Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 436848 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Politiek Nederland
« Reactie #820 Gepost op: 6-03-2017, 00:37:13 »
::rofl:: Niek xD

Bindend referendum is wel alleen een terugdraai referendum, dat scheelt wel maar idd nog steeds stom. Toch wordt het D66 voor mij ook ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #821 Gepost op: 6-03-2017, 11:28:35 »
Asscher had dubbel pech. En in de eerste twee debatten.
En als eerste bij dat rare figuur.
die verliest vanavond de verkiezingen (als dat al niet was gebeurd).



Benieuwd of we het in de toekomst over een Matroos-effect gaan hebben; wanneer een debatleider iemands campagne om zeep helpt ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #822 Gepost op: 6-03-2017, 11:49:28 »
Ook al getweet:

Waardeloos debat, stellingen waar je niks mee kan. Eigen risico vond ik de enige relevante stelling.

Ik wil stellingen over Onderwijs en klimaat. 21e eeuw jongens... Het Wilhelmus, AOW-65 en Europa lijken me totaal geen issues.

Nou vooruit, Europa is wel belangrijk in deze tijd. Maar niet zoals deze stelling geformuleerd werd
Plus als je één debat hebt gekeken, dan heb je ze allemaal gehad. Waarom komen steeds dezelfde stellingen terug? Elke keer indd AOW 65 jaar, in of uit de EU, eigen risico afschaffen of niet en immigratie/defensie. Ze geven ook elke keer zelfde soort antwoorden. Pechtold kwam weer met "Ja mensen zoals u en ik kunnen dat eigen risico wel betalen" voorbeeld wat ie nu al 5 keer heeft gezegd in andere debatten.

Er zijn toch wel meer belangrijke punten? Wat gaan we doen met de klimaatverandering? Hoe gaan de mogelijke premiers van Nederland om met een man als Trump wanneer hij rare wetsvoorstellen doet, uit de NAVO gaat of andere gekken dingen doet? Durft die Nederlandse premier zich uit te spreken daarover? Ik heb ook nog niets gehoord over de basisbeurs voor studenten wat een groot punt is in de programma's bij verschillende partijen. Wat doen de partijen voor onderwijs? Wat doen ze tegen werkeloosheid? Wat doen de partijen als het gaat om het (inter)nationale debat over racisme? Wat willen de partijen op het gebied van cultuur?

En ookal komt het vluchtelingen vraagstuk vaak ter sprake. Geen enkele partij komt met een helder en duidelijk plan om hier iets mee te doen. Ja de PVV komt met grenzen dicht en niets meer toelaten, maar hebben daarnaast niet concreet hoe ze dit willen verwezelijken. Waarom is er geen partij die zegt wij willen DIT beleid gaan voeren, en dat in een paar korte stappen uitleggen. Want naar mijn idee moet dat best mogelijk zijn, als we meer een vast beleid hebben, meer controle om goed te bepalen wat er moet gebeuren met de mensen die binnenkomen, dan moet dit probleem best goed onder controle te krijgen zijn. Er moet gewoon duidelijkheid zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Politiek Nederland
« Reactie #823 Gepost op: 6-03-2017, 12:28:10 »
Ik kijk, maar geen idee of dit me gaat helpen...

en maar weer kijken, we schieten op. ::) (wie ).  ??? ach t is Bijna Pasen . passion. ;)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #824 Gepost op: 6-03-2017, 20:01:02 »
https://stemwijzer.speld.nl/

Iemand de speldwijzer al gedaan? Hij is hilarisch ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #825 Gepost op: 6-03-2017, 20:03:45 »
Ja, toevallig net gedaan. ;D
🜃

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Politiek Nederland
« Reactie #826 Gepost op: 6-03-2017, 20:05:12 »
Hij is zeker hilarisch ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #827 Gepost op: 6-03-2017, 21:19:53 »
Hahaha, geweldig. ::rofl::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Politiek Nederland
« Reactie #828 Gepost op: 6-03-2017, 21:44:13 »
ik begrijp dat AOW 65jaar voor jongeren geen interessant onderwerp is. Voor mij is dat één van de belangrijkste punten. Ik vind dat mensen die zwaar lichamelijke arbeid verrichten op hun 60-ste met pensioen zouden moeten kunnen. Vaak hebben deze mensen er dan al 45 dienstjaren op zitten en gedurende al die jaren hun premies afgedragen. Helaas zit deze categorie Nederlanders niet in de best betaalde hoek van de maatschappij. Eerder stoppen zit er daarom meestal niet in.
De top van de pensioenfondsen daarentegen strijken regelmatig jaarsalarissen op van een ton of vele malen meer. Ook gouden handdrukken zijn in die kringen niet vreemd.
Misselijk word ik er van. Eerlijk gezegd vraag ik me wel eens af waarom ik nog stem. Nu draait de leugenfabriek weer op volle toeren, straks plukken ze je weer helemaal kaal..
er was eens......

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Politiek Nederland
« Reactie #829 Gepost op: 6-03-2017, 21:50:09 »
Maar waar gaan we dan dat geld vandaan halen? Die tonnen en gouden handdrukken zijn geen vergelijkingsmateriaal eigenlijk he, want die worden niet door de overheid betaald. De overheid betaalt alleen de AOW en met de vergrijzing kunnen we bijna niet anders dan de AOW-leeftijd verhogen. Anders komen er zo ontzettend veel AOW'ers dat het niet meer te betalen is...
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #830 Gepost op: 6-03-2017, 21:56:44 »
Maar waar gaan we dan dat geld vandaan halen? Die tonnen en gouden handdrukken zijn geen vergelijkingsmateriaal eigenlijk he, want die worden niet door de overheid betaald. De overheid betaalt alleen de AOW en met de vergrijzing kunnen we bijna niet anders dan de AOW-leeftijd verhogen. Anders komen er zo ontzettend veel AOW'ers dat het niet meer te betalen is...

Maar op dit moment zitten er heel veel jongeren zonder baan. Als al die ouderen eens voor hun 67ste zouden stoppen met werken is het voor de jongeren weer makkelijker om een baan te vinden ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #831 Gepost op: 6-03-2017, 22:00:22 »
Eens. Plus dat heel veel van de banen die voor mij geschikt zouden zijn, nu vrijwillig door gepensioneerden worden uitgeoefend. Reden dat ik me nu dus aan het omscholen ben
 

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #832 Gepost op: 6-03-2017, 22:06:43 »
De AOW leeftijd is zeker wel belangrijk voor jongeren. Wat de witte ook zegt, veel jonge mensen zitten zonder baan, die willen dolgraag werken. De ouderen willen aow weer naar 65, prima toch  ::ok::.

Komen er ook nog vluchtelingen die kunnen werken voor onze ouderen, pak je twee problemen in één klap ;D. #ideologie
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Politiek Nederland
« Reactie #833 Gepost op: 6-03-2017, 22:09:25 »
En wie gaat het betalen #dtv ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #834 Gepost op: 6-03-2017, 22:12:22 »
En wie gaat het betalen #dtv ;D
De vluchtelingen die werken betalen weer belastig waardoor de balans weer gelijker wordt tussen aow ouderen en werkenden, belastinggeld kan je dus gebruiken om aow op 65 te houden.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Politiek Nederland
« Reactie #835 Gepost op: 6-03-2017, 22:16:41 »
Ik vind de AOW terug naar 65 onrealistisch.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #836 Gepost op: 6-03-2017, 22:17:06 »
Ik had net een heel betoog getypt valt internet uit.

Dan maar opnieuw:

Als je in AOW op 65 blijven gelooft, geloof je in sprookjes. Niet te betalen, worden erg veel mensen de dupe van. Ook de ouderen want de AOW zal dan bijvoorbeeld omlaag moeten en de belastingen omhoog. De jongeren zullen ook meer moeten betalen, wordt je ook niet vrolijk van. Dit valt voor mij echt in de categorie 'linkse sprookjes'. Ben zelf best links georiënteerd, maar dit is gewoon niet reëel. Ik wil best betalen voor de ouderen die hun AOW verdienen, maar dat moet wel in verhouding blijven. Dat is het niet als het teruggaat naar 65.

De leus 'zware beroepen' vind ik altijd zo'n cliché. Altijd worden dan stratenmakers als voorbeeld genomen. Vind ik echt onzin. Natuurlijk is dat een beroep dat je niet tot 67 kan doen. Maar dat geldt misschien voor meer beroepen, die niet aan het fysiek zware cliché voldoen. Nachtdiensten in de zorg? Lijkt me ook niet fijn op 65-67. Voor een VMBO-B klas staan op je 67e? Misschien is dat ook wel (te) zwaar? Mentaal zwaar werk (uitvaarten etc.) misschien is dat ook niet wenselijk. Dus politici moeten stoppen met die stratenmaker. Er is geen grens te trekken in wat zwaar is en wat niet.
Daarom lijkt me omscholing belangrijk. Je moet op je 50e de kans krijgen relatief makkelijk wat anders te kunnen doen. Maarja, dat doet nu niemand omdat je als oudere niet snel aan een baan komt. Dat moet aangepakt worden. Niet de AOW.

Eens. Plus dat heel veel van de banen die voor mij geschikt zouden zijn, nu vrijwillig door gepensioneerden worden uitgeoefend. Reden dat ik me nu dus aan het omscholen ben

Dit is natuurlijk belachelijk, maar dat los je niet op door de AOW naar 65 te doen.
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #837 Gepost op: 6-03-2017, 22:24:08 »
Ik vind de AOW terug naar 65 onrealistisch.
De vluchtelingen pikken onze banen in! ::pinokkio::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #838 Gepost op: 6-03-2017, 22:25:44 »
Ik heb het stelling-topic even omhooggeschopt. Kunnen we daar verder discussiëren/debatteren. Kunnen we het hier over de blunders van Krol hebben. Leek me overzichtelijker :)

Heb even hulpmoderator gespeeld, en elke dag een stelling lijkt me gewoon leuk
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Politiek Nederland
« Reactie #839 Gepost op: 6-03-2017, 22:35:59 »
Dit valt voor mij echt in de categorie 'linkse sprookjes'. Ben zelf best links georiënteerd, maar dit is gewoon niet reëel.

Even los van de discussie zelf - dit is niet een links sprookje. Dit is een populistisch sprookje.

Het wordt aangehangen* door SP, PVV, VNL, Denk, 50plus, en opvallend genoeg de PvdD.
Vrijwel allemaal pure populisten; die gaan wel vaker samen.

Het is dat de SP de PVV als coalitiepartner hebben uitgesloten, maar economisch qua partijprogramma zou het prima matchen.



*Voor de partijen baseer ik me even op de stelling van het kieskompas [aow niet verder dan 67], waarbij al deze partijen Helemaal mee eens waren, terwijl letterlijk alle andere partijen 'niet eens' vonden. Een scherpere tweedeling krijg je niet.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.