Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 341092 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #540 Gepost op: 5-02-2017, 09:13:32 »
Chris had in Moltalk wel gelijk wat betreft de reactie van Thomas op het rode scherm van Jeroen.
Thomas leek iig vreselijk geschrokken. .....
Bij het groene scherm van Sanne reageerde hij opgelucht.
Jeroen en Sanne zijn al weken zijn hoofdverdachten.

Acteert hij dit 8)
Kijk het nog maar eens terug op een groot scherm. Het is weer "overacting" wat de klok slaat bij Thomas. Echt een overdreven reactie als hij hoort dat Jeroen eruit ligt. Het valt me op dat hij er de laatste twee uitzendingen niet meer aan te pas komt bij de executies. De afvaller is er dan al uit voordat Thomas aan bod kan komen.

Ook: en dit kan een productie dingetje zijn achteraf:  er wordt net als vorige week niet ingezoomd op zijn gezicht direct na het bekend maken wie de afvaller. Zien ze bij de regie ook dat de gezichten die hij trekt en de handgebaren die hij maakt over the top zijn?

Als Thomas de mol is is het echt het failliet van het programma zoals een andere poster hier opmerkte. Nu pakte hij de posttas aan, deelde hij de brieven, en nam hij het voortouw toen hij met Jochem die jokers ging maken. "De teugels in handen." Plus dat er een kruisje onder "De Mol" stond op zijn joker. Zucht.

Ik HOOP zo dat hij het niet is - want dit was echt (alweer) veel te veel. De derde aflevering eigenlijk al waar ik niet om hem heen kan.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #541 Gepost op: 5-02-2017, 09:52:13 »
Toch wordt Thomas nog amper verdacht in mijn omgeving hoor.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #542 Gepost op: 5-02-2017, 10:05:59 »
En ook niet door z'n medekandidaten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #543 Gepost op: 5-02-2017, 10:07:04 »
Ik denk dat ook al ben je een goede acteur, in een omgeving als Wie is de mol kan dat anders uitpakken, omdat je weet dat mensen op je jagen, of omdat je de enige bent die moet acteren tussen de rest die zichzelf mag zijn. Dan lukt acteren opeens veel minder goed.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #544 Gepost op: 5-02-2017, 10:07:13 »
Toch wordt Thomas nog amper verdacht in mijn omgeving hoor.

Dat merk ik ook in mijn omgeving; ik word zelfs voor gek verklaard dat ik Thomas een grote kansheber vind (hoe jammer ook).

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #545 Gepost op: 5-02-2017, 10:09:12 »
En ook niet door z'n medekandidaten.
Dat komt doordat Sanne en Jochem hem uit de luwte houden. Het is hún mol en de rest moet moven.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #546 Gepost op: 5-02-2017, 10:35:14 »
Waaruit leiden jullie af dat Sanne en Jochem op Thomas zitten?
#teamamaimiljaarde

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #547 Gepost op: 5-02-2017, 10:45:10 »
Waaruit leiden jullie af dat Sanne en Jochem op Thomas zitten?
Dat is onderdeel van mijn tunnel.
Hoe dat zo is gekomen weet ik niet meer. :D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #548 Gepost op: 5-02-2017, 10:51:09 »
De derde aflevering eigenlijk al waar ik niet om hem heen kan.

Dat valt bij jou nog mee dan. Bij mij was het helder na afl 1 2x gekeken te hebben. Of eigenlijk de leader. 2 gezichten. Megahint in mijn ogen. Begrijp niet eens waarom er nog mensen zijn die hem niet verdenken.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #549 Gepost op: 5-02-2017, 10:53:14 »
Net als bij de vorige keer, heb ik het idee dat men er meer een kinderprogramma van wil maken met duidelijke hints. In het begin was WIDM voor nerds, nu is het afgestemd op de leeftijd van 15 jaar. Nerds blijven zich ermee bemoeien en zo krijg je dat het hier al heel snel duidelijk is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #550 Gepost op: 5-02-2017, 10:53:49 »
Net als bij de vorige keer, heb ik het idee dat men er meer een kinderprogramma van wil maken met duidelijke hints. In het begin was WIDM voor nerds, nu is het afgestemd op de leeftijd van 15 jaar.

+ 1

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #551 Gepost op: 5-02-2017, 10:57:23 »
Chris had in Moltalk wel gelijk wat betreft de reactie van Thomas op het rode scherm van Jeroen.
Thomas leek iig vreselijk geschrokken. .....
Bij het groene scherm van Sanne reageerde hij opgelucht.
Jeroen en Sanne zijn al weken zijn hoofdverdachten.

Acteert hij dit 8)
Hij kijkt echt verbaasd inderdaad. Net nog even terug gekeken en dit ook in ander topic gezet:

Dacht te weten dat de mol op voorhand de afvaller door kreeg. Dus of het is niet zo en Thomas kijkt zo omdat hij niet verwacht had dat Jeroen zou afvallen. Of Thomas is de mol niet en ziet zijn mol vertrekken.

Gezien alle hints zou het Thomas idd moeten zijn en heb ik hem al vanaf aflevering 2 als mol staan en toch blijft er iets wringen dat er iets niet klopt.

Al is hij wel de enige die nog over is uit het helikopterverhaal en ben ik er wel van overtuigd dat de mol daar moest zitten om de vrijstellingen te pakken te krijgen.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #552 Gepost op: 5-02-2017, 11:07:13 »
Net als bij de vorige keer, heb ik het idee dat men er meer een kinderprogramma van wil maken met duidelijke hints. In het begin was WIDM voor nerds, nu is het afgestemd op de leeftijd van 15 jaar. Nerds blijven zich ermee bemoeien en zo krijg je dat het hier al heel snel duidelijk is.
Ik denk dat het zo gemakkelijk lijkt omdat we hier met zn allen op Thomas zitten. Dan krijgen we ook meer hints in die richting en zien we de "hints" naar anderen niet zo snel. En die zijn er wel zeker: kijk maar naar Blips magnus opus, of de Diamond Jack voor Diederik.
Ja, widm is wat versimplificeerd, maar aan de montage ligt het nauwelijks: het opblazen van de daden van de nepmol is van alle tijden. Veel andere zaken kun je er simpelweg niet uit monteren. Thomas murwt zich altijd zelf in de belangrijkste positie. Bovendien, welke hints zijn nou zoveel malen sterker dan alle andere hints? Thomas doet heel mols omdat hij nauwelijks verdacht wordt. Dat hij niet met de geschoolde kijker rekening houdt is een tweede...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #553 Gepost op: 5-02-2017, 11:08:35 »
Bij mijn weten wordt de mol van te voren niet geïnformeerd wie de afvaller wordt. Want er is niet echt veel tijd tussen de tests en de executie. En daarnaast zal de mol ook sneller verbaasd reageren.

Maar aan de andere kant, dit seizoen is anders. Misschien wordt de mol tegenwoordig wel geïnformeerd. En misschien vonden ze de reactie van Thomas bij de vorige executies te onnatuurlijk overkomen dat ze hem dit keer een andere naam hebben ingefluisterd,waardoor Thomas wel echt verbaasd moet reageren.

Ikzelf hou erbij dat de mol niet wordt geïnformeerd. Thomas en Jeroen zaten samen in een huifkar. Onderweg zal heus wel wat persoonlijke informatie over en weer gedeeld zijn. Dus Thomas kan gedacht kunnen hebben dat Jeroen beter op de test voorbereid zou zijn. En dat bleek dus niet het geval.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #554 Gepost op: 5-02-2017, 11:17:54 »
Als Thomas de mol is ( en ja ook ik schat die kans enorm hoog in, al wil ik er niet aan) vermoed ik dat alle deelnemers Thomas minimaal op een tweede plek hebben staan.

Want voor mij zijn t juist niet de hints maar de overduidelijke mol actie,s. die me storen aan hoe de regie Thomas neerzet.

In mijn boek Moet een mol proberen  zo Lang mogelijk onzichtbaar zijn actie,s uit te voeren.
Ik kan veel zeggen over de duin estafette, de rodeo, het aanpakken vd post, het vasthouden van envelope 2, maar ik kan niet zeggen dat t onzichtbaar was.

Thomas als mol. Ik zal er nooit vrede mee hebben en dat ligt niet aan Thomas zelf, maar aan hoe t in beeld is gebracht. Dus ik blijf tot t einde afwijkend stemmen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #555 Gepost op: 5-02-2017, 11:18:11 »
Ik zit sinds aflevering 1 al  in de Thomas tunnel hoor alhoewel er soms twijfel was. Bijv. Na aflevering 2. Dat had te maken met hoe de productie e.e.a. in beeld bracht. Ik vroeg me af of ze dat op die manier bij de mol zouden doen.

In aflevering 1 op de brug viel me de overacting al op.
Ik heb het al eerder genoemd: Het moment dat hij Vincent op de schouder klopt als Vincent grapt over het geven van de vrijstellingen.

Maar Thomas is overduidelijk de mol!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #556 Gepost op: 5-02-2017, 11:21:13 »
Bij mijn weten wordt de mol van te voren niet geïnformeerd wie de afvaller wordt. Want er is niet echt veel tijd tussen de tests en de executie. En daarnaast zal de mol ook sneller verbaasd reageren.


Heb ik al eerder genoemd maar zal het nogmaals doen. Art zei in de chat vorig jaar dat de mol NIET weet van tevoren wie de afvaller is. Dat was mijn vraag dus weet het heel zeker. Als dat veranderd is is dat pas sinds dit seizoen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #557 Gepost op: 5-02-2017, 11:42:49 »
Toch wordt Thomas nog amper verdacht in mijn omgeving hoor.

Mijn ouders zijn na het afvallen van Jeroen op Thomas overgestapt (net als ik overigens  ::rofl:: ), dus ik denk dat dat nu langzaamaan wel gaat komen

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #558 Gepost op: 5-02-2017, 11:44:17 »
Ik lees hier meermaals dat Thomas aan overacting doet en sinds gisteren is me dat toch ook duidelijk gaan opvallen. Dat moment dat hij daar rond Sanne hangt in de hoop om die tools te vinden en dan wat onnozel staat te lachen. Ik had plaatsvervangende schaamte. :-[

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #559 Gepost op: 5-02-2017, 11:54:08 »
Ik lees hier meermaals dat Thomas aan overacting doet en sinds gisteren is me dat toch ook duidelijk gaan opvallen. Dat moment dat hij daar rond Sanne hangt in de hoop om die tools te vinden en dan wat onnozel staat te lachen. Ik had plaatsvervangende schaamte. :-[

Daar viel hij erg door de mand inderdaad. Als hij met Jochem naar de jute zak aan het zoeken is, kijkt hij zelfs tot tweemaal toe recht in de camera, op 26:50 en 27:01, en grijnst dan een beetje onnozel. Elke acteur weet dat dat not done is, maar hij lijkt er zeker van te willen zijn dat die scene opgenomen wordt. Een gevalletje overmoed?