Auteur Topic: Hints & clou's in de serie  (gelezen 74758 keer)

Offline minimol

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #200 Gepost op: 23-01-2005, 20:01:03 »
Wie is dit jaar de Karma Cameleon?


Kan dat niet Victoria kan zijn.
Die heeft nu haar haar blond geverfd

kNoe

  • Gast
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #201 Gepost op: 23-01-2005, 20:07:22 »
Kan dat niet Victoria kan zijn.
Die heeft nu haar haar blond geverfd

Volgens mij verft die haar haar wel vaker

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #202 Gepost op: 23-01-2005, 20:11:55 »
Volgens mij verft die haar haar wel vaker
Goh, enig waar jij je voor interesseert. ;D
En de hint is .......

kNoe

  • Gast
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #203 Gepost op: 23-01-2005, 20:16:09 »
Goh, enig waar jij je voor interesseert. ;D
En de hint is .......
::vergroot::

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #204 Gepost op: 24-01-2005, 01:39:16 »
Misschien staat dit aal ergens, maar het viel me net (3e keer kijken) pas op:

Wanneer de kandidaten de grot uitkomen komen ze uit op een houten podiumpje (middels een open staand houten luik).

Op dat houten gedeelte (op het open luik) ligt een stuk papier met daarop groot de letter "D".

Slechts bij 3 kandidaten komt dit specifieke gedeelte met de letter erbij in beeld, in deze volgorde:

Jim, Victoria, Roeland.

Geen idee waar deze "D" voor staat, maar misschien kan iemand er iets mee.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #205 Gepost op: 24-01-2005, 02:34:08 »
Misschien wijzen de "D"'s toch op de winnaar, de verliezer en ze mol, want op gegeven moment komt het volgende in beeld.

Dat er in de tonnen Victoria bier ligt is geen hint naar Victoria vermoed ik maar naar de winnaar, op gegeven moment zie je een shot van Roeland en op de achtergond de letters RIA, van het pak bier, misschien Roeland de winnaar?

Ook wordt bij de tonnen-opdracht Roeland nogal prominent in beeld gebracht als stemmer voor alles open, terwijl wanneer je in slow-motion kijkt ook Lottie en Yvonne stemmen (hun hand opsteken) voor alles openen.

Dan na enige discussie (er valt nog maar 1 ton a 750 euro open te maken op dat moment) komt Sander opeens als het geweten van de groep opdraven dat ze toch echt moeten stoppen, terwijl er bijna niks meer te verspelen valt, imo zijn de 3 die die laatste 750 euro er nog wel tegenaan wilden gooien danook minder verdacht als degene die over die peanuts opeens prominent de rest gaat toespreken en het open maken van die laatste ton a 750 (voor die van 2000 hadden ze immers niet meer genoeg) tegen te houden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #206 Gepost op: 24-01-2005, 10:26:30 »
Volgens mij zijn er nog nooit aanwijzingen naar winnaar en verliezer geweest, enkel naar De Mol.
En de productie kan natuurlijk niet in een glazen bol kijken wie de winnaar zal worden en dan tegen Roeland zeggen 'Hé, ga daar es effe liggen, want we kunnen je alvast vertellen dat jij de winnaar bent en we hebben een shot van je nodig met de letters RIA om dat te bewijzen.'

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #207 Gepost op: 24-01-2005, 11:17:35 »
Er zijn wel hints geweest naar winnaar en verliezer (in de introfilmpjes van WIDM3 bijvoorbeeld). Toch geloof ik hier ook niet echt in.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #208 Gepost op: 24-01-2005, 11:43:20 »
Mja die hint was naar wie de laatste drie waren, maar je haalde er niet verliezer, winnaar en mol uit.

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #209 Gepost op: 24-01-2005, 11:58:18 »
Misschien staat dit aal ergens, maar het viel me net (3e keer kijken) pas op:

Wanneer de kandidaten de grot uitkomen komen ze uit op een houten podiumpje (middels een open staand houten luik).

Op dat houten gedeelte (op het open luik) ligt een stuk papier met daarop groot de letter "D".

Slechts bij 3 kandidaten komt dit specifieke gedeelte met de letter erbij in beeld, in deze volgorde:

Jim, Victoria, Roeland.

Geen idee waar deze "D" voor staat, maar misschien kan iemand er iets mee.
Jouw "D" is gewoon een handvat waarmee het luik evt van de binnenkant makkelijk te openen is.

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #210 Gepost op: 24-01-2005, 16:32:43 »
Ik heb beide afleveringen nog eens nagekeken en een aantal opvallende dingen genoteerd.
Nu nog de website ernaast leggen, maar dat komt nog.

Een paar dingen aan de hand van de introductiefilmpjes uit afl. 1. Gijs zat in een helicopter: dit komt voor in aflevering 2 en Gijs moest eruit. Victoria hangt uit een vrachtwagen lijkt het wel. In de vooruitblik van afgelopen vrijdag zien we exact hetzelfde fragment van Victoria. Zou zij er in afl. 3 uit moeten? Overigens lijkt dit fragment ook erg op dat van Jantien dat bij haar aankondiging werd getoond: vallen uit een vliegtuig. Het zou dus ook kunnen betekenen dat Victoria de verliezer van de serie blijkt te zijn.
Isabelle heeft in haar fragment een soort helm met camera op en ze rent. Dit lijkt erg op het filmpje dat wordt uitgezonden bij de introductie van Ron. Zou dit kunnen betekenen dat zij de winnaar van deze serie wordt?

Bij aankomst in Lisse komen Yvon en Yvonne samen aan. Echter Yvon wordt steeds gefotografeerd terwijl dan Yvonne wordt aangekondigd. Blijkbaar heeft Yvon Jaspers de route nogmaals gelopen, want bij haar aankondiging loopt ze wel alleen.

Bij het commentaar achteraf over het liegspel van Jim, lijkt het alsof hij de vragen al wist. hij zegt immers: misschien had ik toch bij de ingewikkelde vraag moeten liegen. Hoe kun je weten dat er een ingewikkelde en gemakkelijke vraag zal komen. De ingewikkelde vraag was als eerst.

Er komt een duikopdracht. Dit is te halen uit het filmpje dat hoort bij Lottie. Ik houd in de gaten wat er dan gaat gebeuren met Yvonne vdH. Zij mag niet duiken. Dus ik ben benieuwd.

Marc-Marie geeft overigens in zijn biecht aan dat als hij de mol zou zijn hij een soort van dubbelspel zou spelen. Dit fragment wordt dacht ik als enige exact twee keer herhaald.

Het lijkt erop dat je uit de stemvolgorde bij de eerste test kan halen op wie men heeft gestemd. En dat dit bewust op volgorde is gemonteerd. Namelijk:
Victoria: ??
Sander: bv Roeland is verdacht
Roeland: Y vd H
YvdH: oa Jim
Jim: Yvon J
Yvon J: Isabel
Isabel: MM
MM: YvdH og Gijs
Gijs: MM, YvdH of Lottie
Lottie: ??

Als we dit doortrekken naar afl 2, dan zou Gijs op Sander gestemd moeten hebben en kunnen we voorzichtig concluderen dat Sander de Mol in ieder geval niet is. MM heeft in afl. 1 lijkt het op Gijs gestemd. In  afl 2 zegt hij Roeland verdacht te vinden.

Victoria lijkt af te vallen als mol, omdat zij in afl. 2 erachter komt dat de schep de boosdoener is bij de metaaldetector. Anderen proberen haar verdacht te maken. Overigens valt me op dat men in de commentaren steeds erg bezig is anderen verdacht te maken. En daarmee ons als kijker op het verkeerde been te zetten. Alleen MM komt er eigenlijk wel goed af.

Lottie, MM, Jim, Yvonne en Roelandt willen wel dure tonnen openmaken. De rest is terughoudend.
YvdH probeert zichzelf vrij te spreken door in het stukje na de minutenvraag aan te geven dat zij dacht dat je hoog moest gaan zitten. dit kan ook een afleidingsmanoeuvre zijn.

Kortom: misschien al heel veel opvallende zaken die al in het forum te lezen zijn. Maar dit waren voor mij de dingen waar eventuele tips in de afleveringen in zouden kunnen zitten. Misschien hebben sommigen er wat aan, of niet. Kan natuurlijk ook.








Uw betrouwbare tipgever!

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #211 Gepost op: 24-01-2005, 19:35:50 »
Volgens mij zijn er nog nooit aanwijzingen naar winnaar en verliezer geweest, enkel naar De Mol.
En de productie kan natuurlijk niet in een glazen bol kijken wie de winnaar zal worden en dan tegen Roeland zeggen 'Hé, ga daar es effe liggen, want we kunnen je alvast vertellen dat jij de winnaar bent en we hebben een shot van je nodig met de letters RIA om dat te bewijzen.'

Ze hebben urelang beeldmateriaal, waarschijnlijk hebben ze van elke kandidaat wel een take met het Victoriabier op de achtergrond.

Heb je nog een verklaring voor de letters "D"?
Ook daarvan zullen ze van een ieder een take hebben, maar ze hebben ervoor gekozen om alleen voorgenoemde 3 uit te zenden met betreffende letter achter zich.

Ik kan geen enkel nut verzinnen van een papiertje met daar groot de letter D op (als het geen aanwijzing betreft), jij wel?

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #212 Gepost op: 24-01-2005, 19:38:31 »
Jouw "D" is gewoon een handvat waarmee het luik evt van de binnenkant makkelijk te openen is.

Ik zie een wit papier met daarop de letter D, hoe maak jij er een handvat van?

(ik ga vanavond nog wel een keertje kijken)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #213 Gepost op: 24-01-2005, 19:42:33 »
ik ga het zo ook weer kijken  ::jaja::
anyways

die D, misschien volgen er nog meer letters?
en moeten we er een woord van maken?

Offline pat patat

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #214 Gepost op: 24-01-2005, 22:33:02 »
Hier een theorie van Pat Patat.  Na aflevering 1 verscheen er 34 % op het scherm.  Na aflevering 2 39 %.  Is die 39% niet wat aan de hoge kant?  Als de mol alles fout intikte dan zouden de anderen gemiddeld 8.6 vragen van de 20 goed moeten gehad hebben.  Dat is wel onwaarschijnlijk.  Zou er geen aanwijzing in zitten?  Ik ben eens aan het rekenen geslagen.  De leeftijd van de kandidaten.  Van 1 kandidaat heb ik geen leeftijd gevonden nl. Yvonne.  Ze studeerde van de toneelschool af in 1982.  Ik schat dat ze dan ongeveer 25 jaar moet geweest zijn.  Dus ze is bv van 1957.  Dan wordt ze in 2005 48 jaar.
Isabelle: 33
Roeland:  33
Jim:      33
Sander:   30
Lottie:   30
M.M.:     39
Yvonne:   48
Yvon:     32
Victoria: 25
Gijs:     39

          342/10=34   Dit zou op de 34 % kunnen wijzen  Wat dan met de 39%
Kijk voort.
Isabelle: 04/04/1972 4+4+1+9+7+2=27
Roeland:  18/04/1972 = 32
Jim:      26/08/1972 = 35
Sander:   01/03/1975 = 26
Lottie:   07/08/1977 = 39
M.M.:     21/12/1966 = 27
Yvonne ?
Yvon:     20/03/1973 = 25
Victoria: 19/12/1980 = 31
Gijs:     23/03/1966 = 30

Achter Lottie staat 39.  Dit kan er volgens mij op wijzen dat zij al het meest weet over de mol. Het percentage wordt toch pas gegeven bij de executie. Als ik op deze site ga kijken wie wie verdenkt blijkt dat zij nog geen naam heeft gelost. 
Is dit niet verdacht?  Als je goed aflevering 2 bekijkt dan kan je wel al raden wie zij verdenkt.  Ik trouwens ook.
Als volgende week het percentage daalt (wat waarschijnlijk is) kan dit zijn dat iemand beter de test heeft ingevuld want volgens mij draait dat in het begin om 1 goede vraag beter of een snellere tijd.

Groeten,
Pat Patat

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #215 Gepost op: 24-01-2005, 22:58:17 »
Hier een theorie van Pat Patat.  Na aflevering 1 verscheen er 34 % op het scherm.  Na aflevering 2 39 %.  Is die 39% niet wat aan de hoge kant?  Als de mol alles fout intikte dan zouden de anderen gemiddeld 8.6 vragen van de 20 goed moeten gehad hebben. 

De Mol heeft er nu nog geen belang bij dat er 2 kandi's worden weggestuurd. Meer kandi's = meer mogelijke mollen = minder kans om ondekt te worden. Dus ik denk dat de Mol niet alle vragen fout heeft beantwoord

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #216 Gepost op: 24-01-2005, 23:12:12 »
Ik zie een wit papier met daarop de letter D, hoe maak jij er een handvat van?
Ik heb alleen even bij Jim gekeken, maar daar vond ik het meteen wel heel duidelijk.

Er is een glad roestvrijstaal plaatje op het luik geschroeft, met idd een D-vormig handvat eraan.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #217 Gepost op: 25-01-2005, 01:50:26 »
Ik weet niet helemaal zeker of dit niet al ergens gepost is maar ik heb het hele weekend nauwelijks tijd gehad om alles te lezen maar er is 1 dingetje wat me opviel en wat ik zo in de gauwigheid nergens terug zie.

Bij de introductie van aflevering 2 hoor je bij Isabelle wat geluidjes die er bij dezelfde beelden van aflevering 1 niet onder zaten.
Het klinkt een beetje als computer schietgeluidjes en ook een beetje alsof je over hard ijs loopt of schaatst.
Een paar salvo's, kan er verder niks van maken maar viel me wel op.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #218 Gepost op: 25-01-2005, 16:07:56 »
cosma, dat is gewoon het handvat op een wit stuk plexi iets, niets bijzonders.. soms is ie duidelijker omdat de zon er op schijnt maar het is verder niks

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Hints & clou's in de serie
« Reactie #219 Gepost op: 25-01-2005, 19:30:39 »
Ok thanks Lautjuh.

Imo zit er een hint in de stemronde van de 2e aflevering, om niet (weer) te crossposten typ ik het lange verhaal niet hier, maar zie hiervoor het Jim-topic of bekijk het stemmen nog eens en let op de jas van Jim en het moment van inloggen.