Auteur Topic: [CL] Dag 1: De taakverdeling  (gelezen 51007 keer)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #220 Gepost op: 23-01-2020, 17:28:02 »
zit er hier nou iemand te proberen er een collectieve stemming van te maken? In dat geval doe ik niet mee ::hypocriet::
Je moet niks mrchipie, zelf kiezen  ::ok::

Mijn stem gaat naar Mrchipie of Lucy (vanwege haar felle reactie inderdaad). Nog even denken wie.
was een grapje jongens, ik stem zelf nog steeds op lucy
chipsverslaafde <3

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #221 Gepost op: 23-01-2020, 17:28:58 »
Nu nog steeds Molebuster. Die heeft letterlijk één bericht geplaatst dat ie dit moet gaan bijhouden, zonder verdere toevoegingen en mensen noemen hem opeens actief ???
 Niet perse, maar als diegene toch dood gaat kan diegene dan in ieder geval nog informatie geven die degene tot dan toe heeft verzameld. Altijd beter dan niets. Een ziener kan dan ook nog minstens één ronde in leven worden gehouden door de heks.

Ik zou bijna denken dat je een overvaller bent Swifty :-X ::)


Mijn probleem is altijd bij weerwolven dat ik niet weet hoe ik me moet gedragen om gewoon als burger over te komen. Treed ik op de voorgrond dan ben ik een weerwolf, hou ik me koest dan ben ik een weerwolf, geef ik aan met een ander mee te stemmen dan ben ik een weerwolf, zeg ik dat ik mijn eigen plan ga trekken dan ben ik een weerwolf. Wat ik ook doe, ik ben kennelijk altijd een weerwolf.
Ik ben zo slecht in dit spel :P

De waarheid is dat ik baal van mijn rol dit spel: gewoon een gegijzelde, zonder enige speciale feature. Saai. Maar door dit te zeggen leg ik de verdenking natuurlijk alleen maar nog sterker op mezelf.

Mocht ik door jullie omgebracht worden, dan zou ik als ik jullie was Jacco maar eens goed onder de loep nemen, met zijn onderbuikgevoel.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #222 Gepost op: 23-01-2020, 17:30:51 »
Ik vind je reactie een beetje te fel voor wat er gezegd wordt. Niemand zegt dat je geen dingen hebt toegevoegd. Maar nu je het zelf aanhaalt; welke dingen heb je het over? Ik zie ze niet.

En mijn punt was niet dat je Frank en chipie tegelijk verdacht vond maar dat je Frank verdenkt en op hem stemt voor directeur, dus je verdediging hier raakt kant noch wal.

Je vindt Frank niet meer verdacht omdat hij hints zoekt maar hij zocht al naar hints voordat je zei hem te verdenken. Daarna juist geen posts meer van hem over die muziekhint. Dat is wat B&W bedoelde denk ik.

Ik stem vooralsnog op Lucy.

Really? Ik ben fel can nature dat kunnen een hoop mensen hier bevestigen dus let daar maar niet te veel op. Verder word ik een beetje moe van dat ik steeds dezelfde dingen moet verdedigen. Ik heb al uitgelegd waarom ik Frank verdacht vond en waarom nu niet meer en ik heb ook al gezegd waarom ik op hem gestemd heb als directeur. 

Wat ik toegevoegd heb? Nou precies datgene waar je zo moeilijk over doet ;D Dat ik Frank verdacht vond omdat hij per se niet de directeur wilde zijn. Ik heb nooit gezegd dat het een waardevolle toevoeging was maar het argument was dat mensen die alleen maar met anderen meegaan verdacht waren dus dat gaat niet op voor mij. Dat was alles wat ik aanhaalde.

Ik vind dat je wel erg snel en hard op mij ingaat for no reason. En dan mij verwijten dat ik te fel ben ::)


Wacht wat Frank? Ik zit hier te zeggen dat je niet meer verdacht bent en je te verdedigen en dan ga je op mij stemmen? Dat slaat nergens op, niet als overvaller en niet als gegijzelde ???

@Den ik ben t wel eens met Molebuster om het spel voor iedereen leuker te maken. Alle random accusations aside weten we toch nog eigenlijk niets
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #223 Gepost op: 23-01-2020, 17:35:52 »
Een beetje teruglezend zijn er dus diverse opties waarop we kunnen stemmen maar eigenlijk weten we dus niks??

Statistisch gezien is de kans het grootste dat we, als we een niet-actieveling uitkiezen (dit moment dus Molebuster als ik het goed lees), we een gegijzelde vermoorden. Echter als Molebuster niet meer gaat reageren, zijn we die morgen/overmorgen alsnog kwijt oftewel gratis kill voor de overvallers :(

Is er van de mensen die veel ervaring hebben met Weerwolven iemand die ooit met zo'n grote groep heeft gespeeld? / misschien ervaringen kan delen over hoe zo'n spel in de beginfase is gegaan?

Wat zijn daarin de scenario's geweest?
- Inactieve iemand wegstemmen?
- Ieder voor zich bepalen?
- Mensen laten kiezen uit een groep verdachten?

Want ik heb het gevoel dat we de ideale oplossing qua stemgedrag niet vinden zo.

Wel ervaring met live weerwolven, maar 34 man niet. Bij spelletjesdagen waren er wel altijd 'als grap bepaalde mensen' die als eerste vermoord werden en wordt altijd besproken of mensen op de bank iets gemerkt hebben, maarja daar is nu geen sprake van :-X

--

Denk dat we de echte aanknopingspunten pas krijgen als we weten wie als eerste weggestemd wordt en wie door de overvallers vermoord worden. Ik word hier niet veel wijzer van om eerlijk te zijn. (Ja dat is heel makkelijk gezegd DS).

Op wie ik stem? Qua spelplezier zou een niet-actieveling zoals MoleBuster de beste optie. Swifty of Lucy omdat andere hun verdacht vinden?  Chipie wellicht? Ik weet het echt niet om eerlijk te zijn. :-[
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #224 Gepost op: 23-01-2020, 17:39:35 »
Een beetje teruglezend zijn er dus diverse opties waarop we kunnen stemmen maar eigenlijk weten we dus niks??

Statistisch gezien is de kans het grootste dat we, als we een niet-actieveling uitkiezen (dit moment dus Molebuster als ik het goed lees), we een gegijzelde vermoorden. Echter als Molebuster niet meer gaat reageren, zijn we die morgen/overmorgen alsnog kwijt oftewel gratis kill voor de overvallers :(

Wel ervaring met live weerwolven, maar 34 man niet. Bij spelletjesdagen waren er wel altijd 'als grap bepaalde mensen' die als eerste vermoord werden en wordt altijd besproken of mensen op de bank iets gemerkt hebben, maarja daar is nu geen sprake van :-X

--

Denk dat we de echte aanknopingspunten pas krijgen als we weten wie als eerste weggestemd wordt en wie door de overvallers vermoord worden. Ik word hier niet veel wijzer van om eerlijk te zijn. (Ja dat is heel makkelijk gezegd DS).

Op wie ik stem? Qua spelplezier zou een niet-actieveling zoals MoleBuster de beste optie. Swifty of Lucy omdat andere hun verdacht vinden?  Chipie wellicht? Ik weet het echt niet om eerlijk te zijn. :-[
ik zou gewoon op je gevoel stemmen wie jij het verdachts vind ofzo
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #225 Gepost op: 23-01-2020, 17:40:24 »
Lucy en Swifty vind ik tot nu toe ook het meest expressief verdedigend reageren.

Jullie mogen nog een rondje door wat mij betreft, maar ik pak mijn vergrootglas er wel alvast even bij. ::vergroot::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #226 Gepost op: 23-01-2020, 17:41:31 »
Lucy en Swifty vind ik tot nu toe ook het meest expressief verdedigend reageren.

Jullie mogen nog een rondje door wat mij betreft, maar ik pak mijn vergrootglas er wel alvast even bij. ::vergroot::

Zou jij niet verdedigend reageren als mensen zouden zeggen dat ze op je gaan stemmen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #227 Gepost op: 23-01-2020, 17:42:17 »
Lucy en Swifty vind ik tot nu toe ook het meest expressief verdedigend reageren.

Jullie mogen nog een rondje door wat mij betreft, maar ik pak mijn vergrootglas er wel alvast even bij. ::vergroot::

Lucy reageert vaker zo, in hoeverre ik dat kan herinneren van spelletjesdagen. Heeft vooral met fanatische te maken als ik me niet vergis. Met Swifty heb ik niet zo vaak geweerwolft volgens mij.

ik zou gewoon op je gevoel stemmen wie jij het verdachts vind ofzo

Ga het wel overwegen.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #228 Gepost op: 23-01-2020, 17:45:41 »
Lucy en Swifty vind ik tot nu toe ook het meest expressief verdedigend reageren.

Jullie mogen nog een rondje door wat mij betreft, maar ik pak mijn vergrootglas er wel alvast even bij. ::vergroot::


Ja duh, iemand verdenkt mij, gebaseerd op zijn onderbuik, natuurlijk verdedig ik mezelf.

Nogmaals, als ik ben gelyncht en je hoort dat ik echt alleen gegijzelde was, kijk dan nog eens goed naar wie mij vanuit het niets ineens als verdacht benoemde.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #229 Gepost op: 23-01-2020, 17:46:15 »
Zou jij niet verdedigend reageren als mensen zouden zeggen dat ze op je gaan stemmen?

Ik zou uitleggen waarom ik bepaalde dingen gezegd heb en niet reageren in de zin van 'zo doe ik altijd' 'hoezo vraag je dit', 'wat moet ik dan' en anderen beschuldigen.

Maar uiteraard verschilt dit ook wel heel erg per persoon ongeacht de rol. Vandaar het vergrootglas en niet de stem.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #230 Gepost op: 23-01-2020, 17:49:13 »

Mijn probleem is altijd bij weerwolven dat ik niet weet hoe ik me moet gedragen om gewoon als burger over te komen. Treed ik op de voorgrond dan ben ik een weerwolf, hou ik me koest dan ben ik een weerwolf, geef ik aan met een ander mee te stemmen dan ben ik een weerwolf, zeg ik dat ik mijn eigen plan ga trekken dan ben ik een weerwolf. Wat ik ook doe, ik ben kennelijk altijd een weerwolf.
Ik ben zo slecht in dit spel :P

De waarheid is dat ik baal van mijn rol dit spel: gewoon een gegijzelde, zonder enige speciale feature. Saai. Maar door dit te zeggen leg ik de verdenking natuurlijk alleen maar nog sterker op mezelf.

Mocht ik door jullie omgebracht worden, dan zou ik als ik jullie was Jacco maar eens goed onder de loep nemen, met zijn onderbuikgevoel.

Mijn opmerking was voornamelijk omdat je zegt dat je oké bent met mogelijk een ziener of heks zonder pardon te lynchen ::rofl::. Ik ga niet op je stemmen omdat je de voordeel van de twijfel geef maar ik snap niet waarom je dat zou zeggen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #231 Gepost op: 23-01-2020, 17:50:08 »
Ik zou uitleggen waarom ik bepaalde dingen gezegd heb en niet reageren in de zin van 'zo doe ik altijd' 'hoezo vraag je dit', 'wat moet ik dan' en anderen beschuldigen.

Maar uiteraard verschilt dit ook wel heel erg per persoon ongeacht de rol. Vandaar het vergrootglas en niet de stem.

Ik heb het toch uitgelegd? Dat is precies wat ik aan het doen was. En dan wordt er gezegd dat ik dat te fel doe. Ja dan ga ik wel aandragen dat ik gewoon zo ben want dat is de waarheid, Tim zegt dat ook niet voor niets. Iedereen die zomaar beschuldigd wordt van dingen zou zich gaan verdedigen.

Ik stem in ieder geval op Molebuster. Als we iets zeker weten is dat we daar niets aan hebben want die heeft letterlijk nog niets bijgedragen

Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #232 Gepost op: 23-01-2020, 17:53:22 »
Mijn opmerking was voornamelijk omdat je zegt dat je oké bent met mogelijk een ziener of heks zonder pardon te lynchen

Eh nee, dat heb ik niet gezegd?

Ik gaf aan dat het voor een ziener of een heks moeilijk is om zichzelf te verdedigen zonder zijn/haar rol te vertellen, als je in een discussie hier als mogelijk verdacht wordt neergezet.
Zoals bijv Lucy, als zij een ziener is ('liefde maakt blind') dan gaat zij mogelijk nu toch ook zonder pardon gelyncht worden, puur omdat iemand hier haar naam heeft genoemd, gebaseerd op iets raars.

Natuurlijk wil ik de ziener of de arts niet kwijtraken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #233 Gepost op: 23-01-2020, 17:53:32 »
Ik ga, zoals ik al vele malen geschreeuwd heb, mijn buikgevoel volgen en op een inactief iemand stemmen.

IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #234 Gepost op: 23-01-2020, 17:55:55 »
'mijn buikgevoel volgen'  ::rofl::
-eet een koekje-
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #235 Gepost op: 23-01-2020, 17:56:01 »
Het is wel opvallend inderdaad dat MoleBuster wel online is en amper hier reageert (tot nu toe 2x), terwijl hij wel in andere topics heeft gereageerd gisteren en vandaag.
Jann is vrijwel niet online geweest en heeft gisteravond 2 posts gedaan.
De rest lijkt actiever mee te denken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #236 Gepost op: 23-01-2020, 17:59:11 »
Duidelijke polarisatie is de groep. 
Laten we wel opletten dat we elkaar niet in een tunnelvisie duwen. Want ondertussen is een groot deel van de spelers stil.

Ik heb gestemd. Puur op eigen intuïtie en obv wat ik eerder al heb geplaatst qua type speler waar ik op dag 1 voor ga.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #237 Gepost op: 23-01-2020, 18:06:16 »
Wacht wat Frank? Ik zit hier te zeggen dat je niet meer verdacht bent en je te verdedigen en dan ga je op mij stemmen? Dat slaat nergens op, niet als overvaller en niet als gegijzelde ???

Ja iknow schat en ik vind het heel lief dat je me niet meer verdenkt maar daar baseer ik mijn verdenking ook niet op. Gaat puur om je reactie op Mrchipie.
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #238 Gepost op: 23-01-2020, 18:09:07 »
Ik heb ook al gestemd... ergens vanmiddag en ben voorlopig nog niet van plan mijn stem te veranderen.

Het extra probleem wat we hier hebben t.o.v. live weerwolven is dat we geen gezichten kunnen aflezen natuurlijk, wat altijd wel redelijk werkt bij live weerwolven met grote groepen (om even op die vraag te antwoorden), zeker als je elkaar een beetje kent natuurlijk.

Ik heb trouwens de mensen die ik een beetje (denk te) ken(nen) nog niet echt iets zien doen wat ze normaal ook niet zouden doen.
Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #239 Gepost op: 23-01-2020, 18:16:02 »
Ja duh, iemand verdenkt mij, gebaseerd op zijn onderbuik, natuurlijk verdedig ik mezelf.
Ik zei dat omdat ik iemand moest noemen, als heel veel mensen een verdachte noemen kan de bankbediende dat ook doen zonder op te vallen, en als hij/zij het spel heeft verlaten weten we wie een overvaller is. Dus noemde ik ook iemand en mijn gevoel zei Swifty, als dat goed is of het fout maakt dat niets uit want ik ben de bankbediende niet.