Auteur Topic: [CL] Dag 1: De taakverdeling  (gelezen 51007 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #200 Gepost op: 23-01-2020, 16:30:30 »
Dat is niet waar. De kans is even groot gezien ze via loting zijn gekozen. De mensen die "inactief" zijn/waren zijn ook mensen waarvan de meesten geen gegevens hebben om ze te benaderen via bijv. whatsapp of facebook (zover ik weet). Dus dat argument gaat niet op.

Inmiddels is iedereen actief. Het zou zeker kunnen dat er onder de laatste inactieven een overvaller zit.
Wat ik bedoel is dat de overvallers er echt wel met alle mogelijke manieren voor gaan zorgen dat iedere overvaller meedoet (in ieder geval met de stemming) terwijl dat bij de gegijzelden niet het geval zal zijn.
Wit is ook een kleur!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #201 Gepost op: 23-01-2020, 16:36:18 »
Ik zou zelf stemmen op iemand die niet heel actief is én ook verdacht is. Voor zover we dat nu kunnen zeggen. Dus dit keer ga ik eens mee met Jacco en stel voor om Swifty eens goed aan de tand te voelen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #202 Gepost op: 23-01-2020, 16:39:16 »
Je spreekt jezelf nu juist nog meer tegen. Frank was vandaag en gisteren bezig met het zoeken naar hints totdat je zei dat je hem verdacht. En nu is hij niet meer verdacht omdat hij naar hints zoekt. Daar klopt niets van. ::rofl::

Ik heb vandaag toch ook niet gezegd dat ik hem verdacht ???
Ik zei dat ik hem verdacht vond omdat hij anderen verdacht aan het maken was. Ik heb verder vannacht niet echt bijgehouden wie er naar hints aan het zoeken was. Nu hoor ik dat dat oa Frank was dus vind ik hem minder verdacht. Logisch toch 🤷🏻‍♀️
Niet iedereen heeft alle tijd om alle berichten uitgebreid te lezen en terug te lezen ::)

Edit: overigens ben ik ook nog steeds wel eens dat mrchippie verdacht is
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 16:41:19 door Lucy »
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #203 Gepost op: 23-01-2020, 16:39:27 »
Ik zou zelf stemmen op iemand die niet heel actief is én ook verdacht is. Voor zover we dat nu kunnen zeggen. Dus dit keer ga ik eens mee met Jacco en stel voor om Swifty eens goed aan de tand te voelen.

Ik zou zelf stemmen op iemand die ik zelf verdacht vind en hopelijk doet iedereen dat aangezien er op dit moment nog nauwelijks aanknopingspunten zijn (tenzij iemand zich binnen nu en een paar uur gigantisch verspreekt natuurlijk).

Wat we vooral niet moeten doen is hier een naam noemen van: daar gaan we op stemmen.... want dan gaan de overvallers natuurlijk meestemmen met dat makkelijke doelwit en kunnen we geen informatie halen uit de stemming
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #204 Gepost op: 23-01-2020, 16:45:12 »
Edit: overigens ben ik ook nog steeds wel eens dat mrchippie verdacht is
ehm is dat omdat ik jou verdenk? of omdat je geen aanknopings punt hebt
chipsverslaafde <3

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #205 Gepost op: 23-01-2020, 16:48:44 »
Ik zou zelf stemmen op iemand die ik zelf verdacht vind en hopelijk doet iedereen dat aangezien er op dit moment nog nauwelijks aanknopingspunten zijn (tenzij iemand zich binnen nu en een paar uur gigantisch verspreekt natuurlijk).

Wat we vooral niet moeten doen is hier een naam noemen van: daar gaan we op stemmen.... want dan gaan de overvallers natuurlijk meestemmen met dat makkelijke doelwit en kunnen we geen informatie halen uit de stemming
ikzelf ga stemmen op lucy omdat ik  je echt voor geen rode cent vertrouw en je spreekt jezelf constant tegen met alles en nu legt je de verdenking op mij omdat je door de mand valt..
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 16:54:49 door mrchipie »
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #206 Gepost op: 23-01-2020, 16:53:48 »
Ik vind dit ook heel tof om mee te spelen! Helaas heb ik overdag niet veel tijd, maar ik heb juist weer alles bij gelezen en heb zojuist mijn stem verstuurd.
Heel handig overzicht van MM, dat wou ik toch nog even zeggen :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #207 Gepost op: 23-01-2020, 16:56:48 »
Ik zou zelf stemmen op iemand die ik zelf verdacht vind en hopelijk doet iedereen dat aangezien er op dit moment nog nauwelijks aanknopingspunten zijn (tenzij iemand zich binnen nu en een paar uur gigantisch verspreekt natuurlijk).

Wat we vooral niet moeten doen is hier een naam noemen van: daar gaan we op stemmen.... want dan gaan de overvallers natuurlijk meestemmen met dat makkelijke doelwit en kunnen we geen informatie halen uit de stemming

Dit vind ik heel erg gevaarlijk, want nu kan je nog zeggen van we stemmen op persoon X en dan kan deze persoon zich nog verdedigen. Als je allemaal maar je eigen gang gaat zonder overleg dan ben je zo per ongeluk een ziener of heks kwijt bijvoorbeeld.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #208 Gepost op: 23-01-2020, 17:03:01 »
Vanuit het niets zegt Jacco iets over een onderbuikgevoel mbt mij, en dan zoekt iemand anders er een argument bij en dan ben ik ineens verdacht? Heel raar vind ik dit.
Waarom in hemelsnaam gaat Jacco ineens een willekeurige naam noemen mbt wie hij niet vertrouwt? Om de aandacht van zichzelf af te leiden?


Wat betreft het plan om een inactieve speler weg te stemmen: dat zou dan Jann worden omdat hij nog steeds niks heeft gezegd, terwijl hij wel online was om zijn stem in te sturen gisteren? Vind ik vrij verdacht, dat hij toevallig alleen daarvoor net op tijd online is geweest.
DC en MB zijn inmiddels wel actief dus vallen wat mij betreft van het lijstje inactievelingen af.



Wat betreft Lucy en Bjorrn: het lijkt me heel raar dat deze spelleiders zo overduidelijk de eerste dag al zouden vertellen dat zij door Cupido gekoppeld zouden zijn. Dat 'liefde maakt blind' zegt wat mij betreft eerder dat 1 van beiden overvaller is en de ander gegijzelde. Waarbij we nog geen clue hebben wie van de 2 wat is. 'Zeker in dit geval' kan ik ook nog niet plaatsen.



Op zich heeft De_witte wel een punt dat een collectieve naam noemen nu niet verstandig is omdat de overvallers daar dan makkelijk in mee kunnen gaan. Met random stemmen worden 3 of meer stemmen op 1 persoon al wat verdachter, dat geeft natuurlijk wel meer info mbt de overvallers.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #209 Gepost op: 23-01-2020, 17:03:46 »
Dit vind ik heel erg gevaarlijk, want nu kan je nog zeggen van we stemmen op persoon X en dan kan deze persoon zich nog verdedigen. Als je allemaal maar je eigen gang gaat zonder overleg dan ben je zo per ongeluk een ziener of heks kwijt bijvoorbeeld.


En een ziener of een heks zou zich anders nog wel goed kunnen verdedigen denk je? Zonder zijn/haar rol bekend te maken?
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #210 Gepost op: 23-01-2020, 17:04:56 »
Is er van de mensen die veel ervaring hebben met Weerwolven iemand die ooit met zo'n grote groep heeft gespeeld? / misschien ervaringen kan delen over hoe zo'n spel in de beginfase is gegaan?

Wat zijn daarin de scenario's geweest?
- Inactieve iemand wegstemmen?
- Ieder voor zich bepalen?
- Mensen laten kiezen uit een groep verdachten?

Want ik heb het gevoel dat we de ideale oplossing qua stemgedrag niet vinden zo.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #211 Gepost op: 23-01-2020, 17:05:14 »
ikzelf ga stemmen op lucy omdat ik  je echt voor geen rode cent vertrouw en je spreekt jezelf constant tegen met alles en nu legt je de verdenking op mij omdat je door de mand valt..

::rofl:: ::rofl::

Zo grappig dat ik nu ineens degene ben die de verdenking op jou legt terwijl Frank letterlijk een paar posts daarvoor nog zegt dat ie jou verdenkt ::rofl::

Franks redenering was dat je het gesprek lijkt af te leiden van de discussie. Daar ben ik het wel mee eens. Maar ik heb niet gezegd dat ik op je ga stemmen. Ik stem liever met een meerderheid op iemand die door meerderen verdacht wordt. Ik zeg alleen dat ik Franks redering wel logisch vind :-*

Maar stem vooral op mij joh dat is vast een goed plan ::ok::

Dennie op wie wil je stemmen dan? Wie is er volgens jou het minst actief?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #212 Gepost op: 23-01-2020, 17:08:47 »
::rofl:: ::rofl::

Zo grappig dat ik nu ineens degene ben die de verdenking op jou legt terwijl Frank letterlijk een paar posts daarvoor nog zegt dat ie jou verdenkt ::rofl::

Franks redenering was dat je het gesprek lijkt af te leiden van de discussie. Daar ben ik het wel mee eens. Maar ik heb niet gezegd dat ik op je ga stemmen. Ik stem liever met een meerderheid op iemand die door meerderen verdacht wordt. Ik zeg alleen dat ik Franks redering wel logisch vind :-*

Maar stem vooral op mij joh dat is vast een goed plan ::ok::

Dennie op wie wil je stemmen dan? Wie is er volgens jou het minst actief?
ik leid het gesprek niet af, ik wil gewoon het verhaal er in houden en niet alleen maar praten over wie het is ja of nee leek me wel leuk, daarbij kan ik altijd nog mn stem veranderen
chipsverslaafde <3

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #213 Gepost op: 23-01-2020, 17:13:28 »
Dennie op wie wil je stemmen dan? Wie is er volgens jou het minst actief?
Nu nog steeds Molebuster. Die heeft letterlijk één bericht geplaatst dat ie dit moet gaan bijhouden, zonder verdere toevoegingen en mensen noemen hem opeens actief ???


En een ziener of een heks zou zich anders nog wel goed kunnen verdedigen denk je? Zonder zijn/haar rol bekend te maken?
Niet perse, maar als diegene toch dood gaat kan diegene dan in ieder geval nog informatie geven die degene tot dan toe heeft verzameld. Altijd beter dan niets. Een ziener kan dan ook nog minstens één ronde in leven worden gehouden door de heks.

Ik zou bijna denken dat je een overvaller bent Swifty :-X ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #214 Gepost op: 23-01-2020, 17:17:24 »
Zo lang er niet veel nieuws gebeurt zal ik ook mijn stem laten staan zoals die nu is. En dat is MoleBuster.

Ik heb al wel wat mensen die ik meer vertrouw dan anderen, maar nog geen personen die ik absoluut niet vertrouw.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #215 Gepost op: 23-01-2020, 17:19:47 »
12 van de 34 stemmen zijn binnen, deadline is vanavond om 21:00!

Mag ik jullie ook nog eens vragen om steeds mijzelf en Mitchkox in cc te zetten bij jullie stem. Zodat we zeker niets over het hoofd zien en indien iemand onverwacht afwezig is, de andere spelleider het makkelijk kan overnemen  ::ok::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #216 Gepost op: 23-01-2020, 17:20:40 »
Zo lang er niet veel nieuws gebeurt zal ik ook mijn stem laten staan zoals die nu is. En dat is MoleBuster.

Ik heb al wel wat mensen die ik meer vertrouw dan anderen, maar nog geen personen die ik absoluut niet vertrouw.
dus we moeten allemaal op molebuster?
chipsverslaafde <3

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #217 Gepost op: 23-01-2020, 17:21:48 »
Zeg wat gaan mensen mij ineens “aan de negatieve kant van neutraal” plaatsen? ::oink::

Ik weet eerlijk gezegd ook niet wat er bedoeld wordt met dat gedoe over Bjorrn en mij, maar lijkt me wel heel makkelijk als je daaruit kan afleiden dat een van ons een overvaller zou zijn toch? 😅

Verder heb ik juist wel dingen toegevoegd en niet alleen meegevaren op verdenkingen dus jullie spreken jezelf een beetje tegen. Ik ben verdacht omdat ik zelf Frank verdenk én ik ben verdacht omdat ik met Frank meeging over mrchippie? ::vergroot:: Dat slaat toch nergens op ::rofl::

Anyway, ik vind Frank inmiddels ook niet meer verdacht want hij is idd goed naar hints aan het zoeken. Aan de andere kant zou ik als overvaller ook naar ‘hints’ gaan zoeken zodat niet-overvallers verdacht worden. Wie is er begonnen met hints zoeken? Die is vooral niet heel verdacht dan vind ik. Als overvaller zou ik als ik dat zie ook snel hints gaan zoeken

Ik vind je reactie een beetje te fel voor wat er gezegd wordt. Niemand zegt dat je geen dingen hebt toegevoegd. Maar nu je het zelf aanhaalt; welke dingen heb je het over? Ik zie ze niet.

En mijn punt was niet dat je Frank en chipie tegelijk verdacht vond maar dat je Frank verdenkt en op hem stemt voor directeur, dus je verdediging hier raakt kant noch wal.

Je vindt Frank niet meer verdacht omdat hij hints zoekt maar hij zocht al naar hints voordat je zei hem te verdenken. Daarna juist geen posts meer van hem over die muziekhint. Dat is wat B&W bedoelde denk ik.

Ik stem vooralsnog op Lucy.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #218 Gepost op: 23-01-2020, 17:24:05 »
dus we moeten allemaal op molebuster?
zit er hier nou iemand te proberen er een collectieve stemming van te maken? In dat geval doe ik niet mee ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #219 Gepost op: 23-01-2020, 17:26:07 »
Je moet niks mrchipie, zelf kiezen  ::ok::

Mijn stem gaat naar Mrchipie of Lucy (vanwege haar felle reactie inderdaad). Nog even denken wie.
Frankje Lapi