Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223008 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #520 Gepost op: 17-02-2018, 22:51:12 »
Wel opmerkelijk dat Olcay aangeeft in de test volledig op Ruben in te zetten, maar bij testvraag 18 zien we haar kiezen voor 'Groen'. Dat is de wagen waar Simone de pakketten verzamelt.
Klopt. Heel opvallend (als we de beelden mogen geloven). Ze schreeuwt al afleveringen lang vd daken dat het Ruben is (tegen Jan, tegen Ruben, in biechts), maar bij de tests doet ze iedere keer iets anders..

Ruben heeft overigens niet eens een wagon, hij staat in een tussenstuk.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2018, 23:17:43 door Whiskers »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #521 Gepost op: 17-02-2018, 23:41:58 »
Ik had het over na opdracht 4.2 foxhunter  ;)
Excuus. Na een hele dag speuren ben ik het spoor niet bijster, maar had niet gerekend op een reactie op een eerdere post. Na het instorten van de Stine en Simone tunnel en omschakelen naar Olcay zat mijn hoofd wel vol.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #522 Gepost op: 17-02-2018, 23:53:08 »
Olcay weet wel meer niet ::rofl::. "Jan heeft alle kwaliteiten van de mol om nu nog in het spel te zitten" (of zoiets). De mol gaat nooit naar huis natuurlijk dus het was een hele rare opmerking :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #523 Gepost op: 17-02-2018, 23:55:18 »
Klopt. Heel opvallend (als we de beelden mogen geloven). Ze schreeuwt al afleveringen lang vd daken dat het Ruben is (tegen Jan, tegen Ruben, in biechts), maar bij de tests doet ze iedere keer iets anders..

Ruben heeft overigens niet eens een wagon, hij staat in een tussenstuk.

Olcay zegt voortdurend tegenstrijdige dingen. Eerder zegt ze tegen Jan dat ze op Ruben zit en in de biecht dat ze natuurlijk niet op Ruben zit. Denk dat ze het bedriegen zo leuk vindt dat ze het ook richting de kijker doet  ::rofl::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #524 Gepost op: 18-02-2018, 00:26:30 »
Lastig, lastig.

Ik vind haar in 1 verdacht, omdat ze veel te vroeg iedereen de klok laat resetten. Steeds op een minuut voor een einde, terwijl ik zie dat ze zelf in een halve heen èn terug kan. Het kan in veel minder. Jan deed het ergens binnen tien seconden. Maar laten we het optimistisch houden en het kan in een halve minuut. Het verschil is...

1) Iedereen een minuut voor einde klok laten lopen betekent tien keer lopen in twintig minuten
2) Iedereen een halve minuut voor einde klok laten lopen betekent 13/14 keer lopen

Kortom... Ze laat iedereen 3 of 4 keer vaker lopen dan noodzakelijk. Tijd, tijd, tijd. Het lijkt niks, maar opgeteld gaat er meer dan tien procent van de tijd op deze manier verloren aan zinloos lopen.

In de tweede opdracht... Leuk hoor, die boodschappen met Jan, maar wordt de brug er witter van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #525 Gepost op: 18-02-2018, 00:31:49 »
In de tweede opdracht... Leuk hoor, die boodschappen met Jan, maar wordt de brug er witter van?
Gelukkig zat haar haar goed  ::brunette::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #526 Gepost op: 18-02-2018, 01:06:00 »
Over haar verschijning zul je me niet horen klagen. Zolang ze maar niet gaat praten  >:D

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #527 Gepost op: 18-02-2018, 09:18:57 »
die minuut hadden ze afgesproken. Iedere keer als de klok onder een minuut was moet ik ze waarschuwen.
Vind ik op zich wel slim bedacht. Dat betekent dat je na de waarschuwing nog even kunt afmaken wat je aan het doen bent en dan kunt rennen. In plaats van direct alles moet laten vallen en meteen moet rennen. Geeft iedereen wat speling.

Dat ze gedurende de opdracht ook wat gaat wandelen en gaat kijken of ze ook wat kan doen, is dan wel weer niet zo handig.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline DirkDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #528 Gepost op: 18-02-2018, 12:13:58 »
Olcay zegt niet meer te spreiden en 100% op Ruben te gaan.
En vervolgens zet ze in op Simone. Kan iemand me vertellen wat hier aan de hand is?

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #529 Gepost op: 18-02-2018, 12:21:47 »
Olcay zegt niet meer te spreiden en 100% op Ruben te gaan.
En vervolgens zet ze in op Simone. Kan iemand me vertellen wat hier aan de hand is?
Olcay liegt.
Of we kunnen niet op de beelden vertrouwen.

Offline DirkDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #530 Gepost op: 18-02-2018, 12:56:36 »
Olcay liegt.
Of we kunnen niet op de beelden vertrouwen.
Liegen tegen de programmamakers lijkt me een beetje onzinnig.
Of zou het wéér een montagefout zijn? Ligt niet voor de hand maar zou wel kunnen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #531 Gepost op: 18-02-2018, 13:00:14 »
Olcay bazuint rond dat ze op Ruben stemt maar ondertussen stemt ze gewoon op Simone. Zie ook een Stine die duidelijk aangeeft dat ze allemaal op dezelfde mol zitten maar dat het dan aankomt op hoeveel info je hebt van die mol. Dus Olcay die op Ruben alles inzet is schijn, ze lijkt zo Jan en Ruben dat idee te willen geven. Maar ze staaft haar praatjes niet in haar testgedrag.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #532 Gepost op: 18-02-2018, 13:16:25 »
Olcay bazuint rond dat ze op Ruben stemt maar ondertussen stemt ze gewoon op Simone. Zie ook een Stine die duidelijk aangeeft dat ze allemaal op dezelfde mol zitten maar dat het dan aankomt op hoeveel info je hebt van die mol. Dus Olcay die op Ruben alles inzet is schijn, ze lijkt zo Jan en Ruben dat idee te willen geven. Maar ze staaft haar praatjes niet in haar testgedrag.
Exact  ::jaja:: Heb ik inmiddels ook al overal en nergens op dit forum geschreven  ::rofl::
Behalve dat ze de kijker dat idee dus kennelijk ook wil geven (ze zegt in de testbiecht vol voor Ruben te zullen gaan. Die biecht zien de andere kandidaten niet).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #533 Gepost op: 18-02-2018, 14:28:40 »
Olcay bazuint rond dat ze op Ruben stemt maar ondertussen stemt ze gewoon op Simone. Zie ook een Stine die duidelijk aangeeft dat ze allemaal op dezelfde mol zitten maar dat het dan aankomt op hoeveel info je hebt van die mol. Dus Olcay die op Ruben alles inzet is schijn, ze lijkt zo Jan en Ruben dat idee te willen geven. Maar ze staaft haar praatjes niet in haar testgedrag.

Precies. Ik schreef net in het "wie verdenkt wie" topic dat Olcay dit doet om de reden dat Ruben en misschien ook Jan gaan denken dat zij wel de mol moet zijn omdat ze steeds niet afvalt terwijl ze "fout" zit.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #534 Gepost op: 18-02-2018, 20:33:44 »
Nog even voordat we straks naar de finale glijden..... waarom is olcay niet de mol? Simone al lang mijn hoofdverdachte, maar ik blijf het frappant vinden dat olcay werkelijk waar niks doet telkens of afgaat...en ze manoeuvreert lekker door de groep. Ik vind het leuk om van alle olcay tunnelaars te horen wat olcay de mol maakt?  ::bravo::
Meer L

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #535 Gepost op: 18-02-2018, 21:38:11 »
Nog even voordat we straks naar de finale glijden..... waarom is olcay niet de mol? Simone al lang mijn hoofdverdachte, maar ik blijf het frappant vinden dat olcay werkelijk waar niks doet telkens of afgaat...en ze manoeuvreert lekker door de groep. Ik vind het leuk om van alle olcay tunnelaars te horen wat olcay de mol maakt?  ::bravo::

Ik ben misschien geen echte tunnelaar (ik sluit Simone niet helemaal uit) maar Olcay is wel by far mijn hoofdverdachte. Misschien dat ik morgen een opsomming kan (en ga) maken.

Edit: Ik ben eigenlijk ook benieuwd wat de argumenten zijn om Olcay af te schrijven. Met name argumenten die niet uit aflevering 1 en 2 komen. Na die 2 afleveringen had ik haar eigenlijk ook al uitgesloten, maar ze is toch weer op mijn radar gekomen na aflevering 5. De onmolse argumenten uit de eerste 2 afleveringen kan ik denk wel redelijk weerleggen. Zal ik morgen ook proberen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2018, 21:59:46 door Jayq »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #536 Gepost op: 18-02-2018, 22:04:53 »
Ik ben misschien geen echte tunnelaar (ik sluit Simone niet helemaal uit) maar Olcay is wel by far mijn hoofdverdachte. Misschien dat ik morgen een opsomming kan (en ga) maken.

Edit: Ik ben eigenlijk ook benieuwd wat de argumenten zijn om Olcay af te schrijven. Met name argumenten die niet uit aflevering 1 en 2 komen. Na die 2 afleveringen had ik haar eigenlijk ook al uitgesloten, maar ze is toch weer op mijn radar gekomen na aflevering 5. De onmolse argumenten uit de eerste 2 afleveringen kan ik denk wel redelijk weerleggen. Zal ik morgen ook proberen.

Zo werkt het niet. ::rofl:: Je kan niet opleggen uit welke afleveringen de tegenargumenten mogen komen.

Olcay staat tweede op mijn lijstje, dus ik ga me in je lijstje kunnen vinden, maar die marktopdracht is toch echt heel veel onnodig werk. Voor mij stopt het 'De Mol doet kandidaats' op het moment dat ze als eerste zegt dat de briefjes niet per 2 maar per 1 gelegd moeten worden. Dat hou je stil, want iedereen was het met deze foute redenering eens.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #537 Gepost op: 18-02-2018, 22:44:59 »
Ik vind olcay juist op die marktopdracht super en over the top mollen: houdt 500€ achter aan wisselgeld, rekt tijd met die vrouw/ man in rode trui, loopt met de porto rond, vertraagd en komt als enige groepje (samen met Jan en Stine) niet terug naar Art, wat wel afspraak was. Is allemaal té duidelijk, maar ja.... en ik heb meerdere malen teruggekeken bij het geld neerleggen. Het is Emilio die zegt: hallo, we moeten het maar met 1 briefje doen, nadat alle briefjes op blijken te zijn. Ik hoor daar niet olcay de leiding nemen maar misschien zie ik het verkeerd....nogmaals, ze staat bij mij ook op 2, maar vind haar o zo niks goed doen.
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #538 Gepost op: 18-02-2018, 23:00:52 »
Ik vind olcay juist op die marktopdracht super en over the top mollen: houdt 500€ achter aan wisselgeld, rekt tijd met die vrouw/ man in rode trui, loopt met de porto rond, vertraagd en komt als enige groepje (samen met Jan en Stine) niet terug naar Art, wat wel afspraak was. Is allemaal té duidelijk, maar ja.... en ik heb meerdere malen teruggekeken bij het geld neerleggen. Het is Emilio die zegt: hallo, we moeten het maar met 1 briefje doen, nadat alle briefjes op blijken te zijn. Ik hoor daar niet olcay de leiding nemen maar misschien zie ik het verkeerd....nogmaals, ze staat bij mij ook op 2, maar vind haar o zo niks goed doen.

Dan mis je ontzettend veel toch hoor.

1. Het is Olcay die 1e vrouw ziet "Dat is ze! Dat is ze!"
2. Na dat hele gedoe met dat 2e briefje neemt Olcay de foto en het geld en loopt recht naar de 2e man. Dat ze niet terug naar Art gaan, was dus een tijdsbesparing zelfs.
3. Op 20:17-20:18 in de uitzending (Linkje) zegt Olcay: "Moet het niet één zijn?"
Pas later zegt Emilio hetzelfde.

Puntjes 1 en 2 kan ik ook wegzetten als: "De Mol wil in de eerste groepsopdracht vrienden maken". Maar puntje 3 hoeft ze als Mol echt niet te doen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #539 Gepost op: 18-02-2018, 23:21:41 »
Helemaal eens hoor hulpmol! Dank. En ze is dus niet mijn hoofdmol omdat ze wel vaker dit soort dingetjes doet, want een mol lekker zou laten. Maar ik blijf erbij dat ze rare dingen doet....van tijd tot tijd
Meer L