Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223136 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #620 Gepost op: 25-02-2018, 11:09:29 »
Daarom denk ik ook niet dat ze het is. Het kan niet zo zijn dat alle kandidaten zo collectief fout zitten.

Bovendien: In jaren dat het grootste deel van de groep fout zat (bv vorig jaar) zeiden ze vooraf altijd dat ze een geweldige mol hadden of top 3 mol of iets dergelijks als reclamepraatje.
Dit jaar heb ik dat niet gehoord, dus hoe leuk het ook zou zijn. Ik denk dat Olcay het niet is ;).

Maarja ik denk ook niet dat Ruben of Jan het zijn
You'll never walk alone

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #621 Gepost op: 25-02-2018, 11:11:36 »
Daarom denk ik ook niet dat ze het is. Het kan niet zo zijn dat alle kandidaten zo collectief fout zitten.

Bovendien: In jaren dat het grootste deel van de groep fout zat (bv vorig jaar) zeiden ze vooraf altijd dat ze een geweldige mol hadden of top 3 mol of iets dergelijks als reclamepraatje.
Dit jaar heb ik dat niet gehoord, dus hoe leuk het ook zou zijn. Ik denk dat Olcay het niet is ;).

Maarja ik denk ook niet dat Ruben of Jan het zijn
Ik heb dat wel gehoord gisteren hoor, dat promopraatje van Art voor de mol.
Dat je pas ziet hoe goed er gemold wordt als je weet wie de mol is, dat er voortdurend gemold wordt en dat het soms kantje boord is  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 11:34:49 door Whiskers »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #622 Gepost op: 25-02-2018, 11:24:37 »
Daarom denk ik ook niet dat ze het is. Het kan niet zo zijn dat alle kandidaten zo collectief fout zitten.

Oh maar dat kan maar al te goed. Wie won er omdat pas in de finale op de mol werd gestemd?
Hoeveel kandidaten zijn er wel niet in de finale beland terwijl ze al die tijd niet op de mol stemden? Genoeg.

Ik zou het mooi vinden wanneer de winnaar en verliezer op elkaar stemmen in de finale. Wie wint er dan? Simpel, degene wie de vragen indirect het beste naar de mol heeft ingevuld.
Vragen zoals man of vrouw, zat ie in groep A of B, deed de mol wel of niet mee etc hebben altijd een spreiding, dat zelfs wanneer je met de verkeerde mol voor ogen je toch punten pakt als de mol toevallig dezelfde kenmerken heeft gedeeld die aflevering. Meer kennisvragen zoals waar is de mol geboren, van welke muziek houdt de mol, waar zat de mol aan de ontbijttafel en dergelijke natuurlijk niet. Maar daarom is het ook een mix.

Om terug te koppelen naar Olcay. Als noch Jan noch Ruben (stemmen op elkaar) Olcay in het vizier heeft gaat het erom wie van beide heren indirect dus het beste antwoorden heeft aangevinkt die terug te herleiden zijn naar Olcay. Vragen zoals: pakte de mol een koker bij het raften, deed de mol wel goed zijn best bij caraoke zijn zo ook op haar van toepassing. Als we Ruben nemen en hij vult nu de test vol op Jan in, dan heeft ie door die vraagstelling ook punten te pakken voor Olcay.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #623 Gepost op: 25-02-2018, 11:31:31 »
Ik hoop ook juist dan Jan -> Ruben aanwijst en Ruben -> Jan aanwijst. Ik vindt dan zelf dat er ze beiden NIET de mol hebben aangewezen en dat zou betekenen dat dit het 1e jaar is, dat de mol NIET gevonden / geraden is. Hetgeen inhoud dat de MOL heeft gewonnen...

Vindt ik persoonlijk éérlijker dan dmv een puntensysteem alsnog een winnaar aan te wijzen op basis van gegokte antwoorden... De laatste vraag -Wie is de mol- vindt ik MOET correct ingevuld zijn.

Ik zou het een stunt vinden dan mijn mol (Olcay) niet gevonden wordt.
Ze wordt volgens mij gewoon niet verdacht gemaakt omdat ze zo vaak opvallend gemold heeft dat ze daarom niet meer verdacht gemaakt wordt.
En dat doet mij denken aan vroeger toen ik nog op school zat. Ik zat samen met een vriend vooraan in de klas, tegen de tafel van de leraar aan, en haalde de meeste rottigheid uit. Maar omdat hij altijd over ons heen keek zag hij nooit wat wij aan het uitvreten zaten. Omdat hij altijd dacht dat de rottigheid uitsluitend achterin de klas uitgevoerd werd.

In dit geval is Olcay zo duidelijk aan het mollen dat anderen (en de rest van nederland) gewoon niet willen accepteren dat dit nu eens de manier is om -niet verdacht- te zijn. Dus kan ze gewoon haar gang gaan...
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 15:28:22 door rvanapeldoorn »

Offline Beagle

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #624 Gepost op: 25-02-2018, 12:28:08 »
En dan Adele nog... het enige moderne nummer dat je hoorde. "Ït's me!" Ik ben de mol...

Grappig dat dit een anagram is van Tsemi, waar we Jan's naam letterlijk in de Georgische naam zagen staan en ik dacht :dit kan niet, er staat letterlijk Jan 't is (h) em.
Maar nu link ik het ook aan Olcay die zich heel triomfantelijk op de stapel TSEMI dozen liet vallen.... waarom eigenlijk? Look, IT'S ME?



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #625 Gepost op: 25-02-2018, 17:33:59 »
Die dagboeken van Olcay blijven wel gedrochten:



Hoe kan je daar nu deftig uit leren straks in de finale? ::rofl::

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #626 Gepost op: 25-02-2018, 17:37:17 »
Die dagboeken van Olcay blijven wel gedrochten:



Hoe kan je daar nu deftig uit leren straks in de finale? ::rofl::
Ze heeft de finale gehaald zonder jokers of vrijstelling, dus wellicht onderschat je haar een klein beetje?  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #627 Gepost op: 25-02-2018, 17:43:10 »
Ze heeft de finale gehaald zonder jokers of vrijstelling, dus wellicht onderschat je haar een klein beetje?  ;)

Nee, ik merk gewoon op dat je per aflevering wel kan studeren van een paar A5'jes, maar dat dat toch wel moeilijker wordt als je straks met 40 losse blaadjes leert voor de finaletest.

Al kan iemand die de finale bereikt zonder vrijstelling, joker en met waardeloos molboekje ook gewoon de Mol zijn. ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #628 Gepost op: 25-02-2018, 17:48:10 »
Nee, ik merk gewoon op dat je per aflevering wel kan studeren van een paar A5'jes, maar dat dat toch wel moeilijker wordt als je straks met 40 losse blaadjes leert voor de finaletest.

Al kan iemand die de finale bereikt zonder vrijstelling, joker en met waardeloos molboekje ook gewoon de Mol zijn. ;)
Hoeft niet. Mits gemarkeerd per aflevering en genummerd (totaal of per aflevering).
En zelfs dat hoeft niet perse, want uit je aantekeningen zie je wel over welke afl. het gaat denk ik. En het kan zelfs voordelen hebben: je kan pagina's ter vergelijk naast elkaar leggen, wat in een gewoon molboekje niet kan  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #629 Gepost op: 25-02-2018, 17:49:17 »
Hoeft niet. Mits gemarkeerd per aflevering en genummerd (totaal of per aflevering).
En zelfs dat hoeft niet perse, want uit je aantekeningen zie je wel over welke afl. het gaat denk ik. En het kan zelfs voordelen hebben: je kan pagina's ter vergelijk naast elkaar leggen, wat in een gewoon molboekje niet kan  ;)

Je verliest makkelijker een blaadje uit een stapeltje van 40 losse blaadjes dan uit een molboekje. ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #630 Gepost op: 25-02-2018, 17:57:14 »
Je verliest makkelijker een blaadje uit een stapeltje van 40 losse blaadjes dan uit een molboekje. ;)
Ja, en molboekjes worden makkelijker gestolen. Of gelezen en weer dichtgedaan zonder de volgorde vd blz te verstoren  ;)

Voor beide valt iets te zeggen...

EDIT:

En dan iets heel anders en nogal een open deur intrappend: als die ronde vormen idd iets zijn qua hint, en niet het NOS-logo, dan ligt de O van Olcay nogal voor de hand  ;D
« Laatst bewerkt op: 25-02-2018, 18:07:06 door Whiskers »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #631 Gepost op: 26-02-2018, 00:49:47 »
Ze heeft toch geen aantekeningen nodig, ze is de mol..
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 14:31:43 door Lonneke*L »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #632 Gepost op: 26-02-2018, 01:04:57 »
Die dagboeken van Olcay blijven wel gedrochten:



Hoe kan je daar nu deftig uit leren straks in de finale? ::rofl::

De mol heeft dat allemaal niet nodig joh  ::tandpastasmiley:: /case closed  8)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #633 Gepost op: 26-02-2018, 01:27:22 »
Ik stap toch over naar deze tunnel, Olcay heeft heel veel goeie acties gedaan, in elke aflevering zeker een paar die vaak gedurft zijn waarbij je denkt, dat doet een mol niet. Maar omdat iedereen denkt van "Oh das gewoon Olcay" komt ze ermee weg ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #634 Gepost op: 26-02-2018, 08:25:14 »
De mol heeft dat allemaal niet nodig joh  ::tandpastasmiley:: /case closed  8)

En op de MFD-veiling levert dit alsnog 100 euro op. :P

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #635 Gepost op: 26-02-2018, 08:39:59 »
En op de MFD-veiling levert dit alsnog 100 euro op. :P
per blaadje.....  ::bravo::
Wit is ook een kleur!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #636 Gepost op: 26-02-2018, 09:49:28 »
Ben alles weer aan het terugkijken met een 'maagdelijke' blik.... ::rofl::

Wat ik nog steeds heel grappig én opvallend vind: dat Olcay dat zwarte spiegeltje/ make-up ding in haar broek heeft zitten. Ze is of 1) een hele gewiekste, slimme kandidaat of 2) een mol die voorbereid is, en lekker verwarring wil zaaien. Daar is wel echt over nagedacht, dezelfde kleur en vorm als de zwarte vrijstelling, het net zo laten zien in haar broek om mensen te misleiden. Dit soort dingetjes doen mij richting Olcay neigen....Dus afgezien van alle andere acties. Je moet daar dus al voor de reis over na hebben gedacht, om dat mee te nemen, met de kans van de zwarte vrijstelling.

Verder: hoe komt het dat niemand van de kandidaten Olcay lijkt te verdenken? Die snap ik ook niet helemaal? Eerst die marktopdracht (overduidelijk), dan gaat ze met 750E af bij de Pacman opdracht met rode auto's, dan laat ze 1000E liggen met tijd is geld, ze doet niks met de woordzoeker. Er moet toch iets zijn buiten de camera's om waardoor mede kandidaten haar totaal niet verdenken? Of ze is zooooo opzichtig dat men denkt: dat kan nooit de mol zijn. In combinatie met dat zij zo lekker zichzelf lijkt te zijn en heel open/direct is.
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #637 Gepost op: 26-02-2018, 11:11:08 »
Verder: hoe komt het dat niemand van de kandidaten Olcay lijkt te verdenken?

Loes verdacht haar. En die aflevering viel ze ook af.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #638 Gepost op: 26-02-2018, 11:17:44 »
Loes verdacht haar. En die aflevering viel ze ook af.
dat is ook precies de reden waarom ze het bijna niet zou kunnen zijn....nou ja, het is ontzettend lastig dit jaar!
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #639 Gepost op: 26-02-2018, 11:26:09 »
dat is ook precies de reden waarom ze het bijna niet zou kunnen zijn....nou ja, het is ontzettend lastig dit jaar!

Ik volg je wel dat Olcay qua geld de beste optie van de 3 is momenteel. Dan kan je in aflevering 10 uitpakken met een last moment fail met je 750 euro (net als Thomas die net door een lasso gegrepen werd), je kan zeggen dat je voorbij een auto liep in de Chaosopdracht en tegen Jan zei: "Dit is geen auto van ons".

Maar er zijn die dingetjes die toch wel hard tegen haar spreken zoals de suggestie van het enkel leggen op de markt, die verdenking van Loes op haar toen ze afviel of het feit dat ze in de control room weinig gedaan heeft met die macht over de klokken (terwijl ze als minst verdachte persoon wel de ruimte kreeg om dat te doen).