Auteur Topic: Ik voel me nu....  (gelezen 2608080 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20300 Gepost op: 13-04-2016, 07:07:08 »
Fijn stormpie ::bravo::

OT: Ik voel me goed ::jaja:: gisteren een heftige vergadering gehad over de visie van de nieuwe school. Daar ben ik een beetje uit mijn slof geschoten omdat ik vind dat de OOP-ers weer niet aan bod kwamen, ondanks het feit dat we daar de afgelopen jaren vaker over geklaagd hebben er er verandering was beloofd. Ik was nog niet thuis of de nieuwe directeur hing al aan de telefoon en we hebben even heel fijn gesproken. Ik heb echt kunnen aangeven wat me dwars zat. Dit heeft mijn oude directeur nog nooit gedaan.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20301 Gepost op: 13-04-2016, 20:04:33 »
Klaar voor m'n wiskunde herkansing van morgen  ::ok::
I will follow my inner gold

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20302 Gepost op: 13-04-2016, 21:47:10 »
Teleurgesteld in de organisatie van de UGent...
Misschien kan ik toch niet naar Sevilla gaan. :(
Er zijn twee universiteiten in Sevilla: eentje in het centrum, die goed aangeschreven staat en waar je goede vakken kunt volgen als student taal- & letterkunde (het is de universiteit waar Anne-Marie poseerde als muze van Picasso ;)), en eentje buiten de stad, een goede universiteit voor studenten tolk/vertalen, maar waar vrijwel geen taal- noch letterkunde wordt gedoceerd. In februari kreeg ik te horen dat ik was genomineerd voor een semester studeren aan die eerste universiteit, net als zeven andere studenten uit Gent. En nu hebben wij achten een mail gekregen dat de UGent een fout heeft gemaakt en dat er slechts vier plekken beschikbaar zijn. Vier studenten moeten dus nu nog halsoverkop een andere bestemming zoeken, terwijl we allemaal met ons hoofd al helemaal in Sevilla zitten en het zo zagen zitten om met z'n allen daarheen te gaan. De beste bestemmingen in Spanje zijn nu al vergeven aan andere studenten.
Vandaag zijn we op gesprek gegaan bij de coördinator van de uitwisselingen. Zij wil ons echt helpen en gaat nog proberen contact te krijgen met Sevilla om te vragen voor meer plaatsen. Als die er niet zijn, dan kan een deel van ons dus niet naar Andalusië.

Kijk, zo'n uitwisseling wordt natuurlijk sowieso een onvergetelijke ervaring, waar je ook zit. Maar wij moesten in januari, middenin de examenperiode, een top5 van bestemmingen doorgeven en een motivatiebrief schrijven. Dat is veel te druk dus. Dan kregen we in februari een bestemming toegewezen en toen hadden we 1 week om onze vakken door te geven, die we op die locatie graag zouden willen volgen. Drie weken geleden waren die vakken eindelijk goedgekeurd. En dan nu, dus twee maanden nadat we zijn genomineerd voor verblijf aan een buitenlandse universiteit, krijgen we bericht dat er 'even iets is misgegaan' en dat we weer helemaal van voor af aan mogen beginnen. Intussen hadden we al gekeken naar alle mogelijkheden in Sevilla, naar bezienswaardigheden in en rondom de stad, we hadden een appartement op het oog om met elkaar te delen...

Ik hoop zo dat we uiteindelijk toch gewoon met acht studenten uit Gent naar Sevilla kunnen gaan...

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20303 Gepost op: 14-04-2016, 00:52:42 »
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20304 Gepost op: 14-04-2016, 09:53:31 »
Teleurgesteld in de organisatie van de UGent...
Misschien kan ik toch niet naar Sevilla gaan. :(
Er zijn twee universiteiten in Sevilla: eentje in het centrum, die goed aangeschreven staat en waar je goede vakken kunt volgen als student taal- & letterkunde (het is de universiteit waar Anne-Marie poseerde als muze van Picasso ;)), en eentje buiten de stad, een goede universiteit voor studenten tolk/vertalen, maar waar vrijwel geen taal- noch letterkunde wordt gedoceerd. In februari kreeg ik te horen dat ik was genomineerd voor een semester studeren aan die eerste universiteit, net als zeven andere studenten uit Gent. En nu hebben wij achten een mail gekregen dat de UGent een fout heeft gemaakt en dat er slechts vier plekken beschikbaar zijn. Vier studenten moeten dus nu nog halsoverkop een andere bestemming zoeken, terwijl we allemaal met ons hoofd al helemaal in Sevilla zitten en het zo zagen zitten om met z'n allen daarheen te gaan. De beste bestemmingen in Spanje zijn nu al vergeven aan andere studenten.
Vandaag zijn we op gesprek gegaan bij de coördinator van de uitwisselingen. Zij wil ons echt helpen en gaat nog proberen contact te krijgen met Sevilla om te vragen voor meer plaatsen. Als die er niet zijn, dan kan een deel van ons dus niet naar Andalusië.

Kijk, zo'n uitwisseling wordt natuurlijk sowieso een onvergetelijke ervaring, waar je ook zit. Maar wij moesten in januari, middenin de examenperiode, een top5 van bestemmingen doorgeven en een motivatiebrief schrijven. Dat is veel te druk dus. Dan kregen we in februari een bestemming toegewezen en toen hadden we 1 week om onze vakken door te geven, die we op die locatie graag zouden willen volgen. Drie weken geleden waren die vakken eindelijk goedgekeurd. En dan nu, dus twee maanden nadat we zijn genomineerd voor verblijf aan een buitenlandse universiteit, krijgen we bericht dat er 'even iets is misgegaan' en dat we weer helemaal van voor af aan mogen beginnen. Intussen hadden we al gekeken naar alle mogelijkheden in Sevilla, naar bezienswaardigheden in en rondom de stad, we hadden een appartement op het oog om met elkaar te delen...

Ik hoop zo dat we uiteindelijk toch gewoon met acht studenten uit Gent naar Sevilla kunnen gaan...
::hug::

Ik hoop met je mee!  ::ok::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20305 Gepost op: 14-04-2016, 14:10:20 »
Ontzettend kwaad en niet serieus genomen.. Afrikaanse bureaucratie is gewoon niet te doen.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20306 Gepost op: 14-04-2016, 18:43:05 »
Ontzettend kwaad en niet serieus genomen.. Afrikaanse bureaucratie is gewoon niet te doen.
:(  ::hug:: sterkte Elise! Hoop dat je ze daar uiteindelijk op de een of andere manier weet te overtuigen  ::hug::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20307 Gepost op: 14-04-2016, 19:20:14 »
:(  ::hug:: sterkte Elise! Hoop dat je ze daar uiteindelijk op de een of andere manier weet te overtuigen  ::hug::

Na anderhalve dag wachten eindelijk geld gekregen.. Voorschot op geld wat er allang had moeten zijn.. :/
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20308 Gepost op: 14-04-2016, 21:01:45 »
Na anderhalve dag wachten eindelijk geld gekregen.. Voorschot op geld wat er allang had moeten zijn.. :/
:D wat fijn, maar wel balen dat dat allemaal zo moet :(  ::hug::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20309 Gepost op: 15-04-2016, 17:37:57 »
::hug::

Ik hoop met je mee!  ::ok::
:)

OT: het hele idee is nu al wat beter gezakt. Het is nu afwachten op bericht uit Sevilla hoeveel mensen uit Gent zij kunnen ontvangen. En het is nu ook toch alvast kijken naar andere bestemmingen, mocht het niet doorgaan in Sevilla. Misschien ga ik dan naar Valladolid, met de trein een uur ten noordwesten van Madrid. De plaatsen die nog over zijn, liggen allemaal ten noorden van Madrid.
Maar Sevilla blijft op nummer 1 staan. ::jaja::
Dus: ik voel me al ietsje beter. :)
« Laatst bewerkt op: 15-04-2016, 17:40:37 door putyourHANSup! »

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20310 Gepost op: 15-04-2016, 23:55:15 »
Ik voel me heerlijk!!
er was eens......

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20311 Gepost op: 15-04-2016, 23:55:49 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20312 Gepost op: 15-04-2016, 23:58:54 »
vol(daan)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20313 Gepost op: 15-04-2016, 23:59:59 »
Wie is Daan? ;)

OT: Prima, ik mag lekker 2x uitslapen ::bravo::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20314 Gepost op: 16-04-2016, 09:35:55 »
I feel good!!!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20315 Gepost op: 16-04-2016, 12:37:36 »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20316 Gepost op: 16-04-2016, 14:40:57 »
en ook vandaag weer helemaal top!!
er was eens......

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20317 Gepost op: 16-04-2016, 15:11:00 »
I will follow my inner gold

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20318 Gepost op: 16-04-2016, 19:18:34 »
Moe maar gelukkig ::jaja:: :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik voel me nu....
« Reactie #20319 Gepost op: 16-04-2016, 22:20:59 »
Goed na een leuke dag, maar wel last van lage rugpijn, hopelijk is die morgen weg, want ik heb al een week niet meer hardgelopen :(