Auteur Topic: Irritant  (gelezen 2361921 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Irritant
« Reactie #10580 Gepost op: 18-02-2011, 18:38:51 »
de ontstopper ook?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10581 Gepost op: 18-02-2011, 18:41:47 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10582 Gepost op: 20-02-2011, 09:54:45 »
Op zondagochtend uit je bed gebeld worden >:(

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10583 Gepost op: 20-02-2011, 11:36:04 »
Op zondagochtend uit je bed gebeld worden >:(
::joehoe:: ::joehoe:: je had me niet zo vroeg verwacht he  >:D >:D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10584 Gepost op: 20-02-2011, 11:46:28 »
::joehoe:: ::joehoe:: je had me niet zo vroeg verwacht he  >:D >:D

Tsja, ik was in gesprek toen jij belde. :P

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10585 Gepost op: 20-02-2011, 12:02:26 »
Tsja, ik was in gesprek toen jij belde. :P
Lukie  >:( >:(  ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Irritant
« Reactie #10586 Gepost op: 22-02-2011, 18:55:26 »
;D

::ontopic::

bedrijven die je een kaartje sturen met de tekst: maandag VANAF 13.00 uur komen we blablabla bij u doen. zorgt u dat u thuis bent ?

Begrijpen ze niet dat er mensen zijn die werken en niet zo makkelijk een vrije dag kunnen regelen ??? Ik word er zo moei van
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10587 Gepost op: 22-02-2011, 19:17:14 »
;D

::ontopic::

bedrijven die je een kaartje sturen met de tekst: maandag VANAF 13.00 uur komen we blablabla bij u doen. zorgt u dat u thuis bent ?


Dat klinkt heel bekend ja. ::niet-ok:: ::ohno::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Irritant
« Reactie #10588 Gepost op: 22-02-2011, 23:36:22 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10589 Gepost op: 1-03-2011, 17:27:48 »
Een schriftelijk belofte die niet werd nagekomen aankaarten en daardoor uit een selectieprocedure gezet worden... om opheldering vragen en te horen krijgen dat ze de macht hebben over hoe, wanneer en wie gekozen zal worden en ze eigenlijk geen verantwoording hoeven te geven... ::niet-ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10590 Gepost op: 1-03-2011, 18:20:05 »
;D

::ontopic::

bedrijven die je een kaartje sturen met de tekst: maandag VANAF 13.00 uur komen we blablabla bij u doen. zorgt u dat u thuis bent ?

Begrijpen ze niet dat er mensen zijn die werken en niet zo makkelijk een vrije dag kunnen regelen ??? Ik word er zo moei van
Ik had het gisteren nog. Eerst een kaartje in de brievenbus met daarop de mededeling dat een onderhoudsmonteur vergeefs bij mij had aangebeld, en vervolgens veel moeite moeten doen om de dag die ze voorstelden te halveren tot een halve dag waarop ik geen kant op kon.

Tussen 12 en 16 uur, nauwkeuriger konden ze het niet zeggen. Dus ik zat braaf klaar om 12.00 uur.

Uiteindelijk kwamen twee monteurs rond half drie.

Ik kon dan tenminste nog op een redelijk tijdstip boodschappen doen.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10591 Gepost op: 1-03-2011, 18:23:51 »
ooh zo irritant idd he

UPC stuurt een monteur ergens tussen 12 en 18 uur. Ik ben vanaf 12.45 uur thuis, maar moet dus eerder vrijnemen omdat ie eerder kan komen.
Nu is mijn werk maar 300m verderop, dus ik spreek ook vaak af met monteurs en zo dat ze me bellen als ze onderweg zijn, dan kom ik op dat moment naar huis. Maar helaas, daar begint UPC niet aan ::niet-ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10592 Gepost op: 1-03-2011, 18:31:30 »
Irritant: supermarkten die aan de ingang hun huisregels kenbaar maken, en die vervolgens naar willekeur hanteren.



In het Lidl-filiaal moet je gebruik maken van OF een winkelwagentje, OF een mandje. Vervolgens KAN aan de kassa gevraagd worden of je je tas geopend aan het kassapersoneel wil tonen.

Ik doe dat normaalgesproken probleemloos.

Maar een tijd geleden schoot me dat in het verkeerde keelgat. Ze hebben nooit iets gevonden dat ik niet had afgerekend, en dat zal ook niet gebeuren, omdat ik niets steel.

Maar de mensen VOOR me hadden geen mandje en ook geen wagentje, maar namen hun boodschappen mee in hun eigen tas.

ZIJ werden niet gecontroleerd, maar ik moest mijn tas geopend laten zien.

En DIE keer weigerde ik.

Zegt de jongen aan de kassa: u moet als klant meewerken, weet u dat? Ik zei, dat ie dan ook de klanten VOOR me moest controleren, en dat het verplicht moeten meewerken aan die tassencontrole dus niet aan de orde was.

Ik zei dat ik de winkel nog nooit voor 1 eurocent had benadeeld, en dat ik best bereid was m mee te werken aan tassencontrole, maar dat ze dat dan aan alle klanten moesten vragen.

Kreeg ik als commentaar dat dat ondoenlijk was, en dat ze niet de hele dag als een politieagent door de winkel konden rennen.

Mijn voorstel was toen om klanten meteen bij de ingang te verplichten om OF dat mandje OF een winkelwagentje te nemen.

Ja, als je dan als weerwoord krijgt, dat de klantern dan weglopen naar de concurrent, waarom heb je dan huisregels?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10593 Gepost op: 1-03-2011, 19:13:19 »
ik ben het eerlijk gezegd met de medewerker eens... je kunt best at random gekozen zijn, en dan dien je gewoon mee te werken. Hoe meer tegenstand je geeft, hoe verdachter je overkomt...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10594 Gepost op: 1-03-2011, 20:00:09 »
Ik heb ook meegewerkt, tot voor kort.

Maar wat veel mensen niet weten, is dat ze het eigenlijk niet MOGEN.

Tenzij ze opsporingsbevoegdheid hebben, en dat hebben supermarktmederkers niet.

Het irritante is, dat ze doen alsof ze die wel hebben, en het liever zo laten.

Wat ik bedoelde te zeggen, gaf ik in de laatste alinea van mijn post aan: wanneer je huisregels hanteert, en kenbaar maakt aan de ingang, pas ze dan ook toe. Zoals gezegd: ze mogen me best controleren, maar pik mij er dan niet steeds uit, controleer ook eens een ander.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Irritant
« Reactie #10595 Gepost op: 1-03-2011, 20:07:04 »
Maar wat veel mensen niet weten, is dat ze het eigenlijk niet MOGEN.

Tenzij ze opsporingsbevoegdheid hebben, en dat hebben supermarktmederkers niet.

Klopt, maar dat is iets anders dan je in je eerste post als irritant aangeeft.


Wat ik bedoelde te zeggen, gaf ik in de laatste alinea van mijn post aan: wanneer je huisregels hanteert, en kenbaar maakt aan de ingang, pas ze dan ook toe. Zoals gezegd: ze mogen me best controleren, [...]
Irritant: supermarkten die aan de ingang hun huisregels kenbaar maken, en die vervolgens naar willekeur hanteren.

In het Lidl-filiaal moet je gebruik maken van OF een winkelwagentje, OF een mandje. Vervolgens KAN aan de kassa gevraagd worden of je je tas geopend aan het kassapersoneel wil tonen.

Ze hanteren de huisregels... ik zie het probleem niet? ze KUNNEN je controleren, maar dat hoeft niet. Jij werd gecontroleerd, de mensen voor je niet... dat kan en zo staat het in de huisregels.

Verder kun je niet zeggen:
controleer ook eens een ander.

Want ik neem aan dat je niet de hele dag in die winkel staat en je weet dus niet wie er naast jou nog meer allemaal gecontroleerd wordt.

Tot nu toe ben ik het nog steeds eens met de betreffende medewerker. Als je je niet aan de huisregels wil conformeren, kun je toch ergens anders gaan winkelen?
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10596 Gepost op: 1-03-2011, 20:19:30 »
Het vervelende is dat de kassamedewerker dus zei dat ze verplicht waren iedere klant te vragen om hun tas geopend te tonen. Maar dat vroeg hij aan de voorgaande twee klanten dus niet. Daar wees ik die jongen op.

En DAT vind ik niet kloppen.

Steekproefsgewijs: akkoord. Werk ik aan mee. Maar dat wil dus zeggen dat ik dan wel, dan niet aan de beurt ben.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10597 Gepost op: 1-03-2011, 20:37:30 »
Je kunt toch niet serieus verwachten dat elke tas gecontroleerd wordt? Wat denk je dat voor een tijd kost? Juist dán lopen de klanten weg. Tsja, jammer maar helaas, daar kan ik echt niet wakker van liggen.

On topic: m'n rug. >:(

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Irritant
« Reactie #10598 Gepost op: 1-03-2011, 20:44:14 »
Dat is dus wat ik zeg: niet elke tas, maar ook niet steeds het haasje zijn wanneer ik aan de kassa sta. Maar het gaat me ook meer om het niet naleven van hun eigen huisregels. Ik zal er deze week eens nauwkeurig op letten, op wat er nou precies staat. Ik moet me houden aan hun huisregels. Maar anderen ook. Ik heb echter nog nooit gezien dat een klant erop werd aangesproken, als ze slechts met een eigen tas de winkel betraden. Hanteer dan GEEN regels.....


Ik heb intussen een remedie ertegen: de tas die ik gebruik, vouw ik zo klein op, dat ze in mijn jaszak past.



OT: beterschap met je rug

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Irritant
« Reactie #10599 Gepost op: 1-03-2011, 21:00:50 »
Beloofd hebben om naar de discoavond van groep 7 te komen en dan vanochtend te horen krijgen dat het een carnavalsdisco is...als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan carnaval, verkleden en disco >:(
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!