Auteur Topic: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)  (gelezen 240991 keer)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #420 Gepost op: 6-09-2007, 20:00:10 »
En wat betekend dit allemaal in gewoon Nederlands?  ::)

WorldExpress

  • Gast
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #421 Gepost op: 6-09-2007, 20:11:43 »
Het is gelukt  ::oink::
Superdeluxeveel bedankt  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #422 Gepost op: 6-09-2007, 21:08:19 »
En wat betekend dit allemaal in gewoon Nederlands?  ::)
Pssst Guikie,tegen niemand zeggen,maar het gaat hier om een afrekening denk ik ::jaja::
2 woorden komen vaak terug; MOD en GIF  ::vergroot:: ::vergroot::   ::tandpastasmiley::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #423 Gepost op: 14-09-2007, 09:52:48 »
sinds ik vista heb (tja nieuwe pc.) gaat het groene balkje boven (hoofdmenu/ interactie enz.) mee naar beneden als ik scroll. tamelijk irritant. is hier iets aan te doen?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #424 Gepost op: 14-09-2007, 11:06:32 »
sinds ik vista heb (tja nieuwe pc.) gaat het groene balkje boven (hoofdmenu/ interactie enz.) mee naar beneden als ik scroll. tamelijk irritant. is hier iets aan te doen?

Dat ligt niet zozeer aan Vista maar aan Internet Explorer 7. Daar zijn al hele discussies over gevoerd. :-X Er is op zich wat aan te doen maar kost wel even wat tijd en degene die dat zou moeten doen, die doet dat niet. :-\\
Geniet nooit met mate...

WorldExpress

  • Gast
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #425 Gepost op: 24-09-2007, 09:44:00 »
Er is op zich wat aan te doen maar kost wel even wat tijd en degene die dat zou moeten doen, die doet dat niet. :-\\
Dit is echt al super lang. Beetje vreemd. Je onderhoud je site of je doet het niet...

Offline DragonRider

  • Forumlid
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #426 Gepost op: 6-10-2007, 22:11:21 »
Dit is echt al super lang. Beetje vreemd. Je onderhoud je site of je doet het niet...

ongeveer 260 dagen al ::jaja::

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #427 Gepost op: 16-04-2008, 14:38:17 »
als ik plaatjes wil posten, dan lukt het soms wel, maar veel vaker krijg ik het bericht dat het bericht is leeggelaten of dat de naam al bestaat in de directory of dat het bericht reeds verzonden is maar dat ik mogelijk dubbel heb geklikt of pag. ververst heb (niet waar)

wat doe ik fout?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #428 Gepost op: 16-04-2008, 15:25:36 »
als ik plaatjes wil posten, dan lukt het soms wel, maar veel vaker krijg ik het bericht dat het bericht is leeggelaten of dat de naam al bestaat in de directory of dat het bericht reeds verzonden is maar dat ik mogelijk dubbel heb geklikt of pag. ververst heb (niet waar)

wat doe ik fout?

melding: scherm is leeg
- als je een plaatje of een filmpje aan een bericht toevoegd, denkt het forum dat het bericht leeg is (er is niet echt wat geschreven).
Oplossing: je moet er ook iets anders in schrijven. Een punt of een smiley is al genoeg, dan kan het wel gepost worden


melding: de naam bestaat al in de directory
- dit krijg je als jijzelf of iemand anders ooit al eens een plaatje als bijlage bij een bericht heeft toegevoegd dat dezelfde naam heeft.
Oplossing: geef het plaatje een rare, unieke naam.

Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #429 Gepost op: 20-07-2008, 16:43:24 »
Als je van een bestand op je computer geen URL hebt, kan je het betand wel als bijlage posten.

Dat is handig. Maar ik heb gisteren geprobeerd een dergelijk bestand onder spoilertags te zetten, en dat lukte niet. Of moet ik daar iets speciaals voor doen?

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #430 Gepost op: 20-07-2008, 16:44:13 »
Dat kan nooit, een bijlage is een "toevoeging" dat kun je niet verbergen.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #431 Gepost op: 20-07-2008, 17:01:31 »
Dat kan nooit, een bijlage is een "toevoeging" dat kun je niet verbergen.

blijft over, de mogelijkheid om het bestand up te loaden.

 





Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #432 Gepost op: 20-07-2008, 17:02:54 »

blijft over, de mogelijkheid om het bestand up te loaden.
Geen idee eigenlijk, ik weet niet of een spoiler een 'inner-tag' accepteerd
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #433 Gepost op: 20-07-2008, 17:18:08 »
had het al geprobeerd, door de tag handmatig in te voeren, maar lukte niet.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #434 Gepost op: 8-08-2009, 10:39:10 »
Ik draai de laatste weken weer onder Firefox, dat heeft een boel problemen opgelost, maar er is aan de andere kant een probleem bij gekomen: ik krijg met geen mogelijkheid meer een youtube aan de praat. Ik krijgf in de plaats daarvan een wit veld met een blauw legoblokje erin, waarbij gevraagd wordt geschikte plugins te downloaden.

Nu heb ik alles van een voorgaande versie van firefoxe van het systeem verwijderd, ik heb er een regcleaner overheen gegooid, zodat er niet ergens vergeten bestanden roet in het eten zouden kunnen gooien.

Toen heb ik de laatste versies van Adobe (Flash-, Shockplayer, en de Reader), laatste Java applicatie, en nog iets, weet niet meer wat dat was, gedownload en geinstalleerd, en ook Firefox 3.5.2 staat nu op de computer. Volgens mij heb ik alle onderdelen op de computer staan, maar heb ik wellicht een stap vergeten dan wel in de verkeede volgorde uitgevoerd? Ik denk dan aan het juist instellen van de Firewall.

Wat zie ik over het hoofd, en hoe los ik dat op?

FF heeft het wel mogelijk gemaakt dat ik sneller op forums terecht kan, en het duurt nu geen eeuwigheid meer voor mijn berichten zichtbaar zijn. En ook het probleem in Molehillempire is ermee opgelost.
« Laatst bewerkt op: 8-08-2009, 10:41:48 door Bodejos »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #435 Gepost op: 8-08-2009, 10:57:14 »
Ga via het menu Extra -> add-ons-> tabblad plug-ins.

Ik zie daar een plug-in staan die shockwave flash heet. Als ik die uitzet, zie ik dezelfde melding bij een you tube filmpje als jij beschrijft.

Staat die plug-in wel aan? Mocht je 'm niet hebben zal je die plug-in moeten downloaden. En dat kan je hier doen.

 
« Laatst bewerkt op: 8-08-2009, 11:02:50 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #436 Gepost op: 8-08-2009, 13:03:09 »
Ik heb daar diverse plug ins staan, er staat overal een button UITschakelen bij, ik redeneer dan andersom, en neem dan aan dat ze allemaal staan ingeschakeld.

Helaas helpt deze mogelijkheid niet. Heb ik wellicht iets in de verkeerde volorde geinstalleerd? Ik meen weleens iets te hebben gelezen over het tijdelijk uitschakelen van de firewall. Ik heb Norman security suite, en heb ook de windows firewall. De eerste staat aan, de tweede uit. Een dubbele firewall is teveel van het goede. Norman raadt ook aan die van windows zelf uit te zetten (windows zal het liever andersom zien......).

Welke add ons zijn perse noodzakelijk, om alles goed te kunnen laten draaien, en bijvoorbeeld youtubes te kunnen bekijken?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #437 Gepost op: 8-08-2009, 13:29:42 »
Als FF aangeeft dat je geen geschikte plug-in hebt geinstalleerd om een flash filmpje te bekijken zal dat ook wel zo zijn. Toch? Heeft niet zovel met firewalls te maken, lijkt me.

Als je een knop met uitschakelen tegen komt, betekent inderdaad dat de plug-in ingeschakeld is.

Maak anders eens een screenshot van het plug-in venster. Je kan het venstertje zo groot maken zodat je alle plug-ins kan zien zonder scrollbalk.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #438 Gepost op: 8-08-2009, 13:50:08 »
Ja, dat eerste lijkt me logisch. Het is allen zo, dat ik word gevraagd een bepaalde plug in te downloaden (en later dus te installeren), en dat doe ik dan ook. Dan ga ik ervan uit dat het ook de meest recente is.

Ik zit nu even met mijn netbookje te werken, heb straks pas de andere computer tot mijn beschikking. Dan maak ik ook het screenshot. Wie weet, zit de ene plug-in de andere wel in de weg.......als dat al mogelijk is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: FORUM VOOR BEGINNERS (en gevorderden)
« Reactie #439 Gepost op: 8-08-2009, 18:56:07 »
Heb het even anders moeten doen, omdat de karakters onleesbaar dreigden te worden. Maar in twee bijlages gaat het ook.