Auteur Topic: Flikken-Maastricht  (gelezen 264208 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #120 Gepost op: 15-02-2013, 23:04:02 »
@Jos : de molen die we zagen draaien op het eind deze avond, is dat dezelfde als uit het spel over Maastricht?

Het kwam me zo bekend voor, maar misschien zijn er meerdere van die dingen in de buurt van Maastricht.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #121 Gepost op: 15-02-2013, 23:10:18 »
Oh en zag ik nou Vivienne? ugh.
Je bent geen fan meer?  :(
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #122 Gepost op: 16-02-2013, 17:59:51 »
Ik heb net de nieuwe aflevering gezien via internet (je moet een e-mail adres invullen, maar een nep adres werkt ook). Wat was het weer een geweldige aflevering! Mijn reactie zet ik tussen spoiler tags.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #123 Gepost op: 17-02-2013, 13:40:50 »
Ik heb net de nieuwe aflevering gezien via internet (je moet een e-mail adres invullen, maar een nep adres werkt ook). Wat was het weer een geweldige aflevering! Mijn reactie zet ik tussen spoiler tags.
Voor degenen die de aflevering alvast willen zien, die kunnen hier klikken. ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #124 Gepost op: 23-02-2013, 10:17:53 »
Aflevering 1 trok 1.739.000 kijkers. Een mooi begin :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #125 Gepost op: 23-02-2013, 11:33:04 »
Ik hoorde gisteren van een van de mensen, dat Jamie Grant helemaal niet zo'n aardige dame is. Heel irritant op de set, heel anders dan de andere acteurs.


Gisteren stond er een verhaal van een van de ondernemers in een plaatselijk weekblad, waarin deze stelt dat hij grote financiele schade heeft geleden  door opnames in en bij zijn winkel.

Hij stelt dat de crew volgens afspraak de winkel verliet om 13.00 uur, maar daarna tot zijn stomme verbazing doorging met filmen tot ver in de middag, waarbij ook nog eens een deel van de straat werd afgezet vanwege de opnames. Laat ik nou net die dag enkele straten uit die wijk in mijn bezorgroute hebben gehad. Van grote drukte was echter geen sprake, van afzetten met roodwitte linten van de straat evenmin, ik kon gewoon doorlopen overal, en ook in die zaak komen met mijn post (nou ja, huis aan huisfolder dan....).

Gisteren zat ik met een groepje vrienden in een kroeg (we hebben een maandelijkse borrel op de laatste vrijdag van de maand), en een van die mensen is acteurbegeleider. Hij benadrukte nog eens dat die ondernemer vaker dwars lag, en dat er van afzetten van die straat helemaal geen sprake was geweest.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #126 Gepost op: 23-02-2013, 11:36:24 »
@Jos : de molen die we zagen draaien op het eind deze avond, is dat dezelfde als uit het spel over Maastricht?

Het kwam me zo bekend voor, maar misschien zijn er meerdere van die dingen in de buurt van Maastricht.
Ik zie je berichtje nu eigenlijk pas. Ik moet het even terugkijken, maar bij mijn weten staat er maar 1 molen op het grondgebied van de gemeente Maastricht, een beetje tegen Gronsveld aan.

Ik moet de aflevering terugkijken om te zien of het diezelfde is.

Edit: die molen ligt niet op Maastrichts grondgebied, ik dacht een ander soort molen (met wieken). Waterradmolens hebben we hier wel, maar dat is deze dus niet.

Dan is je vraag pas voor de helft beantwoord: ik heb even gemist welk spel over Maastricht je bedoelt. Maar een indicatie zou kunnen zijn dat de in Flikken gebruikte molen niet in Maastricht ligt.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2013, 13:45:55 door Bodejos »

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #127 Gepost op: 23-02-2013, 18:53:59 »
Ik vond de eerste aflevering eigenlijk een beetje tegenvallen...   :-[

Ik denk dat ik te veel verwacht had - maar ik snapte de verhaallijn niet echt. D'r waren ganzen weg, toen ging Esmee naar marktplaats, op een kaart tekenen en toen was er ook een hert verdwenen?  ??? En toen liet die Pool een koffer zien met geweren er in... Ik vond het een beetje vergezocht allemaal...

Thomas Acda vond ik daarentegen wel erg tof  ::cheerleader::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #128 Gepost op: 25-02-2013, 12:03:45 »
Ik vond de eerste aflevering eigenlijk een beetje tegenvallen...   :-[

Ik denk dat ik te veel verwacht had - maar ik snapte de verhaallijn niet echt. D'r waren ganzen weg, toen ging Esmee naar marktplaats, op een kaart tekenen en toen was er ook een hert verdwenen?  ??? En toen liet die Pool een koffer zien met geweren er in... Ik vond het een beetje vergezocht allemaal...

Thomas Acda vond ik daarentegen wel erg tof  ::cheerleader::
zo inderdaad he. Ik had echt uitgekeken naar de aflevering maar ik vond hem echt slecht. Het verhaal met marion, esmee en what's his face was vrij slecht. Esmee vond ik eerst trouwens heel leuk en ik vond het super dat ze terug kwam, maar haar character was/is ook niet super

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #129 Gepost op: 25-02-2013, 19:48:43 »
esmee was heel goed in "in therapie"

nu is ze nogal oppervlakkig
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #130 Gepost op: 26-02-2013, 13:29:49 »


Dan is je vraag pas voor de helft beantwoord: ik heb even gemist welk spel over Maastricht je bedoelt. Maar een indicatie zou kunnen zijn dat de in Flikken gebruikte molen niet in Maastricht ligt.

Ik bedoelde de schat van Ambiorix ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #131 Gepost op: 26-02-2013, 18:35:17 »
laat ik daar nou helemaal niet meer aan hebben gedacht. Nee, het is niet de Friedessemolen (of hoe heette die ook alweer). Die ligt in Neer, in Midden-Limburg.

De in Flikken gebruikte molen moet ergens (waar weet ik ook niet) in of in de buurt van Epen liggen.


Maar ik heb me laten influisteren dat heel erg veel binnen-opnames niet echt op locatie zijn gefilmd. Volgens mij deze molen echter wel. De bureau-scenes worden echter allemaal in de studio gedraaid. Ziekenhuisopnames: idemdito.


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #132 Gepost op: 26-02-2013, 22:21:07 »
De bureau-scenes worden echter allemaal in de studio gedraaid. Ziekenhuisopnames: idemdito.
De binnenscènes, zoals bureau en ZH worden in Amsterdam opgenomen. Opnamen in De Ponti (de woning van Eva) is wel gewoon in Maastricht ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #133 Gepost op: 27-02-2013, 12:39:58 »
dat DACHT je maar, maar ook DIE ruimte is nagebouwd, hoorde ik van Erik van Rijsselt.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #134 Gepost op: 27-02-2013, 19:06:42 »
Even een nieuwsgierig vraagje tussendoor.
Ik vind het een leuk programma maar ik kijk niet elke week.

Thomas Acda was eerst een politieagent (en collega van Wolfs en Eva)  en nu is hij een stalker die heel lang in de cel heeft gezeten.
Ik heb volgens mij 1 aflevering niet gezien en er is toch pittig veel verandert ineens.
Snap het niet  ::rofl::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #135 Gepost op: 27-02-2013, 23:00:42 »
Even een nieuwsgierig vraagje tussendoor.
Ik vind het een leuk programma maar ik kijk niet elke week.

Thomas Acda was eerst een politieagent (en collega van Wolfs en Eva)  en nu is hij een stalker die heel lang in de cel heeft gezeten.
Ik heb volgens mij 1 aflevering niet gezien en er is toch pittig veel verandert ineens.
Snap het niet  ::rofl::
'Daan de Vos' (het karakter van Thomas Acda) is vanuit Amerika naar Nederland gekomen omdat zijn zusje met haar zoontje zelfmoord heeft gepleegd omdat haar man, de ex-partner van Wolfs uit zijn tijd in Amsterdam, lang geleden ook zelfmoord heeft gepleegd.
Daan de Vos wilde hier wraak voor nemen door Wolfs te vermoorden en heeft zich daarom bij het politiekorps aangesloten om zo op een onopvallende manier Wolfs de observeren en proberen te vermoorden.
Hij heeft onder anderen Wolfs' mailbox gehackt en het laten lijken dat Wolfs een aantal misdrijven heeft begaan, waardoor het korps hem niet meer geloofde en Daan de Vos zijn gang kon gaan.

Dit is zo'n beetje wat er gebeurt is in seizoen 4 ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #136 Gepost op: 27-02-2013, 23:23:34 »
'Daan de Vos' (het karakter van Thomas Acda) is vanuit Amerika naar Nederland gekomen omdat zijn zusje met haar zoontje zelfmoord heeft gepleegd omdat haar man, de ex-partner van Wolfs uit zijn tijd in Amsterdam, lang geleden ook zelfmoord heeft gepleegd.
Daan de Vos wilde hier wraak voor nemen door Wolfs te vermoorden en heeft zich daarom bij het politiekorps aangesloten om zo op een onopvallende manier Wolfs de observeren en proberen te vermoorden.
Hij heeft onder anderen Wolfs' mailbox gehackt en het laten lijken dat Wolfs een aantal misdrijven heeft begaan, waardoor het korps hem niet meer geloofde en Daan de Vos zijn gang kon gaan.

Dit is zo'n beetje wat er gebeurt is in seizoen 4 ;)

Om nog even toe te voegen: de afgelopen weken heeft de Tros herhalingen uitgezonden van seizoen 4 en inmiddels zijn we bij het zevende seizoen aanbeland :). Daan de Vos is inderdaad een misdadiger, omdat hij oa de dochter van Wolfs levend heeft begraven, Wolfs heeft proberen op te hangen en agenten heeft beschoten tijdens een achtervolging. Aan het einde van het zesde seizoen hebben Eva en Wolfs hem aangehouden zonder dat daar op dat moment enige reden voor was (behalve alle voorgaande feiten waarvoor De Vos zijn straf heeft uitgezeten). Dit is de reden van de terugplaatsing van Eva en Wolfs van de recherche naar de 'gewone' politie in dit seizoen.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #137 Gepost op: 28-02-2013, 08:22:57 »
Dank voor de uitleg  ::ok::
En hij leek me nog wel zn onschuldige man toen hij bij de politie zat. ::rofl::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #138 Gepost op: 28-02-2013, 17:42:56 »
Dank voor de uitleg  ::ok::
En hij leek me nog wel zn onschuldige man toen hij bij de politie zat. ::rofl::
Niets is wat het lijkt :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Flikken-Maastricht
« Reactie #139 Gepost op: 1-03-2013, 02:40:42 »
Nu jullie toch vragen aan het beantwoorden zijn: ik heb veel afleveringen van Flikken Maastricht gezien (niet alles, het begin volgens mij niet), en er is één ding dat me steeds maar niet duidelijk wordt.

Van wie is die woonruimte waar Eva en Wolfs steeds samen zijn?  ??? Ze hebben (meestal) niets met elkaar en toch lijkt het alsof ze samen wonen? Ze zijn na werktijd in ieder geval vaak samen in hetzelfe appartement. Ik snap dat niet helemaal.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.