Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223114 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #860 Gepost op: 6-03-2018, 23:46:15 »
Ik voel me niet aangesproken verder wat flauwe antwoorden betreft en het ontwijken van goede argumenten.

Dat was ook niet naar jou bedoeld. Dus dat hoeft ook niet. ::ok::
 

jij vindt Olcay een echte kandidaat en hebt daar zo jouw redenen voor.

Nee, ik vind Olcay ook best wel mols hoor, maar er zijn meer dingen die tegen haar spreken dan tegen Jan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #861 Gepost op: 6-03-2018, 23:48:34 »

Nee, ik vind Olcay ook best wel mols hoor, maar er zijn meer dingen die tegen haar spreken dan tegen Jan.

Jij schrijft in één zin waar ik dan weer een heel verhaal voor nodig heb.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #862 Gepost op: 6-03-2018, 23:55:46 »
P.s. Zo is het Whiskers ::ok:: ( maar ik vind wel dat ik in de juiste tunnel zit ;))
Ik vind ook dat ik in de juiste tunnel zit hoor  ;)
Grappig, daar stond eerst 'vorm' in plaats van 'forum'.
Ik vond dat heel mooi gevonden van je en toepasselijk. Discussie over de vorm is vaak namelijk een prettiger tijdverdrijf dan discussie over de inhoud. Dat laatste wordt al gauw bloedserieus.

Maar het bleek dus simpelweg een typo te zijn!  ::rofl::

Kun je nagaan hoe snel er een misverstand kan ontstaan over (bijvoorbeeld) een vormfout...

Er stond idd eerst vorm  ::jaja::
Maar was idd een typo (eigenlijk autocorrect. Dacht dat ik die getemd had, maar nee)...

Ik discussier liever over de inhoud, tenzij de vorm echt de spuigaten uitloopt (onbeschoft, schelden, dreigen etc)  ;)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #863 Gepost op: 6-03-2018, 23:56:46 »
Nee, ik vind Olcay ook best wel mols hoor, maar er zijn meer dingen die tegen haar spreken dan tegen Jan.
Wij hier hebben dat andersom. Of ik althans  ;D
Heel raar  ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #864 Gepost op: 6-03-2018, 23:57:02 »
Dat was ook niet naar jou bedoeld. Dus dat hoeft ook niet. ::ok::
 
Nee, ik vind Olcay ook best wel mols hoor, maar er zijn meer dingen die tegen haar spreken dan tegen Jan.

 ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #865 Gepost op: 7-03-2018, 00:03:33 »
Wij hier hebben dat andersom. Of ik althans  ;D
Heel raar  ::rofl::

Haha.
Dan zul je zien dat het toch Ruben is.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #866 Gepost op: 7-03-2018, 00:04:33 »
Dan zul je zien dat het toch Ruben is.  ;D

Aflevering 10:

Art: "En wanneer wist jij dat het Ruben was, kandidaat X?"

en dit dan maal 6 ofzo.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #867 Gepost op: 7-03-2018, 00:05:03 »
Ik vind ook dat ik in de juiste tunnel zit hoor  ;)Er stond idd eerst vorm  ::jaja::
Maar was idd een typo (eigenlijk autocorrect. Dacht dat ik die getemd had, maar nee)...

Ik discussier liever over de inhoud, tenzij de vorm echt de spuigaten uitloopt (onbeschoft, schelden, dreigen etc)  ;)
En nu valt er zelfs te discussiëren over waar vorm ophoudt en inhoud begint. Of waar ze overlap vertonen.
Ik heb me dat - OT - bij Olcay ook wel eens afgevraagd.
Haha.
Dan zul je zien dat het toch Ruben is.  ;D

Neeeee.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 00:07:02 door Marisa »

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #868 Gepost op: 7-03-2018, 00:06:23 »
TIP: Heeft dit keer niet zoveel met Olcay te maken, maar als je het leuk vindt om meer -behind the scenes- te kijken samen met een oude molcandidaat, vond ik dit interview met Fritz Huffnagel erg leuk. Daarin wordt besproken wat er zoal gebeurd voor en na de opnames en worden herinneringen uit seizoen opgehaald.
Goede vragen, leuk beantwoord.

https://www.youtube.com/watch?v=L9bsUg_Os58&t=902s

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #869 Gepost op: 7-03-2018, 00:11:41 »
Haha.
Dan zul je zien dat het toch Ruben is.  ;D
Breek me de bek niet open..
Horrorscenario  :\'(

En niet omdat ik iets tegen Ruben als persoon heb  ::ohno::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #870 Gepost op: 7-03-2018, 00:20:39 »
<-- EDIT -->
Dat geldt absoluut ook voor Olcay. Ik heb haar weggestreept bij de marktopdracht. Ja, ze deed toen heel raar met die 500 euro en die envelop.

Maar ze stelde voor - of nee: dramde eigenlijk  ;D - om die briefjes om te wisselen waardoor de opdracht kon slagen. Dat deed ze als enige (!) van de kandidaten. Een mol zou dit nooit doen, die zou de groep laten begaan en niet zo haar best doen om de groep de juiste kant op te sturen. Dit was de uitgelezen kans om (zonder extra verdacht te worden) dat geld te laten zitten. Olcay heeft uiteindelijk wel die opdracht gered; zo komt het in ieder geval op mij over.
<-- EDIT -->


Volgens mij voelde Olcay zich echt betrapt toen Loes zei dat er nog een 500-briefje ontbrak en was Olcay bang dat ze in een vroeg stadium als mol al ontmaskerd zou worden. Ze verontschuldigde zich toen ook tegenover de anderen dat het briefje ontbrak. Vervolgens speelde ze noodgedwongen de opdracht maar mee door extra haar best  te doen (dat dus wel onmols gedrag is inderdaad). Dus ik zie het als een mislukte molactie van haar die ze redde door vertrouwen te herwinnen.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 00:22:10 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #871 Gepost op: 7-03-2018, 00:26:30 »
Volgens mij voelde Olcay zich echt betrapt toen Loes zei dat er nog een 500-briefje ontbrak en was Olcay bang dat ze in een vroeg stadium als mol al ontmaskerd zou worden. Ze verontschuldigde zich toen ook tegenover de anderen dat het briefje ontbrak. Vervolgens speelde ze noodgedwongen de opdracht maar mee door extra haar best  te doen (dat dus wel onmols gedrag is inderdaad). Dus ik zie het als een mislukte molactie van haar die ze redde door vertrouwen te herwinnen.
Ik vind dat je een punt hebt hoor, maar dit soort tegenspraak is niet eens nodig.. Jan duwde de verdubbelaar over de finish bijvoorbeeld, niet erg mols. En zo is er meer  ::jaja::

Voor elke huidige molkandidaat zijn er molse en onmolse acties te vinden dit seizoen. Het gaat om welk totaalbeeld je overtuigt  ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #872 Gepost op: 7-03-2018, 00:36:01 »

Voor elke huidige molkandidaat zijn er molse en onmolse acties te vinden dit seizoen. Het gaat om welk totaalbeeld je overtuigt  ;)

Dat is ook wel weer waar. Zowel Olcay als Jan hebben mols en kandidaat-achtig gedrag laten zien. Bij mij past Jan dan meer in het mol-plaatje, maar ik kan me voorstellen dat Olcay ook verdacht is.

Bedankt MoleBuster voor de uitleg!

Ik interpreteer dat moment van Olcay meer als onhandigheid. Of een poging om verdacht te doen.
En ik vermoed dat Jan helemaal niet zoveel heeft bijgedragen aan de pot (en dat het ook niet zijn bedoeling was om de verdubbelaar binnen te brengen)

Maar ik kan er natuurlijk volkomen naast zitten.  ;) Het is maar net hoe het overkomt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #873 Gepost op: 7-03-2018, 06:55:41 »
Jaaaaaa Olcay toch echt superverdacht deze aflevering. Afgezien of de montage haar wel/ niet verdacht neerzet, een feit is:
- Ze is alleen maar bezig met het kaartenhuis bouwen (terwijl je daar geen geld mee gaat verdienen)
- Ze heeft het hoogste bedrag met de 'stoelendans' opdracht, en komt als laatste aan bij de metro/ gaat af
- Ze heeft geen verfroller in de hand, loopt alleen maar heen en weer (en subjectief: ze veroorzaakt chaos)

Ongelofelijk, een open mol  ::rofl:: Heb haar dus in aflevering 1 en 2 helemaal afgestreept maar zet haar er wel weer bij. Wat een slimme, sluwe tante dit! Love her  ::bravo::
Zit even posts terug te lezen en blijkbaar verdenk ik olcay al een tijdje  ::rofl:: Nu met die shots van hulpmol, dank voor het speurwerk, ga ik nog dieper het tunneltje in....
Meer L

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #874 Gepost op: 7-03-2018, 07:05:44 »
Ik ben even gestopt met bijlezen, wat betreft de pogingen van het Jan-kamp en het Olcay-kamp om elkaar te overtuigen. Het enige dat ik kan concluderen, is dat het Ruben-kamp er vrij bekaaid vanaf komt. Of lijkt dat maar zo.

Ik vind het wel handig hoor, zo'n dubbele tunnel met tussendeur en nooduitgang.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #875 Gepost op: 7-03-2018, 11:51:37 »
Ik ben even gestopt met bijlezen, wat betreft de pogingen van het Jan-kamp en het Olcay-kamp om elkaar te overtuigen. Het enige dat ik kan concluderen, is dat het Ruben-kamp er vrij bekaaid vanaf komt. Of lijkt dat maar zo.

Ik vind het wel handig hoor, zo'n dubbele tunnel met tussendeur en nooduitgang.

Ik heb nog drie nooduitgangen  ::rofl::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #876 Gepost op: 7-03-2018, 13:14:47 »
Aflevering 10:

Art: "En wanneer wist jij dat het Ruben was, kandidaat X?"

en dit dan maal 6 ofzo.

Die vraag werd bij de ontknoping met Anne-Marie ook angstvallig gemeden, maar daar werd tenminste nog gecovered dat bijna iedereen haar vanaf dat Marit afviel doorhad. Ik kan helaas niet terugkijken wegens beperkt internet maar ik ben wel benieuwd hoe de testbiechts gemonteerd zijn in de seizoenen waar de mol bij pakweg de laatste 5 kandidaten al ontdekt was. Is het ooit obvious in beeld gebracht?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #877 Gepost op: 7-03-2018, 13:20:15 »
Die vraag werd bij de ontknoping met Anne-Marie ook angstvallig gemeden, maar daar werd tenminste nog gecovered dat bijna iedereen haar vanaf dat Marit afviel doorhad. Ik kan helaas niet terugkijken wegens beperkt internet maar ik ben wel benieuwd hoe de testbiechts gemonteerd zijn in de seizoenen waar de mol bij pakweg de laatste 5 kandidaten al ontdekt was. Is het ooit obvious in beeld gebracht?

Ik ben pas actief beginnen volgen vanaf 2014 en toen is zo'n massale verdenking maar enkel bij Margriet voorgekomen.

Ik herinner dat men ons toen liet zien dat Martine Sandifort (laatste 5) afviel toen ze vol op Margriet ging, maar dat ze van Chris, Marlijn en Rik het niet 100% in beeld lieten.

Hier is het anders. Stine valt bij de laatste 5 af, zegt dat ze op 1 iemand heeft ingevuld en dat de rest daar ook op zit en we krijgen hapklaar dat dat Ruben is.
Dus ja, dit is totaal anders dan in 2015 vind ik.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #878 Gepost op: 7-03-2018, 13:40:05 »
Volgens mij voelde Olcay zich echt betrapt toen Loes zei dat er nog een 500-briefje ontbrak en was Olcay bang dat ze in een vroeg stadium als mol al ontmaskerd zou worden. Ze verontschuldigde zich toen ook tegenover de anderen dat het briefje ontbrak. Vervolgens speelde ze noodgedwongen de opdracht maar mee door extra haar best  te doen (dat dus wel onmols gedrag is inderdaad). Dus ik zie het als een mislukte molactie van haar die ze redde door vertrouwen te herwinnen.

Die molactie (als dit het was) ging toch sowieso snel uitkomen? Je had de 2e 500 nl al nodig voor de eerste wissel. Dus dit ging onvermijdelijk heel snel worden gezien. Lijkt me dus eerder nepmolgedrag te zijn.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #879 Gepost op: 7-03-2018, 13:54:10 »
Die molactie (als dit het was) ging toch sowieso snel uitkomen? Je had de 2e 500 nl al nodig voor de eerste wissel. Dus dit ging onvermijdelijk heel snel worden gezien. Lijkt me dus eerder nepmolgedrag te zijn.
Of als strategie opvallend mollen, zodat het als nepmollen wordt gezien. En het de in de hoofden geprent wordt: "Olcay is een nepmoller, die kunnen we dus gevoegelijk negeren". De "in your face mol"-strategie  ;)