Auteur Topic: [Verliezend finalist] Olcay Gulsen  (gelezen 223031 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #880 Gepost op: 7-03-2018, 14:02:19 »
Of als strategie opvallend mollen, zodat het als nepmollen wordt gezien. En het de in de hoofden geprent wordt: "Olcay is een nepmoller, die kunnen we dus gevoegelijk negeren". De "in your face mol"-strategie  ;)

Klopt. Je kan het verhaal 'Olcay is de Mol' en 'ze laat 500 euro zitten' makkelijk met elkaar rijmen.

Mijn probleem bij die opdracht en Olcay is nog altijd dat ze als eerste aan komt zetten met dat ze per 1 moeten liggen. Je kan kandidaats willen overkomen, maar op dat moment houdt de Mol zijn mond normaal gezien.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #881 Gepost op: 7-03-2018, 14:09:38 »
Maar ik vind het wel hilarisch dat ze zegt, waarom 2 en niet 1 jongens? Niemand reageert vervolgens en dan gaat ze lekker aan de kant staan rokken. Zou toch echt een fantastische mol zijn  ::rofl::
Meer L

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #882 Gepost op: 7-03-2018, 14:36:28 »
Ga eens uit van Olcay is de mol; dan hebben Ruben en Jan het vanaf het begin helemaal fout maar zitten wel in de finale, zouden ze dus 9 afleveringen lang de test steeds het minst slecht van de anderen hebben gemaakt, consequent. Heinz in welk seizoen kwam dit nog meer voor?

Recalcitrant, eigenwijs, grote mond, hard naar anderen, niet veel begrijpen, zo'n soort mol kennen we nu toch onderhand wel? Milouska 2.0?
Olcay verliest de finale, Ruben wint.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #883 Gepost op: 7-03-2018, 14:43:46 »
Klopt. Je kan het verhaal 'Olcay is de Mol' en 'ze laat 500 euro zitten' makkelijk met elkaar rijmen.

Mijn probleem bij die opdracht en Olcay is nog altijd dat ze als eerste aan komt zetten met dat ze per 1 moeten liggen. Je kan kandidaats willen overkomen, maar op dat moment houdt de Mol zijn mond normaal gezien.
Waarschijnlijk om zich weer onverdacht/een kandidaat te laten lijken? Dus "Olcay is een nepmoller + ze doet ook nog eens goede dingen, echt een kandidaat".

Want vergeet niet: ze roept het dan wel als eerste, maar ze overtuigt op dat moment niemand (en ze dringt ook niet aan, ze probeert ze niet te overtuigen). Later komt de groep tot de conclusie dat het inderdaad maar 1 briefje moest zijn, en Olcay kan triomfantelijk roepen "zei ik toch, maar jullie luisterden niet".

En hoppa ---> men denkt: Olcay is een kandidate.  ::jaja:: Want ze was en dom aan het nepmollen en ze riep ook nog eens de juiste oplossing over de briefjes. Dat zou een mol nooit doen  ::ohno::


En zo heb je het als mol al bij de eerste opdracht met de hele groep in het hoofd vd anderen geprent dat je een nepmoller bent en een kandidaat. Goed op schema molletje!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 16:09:36 door Whiskers »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #884 Gepost op: 7-03-2018, 15:19:14 »
Waarschijnlijk om zich weer onverdacht/een kandidaat te laten lijken? Dus "Olcay is een nepmoller + ze doet ook nog eens goede dingen, echt een kandidaat".

Want vergeet niet: ze roept het dan wel als eerste, maar ze overtuigt op dat moment niemand (en ze dringt ook niet aan, ze probeert ze niet te overtuigen). Later komt de groep tot de conclusie dat het inderdaad maar 1 briefje moest zijn, en Olcay kan triomfantelijk roepen "zei ik toch, maar jullie luisterden niet". En hoppa ---> men denkt: Olcay is een kandidate.  ::jaja:: Want ze was en dom aan het nepmollen en ze riep ook nog eens de juiste oplossing over de briefjes. Dat zou een mol nooit doen  ::ohno::

En zo heb je het als mol al bij de eerste opdracht met de hele groep in het hoofd vd anderen geprent dat je een nepmollen bent en een kandidaat. Goed op schema molletje!  ::ok::

Yep, het zou een typische 'long con' strategie zijn, idd. Het is pas de eerste groepsopdracht he.

Van de drie finalisten doet alleen Ruben daar eigenlijk helemaal niks.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #885 Gepost op: 7-03-2018, 15:42:05 »
Ga eens uit van Olcay is de mol; dan hebben Ruben en Jan het vanaf het begin helemaal fout maar zitten wel in de finale, zouden ze dus 9 afleveringen lang de test steeds het minst slecht van de anderen hebben gemaakt, consequent. Heinz in welk seizoen kwam dit nog meer voor?
<-- EDIT -->

Dat kan toch? Het minst slecht betekent gewoon: het best. In het land van de 3'tjes en de 4'tjes is het 5'je Koning... Als Ruben en Jan misschien in het begin wel vragen op Olcay hebben ingevuld en de anderen niet, komen zij 'vanzelf' bovendrijven. Als we de laatste test zien (en geloven) dan gaat Jan vol op Ruben en andersom dan zal nog steeds de beste winnen. Ik hoop dat het Jan of Ruben straks gaat bezuren dat ze niet (meer?) op Olcay zitten.  :)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 16:24:40 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #886 Gepost op: 7-03-2018, 15:59:06 »
Ga eens uit van Olcay is de mol; dan hebben Ruben en Jan het vanaf het begin helemaal fout maar zitten wel in de finale, zouden ze dus 9 afleveringen lang de test steeds het minst slecht van de anderen hebben gemaakt, consequent. Heinz in welk seizoen kwam dit nog meer voor?

Recalcitrant, eigenwijs, grote mond, hard naar anderen, niet veel begrijpen, zo'n soort mol kennen we nu toch onderhand wel? Milouska 2.0?
Olcay verliest de finale, Ruben wint.

Jan verdenkt Ruben & Ruben verdenkt Jan toch?

Ok, waar hangt Olcay uit dit seizoen?

Afl 1
Duo met Ruben

Afl 2
Opdracht 1. Trio met Stine en Jan. Opvallend: Art geeft het geld en de foto aan Olcay
Opdracht 2. Groepsopdracht. Zat achtereenvolgens bij Jan, Stine, Ruben & Bella en tenslotte weer Ruben & Bella
Opdracht 3. Groepsopdracht, incl Ruben en Jan

Afl 3
Opdracht 1. Duo met Bella
Opdracht 2. Duo met Stine. "Tegenspelers" Jan en Simone
Opdracht 3. Trio met Stine en Ruben op de grond

Afl 4
Opdracht 1. Boven de grond met (oa) Ruben en Jan
Opdracht 2. Individueel en onzichtbaar voor de anderen
Opdracht 3. Hele groep (Rode Draad) incl Ruben en Jan

Afl 5
Opdracht 1. Hele groep incl Ruben en Jan (Geldcircus)
Opdracht 2. Individueel (Chaos)
Opdracht 3. Hele groep incl Ruben en Jan (Woordzoeker)

Afl 6
Opdracht 1. Hele groep en individueel (Sleutelpositie)
Opdracht 2. Duo met Ruben
Opdracht 3. Trio met Jan en Ruben

Afl 7
Opdracht  1. Alleen in de controlroom (wel gezamenlijke groepsfoto)
Opdracht  2. Duo met Jan
Opdracht  3. Alleen in een coupe, veel interactie met Ruben en ook wel met Jan (geeft hem 2 te bezorgen dozen)

Afl 8
Opdracht 1. Duo met Jan
Opdracht 2. Duo met Jan
Opdracht 3. Hele groep (in de raft), dus met Ruben en Jan individuele opdrachten (kokers pakken)

Afl 9
Opdracht 1. Individueel
Opdracht 2. Individueel
Finale test: Individueel

Het is dus helemaal niet zo moeilijk om als Ruben of Jan testvragen op "jouw" mol in te vullen die ook op Olcay slaan  ;)
« Laatst bewerkt op: 7-03-2018, 16:08:25 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #887 Gepost op: 7-03-2018, 17:50:35 »
Waarschijnlijk om zich weer onverdacht/een kandidaat te laten lijken? Dus "Olcay is een nepmoller + ze doet ook nog eens goede dingen, echt een kandidaat".

Want vergeet niet: ze roept het dan wel als eerste, maar ze overtuigt op dat moment niemand (en ze dringt ook niet aan, ze probeert ze niet te overtuigen). Later komt de groep tot de conclusie dat het inderdaad maar 1 briefje moest zijn, en Olcay kan triomfantelijk roepen "zei ik toch, maar jullie luisterden niet".

En hoppa ---> men denkt: Olcay is een kandidate.  ::jaja:: Want ze was en dom aan het nepmollen en ze riep ook nog eens de juiste oplossing over de briefjes. Dat zou een mol nooit doen  ::ohno::

Zo voel ik het niet. Er is kandidaats doen, maar dit is toch net een tikkeltje te ver. Zelfs voor een in your face Mol.

Zo vind ik ook het aanwijzen van het standbeeld in Tunnelvisie net dat tikkeltje te ver gaan.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #888 Gepost op: 7-03-2018, 18:40:06 »
Zo voel ik het niet. Er is kandidaats doen, maar dit is toch net een tikkeltje te ver. Zelfs voor een in your face Mol.

Zo vind ik ook het aanwijzen van het standbeeld in Tunnelvisie net dat tikkeltje te ver gaan.
Tsja, ik denk daar anders over. Daarom hebben we ook een andere molverdenking  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #889 Gepost op: 7-03-2018, 19:28:57 »
Tsja, ik denk daar anders over. Daarom hebben we ook een andere molverdenking  ;)

Inderdaad. ;D Maar het is net omdat het verschil tussen ons in die kleine nuances ligt, dat ik zaterdag niet verbaasd ben als het Olcay is hoor.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #890 Gepost op: 7-03-2018, 19:38:29 »
Inderdaad. ;D Maar het is net omdat het verschil tussen ons in die kleine nuances ligt, dat ik zaterdag niet verbaasd ben als het Olcay is hoor.
Ik ga ook niet verbaasd zijn als het Jan is  ::ohno::
Of zelfs als het, god verhoede, Ruben is  :-X :-[

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #891 Gepost op: 7-03-2018, 19:43:34 »
Of zelfs als het, god verhoede, Ruben is  :-X :-[

Dat zou me op dit moment ten zeerste verbazen, daarvoor heeft de productie veel te rare keuzes gemaakt (en Ruben eigenlijk gewoon ook).

Anderzijds (om terug te komen op dit topic) vind ik ook dat de productie in aflevering 2 zeker zijn best gedaan heeft om Olcay verdacht te maken. Zo vroeg op het seizoen zou dat voor een Mol toch eerder uitzonderlijk zijn. (Al kan je argumenteren dat ze na vorig jaar misschien door hadden dat we de Mol ook kunnen ontmaskeren als minst in beeld gebrachte kandidaat.)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #892 Gepost op: 7-03-2018, 19:50:09 »
Citaat
Die molactie (als dit het was) ging toch sowieso snel uitkomen? Je had de 2e 500 nl al nodig voor de eerste wissel. Dus dit ging onvermijdelijk heel snel worden gezien. Lijkt me dus eerder nepmolgedrag te zijn.

Natuurlijk zou het uitkomen, maar kandidaten doen soms ook rare dingen. En de Mol moet toch mollen? Dat deed ze. Ik heb, vanuit mijn idee dat zij de Mol is uiteraard, het vervolg geïnterpreteerd als: "Ok, begin mislukt, nu even dimmen."

En voor iedereen die het uitlegt als te duidelijk: zij kon niet weten of en hoe het de montage zou halen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #893 Gepost op: 7-03-2018, 19:57:08 »
Via Tim van Pelt / Facebook:



"Aflevering 1: Art zegt voor het eerst NIET 'de mol hoeft nooit naar huis'

Aflevering 2: Titel is 'Wisseltruc' en de mol (Jean-Marc) gaat naar huis. Aan het einde geeft hij nog een toelichting. Zodra hij uit beeld verdwijnt zien we de wisseltruc: er verschijnt, heel snel en vrijwel onzichtbaar, een silhouet van iemand.

Als je vervolgens de kandidaatfoto's van de website bekijkt, is er een perfecte match..."





/quote

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #894 Gepost op: 7-03-2018, 20:01:31 »
Aflevering 2: Titel is 'Wisseltruc' en de mol (Jean-Marc) gaat naar huis. Aan het einde geeft hij nog een toelichting. Zodra hij uit beeld verdwijnt zien we de wisseltruc: er verschijnt, heel snel en vrijwel onzichtbaar, een silhouet van iemand.

Mijn tv zendt dat niet uit. Moet ik me nu gediscrimineerd voelen? :(

Alle gekheid op een stokje: Iemand had hier na aflevering 2 al verklaard dat dit een effect is dat bij bepaalde tv's wel en bij andere niet optreedt. Zou dus een beetje oneerlijk zijn om het als hint te bestempelen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #895 Gepost op: 7-03-2018, 20:15:23 »
Mijn tv zendt dat niet uit. Moet ik me nu gediscrimineerd voelen? :(

Alle gekheid op een stokje: Iemand had hier na aflevering 2 al verklaard dat dit een effect is dat bij bepaalde tv's wel en bij andere niet optreedt. Zou dus een beetje oneerlijk zijn om het als hint te bestempelen.

 ::rofl:: ik had hier toen nog niet gezien dat het een exacte match was (ik weet niet of dat klopt, maar het zou kunnen op basis van die beelden die ik quootte

had ik nog niet gezien dus. excuses als het toen al zo duidelijk was.

Overigens dacht ik dat het alleen te zien was als je met je Levels klooide in een fotobewerkingsprogramma. Het zou dan alleen een hint voor overactieve speurders zijn (en dus niet oneerlijk).

Dit is de eerste keer dat ik lees dat het op sommige beeldschermen meteen te zien zou zijn geweest.  :P

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #896 Gepost op: 7-03-2018, 20:20:21 »
Ik geloof iig niet dat JM de mol is geweest en dat iemand die taak van hem over heeft genomen  ::ohno::

Hoe dat met dat silhouet zit weet ik niet. Zelf niet gezien iig.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #897 Gepost op: 7-03-2018, 20:28:14 »
Ik geloof iig niet dat JM de mol is geweest en dat iemand die taak van hem over heeft genomen  ::ohno::

Nee, dat slaat uiteraard helemaal nergens op. Mensen die dat opperen zijn gewoon uit op alle drama die dat zou geven in aflevering 10, want zijn eerste molactie was om de kluiscode te bepalen en die dan door te geven aan een team dat geld ging halen. ::ohno::

::rofl:: ik had hier toen nog niet gezien dat het een exacte match was (ik weet niet of dat klopt, maar het zou kunnen op basis van die beelden die ik quootte

had ik nog niet gezien dus. excuses als het toen al zo duidelijk was.

Overigens dacht ik dat het alleen te zien was als je met je Levels klooide in een fotobewerkingsprogramma. Het zou dan alleen een hint voor overactieve speurders zijn (en dus niet oneerlijk).

Dit is de eerste keer dat ik lees dat het op sommige beeldschermen meteen te zien zou zijn geweest.  :P

Mijn geheugen laat me in deze wel in de steek hoor. Het is zeker besproken na aflevering 2 en er werd zeker melding gemaakt dat niet iedereen het zag. En ik denk dat er toen iemand met kennis ter zake heeft gezegd dat het aan de kwaliteit van je tv ligt ofzo.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #898 Gepost op: 7-03-2018, 20:28:55 »
Ik heb het ook niet gezien en voor dit moment is het voor mij ook weinig relevant. JM is de Mol nu niet (meer) en ik zoek uit of het Jan, Olcay of Ruben is want dat zijn NU de enige opties. JM horen we dan achteraf eventueel wel.

Offline rvanapeldoorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Olcay Gulsen
« Reactie #899 Gepost op: 7-03-2018, 22:50:25 »
Ik heb weer een rare Olcay uitspraak gevonden in de laatste aflevering 32:05

Ze staat met de auto voor het bordje die ze later gaat overrijden. Ze wil 'ons' overtuigen dat ze geleerd heeft tijdens haar rijlessen, dat wanneer je de handrem aantrekt, je gas geeft, je niet vooruit gaat, en dat je kunt zien wat je 25km per uur doet met je toeren. Oke dan ga ik wel even gassen, ze ik hem even in zijn 2 en dan kan ik mijn toeren vanzelf wel zien.

Dat is natuurlijk de grootste onzin, de kilometerteller is gebaseerd op het ronddraaien van de wielen. En heeft niks met de toerental van de motor te maken. Je kunt deze opdracht dus alleen beantwoorden door 25km te gaan rijden in zijn 2.

Nu wil ze de handrem -die ze dan zgn stuk heeft gemaakt- de schuld geven.