Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91189 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #660 Gepost op: 22-02-2022, 13:30:43 »
Vorig jaar was gigagrootverdiener Renée de mol...ik zie het probleem niet meer.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #661 Gepost op: 22-02-2022, 13:32:53 »
Vorig jaar was gigagrootverdiener Renée de mol...ik zie het probleem niet meer.

Laatste paar jaar is de mol die het meest geld verdiend.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #662 Gepost op: 22-02-2022, 14:00:35 »
Die step mag jij onmols vinden maar het is wel weer 500 in de pot. En je kan ook zonder step binnenkomen zoals de rest dat deed.

De step is onmols maar om een andere reden.
Het is zeer vakkundig door de edit gecamoufleerd, maar Kim heeft op het eind wel degelijk een wiel in handen dat géén wiel van één van de drie steppen is (zoals foutief door Moltalk gesuggereerd). En we hebben niet gezien hoe ze aan dat wiel, het beslissende stuk om de step te maken, gekomen is. Een kandidaatse actie die nog eens verborgen blijft in de edit.

Dus die 500 euro komt er ook nog eens bij.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 14:09:27 door Molekule »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #663 Gepost op: 22-02-2022, 14:16:05 »
De step is onmols maar om een andere reden.
Het is zeer vakkundig door de edit gecamoufleerd, maar Kim heeft op het eind wel degelijk een wiel in handen dat géén wiel van één van de drie steppen is (zoals foutief door Moltalk gesuggereerd). En we hebben niet gezien hoe ze aan dat wiel, het beslissende stuk om de step te maken, gekomen is. Een kandidaatse actie die nog eens verborgen blijft in de edit.

Dus die 500 euro komt er ook nog eens bij.

Misschien heeft Fresia de wiel gevonden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #664 Gepost op: 22-02-2022, 15:43:15 »
Misschien heeft Fresia de wiel gevonden.

Of Everon...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #665 Gepost op: 22-02-2022, 15:49:59 »
Denk je echt dat Kim nu minder verdacht wordt omdat ze met step over de finish kwam.

De kritiek is steeds dat Kim Lian als mol zo in de openheid molt maar hier zou ze Everon het gereedschap uit de handen moeten hebben geslagen of de step moeten hebben pakken en de andere kant op hebben moeten rijden of een valpartij moeten faken ofzo? Het mag voor de kijker ook een beetje leuk blijven trouwens.

De step is onmols maar om een andere reden.
Het is zeer vakkundig door de edit gecamoufleerd, maar Kim heeft op het eind wel degelijk een wiel in handen dat géén wiel van één van de drie steppen is (zoals foutief door Moltalk gesuggereerd). En we hebben niet gezien hoe ze aan dat wiel, het beslissende stuk om de step te maken, gekomen is. Een kandidaatse actie die nog eens verborgen blijft in de edit.

Dus die 500 euro komt er ook nog eens bij.

Op beeld zien we de andere steppen met achterwiel, het is gewoon een los voorwiel. We zien alleen niet wie het gevonden heeft.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #666 Gepost op: 22-02-2022, 15:52:34 »
De kritiek is steeds dat Kim Lian als mol zo in de openheid molt maar hier zou ze Everon het gereedschap uit de handen moeten hebben geslagen of de step moeten hebben pakken en de andere kant op hebben moeten rijden of een valpartij moeten faken ofzo? Het mag voor de kijker ook een beetje leuk blijven trouwens.

Ik zie dit al helemaal voor me. ''En nu ga je met mij mee Kim!''. ''NEE'' ::blond::.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #667 Gepost op: 22-02-2022, 15:56:32 »
De kritiek is steeds dat Kim Lian als mol zo in de openheid molt maar hier zou ze Everon het gereedschap uit de handen moeten hebben geslagen of de step moeten hebben pakken en de andere kant op hebben moeten rijden of een valpartij moeten faken ofzo? Het mag voor de kijker ook een beetje leuk blijven trouwens.

Op beeld zien we de andere steppen met achterwiel, het is gewoon een los voorwiel. We zien alleen niet wie het gevonden heeft.

Volgens mij heb je me zin niet goed begrepen.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #668 Gepost op: 22-02-2022, 16:04:14 »
Een Mol die alleen op een boot zit en alleen maar goede foto's schiet =

A) Geen Mol
B) Een hele slechte Mol


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #669 Gepost op: 22-02-2022, 16:09:38 »
Volgens mij heb je me zin niet goed begrepen.

Je had waarschijnlijk willen horen 'Ja, ik denk dat voor kijkers het onverdacht over komt en de kandidaten het niet veel doet'. Hoewel ik weinig kan met 'je begrijpt met niet' zonder even specificeren wat je dan wel bedoelde te zeggen.

Een Mol die alleen op een boot zit en alleen maar goede foto's schiet =

A) Geen Mol
B) Een hele slechte Mol

C] Een Mol die dacht de boef gefotografeerd te hebben maar dat was niet het geval
D] Een Mol die meer op de vingers gekeken werd dan wij konden zien (aangezien ze zaken van elkaar gezien hebben die we vernemen, behalve van Kim Lian).

Of E] Een Mol die verwarring zaait, wat Kim Lian in elk geval steeds doet.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #670 Gepost op: 22-02-2022, 17:51:06 »
Op beeld zien we de andere steppen met achterwiel, het is gewoon een los voorwiel. We zien alleen niet wie het gevonden heeft.

Neen dat zien we inderdaad niet.
Maar Kim - de verwoede graver, die we in beeld nooit een detector zien gebruiken - heeft die in handen, en het lijkt dus zeer plausibel dat ze die zelf heeft uitgegraven op aangeven van Everon of Fresia.
Waarbij het volgens mij wel iets aannemelijker is dat dit samen met Everon was (die naast haar zit), dan met Fresia.
We zien het ook nauwelijks in beeld - alsof verborgen moet blijven dat twee van de finalisten samen the missing piece vinden (en de derde is de mol).
En zou een mol niet zelf één van de detectors in handen willen hebben?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 18:04:09 door Molekule »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #671 Gepost op: 22-02-2022, 18:09:47 »
Neen dat zien we inderdaad niet.
Maar Kim - de verwoede graver, die we in beeld nooit een detector zien gebruiken - heeft die in handen, en het lijkt dus zeer plausibel dat ze die zelf heeft uitgegraven op aangeven van Everon of Fresia.
Waarbij het volgens mij wel iets aannemelijker is dat dit samen met Everon was (die naast haar zit), dan met Fresia.
We zien het ook nauwelijks in beeld - alsof verborgen moet blijven dat twee van de finalisten samen the missing piece vinden (en de derde is de mol).
En zou een mol niet zelf één van de detectors in handen willen hebben?

Alle spullen zijn al verzameld als Kim Lian het wiel erbij pakt.

En geen idee. Wil een mol niet blind graven?

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #672 Gepost op: 22-02-2022, 18:22:13 »
Lijkt me toch dat ze in die fase van het spel zodra er een voorwiel gevonden hebben er mee aan de slag gaan om een volledige step te bouwen. Dat wordt ook zo uitgesproken net ervoor.
Ik vind het vooral vreemd dat we het vinden van het cruciale stuk niet in beeld zien krijgen, toch het moment van de opdracht.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #673 Gepost op: 22-02-2022, 18:29:56 »
Lijkt me toch dat ze in die fase van het spel zodra er een voorwiel gevonden hebben er mee aan de slag gaan om een volledige step te bouwen. Dat wordt ook zo uitgesproken net ervoor.
Ik vind het vooral vreemd dat we het vinden van het cruciale stuk niet in beeld zien krijgen, toch het moment van de opdracht.

Widm stuurt ons naar mol duel tussen Everon en Kim. 1 van de twee heeft het gevonden en de ander is de mol.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #674 Gepost op: 23-02-2022, 08:40:17 »
Paar dagen voor finale en de forum is doodstil. hoe komt dat.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #675 Gepost op: 23-02-2022, 09:05:09 »
Volgens mij is het forum al jaren niet meer zo verdeeld geweest over alledrie de kandidaten ten tijde van de finale. Hebben de makers toch maar goed gefixt
 ::ok::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #676 Gepost op: 23-02-2022, 14:04:08 »
Mijn hoofd zegt Kim

Mijn gevoel zegt Everon

In de app switch ik maar naar Everon .. in de pool blijf ik op Kim (niet dat t nog wat uitmaakt gezien ik afl 1 niet heb ingevuld  ::))


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #677 Gepost op: 23-02-2022, 14:56:14 »
Ik heb genoeg geswitcht, maar vanaf nu is het Everon.

Links bakken voetbalhints en rechts bakken met gouden en ogen hints, die streep ik tegen elkaar weg.
Dan blijven er nog een paar over:
Bootje op zijn kant onder de vlag van Albanië is logo van bedrijf van Everon
Everon heeft altijd groen, in de leader, in de tuin voor executie 8
De Rozenboom (Benilva)
De ondergaande zon (GTST logo)
Rik die EuH zegt.
11+22 is 33 en Bird voor de vogels in Albanië en alles hints die hier verder nog op gebaseerd zijn.





Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #678 Gepost op: 23-02-2022, 16:19:14 »
Ik heb genoeg geswitcht, maar vanaf nu is het Everon.
<knip>
Bootje op zijn kant onder de vlag van Albanië is logo van bedrijf van Everon
<knip>
11+22 is 33 en Bird voor de vogels in Albanië en alles hints die hier verder nog op gebaseerd zijn.

Wie is de Mol? wordt uitgezonden door een publieke omroep. Ik kan me om die reden niet voorstellen dat een hint wordt bedacht op basis van een bedrijfslogo. Zo denk ik ook niet dat een ander merk waaraan Everon gelieerd is, als een officiële hint wordt ingezet. Everon heeft zijn steentje bijgedragen aan de sieradenlijn Chico d’Oro, wat zoveel betekent als Gouden Jongen, haha  ::tandpastasmiley:: Lijkt me gewoon toeval. Zijn jersey van Larry Bird zou best eens een hint kunnen zijn, vermoed ik.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 16:25:41 door Molzkovicz »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #679 Gepost op: 23-02-2022, 18:25:56 »
Wie is de Mol? wordt uitgezonden door een publieke omroep. Ik kan me om die reden niet voorstellen dat een hint wordt bedacht op basis van een bedrijfslogo. Zo denk ik ook niet dat een ander merk waaraan Everon gelieerd is, als een officiële hint wordt ingezet. Everon heeft zijn steentje bijgedragen aan de sieradenlijn Chico d’Oro, wat zoveel betekent als Gouden Jongen, haha  ::tandpastasmiley:: Lijkt me gewoon toeval. Zijn jersey van Larry Bird zou best eens een hint kunnen zijn, vermoed ik.

Publiek omroep mag geen reclame maken volgens mij omdat de regering publiek omroep betaald.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2022, 18:46:18 door rubes »