Auteur Topic: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk  (gelezen 254916 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #260 Gepost op: 8-02-2014, 19:46:23 »
Maar er waren geen 'gebieden', dat hebben ze er zelf van gemaakt. Voor hetzelfde geld lagen alle delen in hetzelfde gebied, dan hadden ze helemaal niks meegenomen.
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #261 Gepost op: 9-02-2014, 01:52:30 »
Het gebeurt regelmatig dat de mol tijdens een opdracht informatie krijgt over hoe de opdracht elders verloopt.
Dan worden de deelnemers en de mol vaak apart genomen, maar dat zou bij de processie niet zo handig zijn. Die blijft immers niet stilstaan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #262 Gepost op: 9-02-2014, 13:18:42 »
Er kan op een bepaalde manier geseind worden he.

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #263 Gepost op: 9-02-2014, 20:44:53 »
Er kan op een bepaalde manier geseind worden he.

Ik hoop niet dat dat gebeurt.
Voor mij is het dan ook een raadsel , wat er bij de stuwdam is gebeurd.
Hoop ooit op een uitleg. En zeker niet op "ïnfluisteren ".
Hoe wist ze ,dat er iets was met de laatste koker.
( stond ws niet op het kaartje )

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #264 Gepost op: 11-02-2014, 20:15:35 »


Het klopt dat ze tot nu de 2-overgebleven vrouwen zijn, nog 3-mannen. Maar het zou ook weleens een stille/verkapte hint kunnen zijn dat zij in de finale komen. Suus als Mol, Sofie als winnaar.
Het zouden ook wel eens de 2 volgende afvallers kunnen zijn....
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #265 Gepost op: 11-02-2014, 20:44:50 »
Sofie twitterde dit met de tekst '2 overgebleven vrouwen':

Het klopt dat ze tot nu de 2-overgebleven vrouwen zijn, nog 3-mannen. Maar het zou ook weleens een stille/verkapte hint kunnen zijn dat zij in de finale komen. Suus als Mol, Sofie als winnaar.
Mijn pool hoopt dat je gelijk hebt. Ik had Sofie tot winnares gebombardeerd na het herhaaldelijk kijken van het bezoek van Sofie en Susan in het glazen huis.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #266 Gepost op: 12-02-2014, 21:38:19 »
De afleveringstitel slaat op Sofie + de volgende afvaller + Sofie zit elke keer naast de huidige afvaller. Uizondering op dat laatste: Jennifer!

Mooi bedacht! Maar véél te ingewikkeld. Kans dat dit een hint is: nul.
(Sorry, ik wilde die smiley gewoon graag gebruiken.)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #267 Gepost op: 12-02-2014, 21:51:55 »
maar ik zou maar niet naast Sofie gaan zitten bij de executie van de volgende aflevering. Net als dat je niet moet hopen dat JW jou als mol aanwijst in zijn test ::rofl::

En als JW sofie aanduidt en sofie gaat naast JW zitten. Wat gebeurt er dan?

Dubbele executie?  ;)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2014, 22:02:35 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #268 Gepost op: 14-02-2014, 01:08:33 »
Vergezocht maar toch leuk om te delen :  ;)

Anne Jan Toonstra (jaren geleden een cabaretduo samen met Sofie) zegt hier "Tunnelvisie".
Is dat een hint naar Sofie ??

carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #269 Gepost op: 14-02-2014, 10:53:41 »
Mogelijke muzikale aanwijzingen in de Roadshow als Sofie de afvaller zou zijn, speciaal gemaakt voor Theoreticus:

'Jennifer Paige' met 'It's just, a little crush'
'Andre Hazes' met 'Een beetje verliefd'
'The Beatles' met 'Yesterday'
'Ace of Base' met 'I saw the sign'
'Marco Borsato' met 'Afscheid'
'Jim Diamond' met 'I should have known better'.

 ;)  ::bravo::
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #270 Gepost op: 14-02-2014, 11:16:14 »
::rofl::  ::ok::

Maarreh, waarom zou ik verliefd zijn op Sofie? Of bedoel je verliefd op haar hints?  :P

Ach, nee hoor, ik bedoelde het maar als een grapje...

Als goedmakertje heb ik voor je: Sofie is geboren op 23 augustus: Dat is de fijne balans tussen het sterrenbeeld Leeuw (glanzend hoog) en Maagd(elijk wit).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #271 Gepost op: 14-02-2014, 11:33:43 »

Tja balans, had Art het niet over de balans tussen glanzend rood en maagdelijk wit?

Nee hij had het over glanzend hoog volgens mij niet rood. Denk de dat ie daar de wolkenkrabbers met spiegelruiten bedoelt

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #272 Gepost op: 14-02-2014, 12:57:52 »
Van hoog naar wit? Beetje vreemde balans Art.  ???

Samenhang in Arts teksten:

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #273 Gepost op: 14-02-2014, 13:42:41 »
Samenhang in Arts teksten:

 ::rofl::

Enfin, Sofie is en blijft voor mij fanatiek kandidaats bezig, hopelijk tot en met de finale nog aan toe  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #274 Gepost op: 14-02-2014, 13:52:08 »
Sofietje...

Verdenkt misschien wel de juiste mol.

Freek en Tygo moeten het uitvechten voor de finale: 'De mol staat niet graag in de schijnwerpers'

Jan-Willem kan er weleens uitvliegen: '5 op rij'. Afleveringstiteltheorie.

Komt uit m'n geboorte- en woonplaats. Het kan niet anders...

Sofie wordt de winnaar  8)
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #275 Gepost op: 14-02-2014, 13:53:24 »
Ik lees hier weer wat aanwijzingen naar Sofie leiden en ook ik heb gedacht dat zij het wel eens zou kunnen zijn. Daar ben ik echter de afgelopen afleveringen sterk vanaf gestapt, als zij de mol is waarom zou zij dan JW willen zien in de processie? Ze was de enige nog. Aaf lette al niet meer op en Sofie keek nog naar de laatste wagen. In feite wilde zij dus de jokers afpakken van de kandidaten in de processie. Een mol zou die jokers willen laten, zodat er geen geld in de pot komt en dat is het doel van de mol. Zorgen dat de pot zo leeg mogelijk blijft.

Natuurlijk zijn er verdachte zaken, zoals met het abseilen van de waterval dat ze Tygo naar de ZV geleid heeft. Of dat ze het geld op stuurt. Echter herken je wel in bepaalde gevallen een soort van oprechtheid in haar gedrag. Oprechtheid als in dat ze de jokers en vrijstellingen ondingen vind en daarom gebrand is op de zwarte vrijstelling.

Ook met betrekking tot het doolhof, dat zij graag wilde doen. Als je alle spellen op een rij heb staan en je mag kiezen: naar het dak, zoeken naar een geluid, trekken van een pallet met een flinke gewicht, een quiz doen of in een doolhof kruipen dan is die keuze makkelijk gemaakt. Natuurlijk denk je als molloten aan ondergronds dus een molactie, maar het was niet de plek om te mollen. Dat soort hints geef je meestal subtieler en je gaat niet kruipen om het vervolgens te pakken, want het was één van de makkelijker opdrachten.

Ook bij het enveloppenspel kwam ze oprecht over. Natuurlijk als je de mol bent dan wil je graag ruilen met iemand die geld heeft en als je weet waarin het geld zit dan is de keuze makkelijk gemaakt. Maar een mol wilt graag controle hebben en aangezien ze begon met de vrijstelling is de kans dus klein dat ze de mol is. Want de kans bestaat dat 2 mensen toevallig met elkaar ruilen die beide het geld hebben, daar gaat je controle.

Ook met het roeien, ze weet wel erg veel van roeien. Het zou kunnen dat ze oprecht een verleden heeft, het zou ook kunnen dat ze 2 maanden voor WIDM als mol ging oefenen in het roeien. Maar wat dat betreft hoeft ze die informatie niet te delen, ze kan dan gewoon dat voor zichzelf houden en dan roeien de kandidaten zich een ongeluk. Weg 1000 euro. Maar nee, ondanks ze zelf niet veel roeide (wat verschillende redenen kan hebben als in dat je de mol aan het werk wil zien) is de opdracht mede dankzij haar juist gelukt.

Dit zijn enkele voorbeelden die ik nu uit mijn hoofd opdreun, waaruit blijkt dat zij de mol totaal niet kan zijn. Zij speelt het spel gewoon erg slim op dit moment en vind haar in sommige gevallen een beetje Arjen Lubach en Art Rooijakkers trekjes hebben. Slim spelen, goed opletten en vooral niet vergeten om de mol te spotten. Sommige krijgen een hekel aan haar om hoe ze het speelt, soms zet ze mensen tegen elkaar op. Maar aan de andere kant: dat is juist ook slim spelen, zo verkrijg je de meeste informatie en zorg je ervoor dat juist de andere kandidaten met een achterstand beginnen.

Conclusie: Sofie kan niet de mol zijn.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #276 Gepost op: 14-02-2014, 14:04:05 »
Conclusie: Sofie kan niet de mol zijn.

Mooi betoog... En we zijn het er allemaal mee eens denk ik (zelfs Theoreticus).
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #277 Gepost op: 14-02-2014, 14:52:16 »
Mooi betoog... En we zijn het er allemaal mee eens denk ik (zelfs Theoreticus).

ik niet : dat met dat stuwmeer zit me nog te veel dwars...

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #278 Gepost op: 14-02-2014, 16:36:00 »
Sofie gaf de vrijstelling aan Freek en Freek bedankte met een 'Stik er lekker in'. Ze vroeg niet eens veel: een klein verbondje rondom de Zwarte Vrijstelling. Wilde hij ook niet. Nou dan niet! Kan je 'm krijgen ook.

Ik verwacht ze beide in de finale. En hoop dat Sofie wint.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Re: [KANDIDAAT] Sofie van den Enk
« Reactie #279 Gepost op: 14-02-2014, 16:53:32 »
In de conclusie kan ik mij best vinden. Niet met alles in het betoog:

- Sofie heeft zèèr onkandidaats gehandeld bij de enveloppenruil.
- Het spotten van JW bracht geen geld op. Of om Heinz zijn nieuwe speeltje te quoten: in de pot.


Ik vind het gewoon leuk om te speuren naar mogelijke hints en probeer als het kan geen complete onzin te verkopen. Misschien lukt dat niet altijd maar bijv. Art zegt echt 5e,3e,3e,3e in de executie van aflevering 6 en Sofie van den Enk is nu eenmaal ook 5333. En Sofie spreekt echt iemand met een groene jurk aan op straat. Uit al die mensen. Geinig toch?  :D

Sofie is een fijne molse kandidaat en heeft niet voor niets zoveel (mogelijke) hints van de makers gekregen. Ze schopt het vast tot de finale en van mij mag ze. Ze geeft deze reeks, net als de anderen op hun manier, kleur. ::ok::

Sommigen vinden haar trouwens niet zo aardig geloof ik vanwege dat gedoe met die vrijstelling en Freek maar zij had hem toch aan Freek gegeven? Zoals ze het met Tygo speelt probeerde ze het eerst met Freek maar die wilde niet. Dan mag ze hem ook best weer afpakken toch? Stel Freek had wel gehapt, was hij dan de afdaler van Sofie geweest?  ::vergroot::

Er zijn zeker wat punten te melden dat Sofie als mol kan maken, daar ben ik het volledig mee eens. Kijk alleen al naar de eerste 4 of 5 afleveringen, waarbij ze dus een aantal dagen achter elkaar een ketting met een vlinder heeft gedragen. Ook het ondergronds kruipen en ook bepaalde getallen die veelvuldig naar voren komen. Ook is zij niet voor niets zo ver in het spel, dat betekent toch dat mensen ook op haar gestemd kunnen hebben als mol waardoor zij wellicht op bepaalde vragen 1 meer goed heeft.

Ik geef toe, bij de enveloppen heeft ze heel vlug ja gezegd tegen Freek. Dat kan dan om de reden zijn dat ze de mol is, de mol wilt spelen, zich verdacht wilt maken of dat ze het uit naïviteit op dat moment doet. Ze heeft namelijk niks te verliezen. Ook heeft ze het totale overzicht gehad bij de snake opdracht, laat die nu goed mislukt zijn. Maar andere acties zou je juist bij denken dat ze het niet kan zijn. Dat van de processie leverde voor JW niet het geld op (hij mocht de jokers houden), maar vanuit haar groep hadden ze allebei gespot en ik geloof dat zij in elk geval daar bij JW mee aan kwam zetten. Als je de mol bent en je merkt dat Aaf het ook niet ziet, houd je je mond natuurlijk. Je weet immers niet wat dat andere groepje doet. Stel dat zij de mol is en Freek en Susan hadden JW ook gespot, heb je er deel van uitgemaakt dat er 1250 euro extra in de pot komt. Dat wil je absoluut niet.

Bij de boeddha opdracht heeft ze niet haar best gedaan, ze is bepaalde details over het hoofd gaan zien of heeft ze met opzet niet doorgegeven. Dus dat zou wel weer een mol actie kunnen zijn of een nep molactie om zich verdacht te maken, want op die manier hebben Susan en JW zoiets van dat heeft ze niet gezegd of daar komt ze laat mee. Als mol was het deze opdracht sowieso moeilijk te mollen, maar als je ergens kan mollen is dat in het loopgroepje. Je pikt gewoon een foto eruit waarvan je weet dat die fout is en overtuigend doet overkomen alsof die goed is zodat al het geld uit de pot gaat. Vervolgens geef je de "oog voor detail" duo de schuld dat ze te onduidelijk zijn. Verwarring in de groep en geld uit de pot, kassa. Maar goed je kan ook doen alsof je je best doet met het doorgeven van details die op meerdere boeddha's kan slaan (vandaar de opmerking van JW ook richting Sofie over Sugar Lee Hoopers).