Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 254909 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #200 Gepost op: 27-01-2014, 19:32:58 »
Dus aflevering 4 heet 'Jennifer' om iets wat in aflevering 2 gebeurd is..?  ???

Waarom niet iets anders even randoms in afl 1 of 3?
Afleveringstitels hebben tot nu toe altijd op een gebeurtenis uit die aflevering geslagen. Met reden lijkt me..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #201 Gepost op: 27-01-2014, 20:06:28 »
Dus aflevering 4 heet 'Jennifer' om iets wat in aflevering 2 gebeurd is..?  ???

Waarom niet iets anders even randoms in afl 1 of 3?
Afleveringstitels hebben tot nu toe altijd op een gebeurtenis uit die aflevering geslagen. Met reden lijkt me..

Tsja.... en nu ff niet, denk ik  ::ohno::

Offline Spork

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #202 Gepost op: 28-01-2014, 20:22:59 »
Al zit ik eigenlijk in een andere tunnel. Kom ik hier even buurten.
Iets wat me toch op viel eerste aflevering. Volgens mij is dit al eens (gedeeltelijk) genoemd, maar meer richting Owen.
Art had het natuurlijk eerste aflevering over de balans in extremen en toen moest ik(en meerdere mensen) meteen denken aan het chinese Yin en Yang. 2 tegengestelde chinese begrippen die elkaar in balans houden. Het yin yang teken kwam terug bij de schijnopdracht waar een O en een S beweging werd gemaakt.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dit werd gedaan door Owen alleen was het een idee van Sofie(volgens haar dan). Zij wilden daarmee duidelijk maken wie zij waren. Maar de S kan natuurlijk ook voor Susan staan dus dat is een beetje vreemd.
Daarnaast zag ik het balansprincipe ook terug komen bij Sofie tijdens het maken van de tweede test.
Daar zegt ze:"Ik heb de eerste 10 vragen van de test, helemaal eigenlijk op Owen en Susan gezet.Dus ik moet nu niet deel 2 niet weer op hun gaan zetten. Ik ga nu dan spreiden op mijn nieuwe verdachten, want uiteindelijk wordt je afgerekend op het geheel van de twee tests."
Ze maakt 2 totaal verschillende tests waardoor ze hoopt dat ze samen in balans zijn.

 
Neither a spoon, nor a fork.

Offline essaid

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #203 Gepost op: 28-01-2014, 21:53:37 »
Ook voor mij is Sofie hoofdverdachte nummer één!

In Afl 1: Na het inleidende praatje van Art waarin hij n paar keer woorden als eerste, enige en alleen gebruikte, doet Sofie als eerste executie 1a, ze krijgt ook als eerste haar (groene) scherm te zien

En bij de eerste opdracht zegt ze ook : "de eerste echte opdracht" in de biecht
Ze krijgt als eerste geld overhandigd van Art

Ze vind als eerste de zwarte vrijstelling maar dat is niet in de eerste afl.

Wat ook opvallend is: de eerste zin die ze zegt is "ok, welkom bij wie is de mol" Hoe stoer is dat, dat je als mol iedereen welkom heet!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #204 Gepost op: 30-01-2014, 14:48:07 »
Er is hier een bericht verwijderd van Buzzcapture. Dit bericht hoorde hier duidelijk niet thuis.
Betreffende poster heeft van mij ook een waarschuwing gekregen dat dit soort berichten hier niet geplaatst dienen te worden.
Reacties op zijn bericht heb ik ook verwijderd omdat ze niet meer actueel waren.

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #205 Gepost op: 30-01-2014, 16:06:12 »
Hee ::dolfie:: heeft niet zo een: ::lukie:: ::bakkertje::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #206 Gepost op: 30-01-2014, 16:31:13 »
Hee ::dolfie:: heeft niet zo een: ::lukie:: ::bakkertje::

Ik wil ook alleen maar :D
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #207 Gepost op: 30-01-2014, 21:19:17 »
Natúurlijk moet Sofie een tweede keer die zwarte vrijstelling in het spel brengen. :o Is toch een beetje teveel van het goede, allemaal veel te toevallig, en net daarvoor had ze ook nog eens een vrijstelling in handen die ze ruilt voor geld. Hoe krijgt ze het toch voor elkaar? En daarbij zit ze ook nog eens voortdurend te steuken, werkelijk langs alle kanten. Binnen het spel, erbuiten, in de groep, in haar biechten. Echt een heerlijke speelster, uitstekend gecast!

Vind wel dat ze goed uit de verf komt in deze 14e reeks. Maar stiekem wist ik wel dat ze het zo goed zou doen. ::trots:: Hopelijk vliegt ze er nu niet uit. Als ze al niet de Mol is ;) denk ik wel zó hard een finalist. ::jaja::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #208 Gepost op: 30-01-2014, 21:46:28 »
Stiekem verdenk ik Sofie nog steeds het meest. Ondanks dat hele gedoe met die vrijstellingen. Dat kan allemaal afleiding zijn. Vandaag vond ik het vooral heel erg opvallen dat ze bij beide opdrachten in de sleutelpositie komt, terwijl ze niet eens op het woord "richtingsgevoel" kon komen...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #209 Gepost op: 30-01-2014, 21:46:44 »
Ze was wel heel blij dat de zwarte vrijstelling was ingezet  ::tandpastasmiley::
Tuurlijk is een mol daar blij mee. Die gemene glimlachjes van haar zijn geinig en verdacht tegelijk.
Sophie jij bent mijn nummer 1 verdachtste, je weet andere (tygo,freek) goed te manipuleren,
je lijkt zo braaf, maar ondertussen  ::vergroot::

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #210 Gepost op: 30-01-2014, 22:40:04 »
Vandaag vond ik het vooral heel erg opvallen dat ze bij beide opdrachten in de sleutelpositie komt, terwijl ze niet eens op het woord "richtingsgevoel" kon komen...

Toch heb ik het idee dat ze juist beide keren niet in de positie zat waarbij het meest/best gemold kan worden. Ze stak beide keren haar hand op. Lijkt mij kandidatengedrag en dus onmols.

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #211 Gepost op: 31-01-2014, 08:47:19 »
ik heb Sophie niet zo zien mollen in afl5, de aflevering was niet echt op haar gefocust.

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #212 Gepost op: 31-01-2014, 09:06:44 »
Toch heb ik het idee dat ze juist beide keren niet in de positie zat waarbij het meest/best gemold kan worden. Ze stak beide keren haar hand op. Lijkt mij kandidatengedrag en dus onmols.
Je hand opsteken, maar niet als eerste, is toch juist wel mols? Zo kom je op een positie die je wilt hebben.  Vanaf die centrale post heb je natuurlijk wel zicht op het hele spel. Lopend met walkietalkie kun je wel zelf mollen, maar je kunt anderen niet aanzetten tot fouten. Dus ik snap de keuze van een mol voor zo'n centrale post wel.

Zei Sofie overigens niet in het introductiefilmpje dat zij heel goed was in het bijna onopgemerkt manipuleren van mensen?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #213 Gepost op: 31-01-2014, 09:50:33 »
Toch heb ik het idee dat ze juist beide keren niet in de positie zat waarbij het meest/best gemold kan worden. Ze stak beide keren haar hand op. Lijkt mij kandidatengedrag en dus onmols.

Even "hardop" denken: bij die opdracht met die Boeddha's was het als eerste Aaf die haar hand op stak, vervolgens twijfelachtig Jennifer en daarna Sofie.
Art noemt hun namen, maar het klinkt alsof JW eerst zei 'Aaf en Sofie' en dat Art dat herhaalde.
Je hoort 2x achter elkaar "Aaf en Sofie" zeggen, maar met 2 verschillende mannenstemmen.

Ik denk dus dat Sofie in deze positie gestuurd is door één van de heren achter haar.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #214 Gepost op: 31-01-2014, 10:05:07 »
Ik denk dus dat Sofie in deze positie gestuurd is door één van de heren achter haar.

Sofie zegt hardop: Heb ik ook wel.
Jennifer is zoals je al aangeeft veel aarzelender en steekt een vinger op in een hoek die veel minder zichtbaar is voor JW.

Aangezien Sofie stelliger klonk is het dus niet vreemd dat zij aangewezen werd, niet Jennifer.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #215 Gepost op: 1-02-2014, 12:58:56 »
Grappig en mols in het busje: Sofie zegt: "Gras! I love it, I love it a lot!"    Net als een mol toch?

En even later mogelijk weer een verwijzing naar De Ene/Een oftewel de Mol als ze zegt over hoe gezellig het was e dat ze het spel vergaten: "Ineens dacht ik: Ja maar eentje is wel de Mol...."

Offline Toke2012

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #216 Gepost op: 1-02-2014, 13:04:48 »
Sofie zegt hardop: Heb ik ook wel.
Jennifer is zoals je al aangeeft veel aarzelender en steekt een vinger op in een hoek die veel minder zichtbaar is voor JW.

Aangezien Sofie stelliger klonk is het dus niet vreemd dat zij aangewezen werd, niet Jennifer.
Ik denk dat JW ook graag bij Jennifer in de buurt wilde blijven, omdat zij zijn hoofdverdachte was.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #217 Gepost op: 1-02-2014, 13:14:59 »
Terwijl Sofie zegt 'En ik opeens rondkeek en dacht: maar ééntje is wel de mol' kijk welke handgebaren ze erbij doet:

Ze wijst als het ware naar haar zelf! Een heilige aanwijzing...



Nog duidelijker:



O je gaat dubbel posten, nou dan vraag ik het hier ook nog maar een keer ; wat is daar heilig aan??   ???

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #218 Gepost op: 1-02-2014, 19:05:48 »
Terwijl Sofie zegt 'En ik opeens rondkeek en dacht: maar ééntje is wel de mol' kijk welke handgebaren ze erbij doet:

Ze wijst als het ware naar haar zelf! Een heilige aanwijzing...



Nog duidelijker:


Het is eerder het lachje, zoals je hier ziet, waardoor ik haar zo verdenk ook.
Zo'n ontzettend zelfverzekerd,  stiekem glimlachje.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #219 Gepost op: 2-02-2014, 16:26:38 »
ik heb Sophie niet zo zien mollen in afl5, de aflevering was niet echt op haar gefocust.
Het viel mij juist op dat er wel veel biechten van Sofie te zien/horen waren deze aflevering.
Brevis esse laboro, obscurus fio.