Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223016 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #340 Gepost op: 23-01-2018, 22:45:22 »
Dat klopt inderdaad, maar die had iedereen wel gezien. Iedereen had meteen de reflex om die kaart 20 keer om te draaien. ;D

In mijn hoofd had ik al geantwoord hoor. Geen telepathische telegram ontvangen?
Nope, helaas  ::rofl::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #341 Gepost op: 23-01-2018, 22:48:47 »
Olcay is de mol niet, zo klaar als drie klontjes.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #342 Gepost op: 23-01-2018, 22:52:24 »
Olcay is de mol niet, zo klaar als drie klontjes.

  ::rofl::

Al weten we niet hoeveel suiker ze buiten beeld nog heeft opgeschept. ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #343 Gepost op: 23-01-2018, 22:53:06 »
Olcay is de mol niet, zo klaar als drie klontjes.
Dat vind ik ook weer wat ver gaan. Dat denk ik dan persoonlijk weer over Jan, Ruben en Loes op het moment.
Olcay is m.i. nog niet uit te sluiten.

Maar goed, ieder heeft daar uiteraard zijn/haar eigen gedachten over gelukkig. Vind het ook nooit leuk als (bijna) het hele forum eensgezind is door bijv een Kees-  of Klaashint  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #344 Gepost op: 23-01-2018, 22:54:26 »
Dat vind ik ook weer wat ver gaan. Dat denk ik dan persoonlijk weer over Jan, Ruben en Loes op het moment.
Olcay is m.i. nog niet uit te sluiten.

Maar goed, ieder heeft daar uiteraard zijn/haar eigen gedachten over gelukkig. Vind het ook nooit leuk als (bijna) het hele forum eensgezind is door bijv een Kees-  of Klaashint  ;)

Je mist het punt van het bericht. ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #345 Gepost op: 23-01-2018, 22:55:06 »
Je mist het punt van het bericht. ::rofl::
De suiker? Met insert sarcasme?  ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #346 Gepost op: 23-01-2018, 23:27:51 »
Olcay is de mol niet, zo klaar als drie klontjes.


En hoeveel klontjes ga je opeten als ze het wel is? ;)


Ik vind de argumenten om haar uit te sluiten niet sterk (genoeg) -vind zelfs dat suiker blijven scheppen heel verdacht ;). Ik ga deze week in ieder geval voor Olcay.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2018, 23:37:40 door Lonneke*L »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #347 Gepost op: 23-01-2018, 23:35:15 »
Uiteraard, Be my guest!  ::ok::

Disclaimer: ik zit in geen enkele tunnel. Ze is mijn wensmol omdat ik de "in your face"-tactiek onwijs gedurfd zou vinden, en ook echt bijzonder knap (want opereren op het scherpst vd snede). Zou ik echt geweldig vinden, als Olcay (of een toekomstige andere mol) dat lukt!  ::bravo::

Verder: ik persoonlijk zie alleen maar mol-kandidaten die (in mijn ogen) (nog) veel te veel goed doen. Ja, ondanks de minpot. Alsof er geen mol is, iedereen probeert te mollen en er daarom een minpot is/was. Of iedereen gewoon egoïstisch is, dat kan ook  ::rofl::

Ik zie molkandidaten goede plekken kiezen om te kunnen mollen en dat vervolgens niet doen. Ik zie hints geopperd worden die mijns inziens te bizar voor woorden zijn, - voor elke molkandidaat -, al hoort dat absoluut bij het mollenspeuren  :P Ik zie gewoon ook bij de topmolkandidaten te veel goede gebeuren en te weinig mollerigs. Voorbeeldenuit afl 3, mbt de topverdachten (uit het hoofd, dus ik vergeet vast wat)Simone alleen in de auto, maar haalt het. Simone liegt niet bij de paragliden opdracht. Stine in de verdubbelauto, roept om hulp, haalt het.

Anyway, tldr: op (zo goed als) iedere molkandidaat valt (elke aflevering) wel wat af te dingen..  ;)
Niet dat dat schokkend nieuws is overigens  :P

Jep. ::ok::

Een Mol aanduiden gaat inderdaad nog niet, maar mensen schrappen is in dit stadium normaal gezien best wel te doen hoor.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #348 Gepost op: 23-01-2018, 23:41:49 »
Jep. ::ok::

Een Mol aanduiden gaat inderdaad nog niet, maar mensen schrappen is in dit stadium normaal gezien best wel te doen hoor.
Maar niet iedereen schrapt de juisten  ;)
No accusation.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #349 Gepost op: 23-01-2018, 23:43:33 »
Maar niet iedereen schrapt de juisten  ;)
No accusation.

Dat klopt. Daarom ben ik altijd erg voorzichtig als ik schrap. Maar Olcay daar durf ik echt een streep door te zetten.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #350 Gepost op: 23-01-2018, 23:46:54 »
Dat klopt. Daarom ben ik altijd erg voorzichtig als ik schrap. Maar Olcay daar durf ik echt een streep door te zetten.
Ik (nog) niet. Agree to disagree?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #351 Gepost op: 23-01-2018, 23:48:04 »
Kunnen jullie niet gaan pmen ofzo  ::)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #352 Gepost op: 23-01-2018, 23:59:06 »

En hoeveel klontjes ga je opeten als ze het wel is? ;)
Dan eet ik drie losse suikerklontjes op en film ik dat als bewijs.

(Ik probeerde er net al even eentje en die kreeg ik niet weg, maar toch durf ik deze belofte te maken want in een wereld waarin Olcay de mol is, daarin is alles mogelijk).
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #353 Gepost op: 24-01-2018, 00:19:42 »
Dat is en blijft een bijzondere reactie ja. Kennelijk vind ze zelf ook dat zij hem verdiend heeft ipv Olcay (waarom?!)  ::rofl::

Vetgemaakte tekst: ik snap niet wat je bedoelt. Ze merkt het als eerste op en geeft het door aan andere groepen (ze deelt het als eerste), "terwijl ze het als laatste groepje deelt"  ???

Verder vind ik de zwarte vrijstelling een onding. Het vertroebelt het spel en er gaan mensen door die niet door zouden moeten gaan (die niet door zouden zijn gegaan in de zuivere versie vh spel. Al speelt dat ook bij Jokers en gewone vrijstellingen. Mogen van mij ook weg). Het levert - voor mij - dus ook verre van mooie of interessante tv op. Ik had het spel evenmin niet saaier gevonden zonder zwarte vrijstelling.

(zo) onverdacht (mogelijk) blijven (lees: zorgen dat anderen er niet achter komen dat jij de mol bent) is m.i. de kerntaak vd mol. De kandidaten (liefst op briljante wijze) laten geloven dat een ander de mol. Of iig dat JIJ het niet bent. Sommigen scharen "zorgen dat er zo min mogelijk in de pot zit" ook onder een kerntaak vd mol. Kun je zo zien, maar ik ben er alleen voor dat evt.  zo te zien als dat op eer eerlijke manier gaat: door opdrachten (ook liefst weer op briljante wijze) te verstoren. Niet door geld te gappen en weg te gooien.

Je kunt als mol ook plusgeld pakken en (minimaal evenveel) mingeld. Goh, wat een pech zeg!!!
Of mingeld en een gewone vrijstelling. Een gewone vrijstelling voor de mol verstoort het spel niet: de mol gaat sowieso nooit naar huis (tijdens de serie). Er zijn dus charmanteren oplossingen dan alleen mingeld pakken of een zwarte vrijstelling het spel in loodsen  ;)
De zwarte vrijstelling zorgt simpelweg voor een psychologische dimensie, wanneer zet ik een joker/vrijstelling in wetende dat de zwarte vrijstelling in omloop is.
Wat ik bedoelde was het feit dat Olcay meteen een ander groepje belt met de informatie dat er iets achterop de kandidaatpapieren staat (waarmee ze het spel faciliteert), terwijl ze vervolgens zelf pas als laatste (van alle groepen) de letterlijke inhoud van de hints doorgeeft aan het desbetreffende groepje (terwijl ze als eerste doorhad dat dit van belang was). Zo zorgt ze er enerzijds voor dat waarschijnlijk een deel de kluis zal vinden omdat de kandidaten vrij snel doorhebben wat de bedoeling is (de hints doorgeven), maar er vervolgens ook voor zorgt dat iig 1 groep op achterstand komt (door het pas laat doorgespeeld krijgen van deze hints). Dit is van belang, omdat de aflevering interessanter is als een deel de kluis wel vind en een ander deel niet (wat vgm de opzet van het spel was).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #354 Gepost op: 24-01-2018, 05:02:46 »
De zwarte vrijstelling zorgt simpelweg voor een psychologische dimensie, wanneer zet ik een joker/vrijstelling in wetende dat de zwarte vrijstelling in omloop is.
Wat ik bedoelde was het feit dat Olcay meteen een ander groepje belt met de informatie dat er iets achterop de kandidaatpapieren staat (waarmee ze het spel faciliteert), terwijl ze vervolgens zelf pas als laatste (van alle groepen) de letterlijke inhoud van de hints doorgeeft aan het desbetreffende groepje (terwijl ze als eerste doorhad dat dit van belang was). Zo zorgt ze er enerzijds voor dat waarschijnlijk een deel de kluis zal vinden omdat de kandidaten vrij snel doorhebben wat de bedoeling is (de hints doorgeven), maar er vervolgens ook voor zorgt dat iig 1 groep op achterstand komt (door het pas laat doorgespeeld krijgen van deze hints). Dit is van belang, omdat de aflevering interessanter is als een deel de kluis wel vind en een ander deel niet (wat vgm de opzet van het spel was).

Maar de hints wezen naar het geld en de jokers, niet naar de kluis...  ;)
Met de metalen staafjes kon je het wachtwoord voor de kluis vinden, en door Art te bellen of de M18 (Simone) te gebruiken op de stadskaart kon je de kluis vinden.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #355 Gepost op: 24-01-2018, 11:16:32 »
Wanneer geef je een zwarte vrijstelling weg? Nooit. Maar als iemand het toch doet, zal het zijn om te proberen de ander te laten denken dat je de mol wel eens kunt zijn. Óf ze wil naar huis.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 13:52:02 door Run »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #356 Gepost op: 24-01-2018, 13:58:53 »
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat Olcay die zwarte vrijstelling gewoon weggaf omdat ze oprecht aardig wilde doen. Ze speelt dit spel sowieso heel gewaagd, want ze gebruikt bijvoorbeeld ook geen molboekje. Ik denk dat ze er gewoon echt van overtuigd is dat zij die niet nodig heeft.

Of het slim is om zo te spelen kun je je afvragen, maar ik heb er wel waardering voor.

Laat ik het anders stellen; ze speelt als iemand die nog nooit eerder naar het programma heeft gekeken.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2018, 14:00:49 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #357 Gepost op: 24-01-2018, 14:02:07 »
Laat ik het anders stellen; ze speelt als iemand die nog nooit eerder naar het programma heeft gekeken.

Klopt. Is er trouwens geweten of ze voor haar deelname al vaak keek?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #358 Gepost op: 24-01-2018, 14:21:05 »
Klopt. Is er trouwens geweten of ze voor haar deelname al vaak keek?

Heb je gelijk ja gezegd?

“Ik heb geen enkele seconde na hoeven te denken! WIDM stond al heel lang op mijn verlanglijstje.”

Keek je zelf al?

“Ik heb nooit een heel seizoen gezien, wel afleveringen.”



https://wieisdemol.avrotros.nl/kandidaten/meer-over-olcay/

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #359 Gepost op: 24-01-2018, 14:35:30 »
Dank je, ze zegt daar overigens ook nog dit:

Hoe heb je je voorbereid?

“Ik ben er vrij blanco ingestapt en merkte dat ik me niet zo goed had voorbereid als mijn collega’s.”

Wat was voor jou de grootste uitdaging tijdens de opnames?

“Alles onthouden en noteren.”
Sky might be falling but remember you can fly