Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 339863 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #780 Gepost op: 15-02-2017, 20:16:13 »
Citaat
Zeker, dat verklaart niet waarom het geld verdwenen is in de Duinen en er een briefje van -1000 is mee gekomen.

De verklaring weten we pas achteraf, maar we weten wel hoe er een half briefje van 1000 is meegekomen. Jochem heeft het gepakt en aan Jeroen gegeven. Jeroen heeft het over de finish gelopen. Of dat komt doordat Jochem de Mol is (hij zegt ten onrechte dat alles compleet is) of Jeroen (hij heeft het niet gecontroleerd) blijft gissen. Als de Mol daarvoor al actief is geweest (Jeroen, Roos en Sigrid vallen af) is het mij onduidelijk waarom de twee halve 500 de eindstreep hebben gehaald.

Jochem zegt niet één maar vier keer dat alles compleet is.
1) Omdat hij de Mol is
2) Omdat hij Thomas wil testen
3) Omdat hij een mollende kandidaat is
4) Omdat hem is wijsgemaakt dat er al een halve 1000 is

Alleen in het vierde geval kan de Mol eerder aan de beurt zijn geweest. De Molactie is dan niet de verdwenen 500, maar het wijsmaken dat er nog een halve 1000 gezocht wordt. Dat laat wel veel vragen over:

1) Waarom is de halve 500 niet weggegooid?
2) Waarom heeft Jochem niets gecontroleerd?
3) Waarom heeft Thomas niets gecontroleerd?
4) Waarom haalt Thomas 500 en raakt ze weer kwijt?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #781 Gepost op: 15-02-2017, 23:40:24 »
Jochem heeft het gepakt en aan Jeroen gegeven. Jeroen heeft het over de finish gelopen. Of dat komt doordat Jochem de Mol is (hij zegt ten onrechte dat alles compleet is) of Jeroen (hij heeft het niet gecontroleerd) blijft gissen.

Je bedoelt Thomas in plaats van Jeroen. ::vergroot::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #782 Gepost op: 16-02-2017, 03:20:37 »
De verklaring weten we pas achteraf, maar we weten wel hoe er een half briefje van 1000 is meegekomen. Jochem heeft het gepakt en aan Jeroen gegeven. Jeroen heeft het over de finish gelopen. Of dat komt doordat Jochem de Mol is (hij zegt ten onrechte dat alles compleet is) of Jeroen (hij heeft het niet gecontroleerd) blijft gissen. Als de Mol daarvoor al actief is geweest (Jeroen, Roos en Sigrid vallen af) is het mij onduidelijk waarom de twee halve 500 de eindstreep hebben gehaald.(...)

Ik bedoelde: als Diederik de mol is dan is er geen goede verklaring waarom er zoveel geld is verdwenen. Omdat mijn gedachtengang gekoppeld zit aan het idee dat Diederik de mol is.

Hoe je het ook went of keert is het vreemd. Ben zelf ook wel overtuigd dat Jochem de halve duizend heeft meegegeven maar waarom ziet Thomas dat niet en checkt hij Jochem ook niet en waarom laat Diederik het gaan, die weet immers dat er eerder geen halve duizend is gepakt dus er alleen een halve in zit van Jochem. De 500 plus kleingeld ben ik niet zo zeker van dat het bij Thomas moet zitten omdat ik het idee heb dat de montage rommelt met dat soort shots. Maar stel dat Thomas dat inderdaad gedaan heeft, is dat een absurd groot risico omdat hij de enige is die deze 500 kwijt heeft kunnen raken. Zeker Diederik kan dat zo uitrekenen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #783 Gepost op: 16-02-2017, 04:25:09 »
Citaat
Zeker Diederik kan dat zo uitrekenen.

Niet als Thomas als enige zag wat er was of, als kandidaat, dacht dat het mingeld was. Het was het laatste paaltje. We weten niet of hij via de porto heeft gemeld dat hij het pakte. We nemen dat aan op basis van het kaartje en we hebben een shot bij een paaltje. Wie de mol ook is, er blijven veel vragen over. Als Diederik de Mol is heeft helemaal niemand gecheckt. Etc, etc.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #784 Gepost op: 16-02-2017, 05:13:29 »
Niet als Thomas als enige zag wat er was of, als kandidaat, dacht dat het mingeld was. Het was het laatste paaltje. We weten niet of hij via de porto heeft gemeld dat hij het pakte. We nemen dat aan op basis van het kaartje en we hebben een shot bij een paaltje. Wie de mol ook is, er blijven veel vragen over. Als Diederik de Mol is heeft helemaal niemand gecheckt. Etc, etc.

Art zegt na de opdracht voor het tellen "Er was hier in totaal 3000 euro te verdienen".  Daarom denk ik dat Diederik voldoende gegevens heeft (wat is doorgegeven en hoeveel er totaal verdiend kon worden) om een eind te kunnen komen met rekenen.

Er blijven sowieso veel vragen over ben ik met je eens. Vind het scenario dat Diederik de mol is, het beste passen ten opzichte van de anderen als mol.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #785 Gepost op: 16-02-2017, 05:36:33 »
Citaat
Er blijven sowieso veel vragen over ben ik met je eens. Vind het scenario dat Diederik de mol is, het beste passen ten opzichte van de anderen als mol.

Ik moet ook eerlijk zeggen... Mijn idee dat Thomas de Mol kan zijn is hoofdzakelijk gebaseerd op het kaartje waarop staat dat hij 500 heeft gepakt (en dus ook weer heeft verloren) en dat hij zonder enige vorm van controle een halve duizend over de finish sleept. Uiteraard, hij draagt verder weinig bij, maar de echte overtuiging ontbreekt.

Dat heb ik echter bij de anderen ook. De glansrol van Diederik bij de rodeo-posters voor veel geld vind ik ook niet passend. Sanne? 1000 in aflevering 1, de S bij het grasmaaien en nog wat dingen. Ima de lasso's, de 750 in aflevering 1 en nog wat dingen. Eigenlijk blijven dan Jochem en Thomas over. Jochem erg opzichtig en bedenker van het goede idee bij het grasmaaien. Eigenlijk kan ik alleen bij Thomas weinig tot niets vinden waarvan ik zeg: dat zou een Mol niet (moeten) doen.

Ik weet het, omgekeerde redenatie, maar ik moet toch iets  ::rofl::

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #786 Gepost op: 16-02-2017, 11:15:31 »
Aflevering 2 vanaf minuut 51.28

Director Park

Het begin van de test

Het doen en laten van de Mol

In beeld is 5 en 84 op een verkeersbord. (V teken en geboorte jaar)
Verkeersregeleaar in Rood Zwart en Geel. ( Belgische vlag)
Stoplicht wat aftelt van 5 terug naar 1

En dan komt als eerste Thomas in beeld die de test invult.


Een mooie aanwijzing voor de finale in aflevering 10


Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #787 Gepost op: 16-02-2017, 14:14:16 »
Dit is en blijft voor mij toch wel de ultieme hint naar Thomas.

Belgische kleuren.
2 culturen
T C
En cowboyhoed die Thomas ook op had.



Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #788 Gepost op: 16-02-2017, 17:30:21 »
Volgens mij is het een verwijzing naar de (oranje) duimafdruk van de mol.
We noemen het vaak vingerafdruk maar volgens mij is het oorspronkelijk de duimafdruk van de mol.

en alweer die duim.
Kies mij!
« Laatst bewerkt op: 16-02-2017, 17:31:58 door Moedermol »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #789 Gepost op: 17-02-2017, 00:00:41 »
Ik moet ook eerlijk zeggen... Mijn idee dat Thomas de Mol kan zijn is hoofdzakelijk gebaseerd op het kaartje waarop staat dat hij 500 heeft gepakt (en dus ook weer heeft verloren) en dat hij zonder enige vorm van controle een halve duizend over de finish sleept. Uiteraard, hij draagt verder weinig bij, maar de echte overtuiging ontbreekt.

Dat heb ik echter bij de anderen ook. De glansrol van Diederik bij de rodeo-posters voor veel geld vind ik ook niet passend. Sanne? 1000 in aflevering 1, de S bij het grasmaaien en nog wat dingen. Ima de lasso's, de 750 in aflevering 1 en nog wat dingen. Eigenlijk blijven dan Jochem en Thomas over. Jochem erg opzichtig en bedenker van het goede idee bij het grasmaaien. Eigenlijk kan ik alleen bij Thomas weinig tot niets vinden waarvan ik zeg: dat zou een Mol niet (moeten) doen.

Ik weet het, omgekeerde redenatie, maar ik moet toch iets  ::rofl::

Die opdracht met de rodeo posters zat/zit ik ook mee in mijn maag. Een theorie die een beetje los zand is, geef ik toe. Iedereen deed het te goed hier. Wel viel me op dat Diederik start met omschrijven van de eerste poster en dan zegt dat hij voor de helft lichtblauw is. Waar dat ding volgens mij echt donkerblauw is. Over het niet hebben van letters is hij wat onduidelijk. Maar Sanne ziet overal prima doorheen, vindt zo de poster en misschien zakte Diederik de moed al wat in de schoenen. De poster die Jochem als eerste moet vinden, wordt door Diederik ook onduidelijk omschreven. Daar zegt hij dat het een rode poster is, omschrijft dan de bokkende stier, dan een beetje moeilijk dat de cowboy niet wordt afgeworpen en dan pas dat er een gele zon achter de cowboy zit. De poster is over het geheel vooral oranje en had veel beter omschreven kunnen worden. Wij zien de poster maar als je geen idee hebt welke je moet hebben, dan kan ik me wel voorstellen dat Jochem hem in paniek niet kon vinden en maar koos tijd te besparen.

Heb dus eigenlijk het idee dat hij wellicht de zaken wat optimistischer had ingeschat om te mollen maar dat de kandidaten het prima deden en hij wel inzag dat het zeer zou opvallen als hij er een zooi van zou maken. Zo lijkt hij een prima kandidaat. En verklaart het de "De Mol lijkt onzichtbaar te worden. Of de kandidaten blind" Diederik krijgt van iedereen stapels complimenten hoe hij de opdracht doet.

Zit vooral op Diederik en durf Thomas niet uit te vlakken, maar dat is meer omdat het forum zo massaal op hem zit. Ima en Sanne doen het te goed denk ik. Jochem molt te opzichtig en deed de opdracht van het grasmaaien zo fantastisch, dat je bijna denkt dat hij als kandidaat voorkennis had  ::rofl::

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #790 Gepost op: 17-02-2017, 11:25:37 »
Tijdens het invullen van de tests horen we Thomas heel erg vaak zeggen "Ik blijf...."

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #791 Gepost op: 17-02-2017, 14:51:23 »
Nog niet ergens gelezen, maar in de leader komt ook een beeld voorbij van Thomas Jefferson. Eigenlijk een best duidelijke en makkelijk uit te leggen hint? Als je naar de leader kijkt valt het mij sowieso op dat er eigenlijk alleen maar beelden inzitten van waar de mol bij was (mocht het Thomas zijn): helikopter, brug etc.  ::vergroot::
Meer L

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #792 Gepost op: 17-02-2017, 16:29:18 »
Dat standbeeld is Thomas Jefferson toch niet? "Let er buck" in pendleton. Volgens mij stelt dat niemand in het bijzonder voor.
Of bedoel je een ander beeld?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #793 Gepost op: 17-02-2017, 17:31:13 »
Ik weet niet of dit al opgemerkt is maar, in de leader is er bij het shot van Thomas zijn weerspiegelijng te zien in een spiegel/raam naast hem. Je ziet alleen bij het shot van Thomas de kandidaat 2 keer. Misschien weer een extra boost voor de tweelingenhint?
Så hva gjør vi nå?

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #794 Gepost op: 17-02-2017, 17:37:01 »
Dit is en blijft voor mij toch wel de ultieme hint naar Thomas.

Belgische kleuren.
2 culturen
T C
En cowboyhoed die Thomas ook op had.
Misschien is dit al gemeld, ik kan niet zo ver teruglezen. Boven de poster met de twee witte cowboylaarzen staat 'Heart of the country'. Redelijk in de 'heart of the country', in Oklahoma ligt een plaatsje: Thomas.
En ja, ik krijg last van tunnelvisie...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #795 Gepost op: 17-02-2017, 19:37:54 »
Misschien is dit al gemeld, ik kan niet zo ver teruglezen. Boven de poster met de twee witte cowboylaarzen staat 'Heart of the country'. Redelijk in de 'heart of the country', in Oklahoma ligt een plaatsje: Thomas.
En ja, ik krijg last van tunnelvisie...


Mooi gevonden hint. al is het dan meer solar plexus of the country  ::tandpastasmiley::

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #796 Gepost op: 17-02-2017, 20:36:31 »
Mooi gevonden hint. al is het dan meer solar plexus of the country  ::tandpastasmiley::
Dat moet je ruim zien.  ;D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #797 Gepost op: 17-02-2017, 20:49:08 »
Dit is en blijft voor mij toch wel de ultieme hint naar Thomas.

Belgische kleuren.
2 culturen
T C
En cowboyhoed die Thomas ook op had.




Wanneer kwam dit shot langs?

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #798 Gepost op: 17-02-2017, 21:12:40 »
Dit is en blijft voor mij toch wel de ultieme hint naar Thomas.

Belgische kleuren.
2 culturen
T C
En cowboyhoed die Thomas ook op had.



TJa ik zit ook in de thomastunnel, wil er graag uit maar het gaat gewoon niet. Na filteren van de wat vergezochte theorieen blijft er toch behoorlijk wat overeind.


- Belgische driekleur op opvallende momenten in beeld gedurende de serie. Die van jou wel als hoogtepunt.
- Het bedenken ipv verdenken van mollen test afl. 4
- Positie helikopter afl. 1. Ook de manier daarbij waarop hij het ticket vond.
- Spiegelen: Bath 8 omgedraaid = belgjacht. Shirt met 89 68. Thomas word als enige gespiegeld in leader. Spiegelen en tweeën leiden opvallend vaak naar thomas.
- Grasmaaien voorstel thomas O is goed L is goed M kan ook wel nog voor het woord bedacht word.
- V teken het bieden bij de veiling met 2 vingers. Ook het dagboek zegt "niet met een vinger" dat verzeker ik. Inderdaad met 2 vingers dus.
- Thomas betekend tweeling te herleiden naar alle paren en tweeën.
- Altijd juiste positie. Faalt op beslissende momenten zoals bij de lasso opdracht. Altijd weinig opbrengst,  aak met porto in hand. Follow the money is behoorlijk van toepassing.
- Brandmerken van de mol op joker
- Aflevering 6 test. Sanne zit deels als enige op Thomas en gaat door. Ima en Jochem zitten op Diederik en Diederik op Sanne. 1 van hen had het rode scherm.

Hier kom ik niet meer uit, als Thomas een rood scherm krijgt komt hij in aflevering 10 alsnog vertellen dat dit jaar de mol iets eerder naar huis is gegaan.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #799 Gepost op: 17-02-2017, 22:55:56 »
Wanneer kwam dit shot langs?

Aflevering 4 minuut 5.08