Auteur Topic: [kandidaat] Loes Haverkort  (gelezen 50417 keer)

Offline Marloes88

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #140 Gepost op: 25-01-2018, 18:45:25 »
Ik lees heel veel reacties waarin mensen Loes uitsluiten met als grootste reden: ze vormde een team met Ron, de mol vindt de kluis om medekandidaat niet te benadelen enz..

Wat nou als dat nou juist de bedoeling is...? Juist het tegenovergestelde doen van wat men zou verwachten van de mol zodat er heel veel mensen vanaf opdracht 1 haar afschrijven als mol... (een verhaal apart?) Kortom: eventuele molstreken worden gezien als kandidatenstreken en kan ze lekker mollen zonder echt verdacht te worden.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #141 Gepost op: 25-01-2018, 20:35:54 »
Ik lees heel veel reacties waarin mensen Loes uitsluiten met als grootste reden: ze vormde een team met Ron, de mol vindt de kluis om medekandidaat niet te benadelen enz..

Wat nou als dat nou juist de bedoeling is...? Juist het tegenovergestelde doen van wat men zou verwachten van de mol zodat er heel veel mensen vanaf opdracht 1 haar afschrijven als mol... (een verhaal apart?) Kortom: eventuele molstreken worden gezien als kandidatenstreken en kan ze lekker mollen zonder echt verdacht te worden.
Je bedoelt een beetje zoals Klaas die de eerste aflevering verantwoordelijk is voor heel veel geld in de pot.....
Meer L

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #142 Gepost op: 25-01-2018, 23:41:50 »
Ik ga eens lekker voor Loes.

Des te meer ik hier lees, hoe minder ik weet.

Des te minder ik weet, hoe groter de kans!  ;D

Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #143 Gepost op: 25-01-2018, 23:43:53 »
Ik ga eens lekker voor Loes.

Des te meer ik hier lees, hoe minder ik weet.

Des te minder ik weet, hoe groter de kans!  ;D



En wat zijn je argumenten voor haar? Ik zie het niet. ;D

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #144 Gepost op: 25-01-2018, 23:52:24 »
En wat zijn je argumenten voor haar? Ik zie het niet. ;D

Puur even omdat het lijkt of iedereen Simone, dan wel Stine verdenkt.

En aangezien ik al die jaren die ik hier heb doorgebracht nog maar 1 keer op de goede mol heb gezeten (John van Eerd), besluit ik nu eens dwars te liggen...

Dus even geen argumenten, me niet laten meeslepen door al jullie (en ook mijn eigen), overigens vaak geweldige theorieën, maar gewoon eens een wilde, afwijkende, niet beargumenteerde gok  ::rofl::


Twijfel is het begin van wijsheid

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #145 Gepost op: 26-01-2018, 00:13:15 »
Puur even omdat het lijkt of iedereen Simone, dan wel Stine verdenkt.

En aangezien ik al die jaren die ik hier heb doorgebracht nog maar 1 keer op de goede mol heb gezeten (John van Eerd), besluit ik nu eens dwars te liggen...


 ??? Die snap ik niet.
De laatste seizoenen was het hier vrij helder wie de mol was.. Klaas .. megahint.. Margriet (met r bloemen bij de molpost  ::)) Thomas met zn dubbele gezicht in de leader.. ::) Susan ..met zoveel vissen continu in beeld dat je bijna zelf kieuwen kreeg..  ::)

Dan lijkt t me eerder dat je al die jaren al dwars hebt gelegen .. en dat dit jaar weer doet..?  :P

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #146 Gepost op: 26-01-2018, 10:04:38 »
Loes is voor mij definitief afgevallen na de 'Tijd is geld'-opdracht. Ze reageerde een paar keer zó ontzettend gefrustreerd toen ze zich vast dreigden te rijden. Dat was niet gespeeld, het was duidelijk dat ze de opdracht graag tot een goed einde wilde brengen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2018, 13:02:49 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #147 Gepost op: 26-01-2018, 15:07:52 »
Loes is voor mij definitief afgevallen na de 'Tijd is geld'-opdracht. Ze reageerde een paar keer zó ontzettend gefrustreerd toen ze zich vast dreigden te rijden. Dat was niet gespeeld, het was duidelijk dat ze de opdracht graag tot een goed einde wilde brengen.

Dat hoeft niet. Ze zit minimaal een kwartier in de wagen. De camera neemt de hele tijd op. Loes kan een volle kwartier lekker gefrustreerd acteren. En uiteindelijk komt de meest overtuigende 30 seconden in de uitzending.

Maar Loes staat ook bij mij ergens onderaan de verdachtenlijst hoor.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #148 Gepost op: 26-01-2018, 16:40:56 »
Loes is zeker verdacht.

Het is als blonde actrice natuurlijk heel makkelijk om het stereotype domme blonde actrice te spelen.. veel te giechelen en prutsen.
Ik ben er nog niet uit of ze echt zo is....

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #149 Gepost op: 26-01-2018, 22:30:14 »
Loes is zeker verdacht.

Het is als blonde actrice natuurlijk heel makkelijk om het stereotype domme blonde actrice te spelen.. veel te giechelen en prutsen.
Ik ben er nog niet uit of ze echt zo is....

Maar ze prutst net niet. Iemand moet me toch echt eens al die acties gaan oplijsten van Loes waar ze zoveel geld uit de pot speelt. Als je na 3 afleveringen zo weinig uit de pot gehaald hebt, dan ben je de Mol niet.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #150 Gepost op: 26-01-2018, 23:16:41 »
??? Die snap ik niet.
De laatste seizoenen was het hier vrij helder wie de mol was.. Klaas .. megahint.. Margriet (met r bloemen bij de molpost  ::)) Thomas met zn dubbele gezicht in de leader.. ::) Susan ..met zoveel vissen continu in beeld dat je bijna zelf kieuwen kreeg..  ::)

Dan lijkt t me eerder dat je al die jaren al dwars hebt gelegen .. en dat dit jaar weer doet..?  :P

Klopt!

 :)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #151 Gepost op: 27-01-2018, 09:15:25 »
Op de markt vraagt Loes aan Olcay om een 500 briefje. Mollenstreek? Als het geld gesplitst werd ging het alleen maar langer duren. Bij de graafmachines zie je Loes niet scheppen maar wel tijdrekken. Loes liegt dat bordjoni witte wijn is, het is water (Zoals Simone zei)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 10:13:25 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #152 Gepost op: 27-01-2018, 10:16:59 »
Op de markt vraagt Loes aan Olcay om een 500 briefje. Mollenstreek? Als het geld gesplitst werd ging het alleen maar langer duren. Bij de graafmachines zie je Loes niet scheppen maar wel tijdrekken.

Net als 500 euro in een envelop laten (wat Olcay dus deed) weet je dat je niet wegkomt met het idee om het geld te gaan splitsen. Daarvoor zijn die andere 8 kandidaten net genoeg bij de pinken. Als het een molactie is, dan is het echt geen topactie.

Bij de graafmachines had Loes ervoor gekozen om in een kleine machine te zitten die sowieso al weinig grind kan scheppen en bovendien zien we haar voor een totaal van ongeveer 30 seconden prutsen met het in gang krijgen van haar machine op een tijdspanne van 1u30 (want zo lang hadden ze voor de opdracht). Dat ruikt voor mij naar een poging van de productie om een kandidaat verdacht neer te zetten.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #153 Gepost op: 27-01-2018, 11:35:02 »
Net als 500 euro in een envelop laten (wat Olcay dus deed) weet je dat je niet wegkomt met het idee om het geld te gaan splitsen. Daarvoor zijn die andere 8 kandidaten net genoeg bij de pinken. Als het een molactie is, dan is het echt geen topactie.

Bij de graafmachines had Loes ervoor gekozen om in een kleine machine te zitten die sowieso al weinig grind kan scheppen en bovendien zien we haar voor een totaal van ongeveer 30 seconden prutsen met het in gang krijgen van haar machine op een tijdspanne van 1u30 (want zo lang hadden ze voor de opdracht). Dat ruikt voor mij naar een poging van de productie om een kandidaat verdacht neer te zetten.

Niet iedere molactie hoeft zo briljant te zijn als hier op het forum wordt uitgedacht.

Alle deelnemers worden weleens verdacht neergezet. Juist omdat Loes in aflevering 1 eigenlijk weinig fout doet levert dat een verdenking op. Krijg toch het idee dat er door de regie dit jaar bijna niets wordt weggegeven.

Hoe Loes in een kleine machine terecht is gekomen weten we helemaal niet. Loes zegt dat als ze niet de controle heeft dat ze die ook prima echt los kan laten.

Loes kan nog steeds de mol zijn, met wat acteerwerk, maar laten we dat ook niet overschatten, alsof je alles kan acteren.


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #154 Gepost op: 27-01-2018, 11:44:46 »
Niet iedere molactie hoeft zo briljant te zijn als hier op het forum wordt uitgedacht.

Alle deelnemers worden weleens verdacht neergezet. Juist omdat Loes in aflevering 1 eigenlijk weinig fout doet levert dat een verdenking op. Krijg toch het idee dat er door de regie dit jaar bijna niets wordt weggegeven.

Hoe Loes in een kleine machine terecht is gekomen weten we helemaal niet. Loes zegt dat als ze niet de controle heeft dat ze die ook prima echt los kan laten.

Loes kan nog steeds de mol zijn, met wat acteerwerk, maar laten we dat ook niet overschatten, alsof je alles kan acteren.


Loes doet weinig fout in aflevering 1, zoekt enthousiast mee in de marktopdracht, betrapt Olcay op het achterlaten van een briefje van 500 euro en wordt meegesleurd door een logisch idee dat 2 briefjes van 10 een briefje van -20 bedekken. Ze doet niets anders dan de andere 8 kandidaten in het theater, heeft met haar kleine machine weinig invloed op het resultaat in de graafopdracht en komt met haar autootje mooi binnen terwijl ze Emilio nog even betrapt op het niet starten van de timer. Ze geeft de inhoud van haar bakjes (maar verbergt als een kandidaat waar de groene vrijstelling zit), wil paragliden waar de molinvloed minder groot is en daar geeft ze dan een aantal goede antwoorden door.

Ik vind dat haar 2 fouten bij de marktopdracht en een stilvallende machine niet opwegen tegen wat ze allemaal gedaan heeft in de eerste 3 afleveringen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #155 Gepost op: 27-01-2018, 12:58:19 »
Loes doet weinig fout in aflevering 1, zoekt enthousiast mee in de marktopdracht, betrapt Olcay op het achterlaten van een briefje van 500 euro en wordt meegesleurd door een logisch idee dat 2 briefjes van 10 een briefje van -20 bedekken. Ze doet niets anders dan de andere 8 kandidaten in het theater, heeft met haar kleine machine weinig invloed op het resultaat in de graafopdracht en komt met haar autootje mooi binnen terwijl ze Emilio nog even betrapt op het niet starten van de timer. Ze geeft de inhoud van haar bakjes (maar verbergt als een kandidaat waar de groene vrijstelling zit), wil paragliden waar de molinvloed minder groot is en daar geeft ze dan een aantal goede antwoorden door.

Ik vind dat haar 2 fouten bij de marktopdracht en een stilvallende machine niet opwegen tegen wat ze allemaal gedaan heeft in de eerste 3 afleveringen.

Dat Loes wordt meegesleurd is niet vast te stellen. Olcay met die 500 euro leek me een gewone vergissing van Olcay. Loes als mol zou je verwachten dat ze voor tijdwinst zou gaan. Foutje?

In het theater was geen geld te verdienen. Die opdracht was te moeilijk. Het ging hier om Ron. Vond die traan wel mooi. Je zegt het al, er was weinig verschil te noteren. Behalve de hakken van Olcay.

Met autootje binnenkomen is precies wat de mol mol zou doen. Een klein bedrag binnenbrengen.
Goed voor het groepsproces. Een mol wil midden in de groep staan.

Emilio met de timer. Ook als mol wil je niet eindeloos rondrijden.  Weer een gewone vergissing. Maar Loes heeft het allemaal onder controle.

Bij de bakjes had ze gelogen. Dat zou een mol wel doen. Per saldo nul.

Als ik mol was zou ik ook willen paragliden. En Stine ontwijken, die merkt veel op. Wat de beste positie is? Loes geeft als enige verkeerde antwoorden. Zo kan je ook prima mollen.




Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #156 Gepost op: 27-01-2018, 13:33:58 »
Dat Loes wordt meegesleurd is niet vast te stellen.

Het is inderdaad niet impliciet vast te stellen, maar Jan is wel de eerste die het oppert. Simone en Loes zijn de 2e en 3e die dan mee gaan in dat idee. Al kan je inderdaad niet vaststellen dat ze onafhankelijk ook niet met het idee kwamen.

Olcay met die 500 euro leek me een gewone vergissing van Olcay. Loes als mol zou je verwachten dat ze voor tijdwinst zou gaan. Foutje?

Mwaaa, dat lachje van Olcay. ;) Dat was een nepmolactietje van haar denk ik hoor. Als Mol moet je daarop inhaken en pas bij het volgende kraam ontdekken dat je terug naar het vorige kraam moet. Dat is inderdaad tijdrekken. Nu is ze meteen diegene die een fout opmerkt en ze wil rechtzetten. Extreem onmols.

Met autootje binnenkomen is precies wat de mol mol zou doen. Een klein bedrag binnenbrengen. Goed voor het groepsproces. Een mol wil midden in de groep staan.

Juist. Als we op dat moment dus al een Mol hebben gehad die geld uit de pot gespeeld heeft. Ik mag er niet aan denken dat de Mol na 2 afleveringen en 4 opdrachten nog maar zo weinig pogingen heeft ondernomen om geld uit de pot te spelen en dan denkt aan 'goodwill kweken bij de kandidaten'.

Emilio met de timer. Ook als mol wil je niet eindeloos rondrijden.  Weer een gewone vergissing. Maar Loes heeft het allemaal onder controle.

Ze had daar toch ook gewoon kunnen zwijgen en er zo gezegd "van uit kunnen gaan dat Emilio de timer had aangezet" en zelf na zo'n kwartier pas opmerken dat het nu toch wel lang duurt. Nu heeft ze een mogelijke molactie al na een minuutje (hoogstens 2) de grond ingeboord.

Bij de bakjes had ze gelogen. Dat zou een mol wel doen. Per saldo nul.

Ze loog over een groene vrijstelling, wat zeer kandidaats is. Wat wel klopt (en een mols puntje is) is dat ze 2 x -250 heeft aanzien voor een plusbedrag. Anderzijds deed Olcay dat ook en hadden ze beiden een zelfde rijtje. Ik ben er nog niet uit hoe dat kan gebeuren, maar het maakt voor mij waarschijnlijker dat het een oprechte vergissing is en dat de 2 briefjes er gewoon echt als plusbedragen uitzagen.

Als ik mol was zou ik ook willen paragliden.

Voor de kick neem ik dan aan? Want uiteraard zijn er nog 3 kandidaten die exact dezelfde molcast horen en dus alle 3 kunnen corrigeren wat je fout zei. Dit terwijl er op de grond maar 1 iemand was voor iedere categorie.

Wat de beste positie is? Loes geeft als enige verkeerde antwoorden. Zo kan je ook prima mollen.

Die verkeerde antwoorden ben ik niet tegengekomen. Welke waren dat?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #157 Gepost op: 27-01-2018, 13:52:21 »
badrahmi of zoiets. Loes zei witte wijn. Simone zei water. Het was mineraalwater.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #158 Gepost op: 27-01-2018, 14:06:32 »
badrahmi of zoiets. Loes zei witte wijn. Simone zei water. Het was mineraalwater.

Was het niet Orjani. Loes zei witte wijn en Simone zei water en het was inderdaad witte wijn. Loes doet het dan toch goed  ;)

Edit: Borjomi is het water, maar daar zien we toch niemand op antwoorden?
« Laatst bewerkt op: 27-01-2018, 14:08:04 door Convans »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Loes Haverkort
« Reactie #159 Gepost op: 27-01-2018, 14:08:37 »
badrahmi of zoiets. Loes zei witte wijn. Simone zei water. Het was mineraalwater.

Was het niet Orjani. Loes zei witte wijn en Simone zei water en het was inderdaad witte wijn. Loes doet het dan toch goed  ;)

Dit was, wat loes zei: "Gurdschani is iets zoetere (shot verandert) witte wijn"

En dat is correcte informatie. Momenteel weten we niet of er een vraag over gesteld werd, maar haar uitspraak is correct en komt overeen met wat de molcast zei.