Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 339875 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #740 Gepost op: 12-02-2017, 18:25:40 »
Zou een kandidaat een andere kandidaat advies geven om degene van het bondje en de verdachte mol geen scherm te laten zien? Een kandidaat zou eerder voor zichzelf pleiten. Thomas wist dat Diederik eruit zou vliegen als Ima hem zou overslaan en dat wilde hij blijkbaar niet.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 18:28:20 door Run »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #741 Gepost op: 12-02-2017, 18:31:18 »
Zou een kandidaat een andere kandidaat advies geven om degene van het bondje en de verdachte mol geen scherm te laten zien? Een kandidaat zou eerder voor zichzelf pleiten. Thomas wist dat Diederik eruit zou vliegen als Ima hem zou overslaan en dat wilde hij blijkbaar niet.
Is Thomas helderziende? Volgens mij moest de test nog gemaakt worden... Daarbij krijgt normaal gesproken de mol nooit te horen wie de afvaller zou zijn...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #742 Gepost op: 12-02-2017, 18:38:56 »
Is Thomas helderziende? Volgens mij moest de test nog gemaakt worden... Daarbij krijgt normaal gesproken de mol nooit te horen wie de afvaller zou zijn...

Maar de mol wordt wel geīnformeerd wie hem verdenkt. Dus hij kan het weten van Sanne. Hij zit met Diederik in bondje en weet ook zijn hoofdverdachten. En hij kan er redelijkerwijs van uit gaan dat Ima sowieso al voor Jochem zou kiezen.
Daarnaast speelt natuurlijk mee dat Diederik een prima bliksemafleider is. Maar liefst 2 kandidaten zitten grotendeels op hem.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #743 Gepost op: 12-02-2017, 18:40:52 »
Maar de mol wordt wel geīnformeerd wie hem verdenkt. Dus hij kan het weten van Sanne. Hij zit met Diederik in bondje en weet ook zijn hoofdverdachten. En hij kan er redelijkerwijs van uit gaan dat Ima sowieso al voor Jochem zou kiezen.
Daarnaast speelt natuurlijk mee dat Diederik een prima bliksemafleider is. Maar liefst 2 kandidaten zitten grotendeels op hem.

Goed geredeneerd!  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #744 Gepost op: 12-02-2017, 18:41:32 »
Dat ontken ik ook niet, maar een mol kan zelfs nog voor de test gemaakt is nooit weten wie de test het slechts zal gaan maken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #745 Gepost op: 12-02-2017, 18:47:05 »
Dat ontken ik ook niet, maar een mol kan zelfs nog voor de test gemaakt is nooit weten wie de test het slechts zal gaan maken...

Dat nog net niet. Maar hij weet dat alleen Sanne op hem zit en misschien Jochem een beetje. Dus die twee gaan wel door. Dan is het tussen Diederik en Ima. Ima hoeft niet te zien.. dan zou het 50/50 zijn voor Diederik. En zelfs met Jochem erbij alsnog 1/3 kans dat Diederik eruit zou gaan. Dan neem je toch het zekere voor het onzekere?

Oftewel: Tussen Sanne en Diederik verliest Diederik; Tussen Thomas en Diederik verliest Diederik en tussen Jochem en Diederik verliest Diederik hoogst waarschijnlijk.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #746 Gepost op: 12-02-2017, 18:57:37 »
Dat nog net niet. Maar hij weet dat alleen Sanne op hem zit en misschien Jochem een beetje. Dus die twee gaan wel door. Dan is het tussen Diederik en Ima. Ima hoeft niet te zien.. dan zou het 50/50 zijn voor Diederik. En zelfs met Jochem erbij alsnog 1/3 kans dat Diederik eruit zou gaan. Dan neem je toch het zekere voor het onzekere?

Dit gaat ervan uit dat er iemand afgevalllen zou zijn als Ima de verkeerde had gekozen.
Ik denk dat er deze uitzending niemand af mocht vallen en dat zowel de uitslag van de test, als de keuze van Ima er helemaal niet toe deed. Zelfs het dagboek hint erop dat de Mol dit keer zogenaamd "sowieso de slechtste" was... :-X

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #747 Gepost op: 12-02-2017, 19:02:40 »
Dat klinkt dan als de Lubach-affaire. Als enige je scherm zien terwijl je als enige niet op de mol zit. En toch groen krijgen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #748 Gepost op: 12-02-2017, 19:04:54 »
Dit gaat ervan uit dat er iemand afgevalllen zou zijn als Ima de verkeerde had gekozen.
Ik denk dat er deze uitzending niemand af mocht vallen en dat zowel de uitslag van de test, als de keuze van Ima er helemaal niet toe deed. Zelfs het dagboek hint erop dat de Mol dit keer zogenaamd "sowieso de slechtste" was... :-X

Ja, maar dat maakt (lees het dagboek van de Mol) niet uit. Wat de Mol ook invult: dat doet er niet toe. Dus zelfs al beantwoordt de Mol elke vraag moedwillig fout, dan nog gaat de kandidaat met het slechtste testresultaat eruit. M.a.w.: we weten nu 100 procent zeker dat normaliter Diederik, Jochem of Immanuelle een rood scherm had gehad. Immanuelle heeft dus iemand gered. De vraag is: wie?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #749 Gepost op: 12-02-2017, 19:06:48 »
Dat klinkt dan als de Lubach-affaire. Als enige je scherm zien terwijl je als enige niet op de mol zit. En toch groen krijgen.

Hoe zat dat dan? Is daar ooit een afdoende verklaring voor gekomen? Was Arjen bevriend met iemand bij de productie?
Hadden ze een even aantal kandidaten nodig voor de volgende aflevering? Kortom: zijn wij Molloten toen belazerd?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #750 Gepost op: 12-02-2017, 19:08:44 »
M.a.w.: we weten nu 100 procent zeker dat normaliter Diederik, Jochem of Immanuelle een rood scherm had gehad. Immanuelle heeft dus iemand gered. De vraag is: wie?
Dat betwijfel ik dus. Ik denk dat ongeacht wie Ima ook gekozen had, iedereen door was gegaan. Een aflevering zonder afvaller zit er meestal in en dat hebben ze dit keer zo opgelost. En wij, noch de kandidaten, zullen ooit de mogelijkheid hebben om dat te controleren.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #751 Gepost op: 12-02-2017, 19:12:23 »
Dan heb je dus de regels van het spel niet begrepen. Nogmaals: het doet er geen moer toe wat de Mol invult bij de test: de KANDIDAAT (= NIET MOL) met het slechtste resultaat vliegt eruit, tenzij die kandidaat een vrijstelling heeft. Inderdaad moet er logischerwijs een aflevering zijn waarbij er niemand naar huis gaat, maar als Immanuelle nu anders had gekozen, dan was er gewoon volgende week een groepsvrijstelling gepresenteerd.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #752 Gepost op: 12-02-2017, 19:13:27 »
Ja, maar dat maakt (lees het dagboek van de Mol) niet uit. Wat de Mol ook invult: dat doet er niet toe. Dus zelfs al beantwoordt de Mol elke vraag moedwillig fout, dan nog gaat de kandidaat met het slechtste testresultaat eruit. M.a.w.: we weten nu 100 procent zeker dat normaliter Diederik, Jochem of Immanuelle een rood scherm had gehad. Immanuelle heeft dus iemand gered. De vraag is: wie?

De vraag is of Ima haar test bewust slecht heeft gemaakt (en dus zelf ook niet de mol is) heeft en op die manier Sanne en Thomas ook heeft gered, of dat ze de test wel serieus heeft gemaakt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #753 Gepost op: 12-02-2017, 19:21:10 »
Hoe zat dat dan? Is daar ooit een afdoende verklaring voor gekomen? Was Arjen bevriend met iemand bij de productie?
Hadden ze een even aantal kandidaten nodig voor de volgende aflevering? Kortom: zijn wij Molloten toen belazerd?

Mijn antwoord op jouw laatste vraag: ja. Ik verwijs je graag terug naar dit oude bericht van mij en verder dit bericht met de uitleg waarom het erop leek dat er niemand mocht afvallen.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #754 Gepost op: 12-02-2017, 19:23:32 »
Dan heb je dus de regels van het spel niet begrepen. Nogmaals: het doet er geen moer toe wat de Mol invult bij de test: de KANDIDAAT (= NIET MOL) met het slechtste resultaat vliegt eruit, tenzij die kandidaat een vrijstelling heeft. Inderdaad moet er logischerwijs een aflevering zijn waarbij er niemand naar huis gaat, maar als Immanuelle nu anders had gekozen, dan was er gewoon volgende week een groepsvrijstelling gepresenteerd.

Nop, de Lubach-affaire hield in dat zelfs een kandidaat die normaliter rood had gehad nu groen kreeg. Oftewel, sjoemelsoftware. Alleen zullen ze het nooit toegeven.
(Misschien dat de Russen even willen hacken... dan weten we het zo)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #755 Gepost op: 12-02-2017, 19:29:11 »
Dan heb je dus de regels van het spel niet begrepen.
Dank je voor je sneer ā la Sanne  ;)

Nogmaals: het doet er geen moer toe wat de Mol invult bij de test: de KANDIDAAT (= NIET MOL) met het slechtste resultaat vliegt eruit, tenzij die kandidaat een vrijstelling heeft. Inderdaad moet er logischerwijs een aflevering zijn waarbij er niemand naar huis gaat, maar als Immanuelle nu anders had gekozen, dan was er gewoon volgende week een groepsvrijstelling gepresenteerd.

Ik begrijp natuurlijk wel dat de Mol er niet uit kan vliegen ook al doet hij de test het slechtste. Ik heb gewoon niet het blinde vertrouwen (dat zoveel mensen hier gek genoeg wel schijnen te hebben) dat alles wat de makers ons willen laten geloven, ook echt waar is. Dus misschien heeft Sanne de test wel het slechtste gemaakt, maar geven ze haar toch groen. Of misschien gaf Thomas aan Ima daarom wel het advies om haar bondje en haar mol te kiezen, omdat dan Sanne ook wel door zou gaan.
Het punt is, we zullen het nooit weten. Maar het is een mindfuck spel, waarom verwachten we dan va de makers altijd 100% eerlijkheid? We weten al dondersgoed dat die eerlijkheid er op zoveel andere vlakken al ver te zoeken is,  en dat is deel van het spel.

PS Ik denk dat het niet zo makkelijk is simpelweg om een groepsvrijstelling lukraak in te voeren, zoals jij zegt. Dat vergt veel extra voorbereiding in de opdrachten. Ik geloof eerder in de weg van de minste weerstand.

EDIT na het bericht van Heinz:
Terugkomend op de theorie van onder anderen Rat dat de Mol in aflevering 6 de test het slechtst heeft gemaakt; als we naar de opdrachten van aflevering 7 kijken kan je daar een bevestiging van deze theorie in zien. De opdrachten leken namelijk gemaakt voor vijf kandidaten, niet voor vier. Er zou dan dus niemand mogen afvallen in aflevering 6.

Ik begin dus ook te geloven dat niemand een rood scherm zou krijgen in aflevering 6. En dat we dus niks aan de informatie hebben dat Arjen een groen scherm kreeg. (En dat Kim dus gewoon de Mol kan zijn.)

Ik ben hierdoor extra benieuwd of we aan de hand van de opdrachten in de volgende aflevering weer iets wijzer kunnen worden.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 19:37:12 door molecula »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #756 Gepost op: 12-02-2017, 19:45:06 »
Maar de mol wordt wel geīnformeerd wie hem verdenkt. Dus hij kan het weten van Sanne. Hij zit met Diederik in bondje en weet ook zijn hoofdverdachten. En hij kan er redelijkerwijs van uit gaan dat Ima sowieso al voor Jochem zou kiezen.
Daarnaast speelt natuurlijk mee dat Diederik een prima bliksemafleider is. Maar liefst 2 kandidaten zitten grotendeels op hem.

Mee eens. Behalve dan dat alleen Ima op Diederik zit. Jochem en Sanne zitten op Thomas. De biechten zijn niet te vertrouwen. Mocht Diederik eruit gaan, dan zal Ima misschien overschakelen op Thomas als mol en dan heeft hij drie mensen om zich heen die hem verdenken. Dat is voor geen mol een pretje.
Hij zal hopen dat de volgende ronde Ima eruit gaat, dan blijft Diederik over die niet op hem zit maar op Sanne en Jochem. Daarna gaat Diederik eruit en dan is het gewoon de finale met de winnaar en de verliezer.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 19:51:31 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #757 Gepost op: 12-02-2017, 19:53:47 »
Oftewel: Tussen Sanne en Diederik verliest Diederik; Tussen Thomas en Diederik verliest Diederik en tussen Jochem en Diederik verliest Diederik hoogst waarschijnlijk.

Inderdaad. En dus heeft Immanuelle door het vrijstellen van haar Mol haar eigen tunnelvisie bevestigd. Goeie kans dat haar de kop gaat kosten in het spel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #758 Gepost op: 12-02-2017, 20:02:20 »
Mijn antwoord op jouw laatste vraag: ja. Ik verwijs je graag terug naar dit oude bericht van mij en verder dit bericht met de uitleg waarom het erop leek dat er niemand mocht afvallen.

Thanks Heinz!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #759 Gepost op: 12-02-2017, 23:15:15 »
Mee eens. Behalve dan dat alleen Ima op Diederik zit. Jochem (...) zit op Thomas. De biechten zijn niet te vertrouwen.

Ik denk dat Jochem met zijn doen en laten de afgelopen aflevering toch wel heel erg duidelijk heeft gemaakt dat hij op Diederik zit.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.