Auteur Topic: De opdrachten  (gelezen 151631 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De opdrachten
« Reactie #600 Gepost op: 22-11-2010, 23:06:53 »
Ik stop met "klagen", ook al is het geen klagen.......
Het was een prima puzzel, maar een puzzel waar meerdere antwoorden mogelijk zijn. Dat kan toch?

Niks mis mee, en de spelleiding heeft het laatste woord.  ::ok::
zo mag ik het horen dolf! :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #601 Gepost op: 22-11-2010, 23:07:33 »
oeps, dan kan ik niet goed zoeken, want ik kon het echt niet vinden (als mijn baas dit hoort..)

Help ik je toch even:

http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=ten+slotte
ten slot·te zie slot (3)
http://www.vandale.nl/vandale/zoekService.do?selectedDictionary=nn&selectedDictionaryName=Nederlands&searchQuery=slot
slot het; o 1 -en; -je of slootje sluitmiddel van verschillende vorm, m.n. sluittoestel aan deuren: de deur op ~ doen; iem achter ~ en grendel zetten in de gevangenis 2 -en; -je versterkt gebouw of kasteel 3 besluit; einde: ten ~te tot besluit, als slot




The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #602 Gepost op: 22-11-2010, 23:09:03 »
Ach ja, in een voetbalwedstrijd wordt ook wel eens een foutje gemaakt door de scheidsrechter. Maar daarom wordt de wedstrijd nog niet overgespeeld of is er opeens een andere winnaar. It's all in the game. ::jaja::
Geniet nooit met mate...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: De opdrachten
« Reactie #603 Gepost op: 22-11-2010, 23:09:40 »
zoek de vout:

Tegen het antwoord op vraag 5 gaat kamp zuid in protest, namelijk:

van de site taaladvies.net:

De schrijfwijze hangt af van de betekenis. Los geschreven houden deze woorden hun letterlijke betekenis, maar aan elkaar geschreven krijgen ze een daarvan afwijkende, figuurlijke betekenis:

ten slotte = 'tot slot'; tenslotte = 'per slot van rekening, uiteindelijk'

Het gaat hier om tot slot, dus ten slotte (los geschreven)

Ja, dit hadden wij ook door. Die zin was eigenlijk niet fout.

Maar goed, in het verhaal staat dat je twee cryptokronkels fout had. Dus jouw antwoord bij bovenstaande vraag is blijkbaar niet fout gerekend.  ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #604 Gepost op: 22-11-2010, 23:11:13 »
Zeker een oude druk. :P
yep, heb het gevonden. thx

Dus zat er geen spelfout in en hebben we alsnog al het andere als eerste goed.  ::cheerleader::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #605 Gepost op: 22-11-2010, 23:11:38 »
* Commentaar van een kijker

Overigens wel mooi, Dwaas wist niet dat er verschil was tussen tenslotte en ten slotte.... weer iets geleerd, en daar gaat het in het leven toch om... live and learn ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #606 Gepost op: 22-11-2010, 23:13:52 »
* Commentaar van een kijker

Overigens wel mooi, Dwaas wist niet dat er verschil was tussen tenslotte en ten slotte.... weer iets geleerd, en daar gaat het in het leven toch om... live and learn ::ok::
::jaja:: (ik dacht dat 'ten slotte' oud Hollands was van 'ik ga maar eens naar mijn kasteel: ik ga maar eens ten slotte)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De opdrachten
« Reactie #607 Gepost op: 22-11-2010, 23:14:08 »
Ja, dit hadden wij ook door. Die zin was eigenlijk niet fout.

Maar goed, in het verhaal staat dat je twee cryptokronkels fout had. Dus jouw antwoord bij bovenstaande vraag is blijkbaar niet fout gerekend.  ::)

Het ging ook niet alleen over mijn oplossing ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #608 Gepost op: 22-11-2010, 23:15:19 »
Ja, dit hadden wij ook door. Die zin was eigenlijk niet fout.

Maar goed, in het verhaal staat dat je twee cryptokronkels fout had. Dus jouw antwoord bij bovenstaande vraag is blijkbaar niet fout gerekend.  ::)

Dolfie had twee cryptokronkels fout. Ik één. Ik had bij nummer 5 'broedend'. Ook wel aardig, maar inderdaad niet zo raak als oppikken. 

Maar goed, ik leg me er wel bij neer.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #609 Gepost op: 22-11-2010, 23:15:53 »
::jaja:: (ik dacht dat 'ten slotte' oud Hollands was van 'ik ga maar eens naar mijn kasteel: ik ga maar eens ten slotte)

::rofl:: Da's wel een mooie uitleg... ook als het niet klopt hou ik hem erin
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #610 Gepost op: 22-11-2010, 23:16:05 »
::jaja:: (ik dacht dat 'ten slotte' oud Hollands was van 'ik ga maar eens naar mijn kasteel: ik ga maar eens ten slotte)
::rofl::
Ben gisteren naar de musical 'Willem van Oranje' geweest, maar dat heb ik toch geen enkele keer in het stuk gehoord  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 22-11-2010, 23:17:36 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De opdrachten
« Reactie #611 Gepost op: 22-11-2010, 23:18:20 »
Dolfie had twee cryptokronkels fout. Ik één. Ik had bij nummer 5 'broedend'. Ook wel aardig, maar inderdaad niet zo raak als oppikken. 

Maar goed, ik leg me er wel bij neer.
ik had eerst pluimvee ::)
pluim-> goed gedaan :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #612 Gepost op: 22-11-2010, 23:20:12 »
yep, heb het gevonden. thx

Dus zat er geen spelfout in en hebben we alsnog al het andere als eerste goed.  ::cheerleader::

Toch nog even in protest (niet om de spelleidster tot last te zijn, maar omdat ik weiger Schulz gelijkt geven  ::rofl::
Er zat inderdaad geen spelfout in, maar jullie hebben er wel één in gebracht. 4 punten aftrek dus   >:D
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #613 Gepost op: 22-11-2010, 23:22:13 »
Toch nog even in protest (niet om de spelleidster tot last te zijn, maar omdat ik weiger Schulz gelijkt geven  ::rofl::
Er zat inderdaad geen spelfout in, maar jullie hebben er wel één in gebracht. 4 punten aftrek dus   >:D
nee, want tenslotte betekent ook tot besluit, DvD twaalfde druk,papieren versie en niet zo'n digitaal prul.
« Laatst bewerkt op: 22-11-2010, 23:24:35 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #614 Gepost op: 22-11-2010, 23:26:01 »
 ???
Ja ten slotte wel. Maar tenslotte niet. En dat hebben jullie er van gemaakt. Fout dus. ::ohno::

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De opdrachten
« Reactie #615 Gepost op: 22-11-2010, 23:27:10 »
???
Ja ten slotte wel. Maar tenslotte niet. En dat hebben jullie er van gemaakt. Fout dus. ::ohno::


welles  ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De opdrachten
« Reactie #616 Gepost op: 22-11-2010, 23:27:37 »
???
Ja ten slotte wel. Maar tenslotte niet. En dat hebben jullie er van gemaakt. Fout dus. ::ohno::


en welke fout had Ycaris dan? ::)
ook een foute of niet?
Dan waren wij alsnog eerder :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #617 Gepost op: 22-11-2010, 23:29:17 »
Even teruglezen D*Nnekke  ::)

Wij hebben er een taalfout uitgehaald. Dat was weliswaar niet de opdracht, maar kan toch onmogelijk fout worden gerekend.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De opdrachten
« Reactie #618 Gepost op: 22-11-2010, 23:30:31 »
Even teruglezen D*Nnekke  ::)

Wij hebben er een taalfout uitgehaald. Dat was weliswaar niet de opdracht, maar kan toch onmogelijk fout worden gerekend.
jawel want jullie hebben je niet aan de opdracht gehouden ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De opdrachten
« Reactie #619 Gepost op: 22-11-2010, 23:31:29 »
 ::ohno::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?