Poll

Welke kinderseries keek jij vroeger altijd?

David de Kabouter
1 (2.1%)
Fregglerock
4 (8.3%)
Smurfen
7 (14.6%)
Ti-ta Tovenaar
3 (6.3%)
Swiebertje
3 (6.3%)
Snorkels
5 (10.4%)
Ovide
7 (14.6%)
Sesamstraat
12 (25%)
Foofur
1 (2.1%)
Teddy Ruxpin
5 (10.4%)

Totaal aantal stemmen: 51

Auteur Topic: Kinderseries  (gelezen 64907 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Kinderseries
« Reactie #60 Gepost op: 8-04-2003, 18:27:19 »
Samson en Gert heb ik ook nooit om kunnen lachen, dat ging allemaal zo traag en vage typetjes.

Thunderbirds was echt helemaal suck. De enige coole tv-actieserie die ik ooit heb gezien is Thundercats, maar toen was ik 5  :-\. Ik heb het verhaal achter de serie later pas terug gelezen en dat zat ook wel goed in elkaar.

@ Pino: Chipmunks huh? Dat is 't dank u!
@Dee-: Villa Achterwerk bedoel ik met 'bedroevende kindertv' Dat zou ik mijn kinderen echt niet durven aandoen, maar als jouw kinderen het leuk vinden, oke!  :)

Nog even over Foofur  :P Foofur was een blauwe hond die samen met zijn hondenvriendjes en kattevriendje Spinner in een groot leegstaand huis woonden. Nog steeds bij niemand bekend?








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Kinderseries
« Reactie #61 Gepost op: 8-04-2003, 18:34:20 »
foofur zegt me echt helemaal nix.

samson en gert vond ik ook verschrikkelijk. als ik daar naar keek zat ik me altijd af te vragen hoe de man die samson zn stem en bewegingen deed dr nou eigenlijk uit zag, en iedere keer als die burgemeester wat zei zat ik echt zo van duuuuuh voor de tv, ik snapte niet hoe die vent nou zo dom kon zijn...

villa achterwerk vond ik altijd wel leuk, met name de zondagochtend films. ik weet niet of die nu nog steeds op tv zijn, maar dat waren vaak van die zweedse films, heel erg leuk :) wat ik trouwens wel erg goed vind van villa achterwerk zijn die documentaires over hoe kinderen leven in andere landen enzo :)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Kinderseries
« Reactie #62 Gepost op: 8-04-2003, 18:44:52 »
foofur zegt me echt helemaal nix.



Als je ooit nog in het criminele circuit terecht komt weet je waar het aan ligt> foofur gemist  :P Dat is echt een stukje opvoeding wat je hebt gemist  :P

btw Rugrats is wel een hele coole kinderserie van deze tijd.

Foofur:



Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Kinderseries
« Reactie #63 Gepost op: 8-04-2003, 19:06:08 »
idd door herhaling denk ik... zou t anders niet weten :)
wil iemand mij meteen op de hoogte brengen als barbapappa en wicky de viking weer herhaald worden!!! ;)








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #64 Gepost op: 8-04-2003, 19:23:12 »
Wicky! Die was leuk.  ;D. Echt ik kom allemaal weer leuke jeugdseries tegen in dit topic, schitterend!  :)








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Kinderseries
« Reactie #65 Gepost op: 8-04-2003, 19:43:00 »
Kan ook iemand zich nog de vloek van de woeste wolf herinneren?

Ja!! Tenminste, herinneren is een groot woord. Ik herinner me alleen nog een wolf, een kasteel en een cape, en dat ik daar altijd naar keek. Alleen durfde ik niet echt te kijken want ik vond het ver-schrik-ke-lijk eng!!!

Verder nog spannende series:
De kris Pusaka (hoe schrijf je dat?)
Duel in de diepte

En echte jeugdseries:
Emiel
Brigadier Dog
Flipper !!! (hoe kunnen we die nou vergeten....)







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Kinderseries
« Reactie #66 Gepost op: 8-04-2003, 19:51:23 »
Dat was de eerste tv programma dat poppen en tekenfilm techniek door elkaar gebruikte, de Vl. vd bze wlf...







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Kinderseries
« Reactie #67 Gepost op: 8-04-2003, 20:07:39 »
Hoe kan ik Foofur nu vergeten? Dat was zeker wel een tekenfilm die ik altijd keek.
Hij wordt btw nu weer uitgezonden. 's Ochtends op Yorin. Kheb et toevallig een keer gezien toen ik een dagje vrij had.







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Kinderseries
« Reactie #68 Gepost op: 8-04-2003, 20:09:44 »
Als je ooit nog in het criminele circuit terecht komt weet je waar het aan ligt> foofur gemist  :P Dat is echt een stukje opvoeding wat je hebt gemist  :P

hahaha kee dan weet ik hoe t komt :)
btw Rugrats is wel een hele coole kinderserie van deze tijd.
jah idd, das wel leuk ja :D het haalt t niet bij een hoop dingen van vroeger, maar t kan dr zeker mee door. vroeger deed ik rugrats altijd na met vriendinnen (jaar of 6 geleden alweer hoor :D) tjommie... ik weet ut niet horrr, tjommie?! echt skattug :)

Citaat
wil iemand mij meteen op de hoogte brengen als barbapappa en wicky de viking weer herhaald worden!!!  
volgens mij gaat dat niet meer herhaald worden  :'( nog niet zo heel lang geleden dacht ik dat wicky weer herhaald werd, ze lieten een stukje zien ik was himmel happy :D maar dat was wat anders... geen reclame voor de herhaling iig. maar als het weer komt zal ik  het je zeker zeggen :)

btw, n paar weken terug waren dr nog n paar mensen uit mn klas die wicky nadeden, zit in ene bijna heel de klas zo met dat vingertje onder/naast z'n neus en dan: eeej ik heb n idee ;D

edit: nuis in neus veranderd :)







« Laatst bewerkt op: 8-04-2003, 20:10:16 door Doris »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #69 Gepost op: 8-04-2003, 20:22:58 »
Wat een geweldig topic. Ik heb ook heel veel series gezien. Een paar van mijn favorieten:
Naatuurlijk Ome Willem, elke woensdagmiddag
de smurfen, de snorkels, de freggles etc.
Favoriet waren ook de series naar de boelen van Astrid Lindgren: Pippi Langkous, Michel (Emil heet dat geloof ik, ik ken allen de Duitse serie).
Er was ook zo'n film die ik minstens 100 keer heb gezien (in het Duits) Die Vorstadtkrokodilen. Over een groepje kinderen uit een arme wijk die een clubje hebben. Je moet een soort proef doen om bij het clubje te komen ('ie Mutprobe'). Een jongen verongelukt bijna en wordt gered door een jongen in een rolstoel. En zo gaat het verhaal dan verder. Echt grappig!
...
Telefoontje van een half uur
...








Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Kinderseries
« Reactie #70 Gepost op: 8-04-2003, 20:27:55 »
Ik had toch wel gedacht dat jij met nog een andere serie aan zou komen zetten, Ovide. Ik zou even een hintje geven: Pie!








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #71 Gepost op: 8-04-2003, 20:29:38 »
Lijkt me dat ik dat niet echt hoef te melden  :P zo vanzelfsprekend.

Nee, ik was afgeleid door dat telefoontje, het was namelijk in het Engels. Mijn Engels is niet zo geweldig en dan een half uur lang praten (lees: ouwehoeren) is vrij vermoeiend.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Kinderseries
« Reactie #72 Gepost op: 8-04-2003, 21:46:27 »
ja emillllllllllllllllllllllllllll. die zweedse(?) serie, en dat jongntje was zooooooooo zielig, die werd altijd in de schuur opgesloten.
duel in de diepte (toen hadden we nog maar 2 kanalen) was megaspannend, ik denk dat als je het nu terugziet je helemaal niet meer bij komt...  ;D








Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Kinderseries
« Reactie #73 Gepost op: 8-04-2003, 21:55:30 »
hmm.. geweldig topic dit!!!
weet iemand hier ''Als lotte onzichtbaar wordt'' nog?
dat was zoooo cool! met die zwevende sinaasappel enzo  lol
en de dinobabies, daar kon ik altijd het hele liedje van meezingen

eeeuhhh

Dinobabies spelen want ze hebben alle tijhijd
t zijn twee jongens en hun broertje en een hele lieve meeeiid
dinobabies maken elke keer van alles meeee
dinobabies zijn okeee

linda is het meisje en haar mondje staat nooit stihiil
ze help tomas met veralen wat ie eigenlijk niet wil  :P
dinobabies hebben aan verhalen geen gebrek
dinobabies zijn te geeeeeeek

dan komt er iets over Maarten

......  Dactilus (hoe heette die slechterik nou) vangt vliegen in de luhuucht
en hij jaagt de dinobabies soms ook op de vlucht
dinobabies plaagt hij voor de looool
dinobabies slaan op hoool






hmpf
ik weet t nie zo goed meer  ???   :(


En Round the twist! dat was ook leuk! met die familie in die voortoren! ik zal die aflevering met die 'meeuwen invasie' nooit vergeten.  8739075893 meeuwen die de hele vuurtoren en alle mensen onderpoepen    lol
en er was ook een aflevering met een onzichtbare man op de wc ofzo?

lol

en er is 1 serie die ik echt noooooit zal vergeten. ik weet alleen de naam ervan niet en niemand heeft er ooit van gehoord. maar dat was echt SUPER
tis een serie na aanleiding van het boek: Het octopus Complot   van Gill Cross         dit boek komt uit een serie van 4 delen over het Demonische schoolhoofd
echt heel cool
t gaat over een meisje dat terechtkomt bij een computerproject voor wizzkids, waar ze vastgehouden worden door het demonische schoolhoofd die op de computer avn de minister in wil breken en hen daarvoor gebruikt.   heel cool

en De zevensprong!!!!
Tonke dragt is ook zooooooon goede schrijfster
maar die serie was zooo cool
ik geloof dat het woensdagmiddag was, dan ging iedereen snel naar huis toe    want de Zevensprong kwam, en dat moest je dus NIET missen

hahahaaha
echt leuk dit
jeugdherinneringen ophalen













Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Kinderseries
« Reactie #74 Gepost op: 8-04-2003, 21:58:23 »
Kent iemand Dinosaurs? Is wel van iets later, maar toch al lang geleden dat ik dat gezien heb.
Met die baby als ie weer eens ergens vanaf viel ofzo: "Again again again..."







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Kinderseries
« Reactie #75 Gepost op: 8-04-2003, 21:59:58 »
hee als lotte onzichtbaar wordt, is dat niet dat meisje die dan op dr navel drukt en dan onzichtbaar wordt? of is dat iets anders? dat heb ik vroeger iig wel ns gezien.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Kinderseries
« Reactie #76 Gepost op: 8-04-2003, 22:01:07 »
Dat komt volgens mij uit de GVR. Dat is een van die dromen die hij heeft gevangen en in een glazen potje heeft zitten.







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Kinderseries
« Reactie #77 Gepost op: 8-04-2003, 22:02:29 »
nee, het was een film die ik eens heb gezien, niet de GVR maar wat anders. ik had trouwens echt een hekel aan de GVR. was groot fan van roald dahl, behalve van dat boek en nog twee anderen die ik niet meer weet :) mathilda is trouwens ook zo'n leuke kinderfilm.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #78 Gepost op: 8-04-2003, 22:08:09 »
Keek niemand van jullie vroeger naar Ford Boyard? (niet echt 'n jeugdserie, maar ik keek er wel naar in m'n jeugd  ;) )

Dat vond ik zo'n leuk programma! Ik vond 't als kind zijnde ook wel heel spannend dat ze op tijd uit die cellen weg moesten zijn, omdat ze anders opgesloten werden. En op 't laatst als ze zo snel mogelijk geld moesten pakken voordat de tijgers werden losgelaten! Erg spannend vond ik dat.  :)

De GVR vond ik ook niet zo denderend Doris. Wat ik wel 'n leuke kinderfilm vond is Sjakie en de Chocoladefabriek. Geweldig hoe die fabriek er van binnen uitzag. Alles was gewoon van chocolade!  :D








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #79 Gepost op: 8-04-2003, 23:07:20 »
Staat Vrouwtje theelepel er al tussen?

En heel fout: vroeger toen ik een jaar of 7 was keek ik naar Battlestar Gallectica. Ik was helemaal gefascineerd door dat ruimteschip. ;D