Auteur Topic: Buitenlandse voetbalcompetities  (gelezen 291638 keer)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #220 Gepost op: 30-08-2011, 19:48:26 »
Wat voor  ::blond:: maakte ik dan?

Nee, Been heeft het niet bij Feyenoord waar kunnen maken, maar daar had ie het materiaal dan ook niet voor. Nu waren de spelers daar ook deels zelf verantwoordelijk voor. Nu hopelijk de arrogantie er een beetje uit is, kunnen ze een beetje omhoog kijken, wat ervaring opdoen en binnen een paar jaar weer mee strijden echt aan de top. Nu moet Europees voetbal halen gewoon het doel zijn, er loopt genoeg talent rond.

En tsja, daar is je link met RC Lens, aangezien die voorlopig alleen maar van kunnen dromen. Wie is er hier dus blond. ;)

Overigens, bij NEC deed Been het juist prima, ik heb geen idee hoe Genk er voor staat, dus of het een succes wordt, kan ik moeilijk voorspellen.  ::ohno::
Ik leg me erbij neer.... (bij het feit dat ik het over RC Genk had en niet over RC Lens he)want straks begrijpt men mij weer verkeerd en denkt men dat ik mij bij Daisy neerleg  ::wenkbrauw:: ::wenkbrauw:: ::wenkbrauw::  ::) ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #221 Gepost op: 30-08-2011, 21:53:00 »
koekoe, de gemiddelde belg vindt het een goed plan ;)

Van de sporza site:
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #222 Gepost op: 30-08-2011, 21:57:45 »
de gemiddelde belg ;)

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::Bestaat er een gemiddelde belg? ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Ananas

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #223 Gepost op: 31-08-2011, 07:09:09 »
koekoe, de gemiddelde belg vindt het een goed plan ;)

Van de sporza site:
Jamaar ja 66%..Hoe groot is de mentale bereikbaarheid van die 66%?We weten het niet he   ;D ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #224 Gepost op: 1-09-2011, 17:41:57 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #225 Gepost op: 27-11-2011, 18:56:12 »
Citaat
Gary Speed (42) overleden

De 42-jarige Speed was bondscoach van Wales. Als prof speelde hij 677 duels voor onder meer Leeds United, Newcastle United en Bolton Wanderers.

Volgens diverse Britse media zou Speed zelfmoord hebben gepleegd.

De politie werd zondagochtend geïnformeerd over een incident in Huntington. ''De dode man die werd gevonden, is geïdentificeerd als Gary Speed."

"Er zijn geen verdachte omstandigheden aangetroffen. De familie heeft gevraagd met rust te worden gelaten. De familie zal later, niet op zondag, een verklaring afgeven'', aldus een mededeling van de politie.

Statement

“We willen onze condoleances overbrengen aan de familie”, luidt een statement van de voetbalbond van Wales. “We vragen iedereen de privacy van hen te respecteren.”

Speed, die in 2010 in dienst van Sheffield United zijn loopbaan beëindigde, werd in 1992 landskampioen met Leeds United.

Sinds december 2010 was Speed bondscoach van Wales. De laatste maanden was de formatie bezig aan een goede reeks. Van zijn tien interlands zette Speed er vijf in winst om.

Als speler kwam Speed 85 keer uit voor zijn land.

Wel bizar, vorige week een zelfmoordpoging van een Duitse scheidsrechter, gister nog van een Belgische assistent scheidrechter (in het stadion notabene) en nu dit weer. ::ohno::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #226 Gepost op: 13-05-2012, 18:30:12 »
Wat een ontknoping in Engeland zeg..... Niet normaal
You'll never walk alone

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #227 Gepost op: 20-06-2012, 19:20:14 »
De resultaten zijn er dan niet  :-\\ :-\\ maar wie doet dit na in Nederland of België in de klasse(Jupiler Ligue)?
En..In Frankrijk speelt men in Ligue 2 dan nog ofwel op vrijdagavond of op maandagavond  :o

Het gemiddeld aantal toeschouwers van een "meelopertje" in 2é afdeling van afgelopen seizoen dus.....

1       RC Lens    21 774    
2       FC Nantes    13 419    
3       Stade de Reims    12 851    
4       ESTAC        10 785
5       SC Bastia    9 889    
6       Amiens SC    9 573    
7       EA Guingamp    9 536    
8       FC Metz    9 425    
9       US Boulogne CO    8 222    
10       Le Mans FC    8 190    
11       Havre AC    8 042    
12       CS Sedan    7 816    
13       Angers SCO    6 951    
14       Châteauroux    6 052    
15       Stade Lavallois 5 815    
16       Clermont Foot    5 505    
17       Tours FC    5 370    
18       AS Monaco FC    4 602    
19       AC Arles Avignon 2 799    
20       FC Istres    2 458    

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #228 Gepost op: 20-06-2012, 20:58:39 »
De resultaten zijn er dan niet  :-\\ :-\\ maar wie doet dit na in Nederland of België in de klasse(Jupiler Ligue)?
En..In Frankrijk speelt men in Ligue 2 dan nog ofwel op vrijdagavond of op maandagavond  :o

Ik mis Lens echt in de Ligue 1, mooi tenue, mooi stadion (heeft zelfs even in de gamereeks Fifa gezeten, tot de degradatie). Maar wel opvallend dat zoveel grote clubs in de Ligue 2 zitten. Monaco, Nantes, Lens, volgend seizoen Auxerre, Metz, Basta (komen volgend seizoen terug). Veel van deze clubs werden voor of na de reeks van 7 kampioenschappen van Lyon kampioen, of behaalden champions league voetbal. Dat is echt heel apart aan met name de franse competitie, Montpellier is met weinig geld opgekropen van promovendus naar subtopper en kampioen.

Maar wat betreft de cijfers (ik ken de capaciteit van het stadion niet) is gemiddeld 21.000 mensen in de tweede divisie best veel. Dat zie je misschien alleen in Duitsland (Hertha), Spanje (deportivo la coruna dat dit jaar weer promoveerde) en in Engeland (West Ham, Southampton etc.)

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #229 Gepost op: 20-06-2012, 21:50:57 »
Ik mis Lens echt in de Ligue 1, mooi tenue, mooi stadion (heeft zelfs even in de gamereeks Fifa gezeten, tot de degradatie). Maar wel opvallend dat zoveel grote clubs in de Ligue 2 zitten. Monaco, Nantes, Lens, volgend seizoen Auxerre, Metz, Basta (komen volgend seizoen terug). Veel van deze clubs werden voor of na de reeks van 7 kampioenschappen van Lyon kampioen, of behaalden champions league voetbal. Dat is echt heel apart aan met name de franse competitie, Montpellier is met weinig geld opgekropen van promovendus naar subtopper en kampioen.

Maar wat betreft de cijfers (ik ken de capaciteit van het stadion niet) is gemiddeld 21.000 mensen in de tweede divisie best veel. Dat zie je misschien alleen in Duitsland (Hertha), Spanje (deportivo la coruna dat dit jaar weer promoveerde) en in Engeland (West Ham, Southampton etc.)
Mooie opmerking mollenvanger  ::ok:: Maar het is idd vreemd dat teams als Lens,Nantes...plots degraderen....
Capaciteit in Lens is(bijna) 42.000 plaatsen:gezien de veiligheid enzo mogen er dan maar 41.000 man binnen...Maar dat hoge gemiddelde in 2é(en dan dus nog op weekdagen!!),komt maar door 1 iets:Lage inkomprijs  ::jaja:: ::jaja:: Lukie kan dit bevestigen  ::jaja:: ::jaja:: Voor 3-4-5-8 euro ben ik  Europees voetbal gaan kijken,en voor 10 euro heb ik CL wedstrijden tegen Bayern,Milan....gezien  ::jaja:: Maar bij ons vraagt men een hoop geld....en dan klaagt men over half-lege tribunes......

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #230 Gepost op: 21-06-2012, 15:23:15 »
Als men in Frankrijk zo weinig moet betalen is het wel logisch dat er zo veel mensen komen kijken! Maar ik vraag me af hoe het dan komt dat er zelfs in de Engelse derde en vierde klasse regelmatig 15.000 man of meer zitten, terwijl in Engeland bijna nergens de kaartjes zo goedkoop zijn. Ik wilde ooit naar MK Dons (derde klasse, verrekte mooi stadion overigens) maar daar ben ik toch maar niet naartoe gegaan omdat je iets van 25 Pond of zo moest betalen om binnen te komen. En dat is geen uitzondering in Engeland!
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #231 Gepost op: 21-06-2012, 15:35:52 »
Rare jongens, die Engelsen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #232 Gepost op: 21-06-2012, 15:42:38 »
Dat zijn ze inderdaad wel eens...
Ich bin ein Bärliner!

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #233 Gepost op: 21-06-2012, 20:57:47 »
Als men in Frankrijk zo weinig moet betalen is het wel logisch dat er zo veel mensen komen kijken! Maar ik vraag me af hoe het dan komt dat er zelfs in de Engelse derde en vierde klasse regelmatig 15.000 man of meer zitten, terwijl in Engeland bijna nergens de kaartjes zo goedkoop zijn. Ik wilde ooit naar MK Dons (derde klasse, verrekte mooi stadion overigens) maar daar ben ik toch maar niet naartoe gegaan omdat je iets van 25 Pond of zo moest betalen om binnen te komen. En dat is geen uitzondering in Engeland!
Tja,hoeveel en waar en waarom.....
Sta mij toe om dit even te vertellen.Ik heb hem ooit aan Lukie getoond en Lukie's reactie was:   ::oink:: ::oink:: zo weinig.  ;D ;D
RC Lens-Cementarnica Skopje....3 euro Okee,het was natuurlijk geen top affiche maar het was een Europese wedstrijd,midweek en het zat er propvol.
De zondag erna ging ik even kijken naar het cluppie van mijn dorp.
Dat was 4é provinciale(De regionale ploegjes zijn in Ned. en Bel. misschien anders ingedeeld) Maar 4é provinciale is bij ons het laagste(tenzij je FC De kampioenen gevolgd hebt  ;D )
Dus,ik kom aan de ingang:4 euro.Ik betaal en ga binnen....staat er iemand van mijn werk lotjes te verkopen ten voordele van de jeugd....ik kon dus niet anders.....dus nog eens 3 euro.
Er staan dan enkele spelersvrouwen en een terreinverzorger langs het veld...en dat is het.
Dan ga je tijdens de rust de kantine binnen......en je drinkt biertjes aan 1 euro en zoveel cent....dan raak je aan de praat en drinkt nog enkele biertjes....en dan ga je naar huis.....maar je weet nieteens wat de uitslag was   ;D ;D en je bent 3x zoveel geld kwijt  ::jaja::
Dus,ook al verloren ze dik...geef mij maar dit  ::ok:: ::ok:: ::ok::


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #234 Gepost op: 25-06-2012, 12:12:16 »
Tja,hoeveel en waar en waarom.....
Competitiewedstrijd derde klasse MK Dons (volgens mij tegen Gillingham of zo'n soort ploeg), in Milton Keynes...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #235 Gepost op: 30-03-2013, 20:33:48 »
Barcelona eat your heart out

Bayern is het nieuwe barcelona  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #236 Gepost op: 1-04-2013, 08:23:39 »
Fiorentina natuurlijk!


Hoop zo op een paar seizoenen jaarkaart daar, geweldige club.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #237 Gepost op: 1-04-2013, 09:13:38 »
met Clasie ?

Ik (en Olli) hoop dat die nog wel even blijft in R'dam hoor.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #238 Gepost op: 1-04-2013, 10:50:21 »
met Clasie ?

Dan moeten ze wel heel goed betalen >:(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Buitenlandse voetbalcompetities
« Reactie #239 Gepost op: 1-04-2013, 11:37:26 »
Clasie is ook nog niet toe aan die stap hogerop  ::ohno:: nog even blijven dan komt hij vanzelf op het niveau van Europese subtop  ::jaja::