Auteur Topic: Nations league  (gelezen 37776 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nations league
« Reactie #120 Gepost op: 4-09-2020, 18:16:02 »
Is toch alleen voor groepswinnaars in de Nations league?
Wit is ook een kleur!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Nations league
« Reactie #121 Gepost op: 4-09-2020, 18:41:07 »
Is toch alleen voor groepswinnaars in de Nations league?
Tenzij de groepswinnaar zich al via de wk kwalificatie heeft geplaatst dacht ik. Het wordt weer lekker ingewikkeld.
Zondag met Lubach legde het ooit briljant uit  ::rofl::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nations league
« Reactie #122 Gepost op: 4-09-2020, 19:12:26 »
Gewoon alles winnen bij de WK kwalificatie, dat is het makkelijkst lijkt me. :P

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Nations league
« Reactie #123 Gepost op: 4-09-2020, 20:02:01 »
...
Zondag met Lubach legde het ooit briljant uit  ::rofl::

Dat bedoelde ik ook met: via de Malediven of zoiets. Briljant filmpje idd.  ::rofl::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Nations league
« Reactie #124 Gepost op: 4-09-2020, 22:40:57 »
Beginnen met een overwinning is altijd lekker!! Italië begint met een gelijkspel tegen Bosnië, ook niet verkeerd
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Nations league
« Reactie #125 Gepost op: 4-09-2020, 22:47:17 »
Ik deed altijd analyses, laat ik dat nu ook maar even kort doen. Algehele indruk van deze wedstrijd: degelijk tegen een lastige en soms vervelende tegenstander. Prima overwinning in deze rare setting zonder publiek en spelers in verschillende delen van de voorbereiding.

Cillessen: nauwelijks in actie hoeven komen, de momenten waar hij nodig was stond hij er. 6.5
Hateboer: liep als een malle, werkte hard aanvallend en verdedigend, stond vaak vrij, kreeg niet altijd de bal. 7.0
Veltman: had een paar hele goede verdedigende acties en vond hem beter dan normaal. 6.7
Van Dijk: won bijna ieder duel, geen gekke foutjes. 7.0
Aké: ging als linksback als de brandweer, ook niet op gekke dingen te betrappen. Werkte hard, verdedigend ook steady. 6.7
De Roon: de stofzuiger die je nauwelijks zag heeft veel vuil werk gedaan, wel weer een gele kaart gepakt in zijn stofzuiger functie helaas. Credits voor die ene geweldige dieptebal 6,2
Frenkie: maakte het zichzelf soms onnodig moeilijk, maar daar tegenover stonden werkelijk geweldige diepteballenm steekpasses, dribbels en de loopactie bij de bal op de paal. 7.5
Wijnaldum: onzichtbaar. Echt weinig gezien in het spel, de momenten aanvallend dat we hem zagen, vond ik hem niet sterk, 5.5 (en dan ben ik mild)
Promes: degelijk, soms wat slordig 6.2
Depay: man wat een werklust, maar tegelijkertijd ook nog wat slordigheden in zijn spel. Tegelijkertijd wil hij soms misschien iets te veel zelf doen. Had meer rendement uit deze wedstrijd kunnen halen 6.5
Bergwijn: was niet heelz zichtbaar, maar stond er wel toen het moest en maakt de winnende goal. 6.7
v/d Beek: viel niet heel lekker in, had meer moeten doen met die ene voorzet die hij kon geven en verder wat onnodig balverlies. 5.0
Luuk: speelde te kort ;D

Kortom, degelijk en nu Italië 1-1 speelt tegen Bosnië, kunnen we bij winst tegen de Italianen maandag al een flinke stap naar groepswinst zetten.
« Laatst bewerkt op: 4-09-2020, 22:53:47 door MollenvangR-Art »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Nations league
« Reactie #126 Gepost op: 4-09-2020, 22:54:51 »
Ik zou Frankie en hateboer hebben omgedraaid qua cijfers , verder prima analyse. Plan uitgevoerd zou ik als samenvatting zeggen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Nations league
« Reactie #127 Gepost op: 7-09-2020, 19:54:09 »


Opstelling vanavond. 1 wijziging. Donny erin, Bergwijn eruit. Past Lodeweges hier tactiek aan op de tegenstander?  ::vergroot::

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Nations league
« Reactie #128 Gepost op: 7-09-2020, 20:43:17 »
Die passie weer bij Bonucci en Chiellini tijdens het volkslied is geweldig  ::bravo::

Al vond ik dat de Nederlanders ook redelijk goed meezongen
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Nations league
« Reactie #129 Gepost op: 7-09-2020, 21:21:15 »
Voorlopig Italië dreigender en de betere kansen.

EDIT: en 0-1  :-\\
« Laatst bewerkt op: 7-09-2020, 21:31:34 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Nations league
« Reactie #130 Gepost op: 7-09-2020, 21:34:34 »
Een verdiende voorsprong voor Italië. Nederland zal uit een ander vaatje moeten tappen in de tweede helft zoals ze dat zo mooi zeggen. Wel hadden ze recht op een penalty, want een schouderduw was het zeker niet.

Edit: En dat een middenvelder van 1.72m met het hoofd kan scoren met zo een kopsterke verdediging ???
« Laatst bewerkt op: 7-09-2020, 21:37:57 door michael90 »

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Nations league
« Reactie #131 Gepost op: 7-09-2020, 21:38:32 »
Nederland kan erg goed voetballen op eigen helft, maar als we ook maar in de buurt van het Italiaanse doel komen lijkt het opeens nergens meer op. Telkens de foute pass als er een kans kan komen
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Nations league
« Reactie #132 Gepost op: 7-09-2020, 22:40:41 »
Tijd voor een analyse en ik ben een stuk kritischer dan tegen Polen. Want het was echt niet best...

Cillessen: verrichtte op zich paar goede reddingen, maar stond ook een aantal keer verkeerd gepositioneerd en gaf soms ook echt ballen weg aan de Italianen (5.7)

Ake: zou als linksback moeten op moeten komen, ging ook een aantal keer diep, maar kreeg de  maar speelde echt niet best. Bij de 0-1 van Italië stond hij bovendien lucht te dekken. Grove dekkingsfout was dat. Kwam niet uit de verf zoals tegen Polen (4.0)

Veltman: wisselde een aantal goede intercepties af met een aantal onnodige en domme fouten. In de eerste helft bovendien 2 grove fouten gezien die hadden kunnen leiden tot een tegengoal (5.0)

Van Dijk: de grote leider was vandaag de weg een beetje kwijt. Vaak ook naar voren mee, te ver naar voren waardoor de Italianen met snelle counter in de ruimte konden komen. Hierdoor stond Veltman 1 op 1 omdat ook Hateboer een keuze moest maken tussen de opkomende back van Italië en de ruimte afdekken (4.5)

Hateboer: als opkomende back kwam ook hij verre van uit de verf. De voorzetten die hij zou moeten geven kwamen er nauwelijks. Bovendien was hij meer bezig met een opkomende Italiaanse back, dan zelf zijn opkomende taak uit te voeren. Bovendien was hij verdedigend zowel sterk als slordig. Leverde soms hele onnodige fouten en gevaarlijke momenten op. Moest bovendien kiezen wie hij zou dekken: die linksback of Insigne (5.0)

DiRono (De Roon) vond ik persoonlijk de beste man op het veld. Als je ziet hoeveel onderscheppingen hij maakte, tackles inzette, counters wist te voorkomen. Bovendien probeerde hij bij vlagen met diepte/steekballen de bal vooruit te spelen. (6.2)

Frenkie: zijn creativiteit kwam totaal niet uit de verf vandaag. Nam bovendien veel te veel onnodige risico's op bepaalde momenten. Stond soms vaker tussen Veltman en Van Dijk in dan echt voorin en dat leverde ook onnodige gevaar op soms. Pluspuntje voor zijn inzet, dat wel. (4.5)

Wijnaldum: kreeg precies 1 goede kans en die verpruste hij. Verder heb ik hem net als tegen Polen nauwelijks in het spel betrokken gezien. Aan de zijkant kwam hij ook verre van tot zijn recht (4.0)

Van de Beek: wisselde slordige en aardige momenten met elkaar af. Maar zoals Frank Snoeks zei: "precies toen hij er wat meer in kwam, werd hij gewisseld". Ik had Wijnaldum gewisseld, Donnie had nog wel meer verschil kunnen maken. (5.0)

Promes: heeft werkelijk bijna niks goed gedaan vandaag. Net nog bij de extra tijd verspeelt hij een teruggekopte bal van Frenkie die bijna 0-2 inleidde. Promes ging vaak zelf, of draaide en gaf de bal dan weer terug naar achteren terwijl Aké klaar stond om diep te gaan. Aanvallend gezien 1 schot van hem gezien denk ik en dat was niet bepaald effectief (3.5)

Depay: Ik waardeer zijn werklust, maar net als tegen Polen wil hij weer veel te veel zelf doen. Aanvallend gezien kwam er ook niet heel veel uit en bovendien zorgde dat soms nog wel eens voor onnodig balverlies (5.0)

Bergwijn: viel een halfuurtje in, naar kon helaas het verschil niet maken deze wedstrijd. Aanvallende impuls zou je denken, maar helaas (4.5)

Luuk en Dumfries vielen te kort in voor een goed oordeel.

Kortom: afgetroefd op alle vlakken, tactisch, voetballend was het verschrikkelijk slecht. Terechte winst voor Italië.
« Laatst bewerkt op: 7-09-2020, 22:49:59 door MollenvangR-Art »

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Nations league
« Reactie #133 Gepost op: 7-09-2020, 22:43:09 »
Depay had van mij nog een puntje minder mogen zijn. Zeker veel werklust, maar er gaat veel te veel fout bij hem
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Nations league
« Reactie #134 Gepost op: 7-09-2020, 22:48:59 »
Depay was verschrikkelijk....

Wijnaldum aan de rechterkant was een blunder van de coach. Spelers moeten op hun eigen plek spelen. Regel nummer 1.....

You'll never walk alone

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Nations league
« Reactie #135 Gepost op: 7-09-2020, 22:52:47 »
Het laatste kwartier had het nog wel gelijk kunnen worden. Voor de rest een hele povere partij van Nederland. Gelukkig hecht ik niet al te veel waarde aan dit toernooi ::ok::

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Nations league
« Reactie #136 Gepost op: 7-09-2020, 23:06:25 »
En omdat het niet veel was vandaag, daarom maar iets vermakelijks.  ::vergroot::

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Nations league
« Reactie #137 Gepost op: 7-09-2020, 23:07:38 »
Promes wat stond die vandaag te stuntelen, elke balaanname was zowat verkeerd. Draaide continue naar de tegenstander toe. Was gewoon te traag en zijn passes waren dramatisch. Tel daar bij de off day van Memphis en Frenkie en je hebt de Nederlaag al ver verklaard. Maar ik wil niet voorbij gaan aan de felheud van de italianen, de simpelheud van de bal het werk laten doen.

Ik vraag me af wanneer Nederland weer eens Met een echte ( diepe)spits gaat spelen met Memphis daar omheen.

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Nations league
« Reactie #138 Gepost op: 7-09-2020, 23:20:35 »
Wie denkt er bij zichzelf na dat het handig zou kunnen zijn om hoge ballen te gaan spellen tegen Italië? Ik ben benieuwd naar de officiële cijfers van de media, maar ik zag ergens dat Frenkie een 6 had. Hoe dan? Depay was vandaag ook niet goed en Wijnaldum liep niet echt mee in de eerste helft waardoor Hateboer 2 man heeft.
Så hva gjør vi nå?

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Nations league
« Reactie #139 Gepost op: 8-09-2020, 00:05:22 »
En omdat het niet veel was vandaag, daarom maar iets vermakelijks.  ::vergroot::



Toevallig hoorde ik deze in 2018 al op de radio, maar hij blijft geweldig. Off topic: Coldplay heeft ook iets van 5 nummers met Nederlandse tekst  ::rofl::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.