Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129003 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #500 Gepost op: 5-03-2019, 15:17:04 »
De grote vraag is dan: heeft dat forum het in het verleden ook vaak bij het juiste eind gehad?
In de afgelopen jaren is dat bij dit forum namelijk iedere keer wel zo geweest. ;)

Laat ons onszelf niet te hard op de schouder kloppen. Als Simone de finale had gehaald, dan lagen we nu nog onder de puinstukken van de ingestorte tunnel. ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #501 Gepost op: 5-03-2019, 15:20:43 »
Laat ons onszelf niet te hard op de schouder kloppen. Als Simone de finale had gehaald, dan lagen we nu nog onder de puinstukken van de ingestorte tunnel. ::rofl::

Hahaha, dat zou wel hilarisch zijn geweest.
Maar dat neemt niet weg dat het niet veel zegt dat Niels op een ander forum bovenaan staat (ik denk dat ik weet welk forum je bedoelt) als je verder niet weet in hoeverre dat forum het in het verleden bij het juiste einde heeft gehad.. verder verandert de polluitslag op het forum waarvan ik denk dat je dat bedoelt de hele tijd drastisch.. dus hoe veel mensen stemmen daar überhaupt? (Ik heb geen account dus ik kan dat niet zien  :P)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #502 Gepost op: 5-03-2019, 15:22:39 »
Hahaha, dat zou wel hilarisch zijn geweest.
Maar dat neemt niet weg dat het niet veel zegt dat Niels op een ander forum bovenaan staat (ik denk dat ik weet welk forum je bedoelt) als je verder niet weet in hoeverre dat forum het in het verleden bij het juiste einde heeft gehad.. verder verandert de polluitslag op het forum waarvan ik denk dat je dat bedoelt de hele tijd drastisch.. dus hoe veel mensen stemmen daar überhaupt? (Ik heb geen account dus ik kan dat niet zien  :P)

Ik bedoel voor alle duidelijkheid geen enkel forum he.

Na vorig jaar heb ik geleerd dat zelfs het beste forum (en dat is toch echt het deze  ::fluit::) er zelfs helemaal naast kan gaan zitten. Dus mogelijk heeft dat andere forum eens een succesje deze keer (al denk ik het niet).

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #503 Gepost op: 5-03-2019, 15:26:38 »
Ik bedoel voor alle duidelijkheid geen enkel forum he.

Na vorig jaar heb ik geleerd dat zelfs het beste forum (en dat is toch echt het deze  ::fluit::) er zelfs helemaal naast kan gaan zitten. Dus mogelijk heeft dat andere forum eens een succesje deze keer (al denk ik het niet).

Nee die uitspraak was ook op MartinJ gericht natuurlijk.  :P

Hahaha, dat zou wat zijn. Het zou me alleen nog verbazen als Niels de mol blijkt te zijn... als Sarah het blijkt te zijn zou ik vooral de montagekeuzes van de productie totaal niet begrijpen... maar goed, misschien zou het juist wel leuk zijn voor een keertje als dat andere forum het juist heeft ja. ::tandpastasmiley::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #504 Gepost op: 5-03-2019, 15:27:48 »
hmmm... weer Niels met zo'n quote. Had ik helemaal gemist. Mooi speurwerk.

maar ja, een onontdekte mol ..hoe logisch is dat als de regisseur dat niet wil. Had Niels dan niet één van de twee andere finalisten op het goede spoor kunnen (of "moeten") zetten?


Wat meer gek is, is dat dit forum Rick van van alles verdenkt aan misleiding en bezijden waarheden maar dat hij een verdenking in de finale zou willen, voor 1000% geloofd wordt. ;)

Ik zit al zo lang als ik de mol kijk, te wachten op de Mol die 'wint' en zich in de finale onverdacht weet te houden. Dat zou toch pas supervetgaafkewl zijn. Vroeger met Pier-Jan Haagens werd het als optie genoemd. Dat hebben ze losgelaten of is niets wat het lijkt?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #505 Gepost op: 5-03-2019, 15:35:36 »
Ik zit al zo lang als ik de mol kijk, te wachten op de Mol die 'wint' en zich in de finale onverdacht weet te houden. Dat zou toch pas supervetgaafkewl zijn. Vroeger met Pier-Jan Haagens werd het als optie genoemd. Dat hebben ze losgelaten of is niets wat het lijkt?

Dat lijkt me toch ook juist iets waarop je hoopt! Daarom snapte ik zijn opmerking daarover ook niet, vond het een typische rookgordijn-opmerking.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #506 Gepost op: 5-03-2019, 16:34:21 »
vond het een typische rookgordijn-opmerking.

Bij nader inzien neem ik die opmerking eigenlijk ook wel een beetje met een korreltje zout. Dat zou toch juist heel mooie televisie zijn als een keer een jaartje niemand op de mol zit? Lijkt me een mooie lange oooooooooooh!!! tijdens de ontknoping bij het publiek bij Vondel CS waar nog lang over nagepraat wordt

Offline Ricardo3941

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #507 Gepost op: 5-03-2019, 16:44:08 »
Ik denk dat je als regisseur wilt dat de bevolking van nederland egaal verdeeld is in de finale: 33% - 33% - 33%.
Hoe de kandidaten het doen heb je minder invloed op. Zou Rick aangeven 'haal vandaag maar wat geld op want je wordt erg verdacht?'
Rick heeft aangegeven in zo'n podcast dat hij het eigenlijk mooier vindt als er 4 in de final zitten. Na afgelopen aflevering kan ik hem ook wel gelijk geven, dit was eigenlijk niets.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #508 Gepost op: 5-03-2019, 18:28:29 »
Dat lijkt me toch ook juist iets waarop je hoopt! Daarom snapte ik zijn opmerking daarover ook niet, vond het een typische rookgordijn-opmerking.
ik weet niet meer precies wat Rick toen zei, maar ik dacht ze van de productie erg hechtten aan een winnaar die op de mol zat. ik vond dat toen geloofwaardig

Maar ik hoop het ook (al vind ik Niels de minst leuke van de laatste drie)

Offline Blinde vink

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #509 Gepost op: 5-03-2019, 18:31:35 »
Wanneer Niels de vrijstelling toont in aflevering 8 zegt hij: ‘ ja wat moet ik zeggen....hier is ie dan dames en heren. Dit is gewoon insane.
Hij toont het logo en zegt hier is ie dan.......in our face..Ja ik weet het......mijn tunnel is heel heel diep. 8)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #510 Gepost op: 5-03-2019, 19:11:51 »
Voor de sceptici over mijn MOL VIS EI hint nog even dit.

Colombia is vernoemd naar Christoffel Columbus.
En die kennen we van de beroemde anekdote van het "ei van Columbus".

Niemand geloofde Columbus dat het zou lukken om een ei rechtop te laten staan. Zoals de kandidaten (en veel molloten) niet geloven dat Niels de Mol is?

Misschien bedoelen ze wel met de hint: MOL V19 IS EI (van Columbus) dus Niels is wat het lijkt!
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 19:30:35 door MartinJ »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #511 Gepost op: 5-03-2019, 22:23:36 »
Voor de sceptici over mijn MOL VIS EI hint nog even dit.

Colombia is vernoemd naar Christoffel Columbus.
En die kennen we van de beroemde anekdote van het "ei van Columbus".

Niemand geloofde Columbus dat het zou lukken om een ei rechtop te laten staan. Zoals de kandidaten (en veel molloten) niet geloven dat Niels de Mol is?

Misschien bedoelen ze wel met de hint: MOL V19 IS EI (van Columbus) dus Niels is wat het lijkt!

Dat zou wel een mooie zijn. En verklaren waarom Molvisie niet klopt (want Molvisei). Denk toch dat het iets te ver gezocht is. Marie die alleen de afleveringen kijkt, moet er ook op kunnen komen tenslotte. En elk jaar zien we dat de hints simpeler zijn dan wij hier met zijn allen schiitterend bedacht hebben (ze zouden ons in moeten schakelen bij het programma  ::rofl:: ::rofl::)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #512 Gepost op: 5-03-2019, 22:24:35 »
Wanneer Niels de vrijstelling toont in aflevering 8 zegt hij: ‘ ja wat moet ik zeggen....hier is ie dan dames en heren. Dit is gewoon insane.
Hij toont het logo en zegt hier is ie dan.......in our face..Ja ik weet het......mijn tunnel is heel heel diep. 8)

Dat zou vet zijn  ::tandpastasmiley:: Ik zit niet in een tunnel, maar wil in deze. Hoe gaaf zou een door-geen-enkele-kandidaat-verdachte mol zijn, die het vertrouwen heeft van de groep en een boel centjes weggemold heeft?!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #513 Gepost op: 5-03-2019, 22:25:58 »
Dat zou vet zijn  ::tandpastasmiley:: Ik zit niet in een tunnel, maar wil in deze. Hoe gaaf zou een door-geen-enkele-kandidaat-verdachte mol zijn, die het vertrouwen heeft van de groep en een boel centjes weggemold zou hebben zijn?!

Dat is wat we willen!!  ::bravo:: ::bravo::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #514 Gepost op: 6-03-2019, 04:38:18 »
Tussendoor iets algemener:

De afbeelding van de vrouw op de puzzel in het water, is van een vrouw met vele facetten/gezichten. De mol heeft eveneens vele gezichten en ook Niels lijkt wel een meerdere persoonlijkheidsstoornis te hebben, zoveel gezichten vertoont hij stiekem. Niet opvallend, hij lijkt door het seizoen heen een leuke, vriendelijke, vrolijke man die goed in de groep ligt en soms een verkeerde inschatting maakt. Soms lijkt hij er zelfs voor spek en bonen bij te zijn Hij wordt zelden tot niet verdacht, het programma maakt hem niet echt verdacht (wat bij anderen wel gebeurd) en toch als je wat beter kijkt, huizen er ineens veel tegenstellingen in Niels.

Enerzijds is hij geliefd omdat hij punctueel als eerste overal aanwezig is en bij het ontbijt zorgt voor koffie en thee voor iedereen, ook tussendoor doet hij dat. Hij houd zich aan regels zegt hij zelf ergens en anderen mogen hem graag omdat hij zo verzorgend en weldenkend is. Anderzijds ontpopt hij zich als halve crimineel die vooropgezet een joker van Evelien steelt met de bedoeling zijn geopende en terug gesloten joker er voor terug te stoppen. Hij voelt zich een beetje schuldig op het moment dat blijkt dat Evelien eruit vliegt hoewel, ook niet zo schuldig want zo zegt hij 'dat is het spel'. Enerzijds kunnen we concluderen dat hij verzot is op jokers en vrijstellingen. Hij is bereid er geld voor uit de pot te halen zegt hij in de wachtkamer en hij wisselt zelfs een joker om van Evelien. Bij de Jenga opdracht wurmt hij zich naar voren om de joker te krijgen. In de bakjes opdracht laat hij zijn normale voorzichtigheid varen en opteert voor mogelijk drie jokers en neemt drie nare enveloppen op de koop toe. Die jokers krijgt hij en dan gebeurd er iets geks. Hij opent niet een van de jokers, hij geeft geen joker aan Sarah die hem geholpen heeft met zijn wisseltruc maar hij geeft hem aan Rick Paul. Gewoon zomaar omdat blijkbaar anderzijds vriendschapsgevoelens hoger staan dan de hang naar jokers, in nota bene een aflevering waar niet een maar twee mensen het spel zullen moeten verlaten en hij allerminst zeker is van zijn mol verdachte. Zo vliegt Niels eigenlijk alle kanten op, al valt dat niet echt erg op. Sommige opdrachten zwoegt hij zich in het zweet, sommige opdrachten staat hij erbij en kijkt er lachend naar. Soms doorziet hij dingen niet, soms doorziet hij als enige een opdracht zonder al te veel extra informatie. Enerzijds voorzichtig, afwachtend, anderen vragend wat ze het beste kunnen doen en andere opdrachten haantje de voorste, luid, aanwezig, zeker en een beetje pushend. Over het algemeen blij als een kind met lage bedragen die ze soms per stom toeval binnen halen tot de aandacht naar hem kan gaan, dan is hij degene die geërgerd is, schuldigen zoekt en met vingers wijst dusdanig dat mensen in rottige discussies uit elkaar vallen.

Dat tegenstrijdige gedrag lijkt wel vaker een functie te hebben: Het houdt iedere keer de verdenking van hem af. En het zorgt er telkens voor dat mensen vol vragen en opmerkingen met elkaar in gesprek en discussie gaan.

Wellicht vergis ik mij, zien alle kandidaten duidelijk in dat hij de mol niet kan zijn (al wordt hij ook niet afgestreept door kandidaten) en zit ik meer verkeerd dan je voor mogelijk houdt. Maar ik vind het frappant dat het blijkbaar mede kandidaten absoluut niet op valt.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #515 Gepost op: 6-03-2019, 10:39:58 »
Dat viel mij ook (pas later) op, dat hij vaak heel aanwezig is en sturend in de groep bezig is. Typisch molgedrag, maar blijkbaar zo onopvallend dat andere kandidaten het niet merken.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #516 Gepost op: 6-03-2019, 10:45:38 »
Ja zo jammer dat hij niet verdacht wordt door andere kandidaten, meer in de zin van: dan kan hij dus de mol eigenlijk niet meer zijn (als ik Rick mag geloven, en dat doe ik, dat de mol altijd verdacht wordt). Niels is in ieder geval mijn wensmol  ::tandpastasmiley::

Hij is continue sturend, verwarrend en stoïcijns tegelijk. Hij kan liegen als de beste zo blijkt. Het zou zo mooi zijn...
Meer L

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #517 Gepost op: 6-03-2019, 10:56:02 »
Team Nielson  ::ok::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #518 Gepost op: 6-03-2019, 11:01:38 »
Dat viel mij ook (pas later) op, dat hij vaak heel aanwezig is en sturend in de groep bezig is. Typisch molgedrag, maar blijkbaar zo onopvallend dat andere kandidaten het niet merken.

De afgelopen twee afleveringen (8 en 9) domineert Niels gewoon als Mol.

Bij het plaatjes draaien kun je als molloot tellen dat Niels er twee fout en twee goed deed en de vrouwen ieder twee fout en maar één goed. Dat zou dan Niels minder mols maken En ik snap die redenatie, FTM.

Maar dat weegt niet tegenop de afweging over hoe Niels zich gedraagt en reageert, en hoe Sarah zich gedraagt en reageert, en hoe Merel zich gedraagt en reageert. Niels bepaalt in grote mate hoe het gaat!

Dat is hoe ik het zie.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #519 Gepost op: 6-03-2019, 12:12:50 »
De afgelopen twee afleveringen (8 en 9) domineert Niels gewoon als Mol.

Niels heeft in bijna elke opdracht geprobeerd de groep zó te bewerken dat de kandidaten over de opdracht gingen discussiëren. Hij "bemoeide" zich er dan meestal niet meer tegen aan. Mission completed  ;)

Maar dat is mijn mening  ::jaja::