Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 436855 keer)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #240 Gepost op: 12-09-2012, 18:01:16 »
Vroeger dacht ik ook dat het met meer vrouwen in de kamer menselijker zou gaan. Ik heb mijn mening herzien met als laatste sufk*t  Schippers.

normaal stem ik op de hoogstgeplaatste dame, deze keer maar een dame iets lager op de lijst uitgezocht :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #241 Gepost op: 12-09-2012, 18:25:09 »
Je hebt het nog geen twee uur geleden geschreven - en het lijkt nu al alsof ik pagina-oude koeien uit de sloot zit te trekken. Gezellig druk vandaag :)


Wil nog even iets helder krijgen hoor. Ben je tegen het feit dat ze tegen die standpunten zijn [is het bv wel goed als ze zich qua inspiratie vnl op naastenliefde zouden richten]; of dat het obv de bijbel is [en kan het wel bv obv Nietzsche.. of Marx?]; of dat ze een bepaalde bron als anker nemen [en niet ook op morele kwesties hun eigen kompas volgen]?

Ohja, in other news:

Schippers was inderdaad verschrikkelijk. >:(

Mjah, lastig om te verwoorden denk ik, maar ik vind het in elk geval geen naastenliefde. Naastenliefde is dat je iemand de kans geeft om het leven te beëindigen omdat het anders ondragelijk wordt. Kijk naar die man in de rolstoel die niets meer kon en waarvan geen arts het leven wilde en mocht beëindigen. Die heeft zichzelf doodgehongerd. Hoe sociaal ben je dan bezig..... Dat je je éigen mening hebt, vind ik prima, ook als partij. Maar verwoordt dat dan niet omdat je het van je geloof niet mag. Dat hoort gewoon niet in de politiek en dus bij deze obv van de Bijbel. Hetzelfde met abortus. Ik ben er geen voorstander van, maar dat is een morele kwestie. Maar ik kan me bij verkrachting of bij een zwaar gehandicapt kind best voorstellen dat je het laat weghalen. CU vindt dat je niet je kind weg moet laten halen omdat je vaak in de baarmoeder al veel dingen kunt herstellen. Terwijl SGP het woord abortus niet eens in de mond wil nemen bijvoorbeeld. Voor mij gaan morele keuzes toch voor christelijke keuzes en kies ik zelf en laat me op dat vlak niet door de Bijbel leiden.  Maar dat morele zou wat mij betreft voor alles moeten gaan, het zijn wel mensen waar je over praat en dat vergeten ze in de politiek vaak.

Ik heb overigens Trix de Roos (SP) gestemd. Vrouw en afkomstig uit Vlissingen. Ze staat laag, dus ik gun het haar wel al lijkt ze me nooit zo sympathiek :P (Sorry Trix)

En idd Schippers was afschuwelijk!! Zij wilde het ziekenhuis in Vlissingen zo nodig weg en ik heb haar ooit een hele correcte mail gestuurd wat dat bijvoorbeeld voor mij zou inhouden aangezien ik scootmobiel/rolstoel afhankelijk ben en bijv. mijn zoon in het ziekenhuis in Goes zou komen te liggen. Middelburg -> Goes wordt dan een wereldreis.
Nooit wat van gehoord!!! (en ondertussen gaat de afbraak van het ziekenhuis daar lekker door  ::)  :-[ )
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #242 Gepost op: 12-09-2012, 18:28:11 »
Als alle Zeeuwen zo denken is het geen wonder dat Balkenende zo ver kwam.

Mjah, is toch populistisch natuurlijk... Ik denk dat héél veel Zeeuwen voor een Zeeuw kiezen.... En aangezien we hier veel CDA-stemmers hebben, is dat idd logisch dat Balkenende zo hoog kwam :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #243 Gepost op: 12-09-2012, 18:49:21 »
soort van idem hier, ik heb gewoon nooit een stemformulier gekregen bij de post
en ben te laat geweest met het regelen om er toch één te krijgen

Ik was zo niet bezig met de verkiezingen, dat ik er gister pas achter kwam dat het vandaag stemmen is

er was ergens post gejat (ik weet niet meer precieas waar) , stembiljetten zaten daarbij....
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #244 Gepost op: 12-09-2012, 18:51:50 »
Hoeveel lijstduwers zijn er eigenlijk dit jaar? Ik weet alleen van mijn persoonlijke held: Maarten van Rossem, die ik dan ook pardoes gestemd heb. (Welke partij is hij voor, eigenlijk? :P)

Andrée van es voor GL, maar die was toch altijd SP?
...maar soms even niet :)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #245 Gepost op: 12-09-2012, 18:54:44 »
Nee, die was van de PSP (en daarna dus automatisch GroenLinks)
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Politiek Nederland
« Reactie #246 Gepost op: 12-09-2012, 19:04:30 »
er was ergens post gejat (ik weet niet meer precieas waar) , stembiljetten zaten daarbij....
in amsterdam? want dat zou erg vervelend zijn, maar weet dan wel gelijk waarom ik het niet heb gekregen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #247 Gepost op: 12-09-2012, 19:06:47 »
Nog even over de Stufi. Ik wil hem liever ook niet kwijt, maar zo stom is zo'n leenstelsel niet. Alleen voor studenten die uitwonend zijn is het heel vervelend denk ik ( en dat ben ik nu niet meer :P)

Desondanks toch een stom idee om het af te schaffen. Toch heb ik PvdA gestemd, omdat er meer belangrijke zaken zijn in het leven. En omdat de partijen die de stufi WEL willen behouden nogal niet mijn ding zijn ( Christenunie,SGP,PVV,PvdD,SP). CDA heb ik over getwijfeld, maar ik vind dat hun plannen nu teveel ten koste gaan van de koopkracht en dat lijkt me slecht voor de economie nu ;). En zo is het PvdA geworden, ook enigszins tacktisch ( ben eigenlijk tegen tacktisch stemmen maargoed ) omdat ik de VVD liever niet weer als grootste wil

Oja en omdat ze de nullijn voor leraren willen afschaffen  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 12-09-2012, 19:16:43 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #248 Gepost op: 12-09-2012, 19:19:40 »
Ik ben ook een uitermate tactloos stemmer. ::ok:: Iedereen die ik in het stembureau tegen kom vraag ik waarom ze stemmen aangezien ze toch veel te dom zijn om er iets van te snappen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #249 Gepost op: 12-09-2012, 19:22:32 »
::rofl::  veel nieuwe vrienden gemaakt zeker ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #250 Gepost op: 12-09-2012, 19:23:53 »
@HDD:  hahaha, dat gevoel had ik bij die maf die gisteren bij Man bijt Hond Rutte de schuld gaf van het ntploffen van het Catshuis-overleg, en daarmee van het gedoog-kabinet.


Hij zei: Rutte is het schuld dat de pvv uit de regering moest. Dommerik, dar hebben ze nooit in gezeten.......


Wou net zeggen: daar win je de oorlog mee, maar Lukie had intussen al zoiets gepost........

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #251 Gepost op: 12-09-2012, 19:59:38 »
Sargentini staat (heel laag) bij Groenlinks op de lijst, maar zit nog steeds in het Europees Parlement dus dat zal ook een lijstduwer zijn. Mohamed Allach bij de PvdA. Volgens mij zijn er lijstduwers genoeg.  ;)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #252 Gepost op: 12-09-2012, 20:04:40 »
Nee, die was van de PSP (en daarna dus automatisch GroenLinks)
Oja, tuurlijk!
...maar soms even niet :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #253 Gepost op: 12-09-2012, 20:18:59 »
er was ergens post gejat (ik weet niet meer precieas waar) , stembiljetten zaten daarbij....
http://www.omroepwest.nl/nieuws/postzakken-met-stempassen-gestolen was hier bij ons in Den Haag

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #254 Gepost op: 12-09-2012, 20:21:53 »
ja daar zitten de meeste ratten ..... ::schaam::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #255 Gepost op: 12-09-2012, 20:32:08 »
Over ratten gesproken:


Ik zie net dat het maximum wat de pvv kan halen 20 zetels is.

Bij democratische partijen wordt dan door de fractieleider gezegd: ''ik heb gefaald, ik draag het stokje over aan mijn opvolger''.


Ik ben daarentegen benieuwd wat wilders gaat doen.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #256 Gepost op: 12-09-2012, 20:33:29 »
Nounou gefaald is een groot woord hoor

4 zetels verlies is niet super idioot veel als je er 24 hebt
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #257 Gepost op: 12-09-2012, 20:34:34 »
en vergeet de gordijnbonus niet :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #258 Gepost op: 12-09-2012, 20:38:56 »
en vergeet de gordijnbonus niet :)
Maar volgens de NOS telt die minder mee dan in 2010. Trouwens waar kijken jullie? NOS of RTL?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Politiek Nederland
« Reactie #259 Gepost op: 12-09-2012, 20:40:19 »
NOS (oude stempel)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.