Auteur Topic: Realitynet Kookhoek  (gelezen 172005 keer)

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #240 Gepost op: 8-04-2003, 14:01:49 »
A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #241 Gepost op: 8-04-2003, 14:04:21 »
Oeh, waar is mijn 8)







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #242 Gepost op: 8-04-2003, 15:35:37 »
smilie met een zonnebrilletje???  :P








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #243 Gepost op: 8-04-2003, 16:12:50 »
Laten we het nog eens hebben over









Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #244 Gepost op: 8-04-2003, 16:15:00 »
Ik ga zometeen lekker









Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #245 Gepost op: 8-04-2003, 17:38:12 »
Ik zit aan de slimfast zooi. Gatverdamme wat is dat goor!!!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #246 Gepost op: 8-04-2003, 17:49:16 »
Ik heb gister pannenkoeken gebakken. :) Niet goed voor de lijn, maar een keer is helemaal niet erg.

kom maar op :)

njah op zich niet echt lijntips, meer hoe blijf je op gewicht tips :)
Ok. :)

Als eerste: het gaat er niet zozeer om hoeveel je eet, maar om wat je eet.
Ten tweede: de grootste fout die veel mensen maken is dat ze veel te streng lijnen. Dit heeft geen zin en is heel ongezond. Je valt wel veel af. Maar je houdt het maar een tijdje vol. Als je dan weer stopt, komen de kilo's er weer aan en krijg je een jojo-effect. Het is gezonder om constant ietsje te zwaar te zijn, dan om te jojoën.

Lijnen moet je structureel doen. Je moet voor altijd je voedingspatroon veranderen.
Begin langzaam. Kijk naar je voedingspatroon en skip een aantal dingen. Eet je iedere middag een koekje bij de thee, spreek dan met jezelf af nooit meer een koekje 's middags bij de thee te nemen. Eet je wels eens een kroket in de kantine? Skip de kroket voorgoed.

Tips:

Maaltijden: Eet niet te weinig. Eet met kleine hapjes totdat je een voldaan gevoel hebt. Niet een schepje extra omdat je het lekker vindt, of omdat het zonde is om weg te gooien.

Ontbijt en lunch: Bruinbrood! Geen crackers, beschuit, witbrood of dat soort troep. Bruinbrood verteert langzaam en je hebt dus de komende paar uur geen honger.
Als beleg geen vleeswaren. Het zit vol energie vol verzadigd  vet. Een echte dikmaker. Sandwichspread is erg gezond en bevat niet zoveel energie. Verder alleen halvarine gebruiken en dun smeren. De halvarine niet skippen, want er zit vitamine A en D in.
Verder is een stuk fruit bij de lunch fantastisch. En nog lekker ook. Kroketten, ballen gehakt, sauzijzenbroodjes etc. Zet het uit je hoofd en laat dat over aan de idioten die al dik zijn of het graag willen worden.

Tussendoor:
Geen koek of snoep. Ben je op gewicht: dan is een keertje niet zo heel erg. Maar let er op!
Water - Drink onbeperkt water. Heb je tussendoor wat trek, neem een glas. Geen frisdrank! Af en toe sap(sinaasappelsap etc.) is ok. Ga je ergens heen, naar school(of naar de Efteling ;D ), neem dan zo'n halve literflesje met water mee. :) Scheelt weer een blikje uit de automaat.
Fruit - Onbeperkt. Heb je honger, neem fruit. Bananen: max 1 per dag(zitten veel koolhydraten in).
Feestje of visite in huis: zet niet alleen chips op tafel, maar ook een schaaltje olijven, stukjes komkommer, augurkjes, silveruitjes etc.

Hoofdmaaltijd: veel groente. In principe onbeperkt. Heb je echt honger, neem er maar lekker een schep van. Rijst en pasta: Eet zilvervliesrijst en volkoren/meergranenpasta.
Eet weinig vlees. Eet af en toe vis.
Sla: geen slasaus met verzadigde vetten erin. Neem olijfolie en  azijn. Verder een beetje mosterd en honing erdoor voor de smaak :)
Geen jus. Maak/neem een ander lekker sausje. Rode sausen(ketchup, curry, ect.) zijn veel beter dat witte(mayonaise, championroomsaus, kaassaus, etc.).

Verder:
Vet - Let op vet!!! Vooral op het soort vet. Verzadigd vet is dodelijk!(letterlijk - hart en vaatziekten). (Meervoudig) onverzadigde vetten zijn veel gezonder. Nadeel is wel dat je er ook dik van wordt, dus gebruik er zo weinig mogelijk van.
"vette" vis(haring, paling, zalm en makreel) is heel gezond. Dat komt omdat deze vissen in water van (bijna) nul graden moeten kunnen zwemmen. Ze hebben een onverzadigd vet dat niet stolt. (kort door de bocht: verzadigde vetten stollen in de aderen en blijven aan de wand plakken. Als de boel dichtslipt heb je een probleem).
Bakken - gebruik altijd (olijf)olie! Geen margarine!
Alcohol - alcohol (ethanol) is een pure energieleverancier. Spreek met jezelf af: als ik alcohol drink, drink ik max. 2 glazen. Drink je dagelijk alcohol, beperk het dan tot het weekend.
Zuivel - niet al teveel. 1 schaaltje yoghurt of vla per dag is  genoeg. Melk is voor baby's. Driekwart van de wereldbevolking kan er niets eens tegen! Wij zijn er aan gewend, dus ik zou het niet skippen. Let wel op het vet. Sommige toetjes bevatten veel vet. "Romig" schijnt weer in te zijn. Maar je weet wel hoe laat het is als het op een product staat.

Tot slot: ongezonde dingen bestaan niet. Een ongezond voedingspatroon wel.
Kijk eens op www.voedingscentrum.nl

Succes! :)







« Laatst bewerkt op: 8-04-2003, 17:49:37 door Malcolm »

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #247 Gepost op: 8-04-2003, 18:00:35 »
Ik zit aan de slimfast zooi. Gatverdamme wat is dat goor!!!
Pino is bij mijn 2e punt al de mist in gegaan. :( Lijn niet te streng. Begin langzaam. Kijk het vier weken aan. Werkt het onvoldoende, ga dan een stapje strenger. Met Slimfast heb je geen gevoel dat je wat gegeten hebt en krijg je weer snel honger. Met twee bruine boterhammen zit je lekker vol en hoef je daarna niet meer te snoepen.

's Ochtends in Nederland Slimfast en 's middags in Bissegem een zak patat met vette mayonaise(niet eens frietsaus) is niet wat je zegt een slim voedingspatroon.  :-\

Tip: neem de volgende keer een paar buine boterhammen met sandwichspread mee. :)








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #248 Gepost op: 8-04-2003, 18:31:00 »
kijk malcolm, daar hebben we nou nog eens iets aan :) k wist t eigenlijk allemaal al, maar toch handig om dat nog eens door te lezen.

maar k heb nog steeds een probleem: omdat ik  gelijnd heb (3 maaltijden per dag, maar verder bijna nix) komt ieder extra dingetje wat ik eet er weer heel erg bij omdat mn lichaam gewend is als ik eet het op te slaan. weet iemand hoe k gelijdelijk aan weer normaal kan eten (ongeveer 2000 k per dag) in plaats van de ongeveer 1200 k per dag die ik nu eet. iedere extra kalorie dr nu bij maakt echt n groot verschil, das zo irri!







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #249 Gepost op: 8-04-2003, 18:35:31 »

Alcohol - alcohol (ethanol) is een pure energieleverancier. Spreek met jezelf af: als ik alcohol drink, drink ik max. 2 glazen. Drink je dagelijk alcohol, beperk het dan tot het weekend.

Dat is de eerste keer dat ik een student zoiets hoor zeggen.

Simpele tip: Eet wanneer je honger hebt en als je al dieet houdt en dan vol. Als je na 2 maand op je streefgewicht zit en dan weer terugvalt in je gewone eetpatroon, komt er alleen maar meer bij dan dat je al had in eerste instantie. Daarbij: mollig is in!








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #250 Gepost op: 8-04-2003, 18:50:12 »
maar k heb nog steeds een probleem: omdat ik  gelijnd heb (3 maaltijden per dag, maar verder bijna nix) komt ieder extra dingetje wat ik eet er weer heel erg bij omdat mn lichaam gewend is als ik eet het op te slaan. weet iemand hoe k gelijdelijk aan weer normaal kan eten (ongeveer 2000 k per dag) in plaats van de ongeveer 1200 k per dag die ik nu eet. iedere extra kalorie dr nu bij maakt echt n groot verschil, das zo irri!

Ik begrijp wat je bedoeld Doris, maar helaas kan ik je ook niet helpen. Ik heb op de middelbare school (in de 3de klas of zo) ook 'n hele lange tijd alleen maar 3 maaltijden per dag gegeten en nooit meer iets tussendoor en veel afgevallen. Maar daarna ben ik dus langzaam aan gewoon weer op m'n gewicht gekomen, omdat ik ineens weer normaal ging eten. 't is niet zo dat ik ineens weer heel veel ging snoepen of zo, maar doordat ik 'n beetje meer ging eten kwam 't er gewoon weer bij.  :-[

Ik denk eigenlijk dat er jammer genoeg geen oplossing voor dit probleem is. Wil je echt geen gram meer aankomen, zal je je hele leven moeten blijven lijnen.  :-\

Ikzelf snoep eigenlijk maar nauwelijks en eet bijna altijd maar 3 maaltijden per dag. Als ik iets tussendoor eet is dat iets van fruit of iets anders gezonds. (soms zondig ik ook wel 'ns en eet ik 'n iets minder gezond tussendoortje  ;) ) Ik blijf zo op m'n gewicht dat ik nu heb, maar ik zou eigenlijk graag toch ook 'n paar kilootjes kwijt zijn. Vooral nu de zomer weer in aankomst is en we ons weer in bikini's zullen moeten vertonen!  ;)

Aangezien ik niet minder wil gaan eten, omdat ik niet de hele dag met 'n hongergevoel wil rondlopen, is volgens mij de enige oplossing: sporten! Ik denk dat sporten erg belangrijk is als je wilt afvallen. Maar als je sport, verbrand je weer calorien en krijg je weer honger. De kunst is dus om 'n goede combinatie tussen sporten en gezond eten te vinden.  :)







« Laatst bewerkt op: 8-04-2003, 18:52:57 door Han13 »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #251 Gepost op: 8-04-2003, 19:03:12 »
ik lijn niet meer echt, eet gewoon wat ik lekker vind en soms als avoneten alleen een salade, en dat is geen straf voor mij ..ben dol op sla. meer doe ik er niet meer aan.








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #252 Gepost op: 8-04-2003, 19:30:19 »
Toen ik ging samenwonen ben ik heel veel en heel ongezond gaan eten. Dat kwam deels doordat mijn vriend verschillende diensten had destijds en ik dus niet regelmatig kookte en anderzijds doordat ik alles ging eten wat ik van mijn moeder nooit of niet vaak kreeg (omdat je er dik van werd). Resultaat: in een jaar tijd 10 kilo aangekomen!!! ::) Echt abnormaal, aangezien het meeste gewicht zich concentreerde rond mijn heupen. Op het laatst had ik 44 in een broek en 38 in een blouse of trui. Zag er niet uit dus.
Toen ben ik ook gaan lijnen, maar inderdaad zoals Malcolm het beschrijft. Regelmatig eten, tussendoor fruit. Weinig vet en suikers. Als ik een keer zin had om te snoepen, dan deed ik dat en dan was het weer over voor een aantal weken.
Zo ben ik dus ook weer 10 kilo afgevallen in een half jaar tijd. Nu zo'n 5 jaar later ben ik nog steeds op hetzelfde gewicht. Dat eetpatroon zit er nou helemaal in gebakken. Een keer per week eet ik frieten en voor de rest voor 90% gewoon gezond eten met veel groente en fruit (wel halfvolle roomboter, want halvarine vind ik vies).

Ik sport nu ook zo'n drie uur per week dat helpt ook heel veel, vooral in de tijden dat we vaker weg gaan naar feestjes ofzo.

In het begin is het lastig, maar na een tijdje stelt je lichaam zich in op gezond voedsel en heb je weinig behoefte aan iets anders (op een enkel 'vreetmoment' na dan).

Maarre Malcolm, jij bent toch vrij smal of niet. Die 10 kilo moeten toch niet echt heel erg zichtbaar zijn geweest met jouw lengte?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #253 Gepost op: 8-04-2003, 19:33:39 »
omdat ik  gelijnd heb (3 maaltijden per dag, maar verder bijna nix) komt ieder extra dingetje wat ik eet er weer heel erg bij omdat mn lichaam gewend is als ik eet het op te slaan.

Ik heb op de middelbare school (in de 3de klas of zo) ook 'n hele lange tijd alleen maar 3 maaltijden per dag gegeten en nooit meer iets tussendoor en veel afgevallen. Maar daarna ben ik dus langzaam aan gewoon weer op m'n gewicht gekomen, omdat ik ineens weer normaal ging eten. 't is niet zo dat ik ineens weer heel veel ging snoepen of zo, maar doordat ik 'n beetje meer ging eten kwam 't er gewoon weer bij.
Het bekende jojo-effect. Vandaar dat ik al zei dat je niet te streng moet lijnen en langzaam moet beginnen. En ook vooral letten op wat je eet en niet zozeer op hoeveel. Je kan later dan altijd nog wat strenger en de hoeveelheden omlaag gaan brengen. Als je nu al op z'n strengst lijnt, hoe moet het dan als je 50 bent?

Citaat
Wil je echt geen gram meer aankomen, zal je je hele leven moeten blijven lijnen.
Idd! Daarom zei ik dat je structureel moet lijnen. Je moet echt een knop omzetten en een aantal dingen voorgoed uit je voedingspatroon skippen. Ik ben geen voorstander om al meteen precies te gaan uitrekenen hoeveel calorieën je eet en hoeveel je mag hebben. Daar wordt je alleen maar gek van. Begin langzaam, skip een paar dingen die je vaak eet stuctureel en kijk het aan. Na 4 tot 6 weken geen resultaat, skip dan een paar extra dingen. 6 weken later weer aankijken. En val langzaam af. Wil niet te snel resultaat. De eerste weken val je wel af, maar daarna komt een hele tijd dat je nauwelijks afvalt. Gewoon lekker doorgaan. Niet strenger lijnen. Na een tijdje verlies je de kilo's wel.

Als je op zo'n manier lijnt is het niet zo moeilijk en kun je makkelijk met een verjaardag een punt taart eten.

Oja, nog een gouden tip: GA NIET IEDERE DAG OP DIE STOMME WEEGSCHAAL STAAN!!! je wordt er echt knettergek van. iedere vrijdagochtend wegen. niet meer, niet minder. sorry voor het geschreeuw.








Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #254 Gepost op: 8-04-2003, 19:47:17 »
Regelmatig eten
Idd, dat heb ik nog niet echt goed benadrukt.

Citaat
In het begin is het lastig, maar na een tijdje stelt je lichaam zich in op gezond voedsel en heb je weinig behoefte aan iets anders (op een enkel 'vreetmoment' na dan).
Heel erg herkenbaar. Zowel dat  instellen als dat 'vreetmoment'... Maar een enkel vreetmoment is niet erg. Het gaat juist om de slechte gewoonten die je moet uitbannen.

Citaat
Maarre Malcolm, jij bent toch vrij smal of niet. Die 10 kilo moeten toch niet echt heel erg zichtbaar zijn geweest met jouw lengte?
Echt smal ben ik niet. Ik ben nu prima op gewicht. Maar anderhalf jaar geleden was ik wat aan de dikke kant. En het werd alsmaar dikker. Toen had ik zoiets van als het zo doorgaat word ik te dik.








Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #255 Gepost op: 8-04-2003, 20:13:06 »
Mijn gewicht is 710 Newton.
En voor diegenen die het niet weten: delen door 9,81 geeft de massa(kg).
Mijn lengte is +/- 1,85m. Al met al niet te zwaar voor mijn lengte dus.
Ik zie ook niet in waarom ik zou moeten afvallen. Ik zou eik zelfs meer moeten eten, want ik kom heel vaak energie tekort. Dan val ik bijna om en wordt het zwart voor mijn ogen. Maar dat zou ook weer kunnen betekenen dat ik te weinig slaap...







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #256 Gepost op: 8-04-2003, 20:15:48 »
Elmar, is je bloeddruk niet te laag?








Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #257 Gepost op: 8-04-2003, 20:20:41 »
Zou kunnen, nooit gecheckt eik :-[







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #258 Gepost op: 8-04-2003, 20:23:35 »
ik let wel op wat ik eet ipv hoeveel hoor malcolm :) en heb ook niet super erg gelijnd ofzo. ik ben dr trouwens van overtuigd dat ik niet meer op mn oude gewicht terug kom zolang ik maar goed en gezond blijf eten. ik dacht nl. altijd dat ik toch niet dik kon worden, en dan at ik maar zoveel ik wilde. totdat ik op een morgen wakker werd en ik dacht... hee ik ben dik! wtf?! dus toen ben ik gaan lijnen. njah, beetje dan :)
btw, mollig wordt inderdaad weer in. maar ook al is het in om moddervet te zijn, ik vind het niet mooi. mollig is nix mis mee, maar ik vind slank mooier. ik snap echt niet dat als je een beetje mollig bent, buiktruitjes aan gaat doen, dat vind ik zo lelijk! zie je zo'n hele vetrol. maar goed, ik heb toevallig vorige week bijna n dozijn aan buiktruitjes gekocht (voor op vakantie :) doe die dingen echt niet naar school aan ofzo), dus ik ben nu helemaal bang voor vetrolletjes... pffff t lijkt wel n obsessie zo  :-\
niet iedere dag op de weegschaal gaan staan is ook n goeie tip malcolm. ik ga 1 keer per week op de sportschool op de weegschaal staan. thuis hebben we dr niet eens een :)

oh btw elmar, ik heb ook heel vaak dat het zwart wordt voor mn ogen. dat komt over het algemeen niet door gebrek aan eten maar aan een evenwichtsstoornis. daar heb ik een paar jaar geleden heel erg last van gehad in combinatie met hyperventilatie zonder dat ik het zelf door had. als je dat zwarte hebt moet je proberen laag (dus met je buik) adem te halen, recht op te staan en ff je ogen dicht te doen. dat doe ik iig altijd en dan is t zo weg...

oh, nog n tip voor afvallen: eet niet meer na ongeveer 8 uur 's avonds. als je dan nog geen avondeten gegeten hebt gaat t natuurlijk niet op, maar t is wel een goede richtlijn voor kleine dingetjes zoals koekjes enzo.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Malcolm

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Kookhoek
« Reactie #259 Gepost op: 8-04-2003, 20:23:37 »
Ook zou het misschien kunnen dat je een ijzer tekort hebt.