Poll

Waarom is Soundos niet de mol?

Soundos haalt te veel geld binnen.
42 (36.5%)
Soundos molt te duidelijk.
2 (1.7%)
Er zijn geen goede hints voor Soundos (gevonden).
11 (9.6%)
Mijn intuïtie zegt dat Soundos het niet kan zijn.
24 (20.9%)
Anders, (graag uitleg)
10 (8.7%)
Soundos is WEL de mol!
26 (22.6%)

Totaal aantal stemmen: 82

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:10:11

Auteur Topic: [Kandidaat] SOUNDOS is niet de Mol!  (gelezen 214891 keer)

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2011, 16:46:46 »
Nee, er staat wel degelijk 'Soundos', maar weet niet of dat echt een aanwijzing is.
Die tweede link, waar Soundos staat, staat er ter verduidelijking. Dat is niet de echte link; dat is de bovenste, waar 'sounds' staat. Maar nogmaals: de Avro heeft denk ik niet tegen die site gezegd (waar ze dus geen eigenaar van zijn): 'hé, upload het fragmentje met de Mol 's in het mapje Sounds. Want dat lijkt op Soundos!'
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2011, 19:09:44 »
Dat is wel een erg kleine kans. Stel nu dat Soundos idd de mol is. En Horace zegt dan: "laten we gokken op Pep." Dan weet Soundos al dat dat fout is en er dus 5000 euro uit de pot gaat en zal ze daar snel mee akkoord gaan. Als iemand voorstelt om dan Soundos te zeggen, wat dan goed geweest zou zijn, dan kan ze nog altijd de groep proberen om te praten iemand anders te kiezen of helemaal niets te zeggen.
Dat ze als eerste roept om niks te zeggen is juist onmols, want dat was gewoon de slimste keuze. De kans dat je verkeerd gokt was gewoon te groot en meteen het spel met -5000 te beginnen wil ook niemand, behalve dan de mol.

Als de kandiaten goed gingen nadenken en overleggen, waren ze waarschijnlijk wel met elkaar op dit besluit gekomen, hoor. Wanthet spel is Wie Is De Mol; en als er één ander persoon bij hun in de bus zit, rara wie zou dat zijn? Waarschijnlijk zouden de kandidaten wel op dit idee zijn gekomen, en dat zou dan +5000 zijn.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2011, 19:19:56 »
Ja, maar het antwoord 'de mol' was waarschijnlijk fout geweest.
The British are not impressed.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2011, 20:18:50 »
yep er werd gevraagd naar een naam
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2011, 21:08:13 »
Het is en blijft natuurlijk een kwestie van interpretatie maar m.i. werd er niet expliciet om een naam gevraagd maar naar WIE. En het antwoord op WIE kan evengoed DE MOL zjn

JP:" Behalve jullie zelf zat er één kandidaat in de bus.
    WIE was dat?"

Er werd dus NIET om een naam gevraagd!maar naar WIE

antwoord JP: "Wel jammer dat jullie het niet gezien hebben.Jullie zaten namelijk in de bus met.. de Mol!"

Het antwoord op WIE was dus: DE MOL.

Ik ga er vanuit dat de crew het wel zo handig heeft aangepakt dat de mol niet zichtbaar zou zijn en dus door niemand gezien is.
Niemand zou dus een naam genoemd kunnen hebben simpel gezegd omdat het niet zichtbaar is geweest.
Een slimme kandidaat zou wel de ingeving kunnen hebben gehad dat DE MOl in de bus zat.

Er werd letterlijk gevraagd welke KANDIDAAT in de bus zat... Dus lijkt mij niet dat het antwoord "de mol" dan goed gerekend zou worden!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2011, 21:31:54 »
Jawel, de Mol is toch ook een kandidaat?
Of anders 'de kandidaat die de Mol is'

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2011, 22:10:00 »
Ja, dan weet ik er nog wel één:
Wie is de mol?
De mol is de mol!
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #87 Gepost op: 10-01-2011, 04:03:39 »

Ik verdenk Soundos ook nog steeds maar wil de tunnel nog niet in.

Ja..dat..  ;D
En in het geval van de mannelijke forummers denk ik in meer dan 1 opzicht.  :-X  :P

Ik heb de aflevering nu ong. 3 maal bekeken in totaal en ik heb niks om haar af te wijzen behalve dan de 'opvallendheid' (c.q. opzichtelijkheid..) - factor. Dit werkte iig bij iemand als Milouska wat mij betreft destijds sws niet en daarom vrees ik ook dat Soundos een soortgelijke mol gaat zijn.. Ik erger me nu al dood aan haar gedrag en de manier waarop ze andere kandidaten tegemoet treedt. Zal best iets persoonlijks zijn misschien..  ::)

Ik hoop gewoon echt vanuit de grond van mijn hart dat dit totaal niet klopt.. En ze gewoon echt een leuke, frisse, interessante en dit keer een keer een subtiele mol hebben gekozen.. (subtiel doesn't equal inactief en passief btw..).  ::)

Zal wel teveel gevraagd zijn.. :(  Vind de beelden erg leuk, de kandidaten tot nu toe ook - en voor wat ik heb gezien beloven de opdrachten ook wel wat. Maar als S. de mol blijkt is het toch weer een vooral gemiste kans imho.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 04:05:56 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2011, 04:22:22 »
Ik heb Soundos nog zeker niet afgeschreven, maar twee redenen waarom ik haar nog niet als mol kies zijn:
1. Ze doet niks verdachts tijdens de vuurwerkopdracht. Ze benoemd zich niet te veel met het bedenken van een systeem en staat vervolgens met haar oren dicht toe te kijken hoe Art vuurwerk ontsteekt. De dingen die we haar horen roepen zijn goed (steed "A"-s en "N"-en.).
In de vuurwerk opdracht maakt het m.i. totaal niet uit waar de mol zat want die opdracht was gedoemd tot mislukken.. Gezien de totale chaos en het gebrek aan afspraken wie wat zou afvuren wanneer (even veronderstellende dat dat alleen al vlekkeloos zou gaan hetgeen mijns inziens een behoorlijke aanname is), maakte het geen donder uit waar de mol zat.. De mol kon ontvangen of op knopjes drukken - maar nog veel waarschijnlijker kon de mol gewoon achterover leunen en zien hoe anderen de boel vern***ten..   ::)

Het punt is: waarom zou je de spotlight op je vestigen door verdacht te lijken (aka ontvangers-groep) als je ook lekker achterover kunt leunen. Voor wat we kunnen zien heeft alleen Anna getracht in de zenders-groep te komen, vwb de onderverdeling van de rest hebben we niets kunnen zien, aangaande wie 'lobbyde' om waar te komen. Desalniettemin is er een 4-6 verdeling gemaakt uiteindelijk.  ;)
Citaat
2. Ik zou haar acteer presetatie bij de executie erg knap vinden als zij de mol is. Het komt op mij heel erg oprecht over dat ze denk dat ze er uit ligt.
Ik vond deze reactie eerlijk gezegd vrij nep overkomen net als haar andere reacties, behoorlijk overdreven.  :-\\

Bedankt voor je argumenten though.. I hoop van harte dat je gelijk krijgt!  ;)  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 04:24:53 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Soundos voor mij nog geen mol..
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2011, 11:57:12 »
Ik vind Soundos een leuke meid en irriteer me helemaal niet aan haar. Ik vind de hele groep zo leuk gevarieerd! Op mij komt Soundos over als Alice in Wonderland, er gaat een wereld voor haar open. Ze komt op mij wel oprecht over en ze toont hele duidelijke mimiek. Tuurlijk kan ze dit 'spelen' maar dat doet ze erg consequent dan. Ze is erg bezig met het spel, als iemand iets mollerigs doet hoor je haar dit hardop uiten. Bijv tegen Art bij het vuurwerk: als dit misgaat ben jij de mol (de reactie van Art is leuk). Ik vind dit echt kandidatengedrag. Ik zie haar nu nog niet als mol...

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2011, 23:20:56 »
 http://www.widm.nl/sounds/telefoongesprek_mol.mp3

 http://www.widm.nl/SOUNDOS???/telefoongesprek_mol.mp3

Iedereen krijgt groen scherm dank Pepijn, maar we zagen haar als laatste in eliminatie ronde, het is niet duidelijk of ze groen of rood kreeg. Wat nu wel zou kunnen is TEN EERST
soundos was als tiende maar is eigenlijk nr 1 de mol. PJ wist dat Pepijn toestemming had geven en dat is het perfecte moment om Kleur te beknnen sowieso had ze groen scherm ook zonder Pepijns toestemming.????
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 23:26:44 door Wiebenik »

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #91 Gepost op: 10-01-2011, 23:23:26 »
http://www.widm.nl/sounds/telefoongesprek_mol.mp3

 http://www.widm.nl/SOUNDOS???/telefoongesprek_mol.mp3
Er staat wel degelijk 'sounds', die soundos-link heeft Wiebenik erzelf van gemaakt. Als je erop klikt kom je ook niet bij het bewuste fragment terecht, dus die hele directory bestaat niet op de server.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2011, 23:27:58 »


hallo hier de orginele link die ander heb ik haar naam gezte omdat het opviel

http://www.widm.nl/sounds/telefoongesprek_mol.mp3 <<

 http://www.widm.nl/SOUNDOS???/telefoongesprek_mol.mp3

sounds lijkt op soundos en het zou echt des mols zijn als ze in hun eigen link een hint verwerken Zou echt wat zijn, wij druk met zoeken terwijl het antwoord in een link zit LOL
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 23:30:58 door Wiebenik »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2011, 23:43:35 »
Ja ok, maar die site is niet officiëel (dus hoe zouden zij moeten weten wie de mol is?) en sounds is nu eenmaal een normaal Engels woord.
The British are not impressed.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #94 Gepost op: 10-01-2011, 23:45:11 »
Ja ok, maar die site is niet officiëel (dus hoe zouden zij moeten weten wie de mol is?) en sounds is nu eenmaal een normaal Engels woord.

wat is geen officiele site dit is een rechtstreekse link van de AVRO, wat maak jij nou LOL

Dit was gister op radio2 ook al is het misschien geen officiele site maar het komt wel rechtstreeks van radio 2
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 23:54:43 door Wiebenik »

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #95 Gepost op: 10-01-2011, 23:51:14 »
Bedoel je dan dat je het raar vindt dat er 'sounds' in de officiële link staat? Want zoals Daedalus al zei, dat is heel normaal.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #96 Gepost op: 10-01-2011, 23:52:23 »
widm.nl is geen AVRO site. Dat zij een fragment van Radio 2 op hun site zetten betekent niet direct dat zij weten wie de mol is. En wil je mij alsjeblieft niet uitlachen?
The British are not impressed.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #97 Gepost op: 10-01-2011, 23:56:11 »
widm.nl is geen AVRO site. Dat zij een fragment van Radio 2 op hun site zetten betekent niet direct dat zij weten wie de mol is. En wil je mij alsjeblieft niet uitlachen?

OOOOO tuurlijk is dat normaal maar het zou toch wat zijn als het wel een hint is. En nee niemand weet wie de mol is maar het fragment komt uit een AVRO programma die het heeft uitgezonden op RADIO2 DUS is het goed mogelijk dat de redactie van de mol het misschien WEL zo bedoelt heeft, Ik zeg ook niet dat het wel zois MAAR HET ZOU TOCH wat zijn. Zo iets klein over het hoofd zien. LOL
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 23:57:53 door Wiebenik »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #98 Gepost op: 11-01-2011, 00:00:08 »
Ja, maar het fragment zelf heeft niks van doen met op welke link de makers die niet weten wie de mol is dat fragment neerzetten. Ik kan ook een website maken en dan zet ik dat fragment op de url karinisdemol.nl/karin/fragmentradio2.mp3. Betekent dat dan meteen dat Karin de mol is? Want ja, het fragment komt van een AVRO programma, dus dan is het zo.
The British are not impressed.

Offline Wiebenik

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] SOUNDOS is (niet) de Mol!
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2011, 00:01:45 »
Nu ff wat anders, je ziet Soundos bij het 1na laatste mandje staan en achterin staat PJ reeds te wachten, terwijl hij niet daar staat wanneer de anderen komen, maar dan is hij in het gebouw. Ze zegd de groep niet te vertrouwen en is daarom doorgelopen naar het laatste mandje Wist ze al dat het leeg was? en gebruikt ze daarom als excuus dat ze de rest niet vertrouwde??? om zo geld mis te lopen.