Auteur Topic: Column: Ich habe es nicht gewust  (gelezen 2746 keer)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Column: Ich habe es nicht gewust
« Gepost op: 19-01-2003, 14:07:57 »
Ik heb maar weer eens een column geschreven. :)

Klik hier om te lezen.

Gr. B.








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #1 Gepost op: 19-01-2003, 14:34:59 »
Allereerst dit, leuke column! Ik heb er alvast hartelijk om kunnen lachen. Er zitten enkele passages in waar ik graag op reageer.

Vlamingen en Nederlanders; die 2 gaan niet samen. De eerste schermutselingen hebben deze week al op het forum plaatsgevonden; aangezien de VRT-serie nu zal beginnen en een toestroom van Belgische forummers onvermijdelijk is, zal het waarschijnlijk bij deze ene confrontatie niet blijven.
Ik hoop dat je dit keer eens GEEN gelijk krijgt, eerlijk gezegd! Maar ik snap wel dat je je baseert op eerdere incidenten (cfr. Expeditie Robinson).
Mag ik gewoon kort het volgende zeggen? De meeste Belgen zijn gewoon niet zo opgezet met die (in hun ogen) arrogante houding van (sommige) Nederlanders.
Ieder nuchter mens weet natuurlijk dat het geen arrogantie is maar gewoon 'voor je eigen mening uit durven komen'.  :P
Kort maar krachtig: door die "recht voor de raappolitiek" van de Nederlanders lopen ze wel eens het risico dat ze tegen een muur (van onbegrip) lopen.
Vandaar onze reactie als de 'nuchtere' Belgen naar een WK gaan en 'Wereldkampioen Nederland' (mooi niet)  :P thuis moet blijven. Wie zichzelf tot favoriet bombardeert moet de consequenties maar dragen. Jullie voetbalteam is intrinsiek gewoon beter, maar (gelukkig) wordt de logica niet altijd gevolgd.  ;D


Wat betreft de Nederlandse frustratie ten opzichte van Duitsland: Als Jantje met pappa naar de McDonalds loopt en ze komen onderweg luidruchtige Duitsers tegen dan is steevast het commentaar van pappa: "Kijk Jantje, die mensen hebben nou vroeger opa's fiets gestolen."
Deze dingen vertellen wij anders ook over de Duitsers hoor! Bij ons zit dat ook diep. ;)

De reactie van de Nederlanders op het niet kwalificeren van Belgie zou er 1 zijn van: "Och, jammer."
Dat weet ik zo net nog niet! Heel voetbalminnend Nederland was anders in diepe rouw toen ze niet naar het WK gingen. Veel mensen hebben niet eens naar het WK gekeken, tot op het moment dat Guus Hiddink ineens furore maakte. Toen was het weer 'Oranje boven'!  ;)
Geef maar toe, stiekem lachen jullie wel een beetje in jullie vuistje als de Belgen in het zand bijten... en dat mag (wat mij betreft) best!







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #2 Gepost op: 19-01-2003, 14:54:12 »
Om de duit en de fluit draait de hele kluit.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2003, 14:55:27 »
Leuke column Bertha. Ik sluit me bij Ambijans aan als ik zeg dat ik er erg om heb moeten lachen.
En wat betreft de 'strijd' tussen de volkeren; het is, zoals al terecht werd opgemerkt, van alle tijden. Ik maak me er ook niet druk om zolang er met humor gestreden wordt. Als ik eens om me heen kijk zie ik dat er tussen wijken al een 'strijd' is. En natuurlijk in Limburg tussen de verschillende steden (de domme Kerkradenaren, de boeren uit Heerlen en de Sjengen (lees arroganten) uit Maastricht). En dan is het natuurlijk Limburg tegen de rest van Nederland. Maar als er dan iets is met 'de Duitsers' of 'die stomme Belgen', dan zijn 'we' weer blij dat 'we' allemaal Nederlanders zijn.
Ach het houdt ons bezig, we kunnen tenslotte niet altijd maar over het weer zeuren...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #4 Gepost op: 19-01-2003, 16:07:55 »
Leuke column :).
Jammer dat ik geschiedenis toch al heb laten vallen... ::) ;D








Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #5 Gepost op: 19-01-2003, 17:34:54 »
Hij is weer fijn as always Bertha! Proletariër is dus arbeider, lid van het plebs etc. ;).







Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #6 Gepost op: 19-01-2003, 18:15:41 »
Ja wel leuk geschreven enzo, maar de enige "ruzie" die ik gezien heb was er dan ook maar eentje en die is vlug voorbij geweest. Ik verwachtte helemaal niet dat er nog ruzies ofzo zouden komen, maar vrees dat de column er dan weer wel voor zal zorgen dat er conflicten gaan ontstaan.
Ach ja, ruzie over het internet is gewoon dom eigenlijk.








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #7 Gepost op: 19-01-2003, 18:51:54 »
Allereerst dit, leuke column! Ik heb er alvast hartelijk om kunnen lachen. Er zitten enkele passages in waar ik graag op reageer.

Vlamingen en Nederlanders; die 2 gaan niet samen. De eerste schermutselingen hebben deze week al op het forum plaatsgevonden; aangezien de VRT-serie nu zal beginnen en een toestroom van Belgische forummers onvermijdelijk is, zal het waarschijnlijk bij deze ene confrontatie niet blijven.
Ik hoop dat je dit keer eens GEEN gelijk krijgt, eerlijk gezegd!

Ik ook hoor; en ik denk ook dat dat zeker gaat lukken, helemaal als alle proletariers verenigd zijn. ;)

Citaat
De reactie van de Nederlanders op het niet kwalificeren van Belgie zou er 1 zijn van: "Och, jammer."
Dat weet ik zo net nog niet! Heel voetbalminnend Nederland was anders in diepe rouw toen ze niet naar het WK gingen.
Ik bedoel de reactie van de Nederlanders op het niet  kwalificeren van Belgie. Tuurlijk was NL in diepe rauw toen.
Citaat
Geef maar toe, stiekem lachen jullie wel een beetje in jullie vuistje als de Belgen in het zand bijten... en dat mag (wat mij betreft) best!
Nee hoor; Belgie mocht echt wel van mij winnen tegen Brazilie, dat had ook weer extra hilarische "Shuuto" afleveringen opgeleverd.  :)

btw: Dank voor deze reactie, ambijans!

Ja wel leuk geschreven enzo, maar de enige "ruzie" die ik gezien heb was er dan ook maar eentje en die is vlug voorbij geweest. Ik verwachtte helemaal niet dat er nog ruzies ofzo zouden komen, maar vrees dat de column er dan weer wel voor zal zorgen dat er conflicten gaan ontstaan.
Ach ja, ruzie over het internet is gewoon dom eigenlijk.

Het is helemaal niet mijn bedoeling om een ruzie op te laaien, totaal niet. Als dat wel gebeurt: Jammer dan. :)
Nee tuurlijk niet. Ik vind alleen de relatie Nederland - Belgie reuze interessant en ik kan het soms niet laten een beetje te klieren... Ik had natuurlijk ook kunnen zeggen dat ik het Vlaams, ook al soms onverstaanbaar, een prachtige taal vind of dat de Belgische TV beter is en ook de Belgische commentatoren bij voetbalwedstrijden, maarja dat worden saaie columns. :)

Gr. B.








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #8 Gepost op: 19-01-2003, 19:01:41 »
Laat ons dan maar duimen dat er niet te veel geruzied gaat worden op het forum. Ik zal me iig niet laten verleiden om mensen nodeloos tegen me in het harnas te jagen.  :P
Btw, ik ben écht blij dat de Nederlanders gespaard blijven van het voetbalcommentaar op VTM (commerciële zender), want dat is pas écht huilen met de pet op.
Doe mij dan maar Evert ten Napel, die kan zo meeleven met een wedstrijd, daar hou ik wel van...  ;)

Cya

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #9 Gepost op: 19-01-2003, 22:22:48 »
megacolumn bertha !!

Ik heb een geschiedenisleraar die heeel veel verteld dus dankzij hem ben ik perfect mee met je historische feiten  ;) en wat betreft dat voetbal:

Het was idd wel ff grijnzen toen Oranje niet meeging maar voor de rest volgen we jullie (vermoed ik) wel als jullie verder doorgaan dan wij. Onze selectie voor het EK lijkt momenteel ver ver ver weg dusja  ::) en toen ik ging kijken naar Belgie-Tsjechie, en de hollanders al wisten dat ze niet doorgingen, ben ik toch ook wel een hoop hollanders tegengekomen die dan maar voor ons gingen supporteren, echt leutig !








banaan begint met een b, soms met een s

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #10 Gepost op: 20-01-2003, 14:31:55 »

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #11 Gepost op: 20-01-2003, 15:37:01 »
wat is leutig ??? :-[
ik gok op grappig/amusant en zet €10,= in







Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #12 Gepost op: 20-01-2003, 19:05:56 »
gewonnen  ;D







banaan begint met een b, soms met een s

Offline jokivin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Blek is te gek
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #13 Gepost op: 20-01-2003, 19:45:42 »
YEAHHHH go joki go joki ;) ik leer dat taaltje nog wel eens ;D







Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #14 Gepost op: 20-01-2003, 19:56:48 »
:P ik wist het al...








Take a glorious bite out of the whole world

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #15 Gepost op: 20-01-2003, 22:20:43 »
zo'n speciaal taaltje is het nou ook niet hoor :) aloewel ik me wel kan voorstellen dat hollands leren stukken makkelijker is
ik spreek het zonder problemen hooj  ;) !doeeeei  ;D







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2003, 18:00:47 »
ik spreek het zonder problemen hooj  ;) !doeeeei  ;D
LOL ;D
Ik voel me overigens niet aangesproken!
Houdoe!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2003, 20:50:00 »
het is gewoon een stuk gemakkelijker om te spreken zoals een nederlander dan zoals een belg vermoed ik. Het enige wat ik hoef te doen is veel nou zeggen en de g-klank wat vervormen en ja dat typische hollandse klankje derbij en je hebt het. Om als nederlander dan weer zo zonder dat klankje te spreken en dus echt plat te klinken, stukken moeilijker als je het mij vraagt.

Maar ik leer het jullie wel op de MFB  ;)







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2003, 21:21:42 »


Maar ik leer het jullie wel op de MFB  ;)
Oke! Dat staat! :D







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re:Column: Ich habe es nicht gewust
« Reactie #19 Gepost op: 22-01-2003, 00:13:47 »
Citaat van: Pino

Ik voel me overigens niet aangesproken!
Houdoe!
[quote

Go Pino!!!! wa waar es, maggggg gezegggd worre, vinde nie?







de mol, of niet de mol, dat is de vraag