steeds Alleen dezelfde persoon ziet. Tenzij je vrij zeker bent.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #188 Gepost op: 3-04-2019, 08:17:29 »
Ik heb niet paraat of die eerste Mol die jij noemt op zijn initiatief een duo vormde met die persoon die hem verdacht. Jij? Ik zou eerder verwachten dat het initiatief bij de kandidaat ligt die de Mol verdenkt.
Was me ook al opgevallen die Kaat/Eva tandem.
Maar voor mij hoeft het niet perse kandidaat zoekt mol te zijn bij de duo vorming, omgekeerd kan ook.
Als de regie zegt tegen de mol dat er een kandidaat 100% op de mol zit met haar vragenlijst, kan de mol eventueel kiezen om een duo te vormen om de volgende opdracht net heel onschuldig over te komen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #189 Gepost op: 3-04-2019, 08:26:55 »
Dat kan. Dan moeten we in het geval van Eva op zoek naar een sabotagepoging bij de escapeboot die uit het zicht van Kaat gebeurde.

Op de momenten dat Eva bij Kaat was kon ze dan mooi de onschuld zelve spelen, wat ook wel gebeurde: ze liet Kaat het initiatief nemen (en rekenfouten maken) en stuurde hier en daar zelf ook in de goede richting: de fles vinden, op de vis drukken (nadat Kaat naar de vis wijst en afvraagt wat ze ermee moeten), uit het niets na lang wachten ineens zeggen dat ze natúúrlijk naar de boot moeten zwemmen voor het raadsel, een (vergeefse) poging doen de fakkel te laten branden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #190 Gepost op: 3-04-2019, 08:55:36 »
Het duurde 4 minuten voordat Axel en Eva die laatste vis hadden gevonden en Eva probeerde Axel continue van de wijs te brengen. Er ging beduidend meer mis bij dit duo dan bij het andere duo. Ik denk dat Axel (die haar ook leek te verdenken en met haar samen wilde) in haar nek stond te hijgen.

Als je het terugkijkt is Axel toch duidelijk niet helemaal akkoord met de laatste vis. Het kan perfect dat Eva zich hier terug minder verdacht wilde maken bij Axel, maar als ze gewoon naar Axel had geluisterd was het wellicht mislukt. Dan kon je haar ook niets verwijten.

Ik ga me wel niet meer blind staren op één onmolse actie. Eva blijft in mijn top twee staan.

En tot slot over die duo's. Vergeet
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2019, 08:57:30 door Belgian Mol »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #191 Gepost op: 3-04-2019, 22:22:03 »
Eva is de Mol, ik ben weer helemaal terug bij mijn keuze na aflevering 1. Het plezier, het gemak en de vanzelfsprekendheid waarmee ze twee verkeerde konijnen doorbelt geeft voor mij de doorslag. Eva had ook prima voor één pasvraag kunnen gaan en geen bom en afvaller maar dat leek voor haar helemaal geen optie te zijn. "Het moest wel" zegt ze ook. Ja, als molactie waar ze heerlijk van genoten heeft. >:D ::bravo::


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #192 Gepost op: 3-04-2019, 23:13:48 »

 Eva had ook prima voor één pasvraag kunnen gaan en geen bom en afvaller maar dat leek voor haar helemaal geen optie te zijn.


De eerste pasvraag is het duurst: 3000 euro kan niet meer gewonnen worden plus nog eens 1000 euro uit de pot. Totaal 4000 euro. Voor een kandidaat is de tweede pasvraag interessanter. Die kost maar 1000 euro uit de pot terwijl je er een andere kandidaat (tegenstander) uit het spel kan werken. Een mol zou minder snel voor de tweede pasvraag gaan, de grote slag is met de eerste pasvraag al geslagen. Door de tweede konijn wel goed door te geven zou de mol goodwill kunnen kweken, plus extra kandidaat in het spel voor extra dwaalsporen. En Ingrid was een prima dwaalspoor geweest.

Ik sluit Eva nog niet uit, maar dit is mijn gedachte hierover.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #193 Gepost op: 3-04-2019, 23:17:27 »
Ik deel die mening volledig. Ondanks dat ik geloof dat de mol prima in deze positie kan komen heeft Eva zich hierin onmols gedragen.
Teveel van t goede

En toch blijft ze mijn nr 1 mol

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #194 Gepost op: 3-04-2019, 23:23:21 »
Ja, ik vind zeker dat Eva ook hele onmolse dingen gedaan heeft.

Maar de rest doet ook (te veel) onmolse dingen/komt veel te naturel over om de mol te kunnen zijn/liegt juist behoorlijk slecht op momenten die ertoe doen (Axel en Bruno bv. bij het vragenrondje in aflevering 1). Of een combinatie van deze dingen.  ::rofl:: Dus ze blijft op 1 staan bij mij.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #195 Gepost op: 4-04-2019, 07:55:31 »
Maar die ontploffing is een prachtig beeld. Geen ontploffing was een anticlimax geweest. Eva denkt niet eens na over de optie 1 pasvraag, geen bom en afvaller. "Ze moest dit doen", zegt ze zelf. En met plezier ook. ;D

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #196 Gepost op: 4-04-2019, 11:06:09 »
Als Eva de mol is dan is het natuurlijk een mooi moment om haar voor te bereiden op de komende opdrachten. Volgens mij slapen ze bij elkaar op de kamer nu? Dus het zal wel lastig zijn om daar een moment voor te vinden.

Aan de andere kant, tijdens de escape boot zegt Gilles dat de mol nog niet gebrieft is.

Lastig. Ik begin Eva steeds meer te verdenken maar bevind me nog niet in een tunnel.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #197 Gepost op: 4-04-2019, 14:32:48 »
Na het vragenrondje uit aflevering 1 teruggekeken te hebben viel me op dat Gilles heel subtiel een klein beetje glimlacht nadat Eva antwoordt op de laatste vraag die hij haar stelt.

Bij de antwoorden van de andere kandidaten zie je hem niet (in beeld tenminste) glimlachen.

Aangezien uit dat artikel van Humo is gebleken dat de mol unaniem is aangewezen op basis van de reacties van de 3 potentiële mollen in dat vragenrondje en Gilles zegt dat hij na dit vragenrondje een duidelijke voorkeur had voor een van de 3 potentiële mollen... is het wat mij betreft heel goed mogelijk dat hij een voorkeur voor Eva had.

Ik word steeds verder de Eva tunnel ingeduwd.  ::boogie::  :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #198 Gepost op: 4-04-2019, 21:41:59 »
Haha dan komen we elkaar weer in de tunnel tegen :o ::regenboog:: ::joehoe::

Ja ik had direct ook al dit bestemde gevoel rond de hele mollicitatie.

Verder moeten we er blijvend rekenschap van geven dat de mol zich nergens op heeft kunnen voorbereiden, dus geef wat krediet. Ik kan het dan wel helemaal vinden in Eva.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Eva
« Reactie #199 Gepost op: 4-04-2019, 22:19:30 »
Aangezien uit dat artikel van Humo is gebleken dat de mol unaniem is aangewezen op basis van de reacties van de 3 potentiële mollen in dat vragenrondje en Gilles zegt dat hij na dit vragenrondje een duidelijke voorkeur had voor een van de 3 potentiële mollen... is het wat mij betreft heel goed mogelijk dat hij een voorkeur voor Eva had.

Ik word steeds verder de Eva tunnel ingeduwd.  ::boogie::  :P

In dat geval is Eva niet de mol, want Gilles heeft ook gezegd dat zijn favoriete mol niet gekozen was.