Auteur Topic: De Zwakste Schakel! Seizoen 6!  (gelezen 1200163 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6280 Gepost op: 4-10-2011, 16:30:40 »
Op de grens bij maastricht met Belgie staat een ouderwetse slagboom om de grens aan te geven. Deze slagboom staat op 1 paal/poot. De slagboom is 1,50 m lang en weegt 40 kg. De poot staat 30 cm van de linkerkant vandaan. Een slagboom mag natuurlijk niet omvallen. Om hiervoor te zorgen wordt bij deze paal aan het linkeruiteinde een gewicht gehangen. Hoe zwaar moet dit gewicht minimaal zijn om ervoor te zorgen dat de slagboom niet omvalt ?
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6281 Gepost op: 4-10-2011, 17:39:05 »
::oink::   
* Lukie4 is blij met cryptisch ::schaam::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6282 Gepost op: 4-10-2011, 17:39:46 »
mogen we aannemen dat de middenpaal niet al te potig is - en dus de breedte van de paal te verwaarlozen?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6283 Gepost op: 4-10-2011, 17:43:01 »
mogen we aannemen dat de middenpaal niet al te potig is - en dus de breedte van de paal te verwaarlozen?

 ::jaja::
You'll never walk alone

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6284 Gepost op: 4-10-2011, 17:45:22 »
mogen we aannemen dat de middenpaal niet al te potig is - en dus de breedte van de paal te verwaarlozen?

Volgens mij maakt dat niet uit, draaipunt blijft hetzelfde  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6285 Gepost op: 4-10-2011, 17:54:49 »
::oink::   
* Lukie4 is blij met cryptisch ::schaam::

dit is nog niet eens supermoeilijke natuurkunde hoor  ::)
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6286 Gepost op: 4-10-2011, 17:56:48 »
::oink::  
* Lukie4 is blij met cryptisch ::schaam::
*D*N heeft zelfs liever sport dan natuurkunde ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6287 Gepost op: 4-10-2011, 17:57:38 »
wat zijn trouwens de regels van de hulplijnen ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6288 Gepost op: 4-10-2011, 17:59:11 »
wat zijn trouwens de regels van de hulplijnen ?
alles is toegestaan volgens mij ::) Je mag zelfs een wetenschapper bellen om je te helpen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6289 Gepost op: 4-10-2011, 18:00:35 »
wat zijn trouwens de regels van de hulplijnen ?

tja, je kunt wel zeggen van.... Ja je mag geen internet of iets gebruiken, maar dat is toch niet te controleren :P

Bovendien moet ik hier niks over zeggen. Ik heb die onmogelijke autovraag van LdHmolletje vorig seizoen op een forum voor autofreaks gezet die mij enorm hebben geholpen toen ::), anders had ik waarschijnlijk niet gewonnen

EDIT: En ik vergeet nog bijna dat Niuno mij ook een keer uit de brand heeft geholpen ::)
You'll never walk alone

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6290 Gepost op: 4-10-2011, 18:21:56 »
Op de grens bij maastricht met Belgie staat een ouderwetse slagboom om de grens aan te geven. Deze slagboom staat op 1 paal/poot. De slagboom is 1,50 m lang en weegt 40 kg. De poot staat 30 cm van de linkerkant vandaan. Een slagboom mag natuurlijk niet omvallen. Om hiervoor te zorgen wordt bij deze paal aan het linkeruiteinde een gewicht gehangen. Hoe zwaar moet dit gewicht minimaal zijn om ervoor te zorgen dat de slagboom niet omvalt ?

Dit heb ik ooit op de middelbare school geleerd. Maar dan praat ik wel over zo'n 30 jaar geleden. Ik zou het nu ook zo 1 2 3 niet meer weten...
Wat ik me nog wel hierover herinner was dat onze natuurkundeleraar ons uitdaagde met de deur. Hij zou aan de ene kant, bij de handvat gaan duwen en wij (zo'n 25 leerlingen) zouden gezamenlijk aan de andere kant van de deur, maar dan bij de scharnieren, gaan duwen. Hij bleek in zijn eentje sterker.
Het natuurkundig bewijs hiervoor ben ik dus kwijt (korsakov? alzheimer?), maar het gaat vlgs mij wel volgens dezelfde principe.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6291 Gepost op: 4-10-2011, 18:22:39 »
Dit heb ik ooit op de middelbare school geleerd. Maar dan praat ik wel over zo'n 30 jaar geleden. Ik zou het nu ook zo 1 2 3 niet meer weten...
Wat ik me nog wel hierover herinner was dat onze natuurkundeleraar ons uitdaagde met de deur. Hij zou aan de ene kant, bij de handvat gaan duwen en wij (zo'n 25 leerlingen) zouden gezamenlijk aan de andere kant van de deur, maar dan bij de scharnieren, gaan duwen. Hij bleek in zijn eentje sterker.
Het natuurkundig bewijs hiervoor ben ik dus kwijt (korsakov? alzheimer?), maar het gaat vlgs mij wel volgens dezelfde principe.


klopt  ;)
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6292 Gepost op: 4-10-2011, 18:30:23 »
mijn natuurkundeleraar zei: Ik wil jou niet meer in mijn les zien!
ik heb er niet meer geleerd dan een vliegtuigje vouwen en dat ik met tekeningen op mn toets bonuspunten kon krijgen :P. een jaar later kreeg mn zusje dezelfde man en krijgt ze ook problemen met hem. en in die klas ging het er nog even wat harder aan toe dat de leraar zelfs fysiek contact niet mijde ::)

en sindsdien heb ik geen natuurkunde meer gehad ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6293 Gepost op: 4-10-2011, 18:42:12 »
Natuurkunde, daar kan ik me een leraar van herinneren die allemaal rare verhalen vertelde. Dat ie sterren verkocht en een eigen computerbedrijf had en een struisvogel midden op de weg zag. En enge verhalen over kometen die de aarde vernietigen, binnen een aantal jaar en anders over 100 jaar. En ik had een keer een 3,7 of zo voor een werkstuk. Het ging wel over wat, maar niet genoeg over Watt, volgens hem.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6294 Gepost op: 4-10-2011, 18:44:15 »
Aaaah natuurkunde :D In mijn klas zat de zoon van de ene en de dochter van de andere natuurkundeleraar, en bij t eindexamen kreeg ik een mooi boek over Einstein omdat ik het hoogste eindcijfer had :D maar deze opgave zou mij zo 19 jaar later nog wel ff wat hoofdbrekens kosten...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6295 Gepost op: 4-10-2011, 19:04:36 »
EDIT: En ik vergeet nog bijna dat Niuno mij ook een keer uit de brand heeft geholpen ::)

Jouw dus ook al :-X ;D

Nou ja, dan was het iig eerlijk. :P

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6296 Gepost op: 4-10-2011, 19:05:44 »
Jouw dus ook al :-X ;D

Nou ja, dan was het iig eerlijk. :P
heeft ie toen ook gezegt uiteindelijk. hij heeft mij ook geholpen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6297 Gepost op: 4-10-2011, 19:06:56 »
Ik heb sla-loos gewonnen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6298 Gepost op: 4-10-2011, 19:08:19 »
Volgens mij maakt dat niet uit, draaipunt blijft hetzelfde  :P .

Mja als de poot een paal is met een ring erop/eraan waar de slagboom vrij in draait/beweegt, dan maakt de dikte van de paal eronder niet uit.

Ik was, om inmiddels totaal onverklaarbare redenen, uitgegaan van 2 balkvormige balken haaks op elkaar. Dan zijn er 2 draaipunten, aan de linker- en aan de rechterkant van de staande balk een - afhankelijk welke kant je de slagboom om laat vallen.
Maar dat zou om meerdere redenen een volstrekt idiote constructie van een slagboom zijn  ::rofl:: Dus inderdaad, als ik even had nagedacht hoe een slagboom er uberhaupt uitziet, dan had ik ook gesnapt dat de vraag over de dikte van de sta-paal totaal onnodig was ::rofl:: ::rofl::

Natuurkunde, daar kan ik me een leraar van herinneren die allemaal rare verhalen vertelde. Dat ie sterren verkocht en een eigen computerbedrijf had en een struisvogel midden op de weg zag. En enge verhalen over kometen die de aarde vernietigen, binnen een aantal jaar en anders over 100 jaar. En ik had een keer een 3,7 of zo voor een werkstuk. Het ging wel over wat, maar niet genoeg over Watt, volgens hem.

 ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Addie

  • Forumlid
Re: De Zwakste Schakel! Seizoen 4!
« Reactie #6299 Gepost op: 4-10-2011, 19:11:49 »
Ik ga diep nadenken, ik heb namelijk maar 2 jaar Natuurkunde gehad en dat is alweer een tijdje geleden
Wie is de Mol? Afl 1: Liesbeth